Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bbk

Pt tine da dar pentru un vânzător 100 k de km sau chiar mai mult însemna câteva mii de euro în plus

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


Ionut

Care este vârsta medie a parcului auto național și cum ne comparăm cu alte țări UE

În Europa sunt înmatriculate 260 de milioane de mașini, iar vârsta medie este 11 ani. În România media parcului auto este de 16,2 ani, în timp ce în Polonia este de 17,3 ani, iar în Lituania, de 16,9 ani. În Belgia și Luxemburg media este de sub 8 ani, iar în Germania este 9,1 ani. În ultimii patru ani media parcului auto din UE a crescut, atât la autoturisme, cât și la vehicule comerciale, arată datele ACEA.

Hotnews

voicul

"Care este media de vârstă a parcului auto pentru autoturisme în diverse țări: Polonia (17,3 ani), Lituania (16,9 ani), Letonia (16), Estonia (15,3 ani), Ungaria (14,9), Cehia (14,7). Nu sunt disponibile date pentru Bulgaria."

De ce nu sunt date din BG ... le e jena? :))

Ionut

Explozie de înmatriculări auto: Piața s-a dublat față de 2016

Înmatriculările din România de autoturisme au înregistrat în luna mai o creștere substanțială, în comparație cu luna mai din 2017, cu mult peste estimările analiștilor și jucătorilor din piață. La nivelul întregului an, creșterea a urcat la 30%, în timp ce importul de mașini second-hand scade sistematic.

Profit.ro

Ionut

STUDIU: 6 din 10 maşini second-hand sunt vândute de samsari, dealerii au doar 15% din piaţă

Samsarii de maşini au la vânzare aproape de patru ori mai multe maşini decât dealerii auto, circa 55% din anunţurile cu autoturisme second-hand fiind postate de către aceştia, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro realizată în luna iunie. "Din maşinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunţuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) şi românii care îşi vând maşina personală (circa 30%)", arată datele InspectorAuto.ro. În Germania, situaţia este total opusă celei din România. Întrucât nemţii îşi vând maşina veche la dealeri, iar comerţul de maşini "pe persoană fizică" nu este permis, anunţurile vânzătorilor autorizaţi reprezintă aproximativ 79% din piaţă, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, potrivit InspectorAuto.ro.

"Partea bună este că mulţi cumpărători au început să înţeleagă avantajele de a cumpăra o maşină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul maşini după seria de şasiu înainte de cumpărare şi care intelge că nu poate merge doar pe noroc, ne aşteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate", a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro. În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 unităţi), Mercedes-Benz (440 untati), Volkswagen (330 unităţi), Audi (200 unităţi) şi Renault (200 unităţi), samsarii de maşini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparţînând mărcilor Volkswagen (3.100 unităţi), BMW (2.800 unităţi), Opel (2.500 unităţi), Ford (1.600 unităţi), Audi (1.580 unităţi).

O maşină rulată de cinci-şase ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă maşina a circulat în România, potrivit InspectorAuto.ro. "De aceea este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., trecem mai departe şi căutăm altă maşină", se arată în comunicat.

Jumătatea lui 2018 este aproape la acelaşi nivel cu 2017 care a fost unul record pentru piaţa auto de maşini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacţii. În ceea ce priveşte reînmatriculările (tranzacţiile cu maşini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut şi ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unităţi, depăşind cu mult maximul din 2011 (411.000 unităţi), datorită lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-şi vândă mai uşor maşina în ţară.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul maşinilor din Germania aduse special pentru revânzare, maşini foarte dorite de români cum ar fi: VW, BMW, Audi, Skoda, Mercedes-Benz. "Este foarte important să ştim că maşinile bune şi cu kilometri puţini sunt foarte scumpe în vest şi nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc maşini cu kilometri mulţi sau cu diferite probleme tehnice şi estetice că să aibă un cost de achiziţie scăzut şi să permită apoi un profit frumos şi un preţ de vânzare atractiv", se arată în comunicat.

News.ro

Ionut

Românii se îndepărtează de piaţa second-hand?

,,În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a ajuns în primele şase luni din 2018 la un nivel de 234.794 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 7,31% faţă de perioadă similară din 2017", arată ACAROM.

ZF

voicul

Da si eu sunt de acord 234.794 este mult mai mic decat 60.000 de masini noi SI arata Klar ca romanii se indeparteaza de piata SH!!!

:puke:

perfidus

Daca arunc o privire prin parcurile auto de pe centura de nord a Craiovei, nu prea as crede. Atatea masini SH nu am vazut in ultimii 10 ani.
Si in fiecare weekend e plin de masini cu musterii parcate pe acostament, fapt ce imi creeaza un usor disconfort atunci cand trebuie sa le depasesc cu ... bicicleta :D
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Faci ce faci, tot la diesel ajungi!

Dupa criteriile de cautare pe care le am: 8278 de masini (toate tipurile de combustibil), selectez benzina 823 masini - Autovit.

Trecem in Franta: 2413 (toate tipurile de combustibil), selectez benzina 243.

In Germania e putin altfel: 1213 (toate tipurile de combustibil), selectez benzina 810. Dar aici ai minim 500e in plus: aducrea in tara.

Ce mi se pare mai interesant: sunt diferente de 1000 - 2000 de euro intre diesel si benzina, pentru masni din aceeasi clasa (deci Megane benzina si Golf diesel, nu Megane diesel si Megan pe benzina ... desi).
Cu o instalatie de gaz (minim +500 de euro) ... ajunge mult mai rentabil sa iti iei diesel, decat sa te complici cu benzina, la care sa-i pui instalatie de gaz.

tom_sawyer

#204
Scandalurile din jurul motoarelor diesel au crescut exporturile nemţilor de maşini second-hand. România, pe locul şapte în topul importatorilor

Acolo unde şoferii germani de maşini diesel văd o problemă, consumatorii din Italia, România şi Austria văd o oportunitate, potrivit Bloomberg.

Germania exportă maşini second-hand cu motor diesel într-un ritm record în contextul în care şoferii sunt nesiguri cu privire la interdicţiile anunţate în majoritatea oraşelor germane.

Aceste interdicţii anunţate, venite după scandalul Dieselgate, au propulsat exporturile de diesel cu peste 20% anul trecut, acesta fiind un ritm record, potrivit unei universităţi nemţeşti citate de Bloomberg.

Italia, cu 22.400 şi Austria cu 21.600 au fost cei mai mari importatori pentru aceste maşini anul trecut, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de maşini. România este pe locul şapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de maşini importate, potrivit Biroului Federal de Statistică.

Germania a exportat în total 239.541 de automobile second-hand anul trecut, cel ai înalt nivel din 2006 până în prezent. Italia şi Austria au cumpărat peste 20.000 de vehicule fiecare, în timp ce livrările spre Franţa şi Spania au crescut cu peste 30%.

ZF

Totusi ceva parca nu e bine. Din 518.000 masini SH din import anul trecut, numai 11.500 diesel-uri din Germania?

yetiman

Dragi ziaristi de la ZF, mai verificati o data cifrele pe care le-ati pus in articol. Ceva nu e in regula, de loc.

Quote,,În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a ajuns în primele şase luni din 2018 la un nivel de 234.794 unităţi, ceea ce reprezintă o scădere cu 7,31% faţă de perioadă similară din 2017", arată ACAROM.

Facand cateva mici artificii matematice (calcule aproximate, ca sa nu fiu inteles gresit  :D ), inseamna ca in 2017 s-au inmatriculat in Romania cam 500.000 masini SH. Daca jumatate din ele au fost diesel, tot sunt 250.000 in 2017.

Voi incercati sa ma convingeti ca doar 11.500 din astea sunt din Germania??? Si ca 238.500 masini diesel au fost aduse din alte tari (europene, ca din Asia si America nu prea se aduc...)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

QuoteGermania exportă maşini second-hand cu motor diesel într-un ritm record...

Sa nu cumva sa fie vorba de exporturi efective de SH-uri.
Adica un dealer din Germania isi goleste parcul de SH-uri pe care le trimite unui dealer/comerciant din Romania, care apoi le revinde romanilor.

Caz in care cifra aia de 11.500 nu include exporturile "pe persoana fizica". Adica nu include masina pe care Gigel o cumpara din Germania, direct de la Fritz, si o inmatriculeaza ulterior in Romania.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

o fi, n-o fi, 11500 intr-un an catre Romania nu mi se pare nici un fel de record....  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

România, raiul samsarilor de mașini vechi. Pățania lui Cosmin, după ce a cumpărat o mașină second-hand - VIDEO

https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/romania-tara-in-care-masinile-casate-in-alte-tari-sunt-vandute-patania-lui-cosmin-dupa-ce-a-cumparat-o-masina-second-hand.html

Ca nota: verwertungsnachweis lag vor - casare/dezmembrare

Ionut

Pe de altă parte, reprezentanţii asociaţiei spun că, la sfârşitul celor 8 luni, autoturismele rulate înregistrează o scădere de 7,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, maşinile la mâna a doua fiind de 3 ori mai multe decât cele noi.

ZF