Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 22 Guests are viewing this topic.

gruia88

O intrebare poate nu am inteles eu o sa avem tunel scurt - cut&cover - tunel lung , intrebarea este spatiul dintre tuneluri si cut&cover este deschis sau este un tunel continuu acoperit doar metoda de sapare este alta ?

alecu26

Pai o sa fie un astfel de spațiu?
La cut&cover totul ce trebuie sa știi e în titlu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

interesant la cover &cut e cum va fi realizat...
1. se toarna grosier pe deasupra, apoi se sapa in interior si se camasuieste la fel ca tunelul forat
2. se toarna direct in cofraj semicerc stratul final si apoi se sapa in interior; pe exterior se face hidroizolatie si se acopera

aveti careva idee?

miahi

#63948
Cred ca ordinea operatiunilor este data de denumire, cum zice si @alecu26 :

- se sapa ( pana unde este necesar )
- se toarna stuctura tunelului
- se acopera ( probabil pana la aproximativ cota initiala a terenului )


gruia88

Eu inteleg asta dar intre portalul tunelului scurt de iesire si cut&cover , ca portalul e asa incliant nu este la nivel , legatura dintr tunel si cut&cover este directa  adica acoperita sau este un spatiu deschis in care iesi scurt si intri in urmatorul , asta este intrebarea , sper ca m-am facut inteles.

FlorinR

#63950
Din cate se vede pe harta API, exista un tunel scurt (cel la care se lucreaza), apoi vine o zona intermediara ce contine si un pod si apoi vine tunelul lung.
Din ce s-a discutat pana acum, eu am inteles ca acest tunel lung va avea 3 segmente: cele de pe capete vor fi clasice, iar cel din mijloc cut-and-cover, cele 3 segmente fiind legate intre ele.

Portalurile inclinate din filmare apartin de tunelul scurt. Cele de la tunelul lung sunt inca in lucru.


naivu

^^Eu știu că e acoperită, din interior se vede la fel ca într-un tunel forat. Din ce știu, și tunelul de la Aciliu, pe A1 după Sibiu, e tot cut&cover.

dorum

#63952
nu mi-ati inteles intrebarea... rezum:
1. torni grosier structura de rezistenta -->sapi pe dinauntru --> camasuiesti pe dinauntru exact ca la forat sau
2. sapi --> torni direct pe cofrajul mobil stratul final, apoi hidroizolezi afara si astupi

Ma refer doar la partea cover&cut, parte componenta a tunelului mare...

hefaistos

In primul rand nu e obligatoriu saa fie in sectiune circulara. Un tunel cut&cover aar trebui asociat mai mult cu un pasaj din zona urbana:
- sapi o groapa (eventual dupa ce faci pereti mulati)
- faci structura constructiei (inclusuv "tavanul")
- acoperi la loc
- faci restul delucrari (finisaje si instalatii)
Nu sapi pe dinauntru ca nu esti soarece. Pe dinauntru sapi doar cand esti obligat adica atunci cand nu ai sapat de sus.
Care cofraj mobil? Eu stiu ca, fie se introduc semifabricate care se monolitizeaza fie se cofreaza si armeaza clasic.


In al doilea rand tunelul C&C, daca va uitati pe desenele publicate este segmentul central al "tunelului lung", practic o succesiune de 3 tunele.
Constructiv sunt sunt doua tuneluri forate unite de o "constructie cut&cover". Fiecare segment este abordat separat, cu elemente de tranzitie doar in zona "portalelor interioare".
Din punct de vedere al utilizatorului  va fi un tunel in care intri si iesi dupa aproximativ 1 km si jumatate. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dorum

doar amintiti-va ca aici se vorbea de cover & cut, iar mie mi-e greu sa cred ca tunelurile forate (componente ale tunelului mare) vor avea sectiune semicirculara, iar cel construit la suprafata va avea sectiune rectangulara.

La cofraj mobil ma refeream la cel cu care se toarna structura finala in tunel

PaulS

AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti Secțiunea 5 Manicesti - Curtea de Arges | 09.04.2025
Raducu P Drum

elphax

#63956
l-am intrerupt pe Paul  :D

sunt 3 metode mari de cut&cover, care se pot combina, pot avea variatuni dar nu majore:
- sapi groapa mare si lata, construiesti toata structura de beton - poate fi si rotunda si rectangulara, apoi acoperi cu pamant - cea mai invaziva. Poti finisa imediat ce ai inceput cu structura
- forezi si torni pereti din piloti, sapi si sprijini peretii ( pereti mulati), apoi pui "capac din beton, apoi acoperi cu pamant - cea mai eficienta. Poti finisa dupa ce ai pus capacul de beton
- forezi si torni pereti din piloti, torni capac direct pe pamant si acoperi cu pamant. Apoi sapi din capete ca la un tunel clasic,scoti pamant si apoi finisezi tunelul - cea mai putin invaziva cu mediul, cea mai scumpa

Stefan01

Mulțumesc lui Radu pentru filmările realizate.

Observ că Webuild montează panouri fonoabsorbante de culoare diferită (bleu) în zonele unde există poduri. Este o nouă cerință din partea beneficiarului ?


dorum

multumesc elphax, e clar
intrebarea de baraj e care va fi solutia :)

tom_sawyer

#63959
@dorum Conform Acordului de Mediu, e a 3-a variantă postată de @elphax, de aici și denumirea "cover&cut". Asta dacă se respectă AM, că UMB își permite orice.

Quote from: tom_sawyer on August 05, 2024, 10:39:32 PMhttp://www.anpm.ro/documents/12220/78243899/Memoriu+de+prezentare+autostrada+Lugoj+-+Deva.pdf/3691a2cc-365b-400a-a7ae-589b04fb19fc

Pentru tunelul lung: o galerie are o zonă de 300 m la mijloc de cover&cut (în ordinea asta, întâi se construiește "acoperișul" apoi se sapă sub el - pag. 47), iar cealaltă de 73 m.

Pe scurt: întâi pereții, apoi acoperișul, la urmă se sapă efectiv pământul.