Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 68 Guests are viewing this topic.

alecu26

Dar au încercat?  Tronsoanele ei le definesc. Cu mânuță lor. Și ultima șansă. ...Ciolos a promis ca va încerca cel puțin sa obțină o derogare de la comisie. Exact pentru acest lucru.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Dar poate ar exista o varianta ( scumpa, ce e drept) care s-a aplicat si tura trecuta, si anume sa se faca de la "bujet" capetele si sa se deconteze cand sunt toate autorizatiile gata. Nu ar fi fezabil? (trecand peste faptul ca bugetul e inghesuit rau)

adiarc

Atunci cand s-a vrut si s-a negociat,CE ne-a acordat de fiecare data concesiile necesare...de ex A10 pe fonduri UE sau C.Turzii-Tg.Mures tot asa.....deci trebuie sa vrem si sa avem oamenii cu mentalitatea "Yes we can".....bineanteles ca nu e simplu ,dar nu e exista nu se poate....nu e bomba cu hidrogen si nici Sfântul Graal.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

Daca aveti putintica rabdare, puteti parcurge actele normative privitoare la acordul de mediu aici. E clar ca pasii afrenti obtinerii si revizuirii acordului de mediu trebuie respectati intrucat sunt impusi de catre UE prin Directivele Europene in domeniu, insa ce este foarte important, proiectele supuse aprobarii sunt definite de beneficiar, vezi si anexa 5 la Metodologia de aplicare a evaluării impactului asupra mediului:

Quote   Conţinutul-cadru al memoriului de prezentare

    Descrierea proiectului:
    - un rezumat al proiectului;
    - justificarea necesităţii proiectului;
    - planşe reprezentând limitele amplasamentului proiectului, inclusiv orice suprafaţă de teren solicitată pentru a fi folosită temporar (planuri de situaţie şi amplasamente);
    - formele fizice ale proiectului (planuri, clădiri, alte structuri, materiale de construcţie etc.)

   Etc.


Daca tot se obtin AC separate pentru fiecare tronson in parte, de ce nu s-ar obtine AM separate, daca in cererile depuse la ANPM se definesc tronsoanele ca "proiecte" separate? Din punct de vedere a legislatiei de mediu nationale este posibil, daca de la bun inceput se merge pe aceasta abordare. Ce nu stiu insa daca finantarea ar fi afectata daca nu se ia un AM general, dar totusi cred ca CE e flexibila si nu impune astfel de conditii.

Alte pareri, va rog?

alecu26

Pentru ca cuiva îi este lene. Simplu. Trebuie câteva zeci de hartii,  poate niște adendum uri la niște contracte. ...și gata.  Dar de ce sa facem ceva, sa ne zbatem,  când putem sa zicem cu conștiința împăcată ca nu se poate?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

In cazul PiSi ar trebui sa fie mult mai simplu, pentru ca e doar un singur contract in desfasurare, cel pentru intocmirea SF-ului. Din cate stiu, nu e nici macar CU obtinut.

Totusi, in decembrie Ciolos zice ceva pe tema asta: "premierul Dacian Cioloș a anunțat că lucrările la autostrada Pitești-Sibiu nu vor începe mai devreme de sfârșitul anului 2016. Șeful guvernului spune că există o problemă legată de avizul de mediu pentru această autostradă. Potrivit normelor europene, avizul nu poate fi emis pe tronsoane, ci pe întrega autostradă.  De aceea, va solicita acordul Comisiei Europene pentru ca acest aviz să fie emis pentru fiecare tronson în parte."

http://www.europafm.ro/guvernul-va-cere-acordul-comisiei-europene-pentru-ca-avizul-de-mediu-pentru-autostrada-pitesti-sibiu-sa-fie-acordat-pe-tronsoane/

Ok, daca e asa cu zicea PM-ul, s-a vorbit macar cu Comisia?

vancouver

#28851
Cu certitudine se pot obtine AM separat pe loturi, orice se poate daca este logic si util. Persoana de la CNADNR care spune ca nu se poate pur si simplu MINTE.

Pe de alta parte, Ionut intrebarea este mai ales pentru tine: CHIAR VREM SA SE FACA SEPARAT? Iata motive anti.
Daca licitatiile pe capete se fac mai repede si nu avem inca AM pentru tronsoanele centrale se pot intampla urmatoarele:
- AM pe tronsoanele centrale va impune modificarea traseului pe cele de capat - cum se lucreaza deja, nu se mai poate, deci blocaj, probleme etc...
- guvernul viitor poate doreste din nou sa boicoteze PiSi, ca atare va merge inainte pe tronsoanele de capat, ca sa inchida gura lumii, iar pe cele centrale le va amâna / impiedica (cu justificarea dificultatii nemaiauzite a acestora)
- utilitatea tronsonului Pitesti-CurteadeArges singur tinde spre zero
- din experienta mea din Germania, se incepe cu tronsoanele de mijloc, cele mai grele, care dureaza cel mai mult; are logica, zic eu: astfel intreaga autostrada este gata cam in acelasi timp. Ca atare eu as insista sa se faca prioritar studiul si proiectarea pe tronsoanele de mijloc; aici trebuie presiune si licitatii imediate, mai ales la tunele (durata executie realista intre 5 si 10 ani)
- spargerea AM ar crea o noua "actiune" in cadrul CNADNR, adica mai multa birocratie, mai multe probleme;
- pentru Ministerul Mediului, dupa ce se da AM pe sectoarele de capat, presiunea o sa scada si AM pentru zona centrala s-ar putea sa dureze prea mult.

In concluzie parerea mea: ce spune CNADNR e o prostie, dar hai s-o lasam asa si sa facem presiune pe tot proiectul in ansamblu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

chr

Da, dar atunci nu mai absorbim nimic. Ideea cu capetele mai repede era doar cu scopul sa le facem din fonduri europene.

GDPR

Eu ma gandesc la aspectele practice legate de implementarea unui astfel de proiect impartit pe tronsoane, in sensul ca in cazul aparitiei de modificari pe un tronson, conform legislatiei trebuie modificat AM si atunci pot fi afectate celelalte tronsoane, in special cele care sunt in curs de obtinere a AC. Iar la PiSi sigur o sa fie modificari peste modificari. Presiunea API e cat de cat eficienta in cazul unui guvern tehnocrat, dar sa nu ne amagim cu apa rece, situatia ar fi cu totul alta in cazul unui guvern politic care sa aiba si o majoritate confortabila in parlament.

Quote from: vancouver on June 02, 2016, 10:50:16 PM
- pentru Ministerul Mediului, dupa ce se da AM pe sectoarele de capat, presiunea o sa scada si AM pentru zona centrala s-ar putea sa dureze prea mult.

Stai sa vezi cat o sa dureze daca se cere un singur AM.

vancouver

Quote from: chr on June 02, 2016, 11:17:17 PM
Da, dar atunci nu mai absorbim nimic. Ideea cu capetele mai repede era doar cu scopul sa le facem din fonduri europene.

Imi permit sa afirm ca este un mod gresit de a pune problema. Mai ales in cazul Pitesti - Sibiu. Aceasta trebuie facuta pentru ca trebuie facuta, este o autostrada vitala. Iar decontarea se va face in functie de plati, mecanismul fazarii il cunoastem intre timp. Important este sa avem autostrada intreaga gata cat mai repede, nu sa facem 2 cioturi pentru banii statistica mai buna a absorbtiei, dar cu utilitate limitata.

Pentru absorbtie, asa cum am mai scris si repet cu orice ocazie: NE TREBUIE ALTE PROIECTE, MAI USOARE, care insumate cu PiSi si A7 si ce mai este in lucru fac 200-250% din suma disponibila. Unele se vor face, altele partial pana in 2022 si absorbim in jur de 100%. Nu insist, nu e threadul potrivit.

Argumentul absorbtiei nu are ce cauta in ecuatia derularii tehnice a un proiect atat de important.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: alecu26 on June 02, 2016, 08:11:37 PM
Tronsoanele ei le definesc. Cu mânuță lor.
Asta mi se pare solutia corecta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: adrian rosca on June 02, 2016, 11:23:20 PM

Quote from: vancouver on June 02, 2016, 10:50:16 PM
- pentru Ministerul Mediului, dupa ce se da AM pe sectoarele de capat, presiunea o sa scada si AM pentru zona centrala s-ar putea sa dureze prea mult.

Stai sa vezi cat o sa dureze daca se cere un singur AM.

Nu are cum sa dureze mai mult decat suma timpilor pe tronsoane. Dar daca se face separat pe tronsoane si exista deja AM final pe unele si pe altele nu, da atunci pot aparea timpi in plus. Deci pe tronsoane poate sa dureze mai mult decat facut ca un intreg. Fie si numai inscrierea in registrele oficiale a 5 AM-uri in loc de unul dureaza mai mult. Nu mai vorbim ca sunt diversi "asi" in geografie prin ministere, care poate o sa mai si incurce tronsoanele intre ele... pãzea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alin_simeriaveche

de o ora am ajuns acasa si am observat ca pe A1 podul peste Mures (in drept cu magura Uroi) nu functioneaza iluminatul. Stie cineva de ce?

aditd

#28858
Quote from: vancouver on June 02, 2016, 10:50:16 PM

- AM pe tronsoanele centrale va impune modificarea traseului pe cele de capat - cum se lucreaza deja, nu se mai poate, deci blocaj, probleme etc...


Doar ca nu vorbim de timpi asa mari intre obtinerea AM pe capete vs tot lotul. 6 luni intre? Cate sa sa se faca?

Se mai poate: se lucreaza de la Sibiu si lasata Boita, in caz ca se cer modificari din cauza AM urmatorul lot.

Intradevar ar fi putin riscant (in sensul de niste posibile costuri suplimentare, dar nici astea nu cred sa fie asa mari), dar ai putea castiga niste luni cu cativa km in plus de autostrada.

rocklee

li sa stricat intrerupatorul .....  :D :p