Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 74 Guests are viewing this topic.

jaston

Adrian sibiu, multumim pt poze si pt filmarea din drona. Felicitari pentru efortul depus!

bacovia

Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Contractul pe Secțiunea 5 de la Pitești la Curtea de Argeș (30 km) va fi semnat pe 11 mai. Sursa:

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23948170-a1-sibiu-pyesti-sectiunea-5-curtea-arges-contract-semnat.htm

TransitGuy

Buna seara,

Odată cu semnarea din 11 mai Astaldi are cale liberă pentru a începe lucrările efective in teren? Sau mai sunt alte etape preliminare de urmat? Multumesc.

vancouver

Dupa semnare urmeaza proiectarea. Ca un an. Dupa care, daca traseul proiectat difera de cel din SF, urmeaza pe noul traseu sa se faca exproprieri, mutari de utilitati, arheologie, aviz de mediu, autorizatie de constructie, deminare, etc... Aste dureaza cam 2-3 ani. Intre timp o sa se lucreze ceva, dar nu se va putea intra peste tot si unii si altii o sa se mire de ce o lalaie.

Dupa acesti 3-4 ani, in sfarsit o sa fie toate pregatirile birocratice gata si vor putea ataca ultimele puncte ramase in urma. Daca sunt seriosi in al 5-lea sau al 6-lea an vor finaliza autostrada. Deci optimist 2025 sau 2026.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TransitGuy

Multumesc pentru detalii. Ma așteaptam ca acest lot 5 sa fie ceva mai avansat. Însă se pare ca este departe de lotul 1 unde lucrează deja PORR.

voicul

#51650
Intarzierea momentan este de 1 an doar. Diferenta e ca PISI5 e dublu + inca 2km fata de PISI1.
Teoretic exista o sansa si pentru 2024, dar putin probabil. Sa fie 2025 si e bine.

Ionut

Nu am urmarit deloc declaratiile Marianei Ionita de azi. A spus ceva de LD2? Daca nu, va zic eu, pentru ca acum pot.

gruiarew

Zi numai. Cred că cei mai mulți dintre noi așteaptă bucata aia mai ceva ca unul rupt de sete un pahar de apă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ivladbogdan

"Anul acesta este anul autostrazii Sibiu-Pitesti". - Mariana Ionita, 2020.
Sunt aceleasi povesti pe care le auzim de ani de zile, nu va pierdeti 56 minute din viata ca nu are rost.
Pe scurt a zis ca in 11 mai semneaza PISI 5, tot in mai ar vrea sa semneze si PISI 4, dar vezi doamne nu reusesc ei sa semneze niciodata nimic pentru ca firmele fac contestatii si sa nu mai faca firmele contestatii ca sa fie bine...
PISI 2 si PISI 3, se lucreaza la studii geotehnice, asta o tot auzim de ceva vreme, dar pana la finalul anului vrea ca "toate loturile sa fie lansate".
Lansate in spatiul cosmic probabil.

Eu n-am auzit nimic de LD2. Poate mi-a scapat mie, m-am uitat putin pe fast forward, recunosc.

oc7avian

Garantez că n-a zis nimic de LD2. Am ascultat tot pe live

Ionut

#51655
Pe scurt, sunt vesti bune. Bine, "bune" pentru ceasul al 13-lea, ca al 12-lea nu mai e de mult pe tema asta. Dar hai sa zicem ca "bune". Nu am putut sa va zic nimic public pana acum pentru ca a trebuit sa asteptam sincronizarea intre CNAIR, WWF si API, astfel incat sa comunicam cat-de-cat unitar vestile "bune". Hai bune, fara ghilimele. Sincronizarea s-a petrecut la finalul saptamanii trecute, asa ca putem spune public. Cei de la WWF au iesit deja, eu ma asteptam CNAIR sa iasa azi prin vocea Marianei Ionita, dar se pare ca o sa iasa pana la urma Bode/MT, desi sincer as fi preferat sa iasa DG CNAIR, ca mi s-a acrit de politicieni. (Am mai avut contre cu Bode, stiti unii dintre voi. Dar sa nu deviez.)

Deci, pe 14 aprilie a fost o intalnire, ma rog, intalnire online (ca avem pandemie) intre CNAIR, WWF, EPC Mediu (consultant mediu) si API reprezentata de mine. Conferinta a fost ceruta de CNAIR, in speta de Mariana Ionita, sefa CNAIR, pentru a vorbi despre LD2, cap de afis (am vorbit si de altele dar e alta poveste). Initial am fost foarte, foarte, FOARTE sceptic si eram pregatit cu tot arsenalul de intrebari, contre, argumente si cu pastilele de calmare langa mine. Credeam ca e doar o cerere de intalnire pentru a ne aburi si a cere cumva "binecuvantarea" expertilor de mediu pentru a renunta la tuneluri, cum ca nu sunt ursi etc etc. Stiti povestea.

Dar nu. A fost invers. Mariana Ionita a pornit din capul locului si a zis ca, in cuvinte aproximative, "am decis sa facem tuneluri, asa cum ati cerut, asa cum zic expertii de mediu si ONG-urile, societatea civila". Deci, spre marea mea surprindere, a venit 99% convinsa ca tunelurile sunt SINGURA varianta OK de a face autostrada asta. Probabil ca restul de 1% s-a convins dupa intalnirea cu noi...

Am stat doua ore la discutii foarte apasate, dar punctuale si la obiect, culmea, fara prostii, termene fanteziste si ne-am contrat pe un singur subiect (ST1 si ST2). Incredibil, as zice.

Dar sa revenim la LD2, ca ma tot fura peisajul.

Fara a va povesti ce am discutat minute in sir despre LD2, s-a decis sa se mearga pe varianta cu tunelurile. Eu am spus foarte, foarte, FOARTE apasat (si aveam si "mandat" API ca sa zic pozitia asta, si colegii din API au fost de acord cu solutiile/propunerile mele/noastre) ca pentru a avea macar sanse teoretice de a face in timp util LD2, trebuie sa:

1. COMPLETEZE (evident, inainte de a se depune ofertele) documentatia licitatiei lansate anul trecut pentru proiectare si executie restul din LD2 cu forajele din contractul semnat cu FORMIN si sa raspunda CUM TREBUIE LA CLARIFICARI. Astfel incat sa avem sanse MAXIME de a primi oferte decente de la constructori si sanse MINIME pentru contestatii (care sa si treaca de CNSC sau poate chiar deloc/spre deloc). A recunoscut ca trebuie sa raspunda cum trebuie la clarificari (nu ca la alte licitatii, in bataie de joc) si a promis ca sunt mai multi "experti" (cuvintele ei, nu ale mele) care se tot contrazic pe raspunsurile la clarificari dar ca vor lucra bine bine bine si se vor pune de acord si vor raspunde decent la intrebari.

I-am zis sa contracteze direct (ce poate) si sa adauge si alte foraje sau investigatii sau ce le cer constructorii ca sa se poata oferta OK. A zis ca ar fi suficiente raspunsurile "expertilor" interni CNAIR si forajele FORMIN. Vom vedea.

2. Sa completeze licitatia si sa ceara HALF PROFILE pentru accelerarea executiei si pentru a spera ca vom avea macar un fir de circulatie pana in decembrie 2023 (cand e game over cu Lugoj-Deva pe finantare europeana, fiind proiect fazat). Ideea e de a demonstra Comisiei Europene ca uite, facem ceva, facem tuneluri, ne-am redresat in ceasul al 13-lea, al 14-lea, dar uite ca facem macar semi-profil, proiectul Lugoj-Deva este functional, va rugam nu ne luati banii! Nici nu se mai pune asa mult problema decontarii tunelurilor, cat riscul de a da banii inapoi pe TOATA Lugoj-Deva e enorm.

3. Sa faca tot lobby-ul posibil, sa mearga la Bruxelles, sa explice situatia LD2 si sa ceara pasuire, solutii birocratice si tehnice si financiare pentru a 1. finanta tunelurile, 2. evita sa dam TOTI banii inapoi pe toata Lugoj-Deva. A promis ca merge, ca se straduieste, ca are contacte, ca spera ca se vor gasi solutii.

Cam asta e pe scurt. Inca o data, per total discutia a fost la cu totul alt nivel fata de precedesorii. Si e mare lucru ca Mariana Ionita a inteles ca tunelurile sunt SINGURA (nu cea mai buna, nu cea fezabila, SINGURA) solutie pentru a face A1 Margina-Holdea (dpdv TEHNIC, constructiv - acel debleu IMENS e practic ne-construibil, nu mai vorbim de intretinerea sa, si MEDIU - coridoare pentru mamifere mari si nu numai, mai ales ca daca s-ar fi renuntat la tuneluri pupam adio fonduri europene/asa macar avem o sansa mica mica mica).

O sa dam o pozitie oficiala API in zilele ce vor urma. Dar ce v-am zis voua cam asta e. Pozitia API va fi scurta. Posibil intre timp sa iasa si MT/CNAIR cu pozitie. WWF a dat deja comunicat oficial luni (acum 2 zile).

oc7avian

Superbă veste!  O bilă albă pentru Mariana Ioniță. Sunt convins că nu e perfectă, dar măcar să ne fie mâncați nervii la un nivel decent, nu la sfidare cum era cu foștii directori.

Acum înțeleg de ce zicea în interviu că va urma o declarație de presă a ministrului legat de punctele sensibile (săptămâna viitoare). Asta pare una dintre veștile principale. Cum luni era termenul limită și pentru Chețani, miros ceva mai intens.

Cristian 74

Deși la întâlnirea online cu constructorii de săptămâna trecută mi se părea prea moale (prea amabilă cu reprezentantul Straco, am zis atunci), în acest interviu mi s-a părut foarte ok. Bine, comparativ cu ce am avut până acum la CNAIR, e super. Deloc arogantă, cu răspunsuri aplicate și nu prea exaltată, am văzut că nu se ascunde prea mult în spatele a ceea ce promite constructorul. Îmi place că e insistentă (așa și trebuie să fie), pare că știe despre ce vorbește. Iar interviul așa de extins denotă o dorință de transparență de care suntem de-a dreptul șocați din partea CNAIR. Mi-ar plăcea dacă s-ar înconjura de oameni competenți care să o ajute. Cât despre LD2, mă bucur să aud vești bune după atâta vreme de tăcere. Dar sunt rezervat încă. Felicitări, Ionuț, pentru implicare!

voicul

Felicitari API pentru eforturi.

Desi am citit discutia nu prea vad nici un fel de termene (chit ca teoretice). Cand ar putea sa se termine forajele/sa inceapa licitatia?

Ionut

Se lucrează la un calendar concret pentru LD2. Oricum, va fi groaznic de greu. Trebuie să se alinieze toate planetele ca sa fie macar semi-profil în 2023 și sa nu ne luam corecții financiare majore daca nu chiar sa fie nevoie sa dam toti banii inapoi.

@voicul. Ce licitație sa înceapă?