News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Eu as face o comparatie cu cocoasa de la Cunta (incluzand si refacerea)  :D
Desi materialul de sapatura e diferit... poate facem comparatia asta dupa Holdea, ca e mai asemanator scenariul.

mike_us

Cu un pic de noroc anul asta vedem si UMB sa înceapă lucrările la tunelul lor urmat poate de cele de pe loturile 2-3. In câțiva ani nu o sa mai fie ceva de care sa ne temem cred. O sa se obișnuiască si cu întreținerea noilor tuneluri.

danutzu_1069

Prefabricate in tunel? Cine a spus asta?
Totul se toarna, incepand cu baza si terminand cu peretii...

GAC

Ta tunelul Porr, singurele prefabricate de care putem discuta sunt custile de armatura pentru camasuiala. Este mai bine sa ai sectiunile de armatura pregatite in avans pentru a facilita procesul de turnare a camasuielii, astfel, Porr vor putea avansa cu cate o sectiune de camasuiala din 48 in 48 de ore.
Deci prin vara ar fi bine sa vedem stivele de custi de armatura, cum vedem la UMB la grinzi.

ijwtsh

Presupun ca, pentru a accelera lucrarile, pasii urmatori dupa saparea tunelului vor fi facuti din ambele capete in acelasi timp, nu?

a.l.x

Quote𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟮: 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 - 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂:
✅️ se realizează foraje suplimentare pentru studii Geotehnice în zonele accesibile, dar și în zonele recent eliberate în urma defrișării;
✅️ pe teritoriul județul Vâlcea, se lucrează în mai multe puncte la defrișarea pădurii scoase din Fondul Forestier;
✅️ pe teritoriul județului Sibiu, va începe marcarea copacilor din zonele scoase din Fondul Forestier (aproximativ 25.000 copaci), operațiune ce va fi efectuată, mai întâi, în zonele unde este necesară defrișarea în vederea realizării forajelor geotehnice. În acest sens, ieri a fost semnat contractul cu Ocolul Silvic din zonă de către DRDP Brașov;
✅️ pentru primul sector al proiectului, au fost finalizate Proiectul pentru Autorizația de Construire aferent sectorului care cuprinde viaductul de la Boița în lungime de 700 metri, similar celui de la  Tălmăcel, și Proiectul Tehnic de Execuție, iar in scurt timp va fi emisă autorizația de construire si vor începe efectiv lucararile;



𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 - 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶:
✅️ au fost finalizate studiile de teren preliminare etapei de proiectare, și anume: studiile geotehnice, studiile topografice, studiile arheologice, dar și deminarea
✅️ a fost defrișată masa lemnoasă din Fondul Forestier pe o suprafață 56 hectare, aproximativ 14.000 mc
✅️ se execută lucrări de amenajare a organizării de șantier în comuna Cepari, pe un teren de 7 hectare, unde vor fi amplasate birourile administrative, dar și stațiile proprii de asfalt și beton, linii de producție prefabricate( grinzi din beton);
✅️ se execută lucrări de amenajare a unui punct de lucru în comuna Racovița, pe un teren de 4 hectare;
✅️ se lucrează la montarea elementelor necesare padocurilor;
✅️ se execută lucrări de turnare a betonului aferent platformelor betonate;
✅️ se execută lucrări de cofrare și betonare a plăcii padocurilor;
✅️ se execută lucrări de nivelare a platformelor;
✅️ se execută lucrări de decapare și transport pământ vegetal;
✅️ este în curs de elaborare Proiectul pentru Autorizația de Construire.

FB-Irinel Scrioșteanu
Pe link sunt și poze din diferite locații. Nu le mai pun aici pentru că sunt foarte multe.

GAC

daca vrem sa dezvoltam discutia accelerarii procesului de executie al tunelelor, putem sa ne imaginam ca ar fi mai pragmatic ca dupa forarea a 50% din lungime, frontul de lucru sa se mute la celalalt portal. Astfel, in timp ce se lucreaza la forat, pe jumatatea deja forata se poate lucra la camasuiala precum si la calea de rulare. Astfel, la strapungere, 50% din tunel va fi la faza "finalizata". Scopul este sa suprapui macar partial fazele de executie: pe 50% din lungime forezi, pe cei 50% deja forezi vei lucra la finalizarea structurii. La genul asta de proces ma gandesc la toate tunelele forate cu NATM (acolo unde nu se lucreaza de la ambele portale simultan).

In ceea ce priveste situatia loturilor 2 si 3, se prezinta imbucurator. Ambii antreprenori se pare ca isi iau in serios rolul.
Sa ne rugam pentru versanti stabili, ca daca vor fi probleme aici vor fi.

a.l.x

Organizare de șantier Cornetu WEBUILD Lot 3

Defrișări WEBUILD Lot 3

Mulțumim Radu Ignat !

Gio

#60188
Nu vad nimic imbucurator, cel putin pe lotul 2. Inteleg ca pt viaductu de la Boita proiectu a cam gata si ca se apuca de constructie in luna mai, dar pe restul de 29 de km nu prea e clar e ce au facut 1 an jumate cat a durat perioada de proiectare, parca de abia acu s-au apucat. Sigur, erau zone impadurite unde n-au putut intra dar trebuie sa fi fost si ceva zone accesibile. Sunt curios daca incep lucrari la vreunul dintre tuneluri anul asta.

Ionut

La cât de confortabil s-au instalat turcii în organizare, stau minim 7 ani pe lot. Asta dacă evident apucă să facă ei până la final.

Duta C

#60190
Frică de tuneluri?

mdragos

Eu zic ca Mapa nu prea a stiut in ce s-a bagat. Daca obtin in 12 luni AC pe tot lotul este o minune.

dorum

Mapa n-are Sapa :( are doar mapa :(

Cetatean

PORR
Oare sapa jumate,si dupa aia sa inceapa pe partea ailalta? Cat sapa jumatea cealalta,sa faca lucraile de izolat,armat,turnat? Are sens,ca ai mai mult spatiu sa incepi de la jumate spre intrare.
Dar tre' sa se cupleze la mijloc...vise :))

WEBUILD
Tot cauta sa angajeze oameni. Stiu piata,dar cred ca birocratia le va da batai de cap. Ma arunc si zic:oamenii lor din Romania,atat cati am cunoscut,sunt niste economisti. Da,unii din ei au participat la lucrari mari,dar capacitatea lor de a gestiona proiecte mari...este limitata din cauze economice. Plus de asta,atata timp cat cauti sa lucrezi cu subcontractorul care da cel mai mic pret...calitatea lucrarilor va avea de suferit.

MAPA
Daca nu isi aduc oameni din Turcia,sunt mancati. Vad ca au oferte de angajare. Aunt curios ce utilaje,tehnica vor aduce in Ro. De asemenea,lipsa lor de experienta in lucrari in Ro,ii va afecta. Chiar daca reusesc sa isi angajeze oameni buni,tot o sa le fie greu sa inteleaga de ce anumite procese merg cu spatele. Sau tot procesul de la proiectare la receptie.
Cred ca doar sprijinul politic o sa ii ajute. Faptul ca au avut lucrari mari in tari din est,ii califica,dar nu ii recomanda. Una e sa lucrezi cu statul in Algeria,Egipt si alta e cu cnair in Ro.

Loturile astea montane,vor avea o problema.
Cam 4-5 luni pe an,vremea nu este prielnica. Frig,vant,inghet,ploi. Vedem. Eu imi doresc sa mearga bine,dar toti au nevoie de oameni buni si sprijin local. Plus de la centru.
Beneficiarul tre' sa intelega nevoia acestei autostrazi si sa faca tot ce-i sta in putinta ca lucrurile si lucrarile sa mearga. Ne asteapta 5-7 ani plino de comentarii. Si 1.000.000 de postari pe topicul de A1 :))

mike_us

@Cetatean S-a tot spus ca PORR va sapa doar dintr-o singura direcție. WEBUILD are suficiente proiecte in România ca sa speram ca se descurca.