Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 44 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

^la 6:30 trecerea peste canalul de pe Arges de ce e facuta asa cu multe coloane pe mal?  Vor acoperi complet canalul cu un tunel sau ceva de genul?  Oricum, fata de acum un an, WeBuild pare ca chiar lucreaza aici.  Probabil ar putea chiar sa puna nistea asfalt inainte de venirea iernii pe segmente serioase.

Ionut

API pe Facebook

În grafic pe #AutostradaA1 Pitești-Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Vineri, 12.05.2023, am filmat cei 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a celei mai așteptate autostrăzi din țară, Sibiu-Pitești: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3H5n78C.

Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni.

Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi.

Parcă se vede și luminița de la capătul... stâlpilor. Câteva linii electrice aeriene au fost mutate și se poate lucra nestingherit sub ele, semn că antreprenorul WeBuild (aproape) a terminat dezbaterile sterile cu responsabilii CNAIR legate de cine trebuie să le mute. Dar încă sunt mulți stâlpi LEA care tronează pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate.

N-ar strica dacă și statul ar achita factura 0052/20.04.2023 de 64 milioane de lei astfel încât să se evite o nouă gripare a mecanismului de plată între antreprenorul general WeBuild și subcontractorii săi.

Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025 dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 - ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020.

Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi.

alexa_adrian2001

Unde au fabrica de grinzi? inca nu mi-a sarit in ochi. S-au apucat de constructia grinzilor macar?
Se pare ca e mult prea lung lot pentru puterile Astaldi  O:-)

reed

poate fac grinzi casetate monolit,dar ma indoiesc

Archi

S-a zis candva cu 1-2 luni in urma ca grinzile se vor produce la doua firme, una in Pitesti si alta in Targoviste sau Ploiesti nu mai stiu exact. Poate gasesti cineva discutia

alecu26

Sa răspund la mai multe intrebari:

1. Porr va începe în zilele următoare forajele la portalul tunelului.
2. Podul lui Astaldi peste canal va fi un pod drept dar autostrada va trece oblic. A mai fost soluția asta de exemplu la Sebeș la trecerea peste CF a autostrăzii Orăștie Sibiu.
3. Astaldi începe de azi montajul la grinzi. Acum sa vedem dacă se confirma și chiar e azi sau se mai amână 1..2 zile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Xed

^^ La Targoviste sunt pe centura cei de la Somaco. Harta: Somaco Grup Prefabricate

oneLess

^^ Colegul @alecu26 cred că zice la punctul 2. că o să iasă cam așa:
(Mă rog, cu replace Cale ferată with Argeș și scalat cu +300%)



E de pe la bulgari Vidin - Botevgrad, DEx-ul lor în construcție.

CAS

#58898
Grinzile se executa la Ploiești și Pitești.
La sfârșitul lunii trecute erau executate aproape 150.
Cu privire la montajul grinzilor de beton probabil prin iunie - iulie 2023.
A început aprovizionare tablierului metalic de la începutul proiectului, si de luna viitoare începe pre asamblarea la sol.

survola

Nu este prea devreme să înceapă ridicarea grinzilor, sunt multe viaducte și poduri pe traseu.

Ionut

Nu înțeleg. Cine a zis că e prea devreme să instaleze grinzile? :o

survola


Telvanni

Am observat intr-o filmare ca era coada mare la Boita, spre Valea Oltului.
Stie cineva daca mai sunt lucrari acum pe Valea Oltului, mai e vreo zona unde se circula la paleta? Am sambata un drum pe acolo si imi e tare frica sa nu stau cu orele blocat (cum am patit anul trecut).
Multumesc!

alecu26

Sâmbăta e ok. Probabil semafor dar traficul e redus. Stai maxim odată.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Cea mai recenta filmare de la Constantin Mateescu: [13 MAI 2023] Lucrari A1, Lotul 5 – Nod rutier Bascov

Mama proștilor este mereu gravidă... :)