2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Super, mulțumim!

Din păcate în reportajul de mai jos au făcut un pic de talmeș-balmeș cu lățimea benzii jurnaliștii Digi24: zic ei ca pe Sinești-Movilița CNAIR a redus benzile (la 3,25), arată și o schemă,  ca să facă 2+1, iar acum ministerul vrea să le reducă la 3 m, adică și mai mult, cum ar veni.
De fapt pe sectorul de test toate cele 3 benzi au 3,5 m, iar spațiul dintre sensuri 1 - 1,5 m.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/solutia-gasita-de-cnair-pentru-a-reduce-numarul-accidentelor-rutiere-masura-a-fost-testata-pe-drumul-mortii-1827795

Ionut


tom_sawyer

Important e că noul ( :lol:) purtător de cuvânt a anunțat că vor să facă 2+1 până la Bacău, proiect în PNRR.

dr4qul4

odata facut A7, cam asta ar trebui sa se intample pe DN2. Lasat cum e acum, se va circula mai repede ca pe autostrada
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#1639
Și pe DN6 unde s-a lărgit. Și pe Brăila-Slobozia (acolo visau politicienii locali DX, dar cred că nu au proprietatea termenilor).

RazesIesean

Am vazut acolo in articol, ca s-a scris pana la Bacau. Poate au incurcat un pic borcanele si vroiau sa zica de la Bacau spre Iasi. Cel putin de la Podul Iloaiei (pana acolo oricum e coloana de la iesire din Iasi-Letcani) pana la Tg. Frumos e obligatoriu 2+1 .
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#1641
Achizitie initiata din anunt de participare simplificat: [SCN1101228] Servicii de expertiza tehnica pentru obiectivul: « Imbunatatirea conditiilor de circulatie pe DN 2 intre km 117+400 si km 141+100»

Buzau - Ramnicu Sarat (mai precis Gura Calnaului - Oreavu)

Depunere oferta - Data limita: 28.02.2022









Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1642
Susținere politică (lider filială județeană, partid la guvrenare) pentru 2+1 alternativ pe DN2 (pe lângă lărgire pe unele porțiuni), min. 0:58



Ar trebui bătut fierul cât e cald.

gabim

2+1 alternativ introdus si in capatul dinspre Iasi al DN2 (DN28 mai precis) aici

Din articol:
QuoteÎn spaţiul public, Asociaţia "Pro Infrastructură", organizaţie care monitorizează proiectele de infrastructură de la nivelul ţării, a popularizat ideea introducerii circulaţiei alternante încă din anul 2018. Reprezentanţii asociaţiei au avut mai multe luări de poziţie în care au solicitat introducerea circulaţiei alternante pe unele sectoare de drum naţional/european tocmai pentru a reduce riscul de accidente. "Un drum 2^1 alternativ are în total 3 benzi de circulaţie, iar banda din mijloc este folosită pentru depăşire, alternativ, la fiecare 1,2 – 3 km în funcţie de situaţia din teren. Foarte important, în Suedia, sensurile de mers sunt separate prin parapet care, pe cele mai multe sectoare, este din cabluri elastice subţiri, dar surprinzător de rezistente. În caz de impact, parapetul nu permite ca vehiculul să intre pe contrasens", au detaliat reprezentanţi ai asociaţiei încă din anul 2018.

În judeţul Iaşi, primul tronson de circulaţie alternativă ar urma să fie făcut pe o porţiune de circa 6 km, pe raza comunei Bălţaţi, iar, până la sfârşitul lunii iulie, ar urma să fie introdus şi pe sectorul între Strunga şi podul de la Şcheia, porţiune care este inclusă în acest an şi în programul de asfaltări.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

Ionut

Ah ce frumos că ne-au citat. Și bine!

ovideatza

Doar ca mi se pare ca fac confuzie intre benzi reversibile si benzi alternante...

tom_sawyer

#1646
Putem obține de la CNAIR ghidul acesta? Sau se găsește public pe undeva?

GHID TEHNIC Reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea CNAIR SA



sursa imaginii: economedia.ro


Să fie și aici:

Quote from: florin.ciubotariu on March 16, 2022, 08:13:20 PM
Quote16 Martie 2022
Astăzi am continuat delegația în interes de serviciu în județul Iași.
Am avut o scurtă discuție la DRDP Iași cu echipa care va implementa proiectul de siguranță a circulației pe DN28.
În cele două săptămâni de la precedenta întâlnire a fost realizată ridicarea topo și s-a trecut la faza de proiectare.
Din cele trei luni au mai rămas două luni și jumătate pentru finalizarea proiectării, inclusiv avizările.
Mulțumesc echipei DRDP Iași, care tratează cu profesionalism acest proiect!

Sursa: FB Catalin Urtoi

Ionut


tom_sawyer

137 km de drum 2+1, cost 21,8 milioane euro



Din proiectul de HG pentru aprobarea Strategiei Naționale privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030 (anexa 1, pag. 29)

cristi5

Pun asta si aici, ca e bine de stiut

Quote from: b1 on February 12, 2022, 07:22:15 PMComparația standardelor de proiectare a drumurilor 2+1 în lume:


Tabelul a fost publicat pe 02 septembrie 2018. Sursa.

Powered by API/PUM imgur uploader