Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 42 Guests are viewing this topic.

TibiV

Ambilor mei repondenti:

La gratar este mereu supraoferta de forta de munca, si nimeni nu face claimuri - decat daca nu i-au ajuns micii...Sau berea!...


Sory de off-topic, dar ceea ce am vrut sa pun este ca din punct de vedere tehnic doua lucrari identice care merg in paralel (nici una nu este pe drumul critic al celeilalte) durata trebuie sa fie aceeasi.
Evident, asta este o gandire strict tehnica, care nu tine seama de resursele umane/tehnice disponibile (sau nu) la un moment dat.

Este insa adevarat, daca iei niste pizzaboy pe un "tub" si niste actorasi pe celalat, diferentele pot fi uriase: unii sa intarzie 8-9 ani, ceilalti doar 5-6 ani...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#51676
Nu se poate lucra concomitent la 6 strapungeri, de 12 nici nu mai vorbesc. E o nebunie sa ai concomitent 6 echipe de spart muntele echipati cu toate utilajele etc... Sau in orice caz nu cu preturi rezonabile. GARANTAT vor fi maxim 2 echipe.

Dupa care e aprope imposibil sa ai 6 care de armare radiere concomitent, urmate de 6 care de betonare radiere, urmate de 6 care de armare bolti urmate de 6 care de betonare bolti. SI LA FIECARE CAR SE LUCREAZA 7 din 7 si 24 din 24, deci trebuie cate 3 echipe, care sa se intregeasca si sa mearga ata (total 6x3 = 18 echipe pe fiecare tip de car). Si inainte de aceste care cate 6 echipe de facut hidroizolatii si asa mai departe.

In primul rand ca daca ai cate 6 din fiecare LUCRAREA SE TERMINA IN CA. 100-150 DE ZILE. Adica nu tunelul, ci pentru respectiva echipa, dupa aia vine urmatoare etc (ca nu se pot suprapune operatiile). Deci cei cu strapungerea vin 6 echipe de strapuns si dupa 100 de zile, gata, pleaca cu totii... Fierarii vin 100 de zile, apoi pauza pana se schimba carele vreo 2 luni toti, apoi iar hei-rup 100 de zile si gata. Discutam de ca. 240 de fierari... Cine vine sa lucreze 3 luni, apoi 2 pauza, apoi iar 3 luni si gata, la revedere.


E utopic, nu are nici o legatura cu planificarea reala. In realitate vor fi 2 echipe de fiecare tip, si vor sta cam 3 ani fiecare pe santier.

SI MARE ATENTIE, CA HALF PROFILE NU MERGE DUBLU DE REPEDE. In primul rand ca e cam imposibil dupa normele actuale sa dai drumul la un tub fara sa ai unul paralel de fuga. Daca ai doua tuburi e posibil sa se considere fiecare ca fiind rezerva de fuga a celuilalt sau cel mult trebuie un tunel mai mic suplimentar paralel, dar unul la amandoua.

Deci daca faci half-profile faci de fapt 2 tunele: unul mare si unul mic. Iar cand faci full nu faci decat sa-l completezi pe al treilea. Half profile inseamna deci 60-65% din munca.

IN AL DOILEA RAND, INTRE TUNELELE MARI SE EXECUTA PUNCTE DE LEGATURA. Cel putin unul la 500m. Daca ambele tunele mari sunt excavate, prin punctele de legatura se poate aproviziona material, pot trece utilaje mai mici, oamenii, etc... (pentru ca acele care de care am vorbit reprezinta obstacole, cand se betoneaza la un radier nimeni nu mai trece pe acolo, ca e betonul moale si e imposibil sa zbori peste 10m de beton moale). SE POATE ASTFEL GRABI EXECUTIA UNUI FIR, DACA AL DOILEA IL URMEAZA INDEAPROAPE.

Deci daca se face un singur fir va dura sa zicem 3 ani de executie propriu-zisa, iar daca se fac ambele va dura 3,5 ani sau maxim 4. CU ACEEASI OAMENI SI ACELEASI UTILAJE. Nu e ca la mititei si carbuni  :D :o

La tunele 1+1 nu egal 2!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cetatean

Nici macar asa nu cred ca merge, tre sa ii ai pe toti pe santier pe toata durata. Ca nu merge sa sapi gaura si dupa ai fier,beton etc. Se merge tot pe tronsoane. SApi 10 m, armezi,torni. Iara iei de la capat.
In momentul asta in tara avem cateva firme care pot face lucrarea asta. Strabag,Astaldi,FCC poate PORR si cam atat. Sa vedem cu ce preturi vin.

TibiV

Quote from: vancouver on April 30, 2020, 12:30:06 AM
Deci daca se face un singur fir va dura sa zicem 3 ani de executie propriu-zisa, iar daca se fac ambele va dura 3,5 ani sau maxim 4. CU ACEEASI OAMENI SI ACELEASI UTILAJE.

Multuimesc pentru explicatii si ajutor...

Quote from: vancouver on April 30, 2020, 12:30:06 AM
Nu e ca la mititei si carbuni  :D :o

La tunele 1+1 nu egal 2!

Era evident, dar incercam sa il lamuresc pe colegul pelan87 ca Half Profile NU este Half Time....
Dar din cauza tonului tau, voi regreta plusurile pe care ti le-am dat pe alte topice...

Pana saptamana viitoare, nu mai vezi un + de la mine !...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

@dojalaex Nu, nu se face asa. Sapi tot si abia dupa aceea faci alte operatii. Cand se sapa se da cu dinamita. Nimeni in afara de echipa de spart nu lucreaza acolo.

Numai cand tunelul este complet strapuns intra urmatorii. Echipa de strapuns face niste sustineri provizorii, doar torcreteaza bolta si peretii si sustine cu niste ancore plasa sudata din interiorul torcretului.

NUMAI DUPA STRAPUNGEREA COMPLETA URMEAZA ALTA ECHIPA. Si anume se sapa in jos pentru radiere, se pune hidroizolatie. PESTE HIDROIZOLATIA ASTA NU E VOIE SA CIRCULE NICI UN UTILAJ. Asa ca in fata nu se mai poate lucra nimic. Din spate se vine in tacturi de 10 metri cu armarea peste hidroizolatie, cu grija sa nu fie intepata. Apoi carul de armare inainteaza si face loc celui de betonare. Cat se betoneaza, fierarii nu pot aproviziona. Ei pot merge cu picioarele peste urmatoarele tacturi cu hidroizolatie si ies in celalalt capat al tunelului, dar nu pot aproviziona. Deci nu prea pot lucra. Cand e gata betonul reiau lucrul normal (adica peste 10-15 ore).

In timp ce se fac radierele exclus sa se mai faca altceva. Abia cand se termina complet TOATE RADIERELE de turnat, se incepe urmatoarea operatie. Si tot asa...

Deci nu e asa simplu. Constrangerea ppala este calea de aprovizionare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rocklee

se pare ca in curand voi avea de lucru .....destul cu lenea ,pandemia si somajul ....sa trecem la treaba ... :D

Ionut

Nu stiu de unde ai văzut tu ca a zis cineva ca half profile este de două ori mai rapid. Eu unul nu am zis. Este mai rapid, chiar dacă doar cu vreo 30% sau cat estimezi tu. Contează în cazul asta special, LD2. E o cursă contra cronometru.

A zis cineva ca e simplu? Eu nu! Am si zis public, și aseara pe forum si la întâlnirea cu Mariana Ioniță ca sansele de reusita sunt foarte mici. Am impresia ca la întâlnire am zis ca daca ar fi sa pariez, as paria ca nu va fi gata nici half profile și vom avea și corecții financiare mamut.

Asta as paria. Totuși voi face tot ce tine de mine sa nu se întâmple asta. Nu stiu ce mai pot face eu / ce mai putem face noi (API/ comunicatea)... atat timp cat s-au pierdut 6 ani de zile.

Dacă se făcea la timp ce am zis si ce trebuia, acum lucrările erau gata. Acum însă încercăm să facem din rahat bici și să mai și trosneasca.

Ionut

Dati un share, ajuta, mai ales acum ca toata presa bubuie permanent numai cu pandemie.




API pe Facebook

În sfârșit, după 6 ani de tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere decide să facă fix ceea ce am cerut noi și specialiștii în tot acest timp: construirea celebrelor tuneluri "pentru urși" de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva impuse de acordul de mediu revizuit.

Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt SINGURA soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea.

Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi.

Din păcate, ea vine foarte, foarte târziu, iar acum România riscă să piardă TOȚI banii europeni folosiți pe TOATĂ Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi!

Ca să evităm acest dezastru, deși este EXTREM de dificil tehnic și birocratic, i-am transmis șefei CNAIR că trebuie neapărat să facă URGENT trei lucruri.

Mai întâi, este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație.

În plus, trebuie începute ACUM NEGOCIERI la Bruxelles pentru a găsi soluții birocratice de a asigura atât decontarea tunelurilor din fonduri nerambursabile, dar mai ales evitarea corecțiilor financiare mamut!

Solicităm doamnei director Mariana Ioniță să prezinte public un CALENDAR FEZABIL de acțiuni concrete de implementare și să permită accesul Asociației Pro Infrastructură ca observator independent în tot acest proces, așa cum ne-a promis.

voicul

O problema cu fondurile UE erau si pe Orastie - Sibiu. S-a reusit terminarea parcarilor?

ddfab


vancouver

Quote from: Ionut on April 30, 2020, 06:33:33 AM
Nu stiu de unde ai văzut tu ca a zis cineva ca half profile este de două ori mai rapid.

Pai n-a spus nimeni. Am spus eu: ATENTIE (pentru necunoscatorii care citesc pe forum), half-profile nu merge de 2 ori mai repede. In nici un caz nu m-am gandit la tine @Ionut cand am explicat asta, la tine imi e clar ca deja stii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: TibiV on April 29, 2020, 11:57:03 PM
@vancouver,
COROLAR:
Informatiile tale "pe surse" coroborate cu plansa lui Ionut se traduc asa: nu se face half-profile, se va face full-profile din start...

Da, corect. Contractul (licitatia) sunt pentru full - profile. Dar CNAIR ia in calcul o deschidere in 2 etape. In documentul intern pe care l-am vazut eu era un decalaj de 6 luni intre cele 2 fire. Probabil (sper) ca vor scrie asta si in contract, sa nu vina mai tarziu executantul sa spuna ca vrea bani in plus pentru deschiderea separata a unui fir.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Așteptăm cu interes sa citim clarificările.

elphax

nu ar fi prea deranjant nici o distanta de 1 an sau mai mult intre cele 2 fire, cat timp se lucreaza intr-un mod optimizat si termina tot la timp

alexmocian

Tunele astea sunt mult mai complexe fata de cele de pe linia CF Brasov - Arad. La cat "civil work" este de executat la ele in plus la excavatul propriuzis, eu cred ca o sa dureze vreo 6 ani pana cand se deschis/receptioneaza cu panglica.

P.S. imi place ca discutia este tare aprinsa si se dau multe pronosticuri. Cred ca sunt si eu in masura sa dau unul mai ales ca am lucrat multi ani pentru Cementation - SKANSKA, si la multe tunele  ;)