Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Da, da, sigur ca nemtii asta o sa faca: o sa tina cimitire de masini vechi pe banii lor decat sa le trimita in EST!
- Da, da! Sigur!
Probabil nu o sa ii zica export, pentru ca vine "baietii la ele" si atunci va fi import din Germania.

Nu exportați diesel-urile vechi către Europa de Est

Comisia Europeană este îngrijorată că producătorii auto din Germania vor căuta să exporte maşinile diesel vechi în Europa de Est, după aprobarea subvenţiilor pentru achiziţionarea unor modele mai puţin poluante, a declarat astăzi Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, transmite Reuters.
     Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin şi companiile auto din Germania au ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel. Producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai prietenoase cu mediu şi să reconfigureze sistemul hardware.
     Nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro. Majoritatea susţin că soluţia va fi încurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi în vederea achiziţionării unor modele mai noi şi mai puţin poluante, ceea ce ar încuraja vânzările.
     "Exporturile vor însemna mutarea problemei calităţii aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema", a avertizat Bienkowska într-un interviu acordat publicaţiei Tagesspiegel.
     Analiştii avertizează că Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condiţiile în care şoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicţiile de circulaţie în oraşele germane, pe lângă o problemă mai amplă de imagine după scandalul privind automobilele Volkswagen.
     Această creştere a exporturilor de automobile diesel second-hand din Germania coincide cu o scădere a înmatriculărilor de automobile diesel în Germania.


http://www.bursa.ro/avertisment-comisia-europeana-catre-germania-nu-exportati-masinile-diesel-vechi-in-europa-de-est-...&s=international&articol=354861.html

Ionut

AAA Auto, unul dintre cei mai mari dealeri de mașini second-hand din Europa Centrală, se pregătește să revină în România, piață pe care a abandonat-o în 2009 din cauza crizei

AAA Auto a intrat pe piața românescă în 2005, când a înființat o filială la București. În 2009, pe fondul crizei economice și financiare, grupul a decis să închidă filiala din România, restrângându-și puternic operațiunile locale. Ulterior, cehii s-au retras complet din România. Acum, intenția indicată în presa locală este că AAA Auto va reveni pe piața românească, din 2020.

Profit.ro

voicul

Incep sa vad avantajele "samsarului".
Samsarul merge in Germania, "ia" o rabla, trage o flecma si: (apropo - la cuvintele astea e direct black list masina):
Kilometrii reali.
Primul proprietar (referindu-se din tara)
Navi Mare (lucruri stralucitoare sa iti "ia" ochii).
Trage bine (a paguba)
100 de euro boss.
An dupa 2015.
Cu cat e mai ireal sa fie adevarat, cu atat e teapa mai mare.

Doar ca vine si proprietraul serios si zice:
Masina din Romania luata (da, chiar se cumpara masini noi in Ro), intretinuta, revizii la timp, a 2-a masina a familiei, etc.
1000 de euro.
Boss, cum sa dai 1000 de euro "pa ceva" cand poti sa dai 100 pe acelasi lucru (si dupa sa bagi 3000 doar ca sa poti sa o imatriculezi).
E la mintea (slaba a) romanului ca evident ca tre sa cumperi pa cea dea 100E.

Concluzia practica:
Vanzatorul serios trebuie sa lase la pret daca vrea sa isi vanda masina.
Personal, ca m-am zgarcit la 300 de euro, am ratat o masina cu 3500 EURO mai iefitna ca in Germania (tine cont ca dai minim 500 de euro pe drum Germania - Ro).
Mai stiu una acum cu 1100 de E mai jos decat in D (si aici ai drum).
Km reali, proprietari seriosi, masini intretinute.
Lasa la pret ca nu au ce sa faca, ca nu isi vand masinile!

Sa traiasca baietii!

voicul

In caz ca vreti sa stiti fiabilitatea automobilelor SH:
Pentru vechime de 2 - 3 ani: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-2-3/577
Pentru vechime de 4 - 5 ani: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-4-5/578
Pentru vechime de 6 - 7 ani: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-6-7/579
Pentru vechime de 8 - 9 ani: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-8-9/580

Si acum pentru ce cumpara romanii mai des - 10 - 11 ani: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-10-11/576
Fiabili aici e un Porsche 911 exact ce doream sa imi cumpar si eu. Am zis sa nu mai cumpar paine azi sa imi iau un Porsche 911 ca'i fiabil  :lol:

Ionut

Maşinile second-hand pot avea şi 400.000 km daţi înapoi pentru un preţ mai mare

Chiar dacă un vânzător auto postează seria de şasiu pentru ca un potenţial client să poată verifica istoricul automobilului, în aproape jumătate din cazuri kilometrajul a fost modificat, potrivit datelor InspectorAuto.ro, vânzătorul mizând pe clientul care "merge pe încredere". Pentru studiu, InspectorAuto.ro a luat în calcul 1.589 de maşini second-hand la vânzare pe Internet în luna noiembrie 2019 cu VIN-ul (seria de şasiu) afişat în anunţ. Studiul a constat în verificarea kilometrajului acestor maşini în baza de date InspectorAuto.ro.

Dintre cele 1.589 de maşini la mâna a doua verificate, 259 de maşini (16,3%) aveau daţi înapoi între 399.617 km şi 5.067 km , 509 de maşini (32%) aveau daţi înapoi sub 5.000 KM, iar 821 de autoturisme (51,6%) aveau KM reali.

"În urma verificărilor, am constatat că 259 de maşini rulate şi aflate la vânzare pe piaţa auto din România aveau daţi înapoi peste 7,5 milioane de KM în total. VIN-ul era la vedere, tocmai pentru a întări credibilitatea că aceste maşini au KM reali şi că vânzătorii nu au ce să ascundă. Rezultă o medie de 28.967 kilometri daţi înapoi per maşină (media este una aritmetică astfel că la extrema de sus cifrele sunt mult mai mari). Cel mai mult au fost daţi înapoi 399.617 KM şi cel mai puţin 5.067 KM", spune Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.

ZF

Io

Povestea cu datul kilometrilor inapoi e reala. Ce nu poarta la fel de multa  incredere e respectivul site si zau, nu e cazul sa fie popularizat aici.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

elphax

nu e singurul site, eu urmaresc altul care la fel arata zilnic masini duse de la peste 200k sau 300k spre 180k. sau masini care au fost accidentate serios si acuma sunt "boboc" la vanzare.
problema e ca multe sunt modificate de dealerii din germania. ca sa nu zic ca multe anunturi au seriile de sasiu false, de la masini similare. clientul o poate verifica inainte, dar cand vine masina, daca nu se uita cu atentie nu vede ca e alt VIN

Ionut

Piața auto din România - segmentul SUV a atins noi cote record. Cele mai căutate mărci auto pe Autovit.ro

Cele mai căutate branduri de mașini pe Autovit.ro în 2018 au rămas Volkswagen (peste 55 milioane de afișări), BMW și Audi. Din punct de vedere al modelului căutat, Volkswagen Passat a ținut primul loc în clasament. Per total, înmatriculările de mașini rulate din import au rămas la o medie lunară de 39.000 de unități, iar reînmatriculările au fost și mai mari, în jumătate dintre luni fiind depășit pragul de 50.000 de unități. În 2018, 70% dintre mașinile vândute pe Autovit.ro au fost de la dealeri autorizați, în timp ce restul, de 30%, au provenit de la persoane fizice.

Detalii pe Profit.ro

Ionut

In ceea ce priveste autoturismele second-hand inmatriculate pentru prima oara in Romania, volumul acestora fiind pe primele unsprezece luni din 2018 la un nivel de 434.914 unitati, ceea ce reprezinta o scadere cu 8% fata de perioada similara din 2017.

Wall-Street.ro

Liviu M

Azi am vazut vreo trei platforme transportand spre Germania (eram in Austria) masini inmatriculate in Romania.
Se inverseaza directia?  ???

bogdymol

Quote from: Ionut on November 29, 2018, 07:13:28 AM
Maşinile second-hand pot avea şi 400.000 km daţi înapoi pentru un preţ mai mare

O singura masura poate combate inselatoriile astea: sa se infinteze o baza de date comuna europeana in care sa fie obligatoriu trecuti nr de km a tuturor masinilor atunci cand faci revizia, faci ITPul sau cand reinnoiesti asigurarea.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

voicul

Este o dorinta pentru asa ceva la nivel UE. Se pare ca si la nivel de RO o sa fie ceva facut de RAR.

Daca nu se misca mai repede, curand, nu prea o sa mai aiba rost, nu de alta dar masini gen Tesla au totul legat cu firma mama si de acolo poti sa obtii istoria completa si corecta.

Cristi N

In Romania deja se introduce in baza de date kilometrajul masinilor atunci cand isi fac ITP-ul si treaba asta e valabila de cel putin 3 ani. Acum mai trebuie sa faca in asa fel incat toate bazele de date sa fie interconectate.

dumbravaandrei

@voicul se pare ca la baza asta de date fix "statele exportatoare" nu participa.
Din cate stiu RO, BG, PL sigur contribuie toti la aceeasi baza de date, dar nu germania, Uk si franta.
Pe foile de pe ultimele 3 ITP-uri (2015, 2017 si 2019) am trecut odometrul. Deci din 2015 sigur se inregistreaza.
Din cate stiu, e infractiune sa umbli la odometru.