Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.

ovicor

Cred ca CNAIR ar trebui sa semneze aditionalele la pachet cu o intelegere cu constructorul ca ii va plati cu intarziere facturile pana vor convinge ca lucrarile la Ilia si Grind sunt durabile.

istvan78

Perioada de garantie pentru ce exista? Nu trebuie reinventata roata...

wifi

Nod la Holdea este necesar mai ales ca nu se misca nimic pe tema licitatiei LD2. Sa nu explice unii ca este mai bine sa se construiasca niste taluzuri, rigole si ce mai este prevazut in proiectul initial ca imediat dupa aceea sa intre buldozerul, sa le sparga si sa faca peste ele bretele.

horatiu.cosma

Chiar nu cred că este cazul să căutăm explicații filozofice, să reinventăm roata, să încercăm să explicităm inacțiunea CNAIR. Chiar este simplu, ca la matematică, 2+2=4  :lol:. CNAIR a cerut niște lucrări suplimentare în 2015, s-au făcut toți pașii birocratici în direcția asta. Singurul pas rămas este includerea acestora în contractul dintre CNAIR și Comsa, pentru a putea fi plătite lucrările constructorului în mod legal. Dacă aceste lucrări nu ar putea fi adiționate contractului astfel încât să fie considerate o modificare nesubstanțială, acest lucru trebuia spus imediat după aprobarea proiectului tehnic, respectiv autorizației de construire, fiindcă ambele prevăd niște sume care au în spate o serie de calcule. Dacă adiționarea nu e posibilă din alte motive decât banii suplimentari, acest lucru trebuia de asemenea spus din 2015. Dacă se ajungea la un moment dat la concluzia că este vorba despre o modificare substanțială, în secunda 2 se începeau discuțiile cu Comsa pentru spargerea nodului Holdea în 2 (ce rămâne la Comsa, ce va fi relicitat). Nimeni nu a spus nimic, toate aceste gesturi ale CNAIR (aprobare PT, solicitare AC, exproprieri, adrese spre constructor pentru a intra puternic în teren etc) cel puțin pe mine mă fac să mă gândesc că cei din CNAIR chiar au considerat în fiecare moment că adiționarea se poate face, este legală. Nu vreau să mă gândesc că au făcut toți acești pași știind că adiționarea contractului cu Comsa nu este posibilă, fiindcă asta ar fi nasol, cu iz penal, fiindcă din toată ecuația asta vor decurge niște lucruri negative: contract blocat la Holdea cu Comsa, încâlceală totală care va duce pentru mult timp la imposibilitatea relicitării nodului Holdea, despăgubiri uriașe câștigate de Comsa în instanță, imposibilitate de a recepționa pe actuala legislație LD 3 etc.

GDPR

Calculele astea sunt acceptate de ambele parti, chiar si neoficial? Intreb pentru ca stiu cum calculeaza constructorii de multe ori: adauga NCS-urile, dar "uita" sa scada NR-urile, folosesc alte preturi unitare decat cele din contract, inclusiv pe motiv de inflatie sau cresterea salariului minim, cer indirecte exagerate legate de extensiile de timp, etc, etc.

Bulwyn

Nu stiti voi un lucru: o dublare nu inseamna neaparat o crestere cu 100%, poate sa fie doar 10% sau chiar o scadere cu 40%. Ce vreau sa spun, in Romania e totul posibil, depinde cum sunt interesele la acel moment. La fel si la Holdea.
Felicitari pt API si toti membrii forumului ca nu se lasa dezinformati si informeaza in mod corect si profesional pe cei care sunt interesati de adevar si nu de bau-bau. Cheers :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk



catalinmz

Azi, drumul spre autostrada (cam 5 km inainte de Cosava). Partea proasta e ca abia mai poti circula, partea buna e ca nu are exces de bitum si probabil respecta standardele de rugozitate CNAIR.
















Powered by API/PUM imgur uploader

Dominik

Deplorabil, daca nu vor lua atitudine cei de la CNAIR in scurt timp va ajunge ca un drum comunal si necirculabil !
You're in Steelers Country

adiarc

multumim catalinmz....clar e mai "sigur" decat autostrada,aproape gata...de aia descarcarea Holdea nu e "musai"...mai poate astepta 2-3 ani ,cat ar dura o relicitare....iar banii care ar putea fii folositi pentru reabilitarea si latirea pe alocuri a acestui asa-zis DN,care arata mai prost ca un Dc decent,mai bine ii dam celor de la Comsa ca si cheltuieli de judecata,executare,dobanzi...bravo cnair..."siguranta" la maxim si "profesionalism" mai rau ca la femeia de serviciu.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nenea_hartia

@catalinmz: mulțumesc pentru poze și comentariul acid legat de excesul de bitum. :lol:

@delacroix: mulțumesc pentru randare, dar mai vrem!  :)

mishu77

O alta dovada a cum se prezinta DN68A

Poza nu e facuta de mine, e de pe un grup de pe FB.





__dir

^ La naiba, pentru ce platim vigneta si alte taxe in combustibili? Astia nu-si fac deloc treaba.

elphax

confirm, drumul este mult mai rau fata de ianuarie cand am fost ultima data pe acolo.
ieri era un nene oprit pe dreapta, luase in plin o gropa de vreo 50 cm diametru si vreo 25-30cm adancime, ambele cauciucuri de pe dreapta facute praf


ce mai este de remarcat, pe autostrada, de la Sebes spre Deva, destul de multe gropi mici ( 10-15cm diametru)

flashu74

Multe albinute portocalii in zona Deva astazi.