Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 28 Guests are viewing this topic.

cristi5

#51690
Reamintesc ce am mai spus, ca o ingustare de 5 km la half-profile nu e nicio problema pt traficul Lugoj-Deva. Chiar si pt  varful de trafic de la Craciun. Odata eliminate obstacolele (trecerea la nivel, giratiile, serpentine, traficul local/pietomi Margina) fluxul, chiar si maxim, va curge fluent, multi ani pe HP.

Eu altceva nu pricep: Sa presupunem optimist ca vom avea half-profile functional in 2023. EU plateste Lugoj-Deva, toata lumea fericita.

Ce se intampla cu cealalta cale? Gata dupa 6 luni, iunie 2024 adica :) . O mai plateste EU?

O dilema mai mica: Inteleg ca licitatia fiind pe full profile, contractul trebuie sa fie pe full dar cu doua faze de predare. Nu exista licitatie pe full si semnat contractul pe half?

Nu de alta dar sa dai o caruta de bani de la bugetul de stat sa termini inca 3 tuburi de tunel de care de fapt nu e asa mare nevoie, mi se pare usor ilogic. Guvernantii vor crede probabil acelasi lucru si respectivele tuburi vor sta neterminate cu cincinalele.

Ionut

E o întrebare bună daca EU plătește calea doi. Sincer, la ce risc major de corecție financiară este pe Lugoj-Deva, cred ca asta e ultima noastră grija. Vă spun că vom ieși super ieftin din rahatul asta in care ne-au adus neaga, ioniță, scarlat și toti ministrii perindati daca toata paguba va fi sa plătim din banii nostri calea doi pe 10 km... adică 5 km de autostrada la deal.

Apropo. Doar întreb. @NGC ia trimite vrabiutele sa afle dacă trebuie să le plătim deja celor celor de la Salini pentru rezilierea LD2? Mai stiti ca ne-am batut in instanță cu CNAIR pentru a ne da actul de reziliere? Mai stiti treaba aia cu "rezilierea parțială"? Mai stiti cum au fost aruncați cei de la Salini de pe șantier la CIC Margina și la cei 4 km între nod și DC100?

voicul

+1 @cristi5.
Imi aduc aminte cand s-a dat in folosinta A2 pe un sens (erau vreo 30 - 40 de km) si cum dintr-o data parca am ajuns mai repede la mare si in B.
DN68A nu suporta o viteza nici de 60 de km fara sa rupi masina, dar de 80 - 90km.

Oricum se castiga si din faptul ca ingustarea va fi fix in zona tunelurilor, pentru ca cei 5km din LD2 ii vad terminati repede.

vancouver

@cristi5: CNAIR isi propune sa fie half-profile functional in 2025. Asta numai daca nu vor exista contestatii. Iar eu va garantez ca nici fara contestatii si nu vedem vreun tunel functional inainte de 2027.

Deci nu stiu de unde scoti 2023. Repet CNAIR nu are asa ceva in plan.

Asadar demersurile pentru a nu pierde finantarea trebuie facute in conditiile in care in mod cert tunelurile nu vor fi gata in 2023.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

JohannDB

Just asking..... """Cand se sapa se da cu dinamita. Nimeni in afara de echipa de spart nu lucreaza acolo.""" Și dacă se sapă cu "cârtița"/"mașina de găurit".... tot cu "dinamita ?? Nu merge cu mașina de forat ??  Întreb ca "outsider".....

pest1969

2 intrebari:
1.E UMB capabil dpdv tehnic sa se ocupe de un astfel de proiect (LD2)?
2.Care dintre firmele straine prezente in Romania ar fi potential amatori de a se implica in viitoarea licitatie?

ovideatza

Pe vechiul exercitiu a mers sa se dea in functiune si dupa ce a expirat termenul din regula "n+3", dar ce a depasit a fost pe cheltuiala proprie.

Solutia asta daca s-ar aplica si acum (desi e mai greu, ca e proiect fazat, nu?) ar fi bine. Adica le facem in mare parte pe bani de la buget ca oricum ne trebuie (ca depasim 2023 cu brio probabil) dar nu ne luati toti banii inapoi pe intreg proiectul.

Nu se aplica treaba cu half-profile definitiv pt ca in proiectul initial nu era vorba de asa ceva, ci de A intregrala. Adica merge half/ full ca si etapizare, dar nu ne oprim dupa "primul half".

vancouver

Ma intreb daca nu ar fi o solutie pentru a nu pierde finantarea pe Lugoj - Deva, sa se faca repede un proiect de reabilitare DN68A Holdea-Margina numit "Adaptarea la cerintele traficului greu provenit de pe autostrada A1 pe sectorul ..."

SF facut intern in CNAIR, apoi licitatie proiectare + executie. Termen 1 an.

Cerinte:
- sistem rutier cu grosimi ale straturilor la fel ca pe autostrada (sa suporte fara probleme traficul greu)
- largirea la 3 benzi (2+1) pe zonele extravilane, cu banda a treia predominant pentru urcare - latimea benzilor 3,75 + 3,5 + 3,75
- atenuarea unor curbe acolo unde este posibil (fara construirea de viaducte), doar prin sapatura / umplutura (de exemplu curba de la releu Cosevita se poate atenua astfel)
- elemente de siguranta sporite in extravilan: parapeti pe margine din beton pe toata lungimea; la trecerea de la 2+1 la 1+1 parapet de beton si pe zona mediana pe zona de reducere
- masuri de siguranta sporite (garduri, pasarele supraterane) la trecerea prin localitate
- trecerea la nivel din Margina la standard maxim posibil
- amenajarea / asfaltarea parcarilor de pe parcurs
- in intravilan, acolo unde spatiul permite, alveole in care sa poata opri masinile locale, pentru a nu incurca traficul prinicipal
- acolo unde este posibil, banda suplimentara pentru virajele la stanga
- pereti antifonici de mica inaltime (ca. 1.2m) in localitate, pentru o reducere a propagarii sunetului de rulare a camioanelor (chiar si la 50 km/h si mai ales pe carosabil umed, pneurile genereaza un sunet ascutit la rularea pe asfalt)
- camere video de supraveghere a traficului in localitati, pentru a descuraja depasirea vitezei
- construirea / asfaltarea unor variante de drum pentru traficul mic local (de ex. se poate asfalta un drum de pamant intre Margina si Cosava, la nord de DN68A, astfel ca localnicii sa nu mai intre pe DN68A daca merg intre aceste 2 locatii)

Aceasta varianta de conectare prezentata ca fiind provizorie, pana la finalizarea tunelurilor, dar si ca back-up daca tunelurile intra in reparatii sau au o problema / accident.

Astfel proiectul in ansamblu devine functional, folosind deocamdata varianta provizorie pe 15km.

Eventual acceptarea unui discount pe tot proiectul, cu reducerea finantarii europene de la 85% la 65% (din chelt. eligibile) - practic ajungerea la o intelegere, prin care ne asumam o penalizare, dar evitam returnarea completa a sumelor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#51698
@JohannDB

Si daca se sapa cu cârtita (TBM) tot asa, nu se poate face nimic in urma, pana cand tunelul nu este strapuns. Pe masura ce inainteaza TBM se fixeaza ancore in pereti / bolta, de care se prinde o plasa sudata si se torcreteaza (se stropeste cu beton proaspat, pana se acopera plasa). Dar ulterior tot trebuie venit si facut adevaratii pereti de beton.

@pest1969:
1. Da, UMB poate sa faca.
2. Arcada a participat la tunele pe Simeria-Coslariu. Hidroconstructia este chiar specializata pe tunele rutiere, a facut asa ceva in Germania, incl. tunel dublu de 8 km !!!! Mai putin partea de strapungere. Strabag are experienta completa in domeniu, a facut recent tunele asemanatoare in Ungaria, si in timp record.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rocklee

cand era UMB....pe lotul 4 .. am stat de vorba cu cativa oameni de acolo ...si spuneau ...ca au capacitatea ...sa faca tunelurile de la HOLDEA ...

IN ARCDA nu prea am incredere ...le-au trebuit 5ani sa faca un amarat de tunel la ...turdas ...pe cf ...au avut la un moment dat niste sub contractori ...de toata jena cu utilaje din ani 80...

STRABAG ...ar fi o solutie ...poate ...

ma intreb ...contractul cu sallini ....este reziliat ??.. ??? ??? ???


voicul

#51700
Astaldi tot face tuneluri de vreo 8 ani pe M5  :D

FCC si Azvi au facut tunelul Danes - CFR

florin74

#51701
Sunt constructori specializati. De exemplu italienii care lucreaza pe CF pentru Astaldi, la Batuta. Chiar se misca bine. - Cipa.
http://www.cipaspa.it/eng/realizzazioni.asp?ds_sub=1&incorso=1

Sau austriecii astia
https://www.bemo.net/en/projects?cat=1

Ionut

Dacă nu mă înșel, cei care lucrează la Batuta pe coridorul feroviar sunt cei care i-au salvat/descurcat pe Astaldi la metrou M5 la Eroilor cand a fost surparea aia urâtă (strada și case). Sunt foarte buni profesionisti, cică.

Nu e problema la constructori. Pentru un pret CORECT se pot gasi solutii și mobilizare...

Norocul nostru ca sub pământ nu găsești stâlpi LEA și teren de expropriat.

tom_sawyer

Quote from: vancouver on May 01, 2020, 11:43:49 AM
Deci nu stiu de unde scoti 2023. Repet CNAIR nu are asa ceva in plan.

Zice Mariana Ionita intr-un raspuns pentru cititorii Hotnews:

QuoteCred că un răspuns va fi furnizat de proiectul în sine care va avea propriul parcurs. Cel mai devreme 2023. Vorbim deci despre sectorul Lugoj-Deva sectiunea D și finalizare constructie sector E, o secțiune cu o dificultate ridicată drept pentru care un calendar estimat în baza datelor prezente indică finalizarea în anul 2023.

tonică

legat de bani, nu cred c-ar fi un capat de lume daca portiunea aceasta s-ar face cu bani de la buget, macar sa nu se piarda finantarea europeana pentru restul loturilor lugoj-deva. E adevarat ca ar fi mana cereasca daca UE ar da un ultimatum legat de aceasta finantare si ar lungi nitel data limita caci astfel ar ramane presiunea pusa pe politicieni (minister) si ar reprezenta un şut in fund in a face lucrurile odata si odata. Caci la noi asa functioneaza, doar cu ultimatumuri si cu conditionari, doar in ultima clipa!
Felicit discutiile si implicarea API si sper macar acum, in al 14-lea ceas sa avem sansa ca atunci cand vorbim de ioniţă sa simtim nevoia sa facem diferenta intre vechiul si catastroficul ioniţă si cea de acum. Sper!  8)