Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 60 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

Salutare tuturor azi de sărbătoarea muncii chiar se munceste cei de la Total Nsa,Zublin si cei de la Dimex baga grupa mare pe aliniament cu toate motoarele turate ,chiar dacă îi mai opreste cate o repriză scurta de ploaie.😉

naivu

Legat de interesul Romaniei (bani si orice altceva), cea mai mare pierdere este faptul ca nu avem autostrada continua. Dorinta UE este de asemenea completarea A1 si a coridorului paneuropean nu penalizarea financiara si, cu cat vor fi mai avansate lucrarile la momentul bilantului, cu atat vor avea mai multe argumente in defavoarea penalizarii.
Sper sa prioritizeze punerea in functiune pe HP intre Holdea-Margina, pt ca deja ar fi mult mai bine ca acum: DN68A si noua jumatate de A ar putea fi facute fiecare cu sens unic si instantaneu capacitatea de trafic ar creste de cateva ori!
@vancouver, proiectul de upgradare a DN68A ar fi binevenit pt toti cei nevoiti sa-l tranziteze, dar ar fi trebuit demarat in momentul cand a fost reziliat contractul cu Salini fara a avea nici o alternativa de continuare a lucrarilor la A, acum este prea tarziu. Nu pot sa imi imaginez ca UE va accepta sa tina cont de el!

vancouver

Quote from: tom_sawyer on May 01, 2020, 02:19:30 PM
Zice Mariana Ionita intr-un raspuns pentru cititorii Hotnews:

Poate sa zica. In documentele interne ale cnair scrie, nu zice. Si scrie 2025. E si logic. Contractul are o perioada de 12 luni proiectare + 30 luni executie (ceea ce oricum nu e realist posibil, dar sa zicem ca ei). Ori calendarul e asa:
- sept 2020 termen depunere oferte
- ian 2021 semnare contract (daca nu sunt contestatii - deci tine de noroc)
- sa zicem febr. 2021 ordin incepere. 3 ani si 6 luni inseamna august 2024.

Asta e teorie pura insa. In realitate e greu de crezut ca nu o sa avem clarificari si amanari ale depunerii, deci sept. 2020 e asa ... ca sa fie ceva scris acolo. Apoi in cate situatii s-a semnat contractul la 4 luni dupa deschiderea ofertelor  :lol:  :lol:  :lol:  CEEEEE, semnare contract la 4 luni dupa deschiderea ofertelor... da, alte bancuri mai stii?  :lol:

Cat despre executie. Vad ca-i dati inainte cu PRIORITIZAREA pe half-profile.
Ce prioritizare nene, ca nu se poate mai repede. Imi usuc aic gura de pomana sa va explic etapele, ca vad ca-i dati inainte. Nu se poate lasa ceva mai in urma pe un fir, ca sa se faca mai repede pe celalalt. Pe tunel nu ai cum sa faci mai mult, sa te inghesui cu mai multi oameneni, etc... E ca pe banda rulanta, e un proces liniar. Nu ai pe unde sa aprovizionezi mai mult, aprovizionarea este CRITICA in tunel.

SINGURA SANSA SA APROVIZIONEZI MAI MULT IN TUNEL, E SA FACI USOR DECALAT SI AL DOILEA FIR, SI ATUNCI AI O CALE DE ACCES SUPLIMENTARA PRIN TUNELE DE LEGATURA INTRE ELE.

DECI SINGURA SANSA SA SE LUCREZE CU 5% MAI REPEDE PRIMUL FIR, E SA SE FACA SI AL DOILEA. Alta grabire nu e posibila!

Nu mai aberati cu half-profile.

@Ionut, te intrebai de ce tot insist ca half-profile nu e de doua ori mai repede. Uite de aia, ca tot mai sunt unii care insista cu asta. Half-profile nu e nici cu 30% mai repede, nici cu 10% mai repede, e cu 5% mai incet!

Vreti primul fir de tunel mai repede. Lasati constructorul sa-l faca si pe al doilea, macar sa-l strapunga si apoi sa lucreze la relanti la al doilea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Ca sa intelegeti mai bine:

ESTIMARE REALISTA FINALIZARE DACA SE FACE CONTRACT NUMAI HALF-PROFILE: 2028

ESTIMARE REALISTA FINALIZARE DACE SE FACE CONTRACT FULL:
- primul fir: 2027
- al doilea fir: 2030

Cum alegeti?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

^
Te încăpățânezi și tu să explici că nu se câștigă mare brânză cu prioritizarea primului tub, dar chiar tu ai zis câteva mesaje mai sus că nu se va începe în paralel la cele 12 guri de tunel forat (sunt 3 tunele pe sens, dintre care câte două pe sens legate între ele cu un cut-and-cover), ci cu maxim 2 echipe odată. Să notăm cele 6 tunele cu S1, S2, S3, D1, D2, D3. Păi acele 2 echipe care încep în paralel se apucă să lucreze la cele 2 portale D1, apoi se mută la cele 2 portale D2 (timp în care faza 2 începe la D1), după care se mută la cele 2 portale D3 (timp în care faza 3 începe la D1 și faza 2 la D2) și abia apoi trec la al doilea sens al autostrăzii (S1, S2, S3). Deja din start există un avans de 3 faze pentru un sens de autostradă.

calino

^
Din ce am inteles eu @vancouver zice ca nu e legal sa dai tunel in folosinta fara sa ai alt tunel de fuga disponibil si asta ar face inutila atacarea unui singur tunel.

Ionut

Eh vancouver zice multe. :)
Depinde cat de lung e tunelul. La Sacel e galerie de fuga?

JohannDB

Vom vedea  așa ceva la Holdea-Margina??
           

vancouver

@horatiu.cosma, nu e asa, pentru ca la lungimea asta (sub 5 km) nu se ataca nici un tunel din 2 capete. Se ataca numai dintr-un capat si se strapunge asa. Apoi tunelele nu sunt egale ca lungime. Daca ar fi egale ar merita poate sa vina 3 echipe dar nu cred ca sunt egale. Si atunci au perioade de strapungere diferite.

Prima echipa se apuca de tunelul cel mai lung, firul 1. Sa zicem D2. A doua echipa face in timpul asta D1+D3, care insumate fac o lungime gen D2 (e o presupunere, acum nu cunosc exact lungimile, putem sa vedem care sunt si facem un plan concret). Apoi echipa 1 se muta la S2, iar echipa 2 la S1 si apoi S3.

Stim insa ca in total avem ca. 2km de tunel. Asta inseamna ca o sa le ia cam 1 an sa strapunga un fir (cam 1 km pe an per echipa, 2 echipe = 2 km).

Dupa 1 an de la inceperea strapungerii intra echipele de hidroizolatii, armare si betonare radiere, care stau cam tot 1 an pe primul fir.

Dupa 2 ani de la inceperea strapungerii, se termina si strapungerea celui de-al doilea fir si echipele de strapungere pleaca de pe santier. Echipele de hidroizolatie, cele de armare radiere si cele de betonare radiere se muta pe firul 2 si alte echipe incep boltile pe firul 1.

Si tot asa mai departe.

Undeva la 4 ani dupa inceperea strapungerii primul fir trebuie sa fie gata cu tot cu ventilatii, asfalt etc..
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

 Mai zilele trecute, pe 22 Aprilie, la Holdea ; timpul trece și "coafura rezistă"; crăpătura din asfalt este stabilă și nemodificată, deși pe vremea rea (mai de iarnă) au trecut deja "sărărițele" pe lângă ele în accesul lor pe autostradă, spre/dinspre halda-depozit de material antiderapant ce era sub podul de la Holdea......

















Powered by API/PUM imgur uploader

Telvanni

M-am uitat cu atentie la filmuletul cu utilajul de sapat. Ce se intampla cu spatiul ramas pe zona de unde se retrage scutul metalic? Imi imaginez ca scutul metalic are cativa cm grosime, ce se intampla cu golul care ramane in jurul prefabricatelor din beton dupa inaintarea scutului? Se injecteaza ceva?
Multumesc!

Ionut

Nu se justifică TBM pentru LD2. Vor fi săpate clasic, ceva gen NATM.

JohannDB

#51717
      Prefabricatele ce se instalează în locul scutului metalic, pe măsura avansării acestuia, au același diametru cu acesta (scutul).... Eventualele goluri sunt umplute prin injecție de material, pentru a crea o "monolitizare" (corp compact) între rocă și scutul de prefabricate.
      Iar la răspunsul lui Ionuț, privitor la justificarea utilizării TMB-ului, înseamnă că, chiar, putem aștepta; și dacă este să se facă unul din tunele prin "cut & cover", ce va arăta ca cel de la Săcel, la ora asta.....
      Personal, încep să nu mai am răbdare, până la legarea "definitivă" a Nădlac-ului 2/PTF, cu Sibiul....Că la Sibiu-Boița am speranțe să rulez pe acest ciot.....

vancouver

Hai ca pozele vorbesc de la sine:

1. In prima poza vedem iesirea din tunelul Schottenbergtunnel din Germania. Acesta are un singur tub, 3 benzi de circulatie si o panta de 5% in tunel (cel mai abrupt tunel din Germania). 2 benzi evident pe urcare. Tunelul are 718 metri lungime. In dreapta tunelului se vede iesirea galeriei de fuga. Galeria de fuga are 770 m lungime. Locul acela este special amenajat ca punct de adunare pentru cei care fug prin galeria de fuga, pana la sosirea echipelor de salvare.





2. Asa arata o galerie de fuga:





3. In cazul tunelurilor cu 2 tuburi (duble) fiecare tub poate fi considerat galerie de fuga pentru celalalt si nu mai este nevoie de o galierie de fuga speciala. Aici vedem un tunel de legatura intre cele doua tuburi:





4. Si in final vedem un tunel simplu mai vechi la care s-a construit ulterior galeria de fuga, ca sa corespunda noilor norme, aici inca in lucru in drepta:




sursa tuturor pozelor: https://de.wikipedia.org/wiki/Rettungstunnel
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cetatean

Am mai spus, o mai zic o data.
Mizeria aia de DN trebuia reabilitata la standardul descris de voi acu 8-10 ani. Am bătut drumul spre TM de zeci de ori. Și nainte de autostrada era horror Coșava.

Legat de tunel. Va zic sigur ca sunt constructori mari care își freacă mâinile. Sunt multe milioane. Astaldi, Strabag, FCC poate Porr.
În afara de Strabag toți au garla de lucru.
UMB - da poate face, pentru ca știu cum sa ia lucrurile.
Nu știu financiar dacă pot. Atenție, sunt aprox 300 de milioane de euro!
La CF, Cipa face injecțiile cu jet grouting, coloane, etc.
Săpăturile cred ca le fac echipe specializate,cu utilaje specifice, aduse din afara. Nu știu dacă se ocupa ei de spataura efectiv.

În longitudinal, se vede un detaliu important, tehnologia cu umbrela de micropiloti, folosita și la CF de FCC. Ceva tehnica austriaca cred,dupa modul de lucru.
Asa ca da, FCC s ar putea sa liciteze în blana,penteu ca deja au experienta în Ro, cu asa ceva.
Pe partea ailaltă, nu știi niciodată de ce dai în interior, deși era ușor de făcut foraj din 50 în 50 de m, pentru ca nu avem sute de m de la teren natural pana jos la tunel. Dar ma rog. Sa fie și puțin imprevizibil, sa se poată judeca apoi :)

Dacă nu băgăm pe linie moarta aia 10-20 de mii de mineri, puteam face zeci de km de tunel în toată tara.
Nu am știut sa profitam in favoarea noastră a tuturor, de ce știau sa facă oamenii aia. Galerii. I am convertit profesional spre alpinism utilitar și alte mizerii și acuma ne cacaim sa facem  km de tunel!
Le trebuia numa tehnologia necesara și se putea face.