Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 75 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#26475
Legat de propunerea lui @cristi5, sa ne uitam putin pe harta. Din cate vad, lotul 3 merge exact pana in DC144 si il subratraverseaza. Acolo e finalul/inceputul lotului. Pai eu zic ca oricare din liniile astea e o solutie de descarcare temporara.



Diferenta de nivel nu e mare, si nu e nevoie neaparat de o panta de autostrada, merge si 6-7%. Distanta e maxim 400 de metri, in functie de cate bucle trebuie sa faca. La inteparea in DN 68A, nu e nevoie de giratoriu, practic tot traficul se va desfasura pe directia autostrada <-> Margina. Cine sa mearga pe DN inspre/dinspre Grind(sunt 2 sate acolo)? Cred ca se poate gasi o solutie cu constructorul, prin care sa nu puna parapeti acolo, mediani si laterali, pentru a se putea intra pe descarcare, sa nu faca rigole pe 10 metri in zona aia. Cu ce i-ar deranja? Costurile descarcarii sunt mici, eu zic ca maxim 2-3 sute de mii de euro. Terasament, balast, 2 straturi de asfalt, rigole pe margine. Iar cand vom avea tunelurile, se poate face o atribuire directa sa darame tot, sa completeze parapetii mediani si laterali si rigolele pe A1, intra in 60.000/120.000 de euro, cat e valoarea maxima admisa.

AUT_XY

#26476
^^

Cool, thank you for the information !
I saw some minutes ago, that it is drawn now on both sides.
Just on one side, i think, is a "rotary traffic" remaining.

cristi5

Hai sa ne uitam in 3D si sa judecam in functie de loturi... Citez dintr-un mesaj mai vechi @Danny550394. Se pare ca limita dintre loturile 2 si 3 nu e la DC spre Holdea ci la 220 m mai spre Deva. E cam in dreptul celui mai estic drum trasat de @horatiu.cosma unde e un "pasaj pe drum agricol" iar adancimea debleului in acel punct e de 14m. Ca si Horatiu, eu sunt programator, dar vad bine in spatiu si-am facut desen tehnic :)

Acel "pasaj drum agricol" se vede si in randarea de mai jos.

Eu vad 3 cazuri, si pentru fiecare s-ar putea face un proiect tehnic:

1) niciunul din antreprenori (lot 2 si lot 3) nu vrea sa colaboreze. Mi se pare cel mai probabil. In cazul asta va fi asfalt A1 pana la acel podet, dupa care trebuie sa ne descurcam fara sa ne atingem de lotul 2. Probabil daramat un pic linia mediana si sapat spre sud in debleu. Nu stiu cat e de ieftin.
2) antreprenorul lot 3 colaboreaza, nu vad exact cum ar ajuta dar poate totusi
3) antreprenorul lot 2 colaboreaza si executa (sau face loc pentru) o iesire eleganta cam pe aliniamentul actualului drum comunal.

Quote from: Danny550394 on August 03, 2015, 10:27:17 PM
1. Nu se va face nicio iesire temporara deoarece lotul 3 incepe la Km 56+220 intr-un debleu.
O eventuala coborare se poate face doar de catre Salini (lotul 2) dar ma indoiesc de acest lucru.







horatiu.cosma

Da, mersi de informatiile suplimentare, Cristi. Eu am abordat problema mai din "topor" :). Pe lotul 3, intre pe langa podetul casetat de la 56+440, vad ca pe sensul Deva-Margina e rambleu. Daca intersectia cu acel drum agricol de la 54+220 nu e o problema, m-as duce cu descarcarea temporara in DC 144. Panta lina, aproximativ 500 de metri, eventual aranjat putin DC-ul pana in DN 68A. Daca nu se poate, atunci in sens invers, in DN 68A, dar nu pe linie dreapta, fiindca e mare diferenta de nivel, ci putin buclat, paralel cu noua configuratie a DN 68 A ce supratraverseaza A1. Locul de intersectie intre descarcare si DN sa fie undeva in coltul dreapta sus al hartii. Descarcarea ar avea cam 500 de metri si o panta rezonabila. Depinde de dorinta CNADNR de a face o intelegere cu constructorul lotului 3. Nu stiu cum ne-ar putea ajuta constructorul din sectiunea cu tuneluri. Eventual daca s-ar licita separat acei 500 de metri din A1, intre 56+220 si 55+ 800. Si adaugat la licitatie constructia acelei descarcari temporare din A(55+900) in DC, urmand a fi demolata cand se finalizeaza restul sectiunii ce contine tunelurile.

TibiV

Poate nu neapărat demolată, ci doar "securizată" şi păstrată pentru cazuri de Doamne ferește...
Zona cu tuneluri va fi riscantă toată perioada ei de funcţionare...

Nu mă gândesc la mega-accidente şi incendii catastrofale în tunele, dar cred că nu e rău să păstrăm un back-up, dacă tot ne chinuim să îl facem...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#26480
Quote from: horatiu.cosma on December 29, 2015, 12:27:32 AM
Pe lotul 3, intre pe langa podetul casetat de la 56+440, vad ca pe sensul Deva-Margina e rambleu. Daca intersectia cu acel drum agricol de la 54+220 nu e o problema, m-as duce cu descarcarea temporara in DC 144. Panta lina, aproximativ 500 de metri, eventual aranjat putin DC-ul pana in DN 68A.

Inteleg bine ca e vorba de o descarcare prin nordul A1 in DC, apoi trecere pe sub A1?

Nu cred ca e nicio problema intersectia cu drumeagul ala. Urmand curba de nivel 290 ar ocoli un pic dar ar ajunge usor in DC, si subtraversarea DC pe sub A1 e facuta cu latime de 12 m, poate fi OK.

Problema e ca de la subtraversare (cam la cota 287) DC-ul urca in DN la 310. Cam pe direct. E OK pt actualul DC dar pt un DN suna abrupt. Aici ar trebui calculata panta si cercetat normativul dar ies destul de tare din zona mea de confort :)



Quote from: horatiu.cosma on December 29, 2015, 12:27:32 AM
Daca nu se poate, atunci in sens invers, in DN 68A, dar nu pe linie dreapta, fiindca e mare diferenta de nivel, ci putin buclat, paralel cu noua configuratie a DN 68 A ce supratraverseaza A1. Locul de intersectie intre descarcare si DN sa fie undeva in coltul dreapta sus al hartii. Descarcarea ar avea cam 500 de metri si o panta rezonabila. Depinde de dorinta CNADNR de a face o intelegere cu constructorul lotului 3.

OK deci asta ar insemna descarcare tot spre nordul A1, dar direct in DN68A si traversare A1 spre Margina pe noul pod? O intoarcere lunga, daca relieful o permite, ar putea rezolva diferenta de nivel. Cred totusi c-ar iesi mai lunga de 500m :) Nu-s sigur c-am inteles asa ca n-am desenat-o in figura.

Se poate considera si o descarcare din sud? Vezi figura, cam abrupt, dar poate nu imposibil. Sau poate o varianta mai alungita si aranjat dealul sa iasa lina (cu albastru in figura)...

In felul asta poate se pot face (fazat) iesiri pe ambele parti si atunci, vorba lui @TibiV, am avea un nod de urgenta in caz de inchiderea tunelelor.

O problema e ca in zona e gospodaria unui bade chiar la DN (cred ca el isi aduce fânul pe drumul agricol, acuma ii fac podetz), nu stiu  cat de mult se intinde spre nord/autostrada. Dupa casa lui, in directia Margina e o livada, ramane omul fara pălincă daca tragem descarcarea pe-acolo :)

Quote from: horatiu.cosma on December 29, 2015, 12:27:32 AM
Nu stiu cum ne-ar putea ajuta constructorul din sectiunea cu tuneluri. Eventual daca s-ar licita separat acei 500 de metri din A1, intre 56+220 si 55+ 800. Si adaugat la licitatie constructia acelei descarcari temporare din A(55+900) in DC, urmand a fi demolata cand se finalizeaza restul sectiunii ce contine tunelurile.

Cred ca re-licitarea ar intarzia procesul nepermis de mult.

Eu as fi foarte conservativ in ce priveste schimarea actualelor contracte sau intelegeri cu constructorii... Probabil se poate face descarcare chiar si fara intelegere cu constructorul L3. Se pregateste lucrul incepand de la DN si dupa receptia L3 se face legatura. Poate asteptam o luna-doua cat se face legatura, dar nu doi ani...

Deci problema e delicata, ne cam prindem urechile noi programatorii, chiar merita un concurs (atentie, nu ma refer la concursul constructorilor secretosi, ci la un concurs open, orice proiectant din ro poate veni cu o idee). Dar as specifica in conditiile de concurs: fara presupunerea ca constructorii L2 sau L3 ar ajuta cu ceva.

TibiV

Quote from: cristi5 on December 29, 2015, 02:13:21 AM
.Dupa casa lui, in directia Margina e o livada, ramane omul fara pălincă daca tragem descarcarea pe-acolo :)

cristi5, până aici !
Totul are o limită !... :lol:
Suntem decenţi, nu putem lăsa omul fără pălincă...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

:lol:

Daca reusim impreuna sa gasim o solutie (sau mai multe) decente pentru descarcarea temporara, facem tot posibilul (eu, API) sa ajunga unde trebuie. Dar trebuie ceva consistent, altfel suntem luati de fraieri si pareristi. Am mai reusit in trecut sa venim cu idei/propuneri bune, asa ca poate reusim si acum.

:cheers:

ciprebbe

#26483
1.Ce distanta este intre DN68A si  A1  exact la finalul lotului2? (56+220)
2.Si tot exact in acel punct ce diferenta de nivel am avea?

Vorbim de zona asta da? https://www.google.ro/maps/@45.8820013,22.3996228,3a,75y,303.13h,85.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1st3EJh1q1ddA-jmyW2Sgc-g!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro&hl=ro 
As avea o solutie dar am nevoie de cele doua informatii.


LE:
La solutia asta m-am gandit


Traseu A1 lot 2 cu rosu, bretele acces cu negru.
Finalizare lot 2 exact cum e acuma la Soimus pt a nu incurca constructia lotului 3. Mutata prioritatea pe bretelele de la A1(cele cu negru), lasi DN68A cu cedeaza trecerea si pui stop la DC.

Permit cotele de acolo asa ceva ? E o amenajare simpla si se poate face prin DRDP.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum

da, inainte de acest loc cu cateva sute de metri, A1 subtraverseaza DN68A...

esendy

varianta lui ciprebe pare cea mai usoara (descarcare ca la Soimus) . . . daca e permisa de relief (curbele de nivel)

cristi5

#26486
Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
1.Ce distanta este intre DN68A si  A1  exact la finalul lotului2? (56+220)

Intre 56+220 si _care_ punct de pe DN68A? Cel mai apropiat punct? Poti sa afli distanta dintre oricare 2 puncte indicate prin coordonate.
http://boulter.com/gps/distance/

Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
2.Si tot exact in acel punct ce diferenta de nivel am avea?

Se vede aici ca la km 56+220 autostrada e la 290, si aici ca DN e cam la 310 (depinde unde anume). Deci cam 20m

Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
Vorbim de zona asta da?

Drumul agricol care supratraverseaza A1 fix la capatul lotului intalneste DN-ul in acelasi punct ca DC-ul adica in aceasta frumoasa intersectie:
https://goo.gl/maps/Jwc75QWMQHo
(ca sa faci URLuri din astea scurte, in mod streetview te duci in stanga sus si apesi pe cele 3 puncte dispuse vertical, alegi "share or embed image", nu prea e logic)

Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
La solutia asta m-am gandit

Descarcarea nu trebuie sa fie _exact_ la capatul lotului (poate e indicat sa nu fie ca ar incurca constructia lotului 2). Poate fi cateva sute de metri mai la est. La capat (56+220) e un debleu de vreo 14m care ar trebui sapat spre sud. Dar la 56+350 autostrada e fix la nivelul terenului, poate e un loc mai bun de inceput. In rest sunt de acord ca poate fi o solutie spre sud, cum am propus si eu dealtfel. Dar atentie ca un pic mai spre Deva e o gospodarie, ar fi bine sa fie ocolita.

Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
Finalizare lot 2 exact cum e acuma la Soimus pt a nu incurca constructia lotului 3. Mutata prioritatea pe bretelele de la A1(cele cu negru), lasi DN68A cu cedeaza trecerea si pui stop la DC.
De acord.

Quote from: ciprebbe on December 29, 2015, 11:01:23 AM
Permit cotele de acolo asa ceva ? E o amenajare simpla si se poate face prin DRDP.

Nu stiu exact, stie cineva pe cineva care poate sa analizeze aceste solutii?

Adica uitandu-ma (cu ochiul meu de programator) la  ce salturi face DNul intre curbele de nivel, ceea ce propunem noi (si pe la nord si pe la sud) nu pare a fi prea abrupt. Dar trebuie un ochi de practician (zis si meserias).

In aceeasi ordine de idei nu prea are rost sa prelungesti descarcarea prea tare spre Cosevita pentru ca DNul urca acolo. Nu ajuta cu nimic la indulcirea pantei (daca asta e scopul prelungirii)

dorum

problema este ca A1 este cu vreo 25m mai jos decat DN68A in zona pasajului... iar apoi DN urca in continuare spre Cosevita... greu sa-mi dau seama, insa eu cred ca o legatura cu DN-ul din capatul LD3 spre Cosevita cum a desenat-o cip ar avea o panta prea mare... :(

cristi5

Quote from: dorum on December 29, 2015, 12:01:36 PM
problema este ca A1 este cu vreo 25m mai jos decat DN68A in zona pasajului... iar apoi DN urca in continuare spre Cosevita... greu sa-mi dau seama, insa eu cred ca o legatura cu DN-ul din capatul LD3 spre Cosevita cum a desenat-o cip ar avea o panta prea mare... :(

Care e panta acceptabila pe un DN?
25m cu 10% panta inseamna 250m lungime sau? Daca acceptam ideea ca descarcarea nu trebuie sa inceapa fix din capatul lotului, si luam ca reper podul casetat la 56+440 (care e la nivelul reliefului, deci un loc bun), de acolo pana la intersectia cu DN cu DC (care e cam in drept la 56+220) sunt 220m de autostrada (440-220), dar pe "ipotenuza" pana in DN sunt mai multi. Plus ca DNul nu incepe inca sa urce la intersectie, e destul de constant pe cota 310 inca vreo 50 m spre Cosevita.

Quest

Sa ne tinem aproape de poza si lungul din SF, ambele puse de Danny550394 si reluate cu o pagina in urma de Cristi5.

Propunerea mea e ca breteaua de racordare a DN68A cu A1 sa plece din intersectia DN68A cu DC144 (e la cota 313 m) si sa ajunga in punctul in care rambleul A1 devine debleu (km56+050), loc in care terenul si autostrada au cota 294 m. E inca LD2 adica Salini.
Cum distanta dintre extremele bretelei considerate e de 300 m, rezulta o panta de 6,3% acceptabila daca ma gindesc ca panta de 4% de pe A1 la Nod Topolovat nici n-o simti.

Dar inca o data spun: nu cred ca gasirea solutiei tehnice e problema, ci garantia ca CNADNR sa accepte finantarea unei lucrari cu durata limitata de utilizare, care n-are tangenta comerciala / contractuala cu A1 LD2. Orice precedent in acest sens e de folos, eu dadusem exemplul Sibiu Vest, poate mai sint si altele.
Common sense will get you far !