Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 29 Guests are viewing this topic.

Tavi

Mai degrabă sunt 500 m pe ambele galerii. Dar tot e bine :cheers:

danutzu_1069

In postare scrie:"... excavarea a ½ kilometri din tunelul ce străbate autostrada..."

Desi este un pic ambiguu, tot 50% inseamna

Poate sa fie suma excavarilor pe ambale tuneluri, unu mai mult altul mai putin... adica 1,35 x 2 = 2.7 km, au excavat 50%..

Sau poate se refera doar la un tunel, ceeace inseamna 675m ... tot este wow

marius.firtonea

@danutzu_1069  Nu stiu unde ai vazut tu ca au scris de 50% si nu stiu ce calcule complexe ai facut, dar ideea este ca s-au sapat 500 m.
Daca sunt 500 pe galerie e exceptional, dar si daca sunt combinat pe cele doua tot un progres foarte bun este.

horatiu.cosma

#60168
S-a deslușit misterul, sunt 500m în total, 300 la galeria mai avansată și 200 dincolo. E bine și așa, au dat de sol mai bun, avansează cam cu 4 metri pe zi. Pe finalul anului 2024 sau început de 2025 e estimată prima străpungere, dacă nu apar surprize.

raulbogdan23

#60169
Quote from: raulbogdan23 on January 10, 2024, 10:44:00 AMTunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
24.10.20230m0m
10.01.2024142m80m
15.02.2024314m195m
Ramas1036m1155m

raulbogdan23

Quote𝗔𝗺 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗽𝗿𝗮𝗴𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝟱𝟬𝟬 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗶 𝗳𝗼𝗿𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮 𝘀𝗶 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮
Am fost într-o vizită pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde antreprenorul execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la cele două tuneluri paralele.
Pe acest lot, stadiul lucrărilor este următorul:
✅️ au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela)
✅️ au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
✅️ tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă
✅️ au fost forați, armați și betonați 17.800 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%)
✅️ se execută lucrări de terasamente pe sectorul de nord al proiectului
✅️ se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
✅️ continuă lucrările de umpluturi și stabilizare teren pentru devierea DJ678
✅️ se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 - km 84+040 și km 90+000 - km 90+090, fiind forați, armați și betonați 36.350 ml piloți din totalul de 80.000 ml
✅️ continuă lucrările la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier
✅️ continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții.
ℹ️ Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (𝑵𝒆𝒘 𝑨𝒖𝒔𝒕𝒓𝒊𝒂𝒏 𝑻𝒖𝒏𝒏𝒆𝒍𝒊𝒏𝒈 𝑴𝒆𝒕𝒉𝒐𝒅), iar lucrările la cele două fire 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗱𝗲𝗷𝗮 𝗶𝗻 𝗮𝘃𝗮𝗻𝘀 față de grafic.
ℹ️ Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
📍 Autostrada Sibiu - Pitești #A1 va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

raulbogdan23


alecu26

Care e mai lunga? La galerie ma refer. :)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

Scrie mai sus pe facebookul lui Scrioșteanu.

survola

Sunt egale galeriile, au fiecare câte 1350 m.

voicul

Ionel Scrioșteanu: s-a 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗽𝗿𝗮𝗴𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝟱𝟬𝟬 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗶 𝗳𝗼𝗿𝗮ț𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮 ș𝗶 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮, A1


Skynick

Valeu, o sa aflam in curand ca sapatul tunelurilor nu e chiar ceva imposibil sau groaznic de lung. Hmmmm, ce sa vezi.

elphax

prea mult optimism aici :)
mai sunt cateva etape, foarte simplificat:
- finalizare prima sapatura si strapungerea - aici e doar sapatura pe arcada superioara pe care o vedem in prezent
- impreuna cu sapatura - se torcreteaza arcada
- mai este o sapatura ! -  se coaboara nivelul tunelului cu cel putin un metru pe toata lungimea, se torcreteaza si acolo tot
- introducerea prefabricatelor care vor sustine tot tunelul - pereti, arcada, structura portanta pentru utilitati si calea de rulare.

Ramane de vazut cum vor face aceste lucrari, cat de mult se vor intercala. Abia apoi putem vorbi de finisaje ...

dumbravaandrei

intre 2 si 3 (sapatura pentru arcada si cea pentru "baza", decalajul e de o saptamana-doua. Se poate vedea si din materialele postate pana acum.
M-as mira ca la ultima etapa sa nu inceapa lucrul cand se apropie de strapungere si nu cred ca dureaza etapa atat de mult, tocmai din prisma faptului ca se folosesc prefabricate.

Dar, da... multa lume asteapta sa vada ca tunelurile nu sunt bau-bau. Si mai ales asteapta o diseminare a experientei realizarii acestui tunel. Din punctul meu de vedere, trebuie sa ne mai invatam cu tuneluri si inafara muntilor.

trifrazvan1977

Eu as fi curios de o statistica legata de nr de zile / ml la tunel, comparativ de exemplu cu viaductul de la Talmacel.
Desigur comparam mere cu pere, dar nu m-ar mira ca in final sa fie mai rapid acest tunel comparativ cu un viaduct.