Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 31 Guests are viewing this topic.

Ionut

mastereve, n-ai inteles nimic, ti-a explicat Horatiu degeaba.

ovicor

N-ai inteles un lucru, @mastereve, iar ceilalti nu l-au mai mentionat, crezand ca-l stii. Sectorul Ilia - Grind nu poate fi deschis singur, e necesar si sectorul Grind - Holdea. Daca tot pot fi deschise doar odata, de ce n-ar lucra simultan, optimizandu-si costurile, sapatura de la Holdea s-o foloseasca de umplutura ?!? N-ar fi in interesul tuturor, mai putin a spagarilor din CNAIR / MT, s-ar optimiza si durata de executie!

esendy

.... oricum supratraversarea e cam gata; cat ar costa finalizarea acesteia? nu e mai ieftin pt comsa finalizata si data in folosinta? daca relocheaza DN-ul (fara breteaua de acces in A) atunci pot excava sub supratraversare si pot folosi pamantul la umplutura!

esendy

...... daca nu rezolva LD3 nodul ilia nu va fi utilizat. Ramane muzeu si LD4 peste 12-18 luni. minunat muzeu posibil. . . LD3+LD4

mastereve

Am inteles foarte bine, dar daca nu se poate? Ce facem? Punem palma in fund si ne gandim ce bine ar fi daca? Am inteles ca e nevoie si de Holdea si ca e degeaba autostrada fara. Dar daca ordinea dorita este autostrada si apoi Holdea, asta e, te conformezi situatiei de fata sau renunti. Si inteleg ca Comsa o sa continue sa lucreze la Ilia, ca apoi sa rezolve problema cu Holdea. Din partea mea sa termine Ilia si tot pana la Holdea, sa se bata pe Holdea, dar macar sa poata fi utilizat LD4 pana la Ilia.

Ionut

LD4 poate fi si maine deschis, nodul Ilia poate fi deja folosit pentru incarcare/descarcare trafic. Problema la nodul Ilia este dincolo de CF, cum vii de la Deva. Dar problema asta nu sta in calea LD4. Problema la Ilia tine strict de LD3. Evident, nu tin cont aici de receptie. Adica la noi orice e posibil daca se ajunge la reziliere - LD4 gata, dar LD3 reziliat si fara receptie. Oare cum ar putea deschide atunci nodul? S-ar gasi solutii? :) Dar sa asteptam... sunt multe scenarii posibile cu nemernicii din Compania Nationala Anti-Infrastructura din Romania.

Quest

#38526
Quote from: dr4qul4 on February 28, 2018, 12:34:02 PM
Si care ar putea fi motivul pentru care refuza sa semneze aditionalele? Suma totala depaseste valoarea legala? Daca e asa, atunci Ionita chiar nu poate sa semneze ca il ia DNA-ul la intrebari. Oricat de bune ar fi intentiile, legea nu o poti incalca.
Asadar, are vreo restrictie legala, sau doar o restrictie de lipsa de parandarat?

Si eu am pus intrebarea asta dar a ramas neraspunsa. Horatiu spune clar ca Ionita tre sa aiba dar nu are cojones sa semneze aditionalele cu Comsa. De ce trebuie cojones ? Ce anume face sa trebuiasca sa ai cojones ca sa le semnezi ? De ce nu le poate semna decit daca are cojones ?

LE: mi-am insusit critica cu grafia corecta a cuvintului de argou spaniol ;)
Common sense will get you far !

cristi5

#38527
cojones se scrie :)

Si banuiesc ca e nevoie de dumnealor pentru ca chestia asta cu adaugat in timpul contractului o descarcare pentru poporul conducator de autovehicule, e nemaivazuta. Cine stie ce balauri legislativi vede in chestia asta. Plus ca, cum sa faca el ceva pt soferi, el face numai lucruri cerute de lege (care fiind proasta poate fi interpretata in modul cel mai comod pt functionar) si de sefii lui politici (de unde si interesul pt amanarea cheltuielilor). Nu e pe harta mentala sa faci ceva pt soferi. Parca a zis ca daca vor aditional, sa semneze tehnocratii care au cerut PTE cu descarcare la Holdea. A spus clar in comisia parlamentara ca are emotii cu semnarea aditionalului.

Acum care pot fi dedesubturile acestei povesti. Comsa stim cu totii ca nu sta tocmai bine la rampele alea, izvoare, chestii, si cine stie ce mai e, ca lotul nu e accesibil peste tot. Orice problema pe un lot le da celor din CNAIR anumite emotii, e prea mult de lucru, poate mai vine o hartie in plus la semnat,  e riscant. De receptie, ce sa mai povestim. Daca cumva termina Comsa vreodata, vor lalai receptia pe actualul regulament cu lunile sau anii...

Si atunci fireste ca folosesc acele aditionale cu care ii au la mana pe fraierii de Comsa care s-au increzut in statul roman si au lucrat pe gratis, pentru a pune presiune pe constructor, care nu e o firma f mare si mai e si destul de green pe piata romaneasca. OK, au lucrat fara contract intr-o epoca in care se lucra fara AC si pe hei-rup. Apoi a venit groapa de pe OS3 si birocratii s-au dus in extrema cealalta. Dar daca nu ma insel, Comsa a continuat cu ecoductul si dupa OS3, a lucrat la Holdea si dupa OS3, mult inainte sa iasa AC etc. Cu buna credinta, dar asta nu a facut decat sa le dea "gloante" celor din CNAIR. Care acum vin si zic ups, pai ati pornit fara ordin de incepere :) :)

Lotul a inceput din start cu probleme, AM a venit pe altceva decat era contractul semnat. Deci hai sa nu ne mai cramponam de contract ca daca incepea contractul cand s-a dat AM se mai pierdeau doi ani, gen. Insusi nodul Holdea e o consecinta a AM pt ca cere tuneluri dincolo de Holdea.

dr4qul4

Oare API poate cere de la DNA si Parchetul General un punct de vedere asupra acestui contract? Sau daca au vreun dosar in lucru pe tema asta? Ideal ar fi sa raspunda ca nu vad nimic ilegal in semnarea acestui aditional.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Nu are API autoritate sa ceara DNA sau Parchetului un punct de vedere. :) Si nu astea doua institutii trebuie intrebate prima data, ci Curtea de Conturi. De fapt, nici nu trebuie intrebate, aditionalul ala se poate semna fara niciun fel de problema, este cadru legal suficient pentru asa ceva. Dar na, e mai safe si mai usor sa nu iti asumi nimic, sa nu faci nimic, doar sa arunci responsabilitatea.

cristi5

Exista vreo lege care sa specifice _cand_ trebuie semnat un aditional?  Ca daca  nu e dat un termen in lege, n-avem ce face. Omul il va pune pe Serbanescu sa abereze despre ordine de incepere si alte porcarii, dar nu va semna pana cand nu va dori. El sau sefii lui.

Plus ca sunt multe legi care prevad X dar nu si sanctiunea daca nu se face X.

Si apropo pt membrii mai noi pe forum: comunicatele MT si CNAIR sunt propaganda acoperitoare de reputatie si de parte dorsala, trebuie citite cu ochelari potriviti.

dumbravaandrei

#38531
- daca existau "balauri legislativi" cu siguranta isi aratau capetele cand au fost emise autorizatii de constructii, HG si alte acte de autorizare a lucrarii. Adica avem toate aprobarile posibile si imposibile (inclusiv PT+DTAC), mai putin un ordin de incepere si o semnatura pe un document ce poate face posibila plata pentru lucrarile aditionale prestate.

- Da, API poate cere de la DNA/Parchet un punct de vedere... face sesizare/denunt si... rezultatele le aflam in direct si reluare ;)

Dar, probabil ca "buba" tine de decizia de a opta pentru aditional sau contract separat. Pentru aditional presupun ca problema este de incadrare conform legii. Pentru contract separat clar acolo nu va semna nimeni pentru ca o sa cam bata la ochi o incredintare directa pentru asa o suma. Iar lucrarile au fost efectuate, greu sa mai faci licitatie acum si sa castige tot Comsa :)

Acum... calea de solutionare este intre cn***, ANAP, CC si cateva cete de avocati.

E clar ca si Comsa s-au cam grabit cu executia. PT si alte documente subsecvente au sugerat o anumita valoare a lucrarilor aditionale care clar ca nu acopera marjele contractuale si nici nu pot face subiectul unei incredintari directe.
Clar CN*** putea obtine toate avizele (inclusiv AC) fara a solicita si realiza lucrarilor.
Clar ca AC nu inseamna ca se si incepe executia lucrarilor in secunda 2... ai timp minim 2 ani sa organizezi si executia. Deci exproprieri obtinute, PT si obtinerea AC nu obliga pe nimeni la inceperea lucrarilor.
Clar deasemeni ca in mod normal, era nevoie de un contract separat astfel incat aceste lucrari autorizate sa fie si executate. Adica insemna realizarea unei licitatii la care Comsa putea sau nu sa castige - hilara situatia in care Comsa se trezea pe acolo cu un alt constructor.

Acum... cea mai usoara cale este actul aditional, dar trebuie niste derogari serioase si explicatii foarte argumentate la intrebarea - cum naiba v-ati apucat de lucrari fara un contract + ordin de incepere?!? Ce e drept, si Comsa a "apasat prematur pe tragaci". Asa ca aici cn*** are spatiu de manevra mare. Nici ei nu sperau la crearea unui asa context de "pupat inelul".

Din pacate, alinierea bolovanilor celesti din MT si cn*** nu pot oferi o solutie (oricare ar fi ea) pentru aceasta situatie. Asa ca... unii or sa stimuleze pupatul inelului (uite aditionalul, nu e aditionalul), altii trebuie sa isi duca la sfarsit contractul si in functie de calitatea pupaturii pe inel e posibil sa-si recupereze banii pe niste lucrari executate. Daca vor fi probleme de calitate in toate actiunile mentionate... ghinion  O:-)

My 0.002 cents ;)

delacroix


cutter

Ce caută TIRul pe fostul DN (acum, in 2033, retrogradat la DJ)? :)

udar

#38534
Pentru mine este clar ca cei de la MT nu au bani pentru investitii,  prin semnarea actului aditional dau drumul la lucrari care genereaza facturi  si facturi pe care nu le pot platii ....
Si de ce sa pice ei de fazani ca nu au bani cand de vina sunt constructorii ca nu stiu sa lucreze si in toamna se face rectificare de buget si iar zboara banii de la investitii catre salarii si pomeni....rusine an de an faceti asta
E valabil pentru toate A-le acest jos murdar