News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

GAC

Problema climatica nu este asa de mare pe cat pare. Altitudinea maxima va fi undeva pe la 800 m, in zona Poiana, unde se va lucra la tunel... iar tunelul este ferit de conditiile meteo.
La aceste 2 tronsoane va fi de tras la terasamente - excavatii masive si consolidari de terasamente cu coloane forarte - se poate lucra iarna fara mari probleme;
De asemenea, vor fi foarte multe structuri, din nou coloane forate si grinzi prefabricate cat cuprinde.
Asa cum UMB nu au avut probleme sa toarne grinzi la Zimbor (altitudine 280 m), nici We build nu vor avea probleme sa lucreze la grinzi la altitudinea de 320 m (Cornetu). Chiar daca V. Oltului taie muntii, jos in vale (la altitunini de 300-400 m) este alt climat. Chiar daca va fi sa fie un an mai rece si cu mai multa ninsoare, muncitorii se pot focusa pe executia de grinzi prefabricate in organizarea de santier, ca o sa fie nevoie de foate multe si cand se mai domoleste vremea, vor putea sa le puna in opera.
Pentru mine, defrisarile sunt un semn foarte bun, macar sa se apuce serios de treaba de la Cornetu la Poiana si sa avem la anu pe vremea asta elevatiile ridicate... poate si cu grinzi...

Feri

Quote𝗣𝘂𝗻𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗽𝗹𝗲𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻
Așa cum spuneam ieri, am făcut un tur de forță pe întregul traseu al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 (109 km), iar astăzi vă voi prezenta stadiul lucrărilor pe ultimul lot din cele patru și, totodată, cel mai avansat, respectiv 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟱: 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶.

Stadiul lucrărilor la corpul autostrăzii și structuri aferente acestei secțiuni este următorul:
✅️ este în curs de finalizare instalarea stației de asfalt în organizarea de șantier
✅️ a fost așternut asfaltul (strat de bază) pe sectorul de drum cuprins între km 112 - km 120 și continuă așternerea între km 104 - 112;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de consolidare a terenului de bază pentru corpul autostrăzii, fiind realizate în proporție de 98%;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii, fiind realizați 3,8 milioane mc (97,5%);
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de formă, fiind finalizați 44.500 mc (89%);
✅️ se execută lucrări de realizare a stratului de fundație din balast (89%) și balast stabilizat cu ciment (51%);
✅️ continuă lucrările de taluzare și profilare cu pământ vegetal;
✅️ continuă montarea casiurilor și căminelor de vizitare în zona mediană a autostrăzii;
✅️ se execută lucrări de excavație și betonare a șanțului trapezoidal;
✅️ au fost montate 436 grinzi prefabricate de 40 metri la Podul peste râul Argeș (km 96+707), Podul peste râul Tutana (km 101+829), Podul de la km 111+780, Viaductul nr. 15 (km 115+240), Viaductul nr.11 (km 110+565) și a început operațiunea și la Viaductul nr.10 (km 109+383), care are o lungime de 576 metri. Pentru structurile anterioare, a fost finalizată și montarea predalelor;
✅️ s-a finalizat montarea arcurilor prefabricate la Pasajul peste calea ferată de la km 104+484;
✅️ se lucrează la subantretoazele Podului peste DN7C;
✅️ se lucrează la montarea liselor prefabricate la Podul nr.14 (km 111+780)

Pe această secțiune, se construiesc și 3 noduri rutiere, după cum urmează:
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀
✅️ continuă lucrările de umpluturi și terasamente în zona bretelelor de acces ale nodului rutier
✅️ continuă realizarea zidurilor de sprijin aferente bretelei 1
✅️ s-a finalizat realizarea elevațiilor pasajului peste DJ704H amplasat pe breteaua 1
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗶𝗰𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶
✅️ s-a finalizat realizarea podurilor casetate și podețelor dalate
✅️ s-au finalizat lucrările de umpluturi de pământ în zona racordului cu autostrada, pe bretelele 1, 2, 3 și 4 ale nodului rutier, inclusiv așternerea stratului de balast stabilizat
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝘀𝗰𝗼𝘃
✅️ a fost finalizată realizarea zidului de sprijin între km 121+395 și km 121+640 calea stângă
✅️ se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea zidului de sprijin între km 121+395 și km 121+640 calea dreaptă
✅️ a fost finalizată realizarea fundațiilor și elevațiilor aferente Podului 20
✅️ se execută lucrări de umpluturi cu pământ între zidurile de sprijin, la capătul tronsonului 5 al autostrăzii

⚠️ Antreprenorul a mobilizat pe întregul șantier aproximativ 980 persoane, ritmul lucrărilor este unul bun, proiectul fiind chiar în avans față de grafic, iar dacă se menține, ar putea fi finalizat la sfârșitul acestui an, înainte de termen.
...
FB Irinel Scriosteanu

adrian sibiu

#60197
În curând pe ecrane!
Din articol pare că cei de la Mapa o să înceapă să dea cu sapa la începutul lotului 2 !
Vor începe cu lucrul la prima structură de pe acest lot !

https://economedia.ro/autostrada-sibiu-pitesti-lotul-2-incep-lucrarile-la-viaductul-de-700-de-metri-de-la-boita-25-000-de-copaci-din-judetul-sibiu-vor-fi-taiati.html?fbclid=IwAR3PDQhe8hG1SCtfFSPPtDHc-Xj9WoA5AcZUiGjiLEycNw6gmOTENxPdd8k

montaniardul

S U C C E S  M A P A - C E N G I Z  !!  :cheers:

ovicor

Hai, adrian, c-ai trantorit destul! Luni, miercuri si vineri spre Pitesti, marti, joi si sambata spre Fagaras! Duminica, liber la numarat like-uri!

paulmare

✅️ au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela)
✅️ au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
✅️ tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă

Foarte interesant threadul asta, foarte bune filmarile si informatiile- chiar asa de mare sa fie diferenta intre volumul de munca la NATM intre roca "favorabila" si nisip unde au de consolidat, micropiloti etc ?
Momaia e o zona pacatoasa in sine, a tot alunecat dealul cu DN73C cu tot intre organizarea lui Porr si Tigveni, dupa cateva carpeli au facut o expertiza si au drenat dealul in profunzime, nu stiu cum e acuma

^ Nu e nici o problema la un tunel de 1350 de metri sa sapi din doua parti si sa le unesti la mijloc, era pe vremea lui cioasca specializare la Institutul de mine Petrosani, topografie miniera, era si la subintelectualii de la Institutul de mine de la Baia Mare specializare pentru subingineri, e doar un pic de trigonometrie si restul tine de convingerea minierului sa sape in ce directie ii spune domnul topograf :) le-ar trebui insa 4 echipe nu doua, de doua ori mai multe utilaje etc - aici si inginerii si maistrii de tunel i-a adus Porr din Austria, au insa si 2.6 km de poduri si viaducte (la un lot foarte scurt) si cateva milioane de mc de roca de excavat si mutat, si-au facut socoteala ca o sa iasa max la anul in primavara cu tunelele asa cu 2 echipe in paralel, care ar fi fost rostul sa sparga norma la tunele atacandu-le din doua parti ?


panzer

Nu cred ca intre specialisti s-a pus asa problema vreodata.

Doar noi aici pe forum, socotim ml/zi * zile ... sa fie progresul mai mare. Asa era si la Bucuresti cand s-a facut M5: cati metri Varvara, cati metri celalata. Frenezie. Realitatea a fost ca ultimii 300m pe sub Dambovita le-a luat 7 luni. Prin roca din Drumul Taberei, TMBurile "zburau" si cu 14 ml/zi.
Si de atunci, zero metri in 10 ani. Halal progres nu?

Asa si aici. Ca sunt 2m / sau 4m/zi chiar nu conteaza. O sa apara statisticieni care vor compara Porr cu WeBuild va Mapa. Stai sa vezi. Ne astepata distractie.  :lol:

Daca ne apucam de vremea lui Sova acum deja ne plangeam de calitatea dezapezirii... Dar n-a fost sa fie.

dorum

Ar fi total nejustificat ca si costuri pentru PORR sa lucreze 4 echipe cu utilajele aferente 24/7, pentru un castig ca si timp mai mic de 2x.
Critical Path (in managementul de proiect) s-ar muta sa zicem pe altceva si de aici totala nejustificare de a trage ca prostul la tunel cand proiectul tau e in grafic.

Situatia asta se poate insa schimba la Astaldi/Mapa, unde sunt multe tuneluri...

reed

Ma gandesc ce fel de viaduct o sa iasa.Grinzi 40 de metri?Tablier metalic?Cofraj mobil sau cofrajat pe esafodaj :lol:

oneLess

#60204
La ce am văzut noi în poze, săpătura unui fir acum în tunel, cam ce lațime și înălțime are ?

ovicor

La nod Margina, la desprinderea bretelei de iesire din directia Holdea, se mentioneaza Lugoj la iesire si nu in continuare pe A. Pana la darea in circulatie a tronsonului lipsa ar trebui corectat in nod si inainte de nod, presupun ca, daca sunt montate indicatoare pe sectorul D au aceeasi conceptie eronata. As fi pus captura de pe street wiew, dar nu ma pricep.

GAC

Din cate stiam, tunelele sunt sapate la standardul de 2 benzi cu un mic acostament pe dreapta, deci am avea 2*3.75+1.5+2*0.5.
Deci produsul finit ar trebui sa aiba cam 10 m in latime (dupa camasuiala). Acum, fara camasuiala, as zice intre 11-12 m.
In ceea ce priveste inaltimema, dat fiindca e forma de potcoava, poate vreo 9 m asa fara camasuiala.
Dupa cum arata pilonii la PORR, pare ca vor merge tot pe grinzi de beton prefabricate de 40 m. Nu ar fi avut sens sa se complice. We build face aniversarea de cand s-a apucat de primul tablier metalic si inca mai are mult de furca.
Ca tot propunea cineva sa comparam durata de executie tunel / viaduct, tare mi-e ca daca este vorba de tablier metalic, castiga tunelul.

mirceaeliade

Poate ma insel, dar cred ca sapatul unui tunel nu e chiar asa de substantiala procentual.  Parca sapatul initial e planificat sa tina ceva mai putin decat va dura  finisajul cu cimentarea si asfaltarea dupa.  Sapatul are doar minusul ca e "blind" adica nepredictibil, pt ca nu stii daca 2 metri mai incolo dai de nisip sau de roca dura, adica sa schimbi ritmul de avansare.

Skynick

Ce e important, cred, este sa ne linistim cu privire la PORR si sa ne concentram pe turci, pentru ca acolo e bottleneckul acum. Si o sa mai fie pentru inca patru- cinci ani.

hefaistos

Măcar de su-ar face webuild treaba pe lotul 3 și ar rămâne doar gaura turcilor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.