Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 56 Guests are viewing this topic.

B.Robert

Intrebare: In cazul in care nu se semneaza niciun contract aditional (din ce mentionati voi pe aici) si tinand cont ca in contractul initial/proiect apare o anumita solutie pentru zona Holdea, dar la final, in teren e facut altceva (bretele mai lungi si ce ati mai scris), nu o sa creeze probleme? (la receptie sau mai stiu eu in ce etapa).

NGC

Quote from: dumbravaandrei on February 28, 2018, 10:30:35 PM
Clar ca AC nu inseamna ca se si incepe executia lucrarilor in secunda 2... ai timp minim 2 ani sa organizezi si executia. Deci exproprieri obtinute, PT si obtinerea AC nu obliga pe nimeni la inceperea lucrarilor.

Diferenta este ca aici AC a venit dupa, nu inainte de semnarea contractului.

Dar oare pentru fiecare AC care a venit tarziu pentru LD 2, 3 si 4 si ST 1, 2, 3 si 4 au dat de fiecare data un nou ordin de incepere a lucrarilor? ;)

NGC

Quote from: Ionut on February 22, 2018, 07:19:01 PM
Pam pam.




API pe Facebook

Astăzi, Asociația Pro Infrastructură a dat în judecată Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru că aceasta a refuzat să ne comunice documentul prin care s-a reziliat contractul cu asocierea Salini-Impregilo, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, argumentând, în mod eronat și sfidător față de lege și cetățeni, că decizia de "încetare parțială" cerută de noi "nu este un document de interes public".

Noi credem că actul prin care se reziliază, de facto, acest contract ESTE de interes public în sensul Legii 544/2001 și CNAIR este OBLIGATĂ să ni-l pună la dispoziție, așa cum am argumentat astăzi în cererea de chemare în judecată depusă la Tribunalul București, Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal.

De ce este această decizie de reziliere importantă? Pentru că este un pas esențial în deblocarea secțiunii E din lotul 2 Lugoj-Deva, tronsonul vestit pentru tunelurile "pentru urși" impuse prin acordul de mediu revizuit. Acest segment critic al Autostrăzii A1, în lungime de aproximativ 9 km, stă blocat de ani de zile din cauza incompetenței, bâlbelor, tergiversărilor și lipsei de decizie a responsabililor CNAIR.

Scoaterea acestei secțiuni din contractul semnat cu Salini-Impregilo era necesară, desigur, însă FELUL în care s-a făcut acest lucru trebuie să fie foarte solid, astfel încât să nu existe prejudicii aduse României și/sau motive de claim (revendicare) din partea constructorului, și, în același timp, să fie și pentru bunul mers al proiectului (să nu genereze alte probleme în viitor). În acest context, actul prin care se face rezilierea (sau "încetarea parțială") este extrem de important și poate fi folosit pentru a defini sintagma "document de INTERES PUBLIC".

Avem încredere deplină în argumentele aduse în cererea depusă astăzi în instanță, mai ales că nu este prima dată când CNAIR a fost obligată de Tribunalul București (pe fond) și de Curtea de Apel București (recurs, decizie definitivă) să ofere documente care intrau sub incidența Legii 544/2001. Suntem convinși că și în dosarul nostru judecătorii vor decide la fel.

Cerem oficialilor CNAIR să respecte legile acestei țări, dar și legile bunului simț și ale responsabilității în fața cetățenilor și să ofere toate documentele cerute, astfel încât publicul să fie informat obiectiv cu privire la felul în care autoritățile implementează marile proiecte de infrastructură de transport.

În caz contrar, ne vom adresa justiției ori de câte ori CNAIR refuză, total nejustificat, să ne comunice documente și informații importante.

#ProTransparență #ProInfrastructură

Aveti aici link catre procesul intentat de API.

Si aici aveti link catre procesul intentat de Catalin in Noiembrie 2017 pentru informatii despre LD4.

dumbravaandrei

@NGC Am spus eu ca nu poti face un contract fara AC?!? tot ce am spus e ca nu e obligatoriu sa ai contract daca ai AC.

Aici nici macar nu e problema de ordin de incepere. Este problema de aditionare a contractului prezent cu o anumita suma care initial nu a fost prevazuta. Iar acea suma se supune 98/2016.

Dar asta sa fie lectie invatata pentru restul constructorilor: nu te apuci de lucrari doar pe vorbe. Sau daca te apuci, iti asumi anumite riscuri.

NGC


NGC

Quote from: dumbravaandrei on February 28, 2018, 11:49:04 PM
Aici nici macar nu e problema de ordin de incepere.

Pai de ordin de incepere au vorbit ei.

Quote from: marinul on February 27, 2018, 08:01:11 PM
ce rapuns a dat ministerul pe facebook in legatura cu lotul 3  :(( . Rezilierea pare tot mai aproape

Ministerul Transporturilor România "Ieșirea din autostrada prin nodul Holdea în configurația actuală, reprezintă o lucrare suplimentară care nu poate fi efectuată, în mod normal, până când nu sunt finalizate lucrările din contractul de bază (contractul inițial).
Pentru Nodul Holdea nu s-a dat Ordin de începere pentru solutia reproiectată, ca atare constructorul a început să construiască fără a avea permisiunea oficială a CNAIR.
Constructorul a început execuția lucrărilor suplimentare la nodul Holdea, deși pe restul lotului sunt o serie de lucrări cu probleme de calitate, pe care nu a început să le remedieze nici dupa 1 an jumătate, deși aveau Ordin de Incepere și Autorizație de construire."

NGC

Quote from: dumbravaandrei on February 28, 2018, 11:49:04 PM
Este problema de aditionare a contractului prezent cu o anumita suma care initial nu a fost prevazuta. Iar acea suma se supune 98/2016.

Aceasta licitatie nu a fost lansata in baza Legii 98 / 2016, ci in baza vechii legislatii. ;)

horatiu.cosma

@B.Robert, foarte bună observația. Comsa nu mai poate finaliza fizic contractul pe care îl are cu CNAIR în acest moment, fiindcă execută proiectul modificat, ce conține nodul Holdea. Deci dacă CNAIR nu semnează adiționalul de la Holdea, chiar dacă Comsa finalizează lucrările, nu se va putea face recepția, ar fi ilegal, deoarece ce e în teren nu bate cu ce e în contract, la fel cum contractul nu bate cu PT-ul, cu AC-ul, cu exproprierile realizate. Vă dați seama în ce încurcătură birocratică Caragialiană am intra? Se va lăsa cu un blocaj complet, instanțe, claim-uri serioase, bani pierduți de la UE.

ladposta

si atunci intreb si eu ... care e solutia? (legala si acceptabila pentru ambele parti)

dumbravaandrei

Quote from: horatiu.cosma on March 01, 2018, 12:01:37 AMVă dați seama în ce încurcătură birocratică Caragialiană am intra?
intrat*

horatiu.cosma

 :D. Soluția ar fi aceeași pe care o tot repetăm obsesiv de vreun an: să se semneze odată adiționalele alea că atunci promit că stau cu binoclul împreună cu CNAIR să urmăresc orice fisură/alunecare/surpare/crăpătură pe lot  :lol:.

NGC

Quote from: marinul on February 27, 2018, 08:01:11 PM
ce rapuns a dat ministerul pe facebook in legatura cu lotul 3  :(( . Rezilierea pare tot mai aproape

Ministerul Transporturilor România "Ieșirea din autostrada prin nodul Holdea în configurația actuală, reprezintă o lucrare suplimentară care nu poate fi efectuată, în mod normal, până când nu sunt finalizate lucrările din contractul de bază (contractul inițial).
Pentru Nodul Holdea nu s-a dat Ordin de începere pentru solutia reproiectată, ca atare constructorul a început să construiască fără a avea permisiunea oficială a CNAIR.
Constructorul a început execuția lucrărilor suplimentare la nodul Holdea, deși pe restul lotului sunt o serie de lucrări cu probleme de calitate, pe care nu a început să le remedieze nici dupa 1 an jumătate, deși aveau Ordin de Incepere și Autorizație de construire."

Mai cititi cu atentie ceea ce au spus pana acum despre Holdea si ecoduct. ;)

Quote from: disney on June 21, 2017, 11:47:35 PM




Quote from: disney on July 12, 2017, 08:31:04 PM


Quote from: disney on July 15, 2017, 09:58:42 PM


NGC

Quote from: marinul on February 27, 2018, 08:01:11 PM
ce rapuns a dat ministerul pe facebook in legatura cu lotul 3  :(( . Rezilierea pare tot mai aproape

Ministerul Transporturilor România "Ieșirea din autostrada prin nodul Holdea în configurația actuală, reprezintă o lucrare suplimentară care nu poate fi efectuată, în mod normal, până când nu sunt finalizate lucrările din contractul de bază (contractul inițial).
Pentru Nodul Holdea nu s-a dat Ordin de începere pentru solutia reproiectată, ca atare constructorul a început să construiască fără a avea permisiunea oficială a CNAIR.
Constructorul a început execuția lucrărilor suplimentare la nodul Holdea, deși pe restul lotului sunt o serie de lucrări cu probleme de calitate, pe care nu a început să le remedieze nici dupa 1 an jumătate, deși aveau Ordin de Incepere și Autorizație de construire."

Sa punem si dovada.



Morosanu

Quote from: cutter on February 28, 2018, 10:42:07 PM
Ce caută TIRul pe fostul DN (acum, in 2033, retrogradat la DJ)? :)

Cum ce cauta? Trebuie sa descarce niste banane la Ohaba.....
Politica distruge tot ce atinge.

B.Robert

Poate le e teama sa plateasca lucrarile aditionale in momentul de fata, cat timp inca sunt anumite probleme pe lot.
Legal vorbind, daca constructorului ii sunt platite acum lucrarile suplimentare, dar anunta apoi ca nu mai poate duce tot contractul la bun sfarsit sau ca mai e nevoie si de altele depasind astfel cei 10%, nu ar fi putin nasol pentru cel care le aproba?

Nu incerc sa le caut scuze celor din CNAIR, dar in ultimul timp cam toti sufla si in iaurt cand vine vorba care sa isi puna semnatura. Iar in lipsa unui motiv clar si bine sustinut din partea lor, noi putem doar sa stam si sa vorbim de daca si cu parca pe aici. :(