Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

#210
România, cea mai mare creștere a vânzărilor diesel din Europa, în timp ce restul țărilor scad vertiginos în favoarea benzinei și electricelor

Nu e nimic interesant in articol (doar cifre), dar il poti citi aici

Cine isi permite masina noua cam ia benzina, restu "dizel". O fi diferenta mare, la capitolul generic numit "kultura", intre noi si europeni?

Prima optiune "dizel" frate.
Motor 1.9 - 150cp, optiuni pe masina destule - consum 10l in oras - AKA 58 RON/100km.

Ce ar putea sa fie peste un dizel?
Un motor pe benzina 2.3. turbo - 260cp, cu scaune inclusiv ventilate, da cu consum pana la 20l in oras (dar in general 15)
Desigur nu ar fi convenabil decat daca ii pui GPL.
20 de l de GPL costa 46 de lei/100km. (15l sunt cam 35 ron) VS 58 ron

Compari 260 cp cu 150cp?

Desigur haterii, fani dizel o sa zica: sari in aer cu GPL, se strica motorul, esti sarac, ce prost: isi ia asa masina, dar n-ar bani de benzina!

Mai comparam odata 260cp cu 150cp?
Mai zic de costuri mari la disel pentru ca in general in oras nu prea se fac km cat sa ii placa diesel-ului, deci revizii mai dese si mai scumpe?

Este un exemplu doar si fiecare alege ce conduce.

rizzuh

In general la o masina noua motorul diesel este semnificativ mai scump ca unul similar pe benzina. La a mea, Hyundai Elantra, era 2250 euro in plus pentru diesel. Am facut un calcul si mi-as recupera banii din diferenta de consum (caci de pret practic nu este - la unele benzinarii este cu 5-10 bani mai ieftin, la altele cu 5-10 mai scump) abia dupa 70.000 km, minim, mers doar in oras (la mers doar in afara diferenta de consum este mai mica, mi-a iesit 160.000 km). Asta fara sa includ avansul mai mare (am luat prin leasing), dobanda pe suma suplimentara, intretinerea mai scumpa, poate un filtru de particule schimbat (de la frecatul in oras fara suficiente drumuri la viteze mari ca sa arda particulele captate), etc. etc. Asa ca am luat benzina. Si nu i-am pus nici GPL.

La second-hand diferenta de pret in general nu este semnificativa; poate chiar gasesti mai scump pe benzina, fiind mai rare la vanzare la noi. Plus ca... dizalul are mai mult cuplu :p

voicul

#212
Apropo de calcule, ce inseamna sa te uiti bine pe cifre (mai corect ar fi: sa stii sa le interpretezi) SI cel mai important: sa nu iei o decizie decat dupa ceva timp de procesare.

In cazul de fata vorbesc despre 2 masini (dar ideea de mai sus e relevanta pentru multe domenii):
Gasesc o Alfa 159 2.4jtd - 200cp cam full fara navigatie - 4300E (redusa de la 5300E) - 2008 - 152.000. Stiam bine modelul ca m-a plimbat un prieten cu el.
Dar 2.4 - 200E impozit + consum de 12l in oras - adica 70 de ron/100km.
Eu merg acum cu 35 de ron/100km (pe GPL).

Chiar ma tenta (200cp aia) si masina ok + ca era luata de noua din RO cu 1 singur proprietar.
O poveste de succes, ce sa mai!
Dar dublarea costului de benzina ...  :(

Gasesc un Lancer X - full, dar doar 1.8i benzina + GPL - 5500E, doar 143cp - 2009 - 146.000
Consum 10 in oras GPL  :lol: ... ceva gen 25 de lei / 100 km.

Da, dar 200 cp fata de 143!
Adica oricine se poate prinde ca una e una si una e alta.
Plus 5500 fata de 4300E ... (vorba aia: nu cresc banii in copaci)

Si unele lucruri iti iau ochii SI daca nu esti atent ... asta e, dai cu banu.
Pentru ca altfel, daca ai niste rabdare observi ca de fapt 200cp aproape = 143cp.

159 - 1630kg si Lancer - 1290kg - adica acceleratii 0 - 100: 8.3 fata de 9.8.
Mai mult: in 10.000 de km 159 cere 1000E in plus (combustibil + impozit) fata de Lancer.
Km astia ii cam fac intr-un an.

Nu am vorbit de masini ci de perceptii:
Pare ieftin, dar de fapt foarte repede devine mult mai scump.
Pare mai tare (rapid), dar de fapt nu prea este.

Poate ajuta.


TibiV

Quote from: voicul on September 12, 2018, 10:05:27 PM
159 - 1630kg si Lancer - 1290kg - adica acceleratii 0 - 100: 8.3 fata de 9.8.

Adica 8,3 sec. la 159 si 9,8 sec. la Lancer ?
In cazul asta cei cu un stil de conducere mai "dinamic" ar alege 159...

QuoteConsum 10 in oras GPL  :lol: ... ceva gen 25 de lei / 100 km.
Eu clar as alege Lancer.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Pus 8.3 langa 9.8 - 159 castiga.
Asta daca nu e cumva exemplu din cartea de matematica a copiilor. Atunci Klar 9.8 e mai rapid ca 8.3.  :lol:

Dar diferenta este insesizabila, fata de perceptia/prima senzatie: 200cp trebuie sa "rupa" 143cp.

TibiV

Quote from: voicul on September 12, 2018, 10:30:16 PM
... perceptia/prima senzatie: 200cp trebuie sa "rupa" 143cp.

Aha...
Rupe clar.
Rupe "contorul" de la pompa de benzina. Si o "rupe" des, nu doar o data pe luna...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Incearca sa refaci tot calculul dar cu urmatoarele date:

-2.0 diesel 150cp urban 10l/100km(60ron) si extra 5l/100km(30ron) ,impozit 200lei
-2.0 Gpl aspirat 150cp     urban 15l/100km(35ron) si extra 10l/100km(25ron),impozit 200lei

       Facand referire strict la consum si lasand deoparte costurile de intretinere si taxele am ajuns la urmatoarea concluzie:
-O masina pe GPL este mai practica doar atunci cand se foloseste preponderent in trafic urban sau ambele motoare sunt de capacitati cilindrice mari(cu cat aglomeratia si consumurile sunt mai mari cu atat creste si economia facuta ex: 2 motoare 4000cmc consum 15%diesel si 20%gpl / 90ron vs 45 ron=economie 45 ron vs masini cu motoare mici economie "doar" 25ron)

Legat de performante consider avand o relevanta mai mare timpul de acceleratie 80 - 120kmph decat 0-100kmph.

PS: detin masina pe GPL

voicul

Trebuie sa imi cumpar masina noua (noua inseamna SH ca nu am de ce sa arunc cu banii pe fereastra pentru una cu 0 km) si am de raspuns la o singura intrebare:

To dizal or not to dizal!

Deci:
75% din masini chiar sunt diesel.
Dupa care restu, daca mai aplici niste filtre gen: automata, peste 100cp, fara "navigatie mare" ca pare "teapa mare", fara "unic proprietar in RO" - dar taxi in afara si altele ... nu gasesti.
Evident ca daca aloci bani nelimitat ...
Dar altfel nu e simplu :)

strumf11

Treci pe hybrid....lasa-l dracu de dizal...

Cristi N

Daca iti iei cel putin Euro 5 chiar si cu diesel nu cred ca vei avea vreo problema in urmatorii 5 ani, ca sa nu zic 10 chiar. Acum depinde de tine ce model de masina iti doresti, cati bani esti dispus sa dai etc. Nu sunt foarte multe optiuni de hibride sh la ora actuala.

La urmatoarea schimbare de masina alegerea va fi mai simpla: hibrida sau electrica dar pana atunci mai e.  :D

dr4qul4

ca un utilizator de dizal nou (2,5 ani) fara nici un fel de probleme, iti recomand un Toyota hybrid sau o benzinara (eventual cu GPL daca mergi minim 20k/an)
Nu de alta, dar pe grupul de Insignia de pe FB e jale. Unii au schimbat deja cate 2 motoare la masini de 8-9 ani. Se pare ca e din cauza filtrului de particule care nu-si face regenerarile cum trebuie in traficul de la noi. Nici cutia de viteze automata nu e prea fiabila. Plus multe alte probleme care au scazut pretul masinilor de 6-8 ani la 6-7000 de euro si chiar mai jos de atat.

Nici Mazda nu mai e ce a fost. Un cunoscut si-a adus (fara intermediari) acum 2 luni un CX5 din Germania, masina din 2004, 2,2 diesel, teoretic 150.000 km si garantie 6 luni. Practic, sta cu masina in service pt ca are garnitura de chiulasa ciupita si tb si rectificata.

Si nu va mai merge mult faza cu DPF off. Deja RAR-ul a inceput sa controleze in trafic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

#221
E problema de diesel in general, desi stiu ca nu conteaza ca mai apare unul in plus.

La hybride imi e cam frica pentru moment. Nu neaparat de baterie (cum ca ar fi de schimbat, desi e posibil si asta), cat daca se intampla ceva: unde gasesc specialisti sa o repar.
As cam sari hybrid-ul si as trece oricum la PHEV direct. Momentan nu vreau sa bag atatia bani pentru a cumpara un PHEV.
Electric-ul nu are autonomie pentru moment. Singurul ar fi I3 REX, dar e de la 20.000E in sus.

Mazda e exclusa din cauza de multe motoare 2.2 - nu vad de ce as plati impozit de 150E pentru 160cp cand pot sa dau 40E pentru un 150cp diesel.

Alta poveste spusa de mecanic de la Opel:
- NU Opel! Aici nu se repara motorul, se schimba cu totul.

Am incredere in cel care mi-a zis povestea:
Un BMW seria 3, cu DPF off, ajunge in D. Oprit in trafic pentru noxe.
- Aveti probleme cu noxele trebuie sa o ducem la un service:
La service:
- 2800E cost montaj DPF si modificare soft sau noi o casam direct!

dr4qul4

Dar la hybride ai si si parcare gratis in Bucuresti. Si, de cand parcarea costa 10 lei in centru, nu e de neglijat acest aspect. Probabil si alte orase din tara vor adopta aceleasi masuri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

FOTO Antifrauda controlează comerțul cu mașini second-hand, 12 parcuri auto cu autoturisme au fost sigilate. Recomandări pentru cei care cumpără astfel de mașini

Inspectorii Antifraudă au sigilat în ultima perioadă 12 parcuri auto cu autoturisme și utilaje agricole "la mâna a doua" și o platformă feroviară pentru autoturisme rulate, parte a verificării comerțului cu mașini second-hand pentru prevenirea fraudelor cu TVA. Acțiunile vizând comerțul cu astfel de mașini sunt inițiate în cadrul operațiunii denumite Xenon, lansată de Fisc încă din prima parte a anului 2016. "Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF continuă operațiunea Xenon de verificare a achizițiilor intracomunitare de autovehicule second-hand și le va reține pentru verificări pe cele cumpărate de intermediari, pe persoană fizică, dacă se constată că aceștia au cumpărat mai mult de două autoturisme pe an", anunță instituția.

Pentru a nu fi implicate într-o înșelăciune sau într-o schemă de fraudare a TVA, DGAF recomandă persoanelor interesate să cumpere autoturisme rulate să evite plata în numerar. De asemenea, cumpărătorii ar trebui să solicite toate documentele fiscale ale autoturismului, să se asigure că firma revânzătoare are cod românesc de identificare fiscală valid, iar prețul de pe factura emisă de această firmă include TVA (19%), cu excepția precizării direct pe factură a aplicării regimului de TVA la marja de profit.

Profit.ro

Ionut

STUDIU: Samsarii din România câştigă 45 milioane euro anual din modificarea kilometrajului. Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România au kilometri daţi înapoi

Şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România, verificate în baza de date a InspectorAuto.ro în perioada ianuarie - august, au avut kilometri daţi înapoi de la câteva zeci de mii până la câteva sute de mii, profitul din această activitate fiind de cel puţin 500 de euro la fiecare maşină vândută. Având în vedere că, în România, circa 90.000 de maşini au kilometri daţi înapoi, samsarii fac anual cel puţin 45 de milioane de euro în acest fel, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro.

"Motivul real al samsarilor este pur financiar pentru că orice scuze ar avea ei, kilometrajul mai mic face maşina vandabilă mai repede şi la un preţ mai mare. Dacă facem un calcul simplu şi considerăm că aproximativ 65% din maşinile second-hand care se importă anual în România (aproximativ 200.000 în ultimii ani) sunt destinate revânzării iar 70% dintre acestea au kilometri daţi înapoi, rezultă că aproximativ 90.000 maşini sunt vândute anual cu kilometrajul măsluit. La aceste tranzacţii, dacă punem un minim de 500 euro creştere de preţ din cauza kilometrajului mai mic rezultă un profit de 45.000.000 euro", a declarat fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

News.ro