Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Piața auto - Anul trecut au fost înmatriculate 473.000 de mașini second-hand din import. Piața mașinilor noi a crescut, dar este de trei ori mai mică decât cea SH

​Anul trecut piața mașinilor noi a crescut cu 23%, până la peste 130.000 de unități, în timp ce piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9%, totalizând 473.000 de mașini. Românii au înmatriculat 36.000 de mașini Dacia noi, dar și 119.000 de mașini Volkswagen second-hand. Și mărcile germane premium au fost la mare căutare, românii aducând în țară peste 110.000 de mașini BMW, Audi și Mercedes second-hand.

În ceea ce priveste autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2018 cifra de 38.702 unități, o scădere de 15.75% față de decembrie 2017, volumul acestora fiind pe întreg anul 2018 la un nivel de 473.616 unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 8.99% față de 2017, se arată într-un comunicat ACAROM.

Clasamentul pe mărci autoturisme second-hand din import 2018:
Volkswagen 119.260 unități (-12,67% față de 2017)
Opel 48.960 unități (-23,5% față de 2017)
Ford 42.800 unități (-16,11% față de 2017)
BMW 45.988 unități (-0,8% față de 2017)
Audi 44.659 unități (-4,58% față de 2017)

Hotnews

voicul

Pai si impartirea pe diesel si benzina unde e?  :)

Ionut

Maşinile germane la mâna a doua rămân în topul preferinţelor românilor

Înmatriculările de maşini vechi şi-au încetinit din creştere în 2018, însă tot au ajuns la un volum de 435.000 de unităţi, în scădere cu 8% faţă de 2017, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Din top zece mărci cu cele mai multe maşini înregistrate la mâna a doua, lider absolut şi singurul brand peste 100.000 de unităţi este Volkswagen, cu un total de aproape 120.000 de maşini, în scădere cu 13% faţă de anul anterior. Chiar şi aşa, numai VW este comparabil cu întreaga piaţă de maşini noi, care s-a ridicat la circa 130.000 de autoturisme.

ZF

Ionut

Autovit: valoarea autoturismelor la vânzare a crescut cu 30% în 2018, la 784 mil. euro

Valoarea autoturismelor puse la vânzare pe platforma Autovit.ro a ajuns anul trecut la 784 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent, cele mai vândute cinci brand-uri auto fiind Volkswagen, BMW, Audi, Ford şi Mercedes-Benz.



ZF

Ionut

Vânzările de automobile din România sunt în floare: Piaţa auto locală a înregistrat în 2018 al cincilea an consecutiv de creştere, cu un salt de peste 19% decât în anul 2017

În ceea ce priveşte categoria autoturismelor rulate (al căror import este, în marea lor majoritate, unul paralel reţelelor autorizate dar, mai ales, nefiscalizat), constatăm faptul că, în luna decembrie 2018, volumul acestora a scăzut cu 12,9% comparativ cu luna similară a anului precedent (38.702 în 2018 faţă de 44.440 în 2017). Ca urmare, pe ansamblul întregului an 2018 consemnăm un număr total de autoturisme rulate înmatriculate în România de 473.616 unităţi, cu 9,1% mai mic decât din 2017.

Este de remarcat o oarecare îmbunătăţire a vârstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a creşterii volumului pe segmentul de vârstă sub 7 ani, (care au un nivel de emisii poluante mai redus) şi scăderi pe segmentul celor peste 12 ani (foarte poluante).

Cu toate acestea, numărul autoturismelor rulate mai vechi de 12 ani reprezintă cca. 42,4% (respectiv cca. 200.641 unităţi) din totalul celor 473.616 unităţi importate. Pe cale de consecinţă, parcul auto din România este, în continuare, ,,alimentat" cu multe maşini vechi, iar, în condiţiile în care, prin casare, au fost eliminate din parcul auto doar cca. 81.000 unităţi (mult mai puţine decât cele cu vârstă mai mare de 12 ani intrate în parc), acesta va rămâne printre cele mai vechi din Europa (astăzi, având o vârstă medie de cca. 16 ani).

Si alte detalii in ZF

voicul

Acum 12 ani s-a introdus norma EURO 4. Dupa cum se vede in tabel ... chiar sunt diferente mari intre EURO3 si EURO4, mai ales la diesel.
Ca idee: exista masini EURO 4 cam din 2004.

https://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs...-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864/galerie-foto

Cristi N

Cel putin la grupul VAG motoarele Euro 4 pe benzina au fost introduse in 2000, anterior erau Euro 2 fara vreo etapa intermediara de Euro 3. Diesel-urile cred ca dupa 2005 au devenit Euro 4, au avut ceva delay  fata de benzinare.  :)

Ionut

Mașinile second hand, mai ușor de verificat online în 2019 decât în reprezentanțe

​Aproximativ 15% dintre mașinile la mâna a doua au istoricul verificat înainte de achiziție, iar cele mai multe tranzacții se fac pe ochi frumoși – este realitatea pieței auto second hand din 2018, arată datele autoDNA.ro, care spune că a generat 45.000 de rapoarte pentru mașini rulate, anul trecut. Odată cu intrarea în vigoare a GDPR informațiile pe care le pot furniza reprezentanțele sunt și mai restrânse, avertizează autoDNA.ro. Singura soluție rămâne verificarea istoricului auto online, iar dacă mașina trece cu brio de acest filtru este recomandată apoi o vizită la service, înainte de achiziție, pentru ca un tehnician specializat să constate care este starea mașinii inclusiv la momentul tranzacției.

Hotnews

voicul

Anunţurile auto, capcană pentru români. La ce trebuie să fiți atenți - VIDEO

Dacă vreţi să vă cumpăraţi o maşină din străinătate trebuie să aveţi mare grijă. Site-urile de anunţuri auto sunt pline de impostori care încearcă doar să vă fure banii. Poliţiştii spun că, de cele mai multe ori, şarlatanii cer avansuri pentru a le garanta cumpărătorilor că le rezervă maşina. După ce tranzacţia este făcută, vânzătorul devine de negăsit.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/anunturile-auto-capcana-pentru-romani-la-ce-trebuie-sa-fiti-atenti-1077831

Ionut

Fondatorul platformei inspectorauto.ro: Istoricul de daune şi verificarea fizică a autovehiculului ar trebui să fie obligatorii înainte de achiziţionarea unei maşini second hand

Mihai Cune, fondatorul inspectorauto.ro, platformă care permite verificarea istoricului reparaţiilor pe baza seriei de şasiu a maşinii, spune că la achiziţionarea unei maşini second hand istoricul de daune şi verificarea fizică a autovehiculului ar trebui să fie obligatorii, în condiţiile în care multe dintre maşini, deşi arată perfect, sunt de fapt foste daune totale.

ZF

Ionut

Peste 12% din masinile verificate de InspectorAuto in 2018 au fost dauna totala

Mai exact, 12,3% dintre masinile verificate de InspectorAuto in 2018 la cererea clientilor au avut o dauna serioasa care ar fi trebuit sa le tina departe de drumurile publice, insa samsarii le-au reparat si le-au readus in circulatie. In urma analizei efectuate de InspectorAuto.ro, mai reiese ca 66% din masinile verificate pe inspectorauto.ro pentru daune, in decursul anului trecut, au avut cel putin o dauna. Comparativ cu un an inainte, in 2018 procentul a crescut cu 6%. Valoarea totala de reparatie a daunelor a fost de 10,8 milioane lei (2,3 milioane euro), valoarea medie totala per masina a fost de 15.070 lei (3.200 euro). Au fost descoperite in medie 3,7 daune per masina, valoarea medie a unei daune fiind de 4072 lei (880 euro).

Si alte detalii pe Wall-Street.ro

Ionut

Înmatriculările de maşini vechi au început anul pe minus. Dacia, cel mai mare salt din top 10

Înmatriculările de maşini rulate importate în România au scăzut cu 8% în prima lună din an faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de 36.126 de maşini, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Astfel, pentru fiecare maşină nouă înmatriculată, alte 2,5 au fost aduse în România. spre comparaţie, raportul era de 3,6 maşini vechi la una nouă. Din top zece cea mai mare creştere a fost înregistrată de marca Dacia, în condiţiile în care clienţii preferă tot mai mult maşinile rulate în Vest. Marca românească a urcat cu 73%, la 715 unităţi, depăşind cererea pentru mărci precum Peugeot, Mazda sau Nissan şi fiind la un pas distanţă de Seat.

ZF

Ionut

Cum s-a schimbat parcul auto la doi ani după desființarea timbrului de mediu: Peste 45% dintre mașini sunt mai vechi de 15 ani

​În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, arată datele DRPCIV. În doi ani ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71%, la 79%. În parcul auto național sunt 1,32 milioane de mașini Dacia și peste 1,1 milioane Volkswagen. În articol puteți vedea cifre detaliate pe mărci și categorii de vehicule.



Hotnews

AlexxC

Interesanta ar fi o statistica bazata doar pe masinile cu ITP valabil, am o banuieala ca din cele peste 25 ani vechime minim 40% nu circula.
Cum se justifica acea scadere a proportiei masinilor cu vechime intre 6 si 10 ani?

voicul

Probabil in 2016 erau la varsta de 8 - 10 ani si acum dupa 2 ani au trecut in cealalta categorie.
La fel in 2006 - 2007 au fost niste ani excelenti pentru vanzari masini noi (nu neaparat ca astea ar fi majoritatea).

Mi se pare interesant si ca:
"Raportul în funcție de carburant arată că 54% dintre mașini sunt pe benzină și aproape 46% pe motorină."