Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 42 Guests are viewing this topic.


voicul

Licitatia pentru constructor de pe LD2, dar din raspunsul tau m-am prins ca mai dureaza ceva pana se ajunge aici.

Vreo sansa sa se decaleze cele 2 sectiuni: tuneluri si cei 4 km (sau cati sunt)?
Da nu ar ajuta conducatorii ca la anu sa fie gata cei 4 km, dar poate ajuta la UE: uitati incercam sa recuperam.

vancouver

#51662
Nu, licitatia e deja pornita, suntem la faza de clarificari in ANAP.

Termenul pentru depunere oferta va fi septembrie 2020. Vezi postarea mea de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg283426#msg283426

Daca vrei si o prețizie mai mare: 14.09.2020 si-a propus CNAIR sa dea termen pentru depunere oferte LD2 tuneluri:D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

@voicul

Licitația e lansată în iulie 2019. Mai citeste o data ce am scris. Am scris de completarea documentației la licitația asta. Ca zona tunelurilor e asa... o cariocă.

Licitatia:
[CN1012630] / 03.07.2019: "Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Sectiunea E si finalizare Sectiunea D"
    Depunere oferte: 28.08.2019
    Oferte deschise in -: - oferte
    Stadiu actual licitatie: Depunere oferte
    Valoare estimata:  1.363.135.841,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

Ionut

^ Ba chiar aveți și planșele importante din documentația de licitație puse de mine anul trecut pe forum aici.


Ionut

Poftim carioci.

Quote from: Ionut on July 03, 2019, 11:28:10 AM
3,44 km limita sectiune E1-Holdea (km 52+780-km 56+220) = SECTIUNEA E2 (cu tunelurile)

Plan de ansamblu cu Sectiunea E2 - zona tunelurilor. Observati cu atentie harta, unde incep si unde se termina tunelurile (observati si viaductul dintre ele). In stanga plansei este inceputul Sectiunii E2 si imediat vine tunelul 1, apoi viaduct, apoi tunel 2. In dreapta plansei se vede sapatura de la nodul Holdea. Finalul lotului 2 Lugoj-Deva este la km 56+220, in sapatura de la Holdea, in locul unde pe vremuri era lasata basculanta rosie.


Profilul longitudinal - calea 1.


^ Evident, plansele astea sunt orientative... sunt "la limita", cat sa poata oferta constructorii. Si-asa cred ca este foarte dificil pentru constructori sa oferteze, dar na, las specialistii sa se pronunte.

Si uite ca am avut dreptate iar. Chiar dacă nu sunt specialist. Constructorii nu pot licita cum trebuie pe baza documentației...

voicul

M-am pierdut in atatea licitatii si termene.

Deci pana una alta, urmatoarea data majora pentru autostrazi in general ar fi 11 mai. Sa speram ca iese cu bine.

Ionut

Trăiască toti neagii, ioniții, scarlații, cucii și toti criminalii, prostii si nemernicii care s-au perindat pe la MT și CNAIR din 2013 încoace si nu au facut nimic. Ba unii au si reziliat ca idiotii contractul cu Salini fara sa rezolve cu tunelurile.

Lor trebuie să le mulțumim! Carne!!!

horatiu.cosma

Bine, asta cu 10 foraje făcute de FOMIN pe repede înainte și puse în documentația pentru licitația mare înainte de depunerea ofertelor + câțiva oameni mai normali la cap din CNAIR care să răspundă cumva la cererile de clarificare nu o să compenseze faptul că licitația a fost lansată pe baza unei linii trase pe hartă. Documentația va rămâne în continuare foarte subțire. Practic, ofertanții vor trebui să ia investigațiile făcute de FOMIN și rezultatele probelor de laborator și pe baza lor să proiecteze tunelurile și să scoată din asta un preț pe care să îl pună în ofertă. Și toate astea probabil în vreo 10-15 zile, cât vor avea până la depunerea ofertelor. Fiindcă în documentație nu există SF, nu există calcule, nu există consolidări, profile din tunele, e doar o linie și câteva normative generice.

Cum zice Ionuț, vinovații sunt clari: Ștefan Ioniță, Neaga, Scarlat și toți sclaveții din CNAIR care le-au dus la bun sfârșit planurile anti-infrastructură.

pelan87

@Ionut: multumim pentru vestea pe care ne-ai dat-o!
Orientarea pe half-profile chiar e o dovada ca de data asta se vrea si se face tot posibilul sa se duca la bun sfarsit proiectul LD si sa nu pierdem finantarea europeana. E cert ca in varianta half-profile executia o sa fie mai rapida si vom avea si acoperire la Bruxelles in privinta functionalitatii proiectului LD.

@voicul: Cel mai probabil licitatia pentru LD2, suspendata momenta, se va de-suspenda dupa finalizarea studiilor geo de catre FORMIN. Dar, asa cum a spus si Horatiu, cateva foraje si niste linii desenate pe o harta, nu o sa ajute prea mult constructorii in vederea elaborarii unei oferte adecvate.

In alta ordine de idei, chiar daca sunt oarecum off-topic, as vrea sa-mi expun un punct de vedere (nu ma supar daca ma umplu de minusuri) cu privire la doamna Ionita. Personal, am urmarit si acea videoconferinta publica de dinainte de Paste, in care au participat reprezentantii constructorilor, dar si interviul de la Hotnews. Iar acum, am citit si relatarea lui Ionut. Initial, pe Mariana Ionita am privit-o doar ca pe inca un om pus intr-o functie de conducere pe criterii politice si interese diverse (citind niste articole mai mult sau mai putin veridice despre legatura stransa pe care a avut-o cu zDragnea), si ca la conducerea CNAIR avem aceeasi Marie, cu alta palarie.

Dar mi-am schimbat parerea radical. Poate doar mi se pare mie, dar femeia asta chiar e altceva fata de predecesorii ei (celalalt Ionita, Neaga, Scarlat... deja ma doare capul numai cand scriu numele astea). Desi acea videoconferinta de dinaintea sarbatorilor a fost mai degraba lipsita de esenta, totusi e prima data cand avem asa ceva la nivelul CNAIR. Adica o orientare spre o minima transparenta, chiar daca acea videoconferinta a fost, pe alocuri, cam... superficiala. Apoi, in interviul de la Hotnews, mi-a placut de doamna Ionita ca a vorbit foarte deschis, fara sa se hazardeze, a dat raspunsuri clare, la obiect, fara ocolisuri si fara sa incerce sa ne prosteasca. Desigur, a avansat niste termene optimiste, dar poate ca termenele astea au fost "calculate" nestiind inca ce subalterni are si de ce (nu) sunt in stare. Nu e chiar perfecta, dar e mult, mult peste ce am avut inainte la CNAIR. Si, asa cum a relatat si Ionut, faptul ca a inteles ca tunelurile de pe LD2 sunt singura varianta de lucru, este ceva de neimaginat pana acum in CNAIR.

In concluzie, cred ca acum exista o speranta ca lucrurile se pot schimba in bine la CNAIR. Daca doamna Ionita chiar vrea sa faca performanta, sunt sigur ca ar putea sa inceapa "curatenia" cu cei care sunt imediat sub ea in organigrama, iar apoi aceasta curatenie se va propaga si in jos. Oricum, pana la proba contrarie, eu am incredere ca inca nu e totul pierdut in CNAIR si, daca directorul actual are o alta viziune si abordare fata de precedentii, cred ca aceasta abordare se poate propaga incet-incet in toate nivelurile ierarhice din companie.

Si acum, revenind on-topic, am auzit in fiecare an promisiuni care mai de care mai fanteziste despre PiSi. Totusi, semnarea pentru PiSi5 cu Astaldi pe 11 mai, daca asa va fi, e un pas inainte. Asa cum spunea tot Ionut (din ce imi amintesc) acum ceva zile, se poate semna daca cei din CNAIR au "cojones", adica baza legala pentru semnare exista. Deci inca un +1 pentru CNAIR aici, daca chiar se va semna cu Astaldi, se pare ca cineva din companie a facut rost de niste cojones :). Sa vedem ce se va intampla si cu PiSi4, iar pentru 2 si 3 nu-mi fac sperante prea mari anul asta, dar daca s-ar misca ceva, ar fi excelent.

Cetatean

2 chestii rapide.
La primul tunel au 'uitat' sa schimbe kilometrajul la iesirea din tunel spre Deva. Practic tunelu ala are 0 m :)) poate le cere cineva in documentatie clarificari pentru asta si ii blocheaza juma' de an.
Din Longitudinal se vede o eventuala solutie propusa pentru tunel, cea cu "umbrela de micropiloti" care s-a folosit pe CF la tunel la Danes si Sighisoara.
De aici se vede clar si de ce s-a propus sa se inceapa din 12 locuri, 6 pe sens, fiecare tunel inceput din ambele capete...doar ca asta o sa insemne niste costuri de n-are rost. Cel mai probabil o sa se faca asta la tunelul mare, cele mici o sa fie abordate individual.

TibiV

Quote from: pelan87 on April 29, 2020, 11:16:43 PM
E cert ca in varianta half-profile executia o sa fie mai rapida si vom avea si acoperire la Bruxelles in privinta functionalitatii proiectului LD.

Sa stii ca daca pui 50 de mici/mititei pe un gratar si alti 50 pe alt gratar, vor fi gata in aceeasi perioada de timp.
(Este adevarat, carbunele si carnea vor costa DUBLU, dar asta nu are legatura cu timpul de "coacere" a micilor/mititeilor...)
Pentru restul postarii, +1  ;)

@vancouver,
ultima plansa postata de Ionut raspunde intrebarii tale...
Quote from: vancouver on April 29, 2020, 12:19:37 PM
- tunelurile vor fi atacate din 12 puncte (nu ma intrebati cum)

Ca in zicala "cei 4 evaghelisti au fost 3, Luca si Matei", doar ca aici este fix "pe invers". Aici cei 3 evanghelisti sunt 3....

In plansa lui Ionut se vede ca intre km 54+598 si km 55+003 vom avea, pe o portiune de 405 metri, un tunel executat la zi.
Tu esti constructor, eu nu, dar si cu slabele mele cunostinte inteleg ca "tunel executat la zi" este un tunel "cut & cover".
Ceeaa ce inseamna ca cele 2 tunele/tuneluri forate sunt de fapt 3 (trei) tuneluri/tuburi.
(Tot in plansele aleas se vad marcate portalurile - 6 portaluri pentru FIRUL 1 !...)

Deci raspunsul este simplu:
Avem de fapt 3 tuneluri forate (cu un "cut & cover" intre 2 si 3), cu 6 PORTALURI - pe O SINGURA CALE !...
Faci ambele tuneluri/cai simultan, rezulta ca ai 6 (șase) tuneluri si 12 portaluri de unde sa incepi sapaturile.

COROLAR:
Informatiile tale "pe surse" coroborate cu plansa lui Ionut se traduc asa: nu se face half-profile, se va face full-profile din start...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Da, dar la 6 portale poți lucra cu toate forțele, 3 schimburi, și la celelalte 6 mai lejereanu, că nu e infinită mâna de lucru care să facă treabă serioasă pe astfel de lucrări. Și atunci un fir se termină mai repede decât celălalt.

pelan87

@TibiV: Multumesc pentru feedback. Inteleg punctul tau de vedere cu micii/mititeii, dar daca te ocupi de unul singur de ambele gratare, cu siguranta n-ai cum sa le termini pe ambele in acelasi timp.  :lol:

Asa e, timpul efectiv de executie va fi acelasi (in conditii similare), dar termenul de executie, dupa parerea mea, nu vad cum ar putea sa nu fie influentat de half sau full profile. Poate doar daca avem noroc de constructor care poate mobiliza la fel de usor atat X oameni si utilaje, cat si dublul lui X.

Cetatean

Info de pe CF despre tunel.
Tunel Danes 970 m din care vreo 200 m portal - 3 ani si 4 luni
Tunel Sighisoara 400 m din care 80 portal - 2 ani si 1 luna