News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#1605
Postarea asta trebuie să fie și aici. CNAIR are de unde copia normativ:

(se poate atașa pdf-ul pe forum?)

Quote from: b1 on January 17, 2022, 04:48:06 PM
O muncă începută de anul trecut: 2+1 alternativ în Spania:
- în martie a fost publicat normativul (cu tot cu indicatoare, modul în care acestea sunt dispuse și moduri de configurare a intersecțiilor): http://normativa.itafec.com/trazado/ES.05.01.013.OC.pdf
- zilele trecute a fost publicat Ordinul Privind Recomandările Pentru Proiectarea Drumurilor 2+1 Și a Benzilor Suplimentare Pentru Depășiri:
https://1library.co/document/zp69k9oq-orden-circular-recomendaciones-diseno-carreteras-carriles-adicionales-adelantamiento.html











Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

@b1: Merci și eu pentru semnalare! :cheers:

elphax

sunt bune daca se vrea neapara asta

dar cand vad ca adunand latimile la acostamente treci de 3 metri - fa nene 2+2 si gata ...

naivu

4 benzi x 3,25m + 2 acostamente x 1m = 15m
La >= 15m mi se pare normal 2+2, la 13-14m 2+1

ghrt

Mai ai şi lăţimea marcajelor.
Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

La 15 metri lățime merge cu 4 benzi x 3,25m + 2 acostamente x 0,5m + spațiu între sensuri de 1m (cu parapet NJ).

ghrt

Scue că mă repet dar dacă măsuraţi marcajele iese destul de mult, nu poate fi lăsat aşa ca parte din cei 3,25m.
Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

OK, 4 benzi x3,25m + 2 acostamente x 0,3m + 6 marcaje x 0,1m (atât e standard, mi se pare) + 0,8m spațiu între sensuri (adică un parapet NJ = 0.5m + 0,15m spațiu de siguranță) = 15m. E cel puțin la fel de bun ca pe DN1 Turda - Cluj-Napoca, poate chiar mai lat drumul.

ghrt

15cm faţă de NJ este foarte puţin. Sunt mulţi şoferi care vor avea probleme. Desigur, pot merge pe banda I dar ideea este de trafic de lung parcurs şi că nu vrem parteneri de trafic stresaţi mai ales la drum lung.
Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

#1616
De acord, e foarte puțin. Pe altă parte, multe drumuri amenajate 2+1, fie pe urcare în zone montane, fie Turda - Cluj sau și alte drumuri au parapetul NJ pus pe linia dublă dintre sensurile de mers și nu numai că nu au distanță de siguranță între bandă și parapet, ci prin montarea parapetului s-au îngustat benzile. De asemenea, să nu uităm ce distanță e între parapet și B2 pe autostradă și cu ce viteze se circulă pe B2.
@gabim a postat pe topicul de ,,siguranța circulației rutiere" pagina 498.

Parapetul atât de aproape de B2 va limita viteza la care se va putea circula confortabil, iar majoritatea șoferilor nu vor depăși viteza de 100-110 km/h din acest motiv (adică limita legală +10 km/h) și vor prefera să treacă pe B1 când e posibil pentru un condus mai relaxat (deci exact ce prevede codul rutier, să se ocupe întâi banda de la marginea drumului). Un alt avantaj e că nu va mai exista riscul apariției de ambuteiaje la trecerea de la două benzi la una (după cum s-a observat pe DN2, pe porțiunile amenajate 2+1 alternativ și se va putea circula legal în regim 2+2 și nu cum se circulă în prezent pe drumurile 1,5+1,5 existente (DN2, DN28 Tg-Frumos - Iași) în stil ,,ruleta rusească", deci va permite circulația în condiții de siguranță mult superioare unui drum 1,5+1,5 la un volum de trafic mult superior unui drum 2+1 alternativ. De asemenea, stresul conducerii pe un asemenea drum va fi mult mai mic decât cel al conducerii pe un drum 1,5+1,5, iar în cazul defectării unui vehicul riscul blocării traficului va fi mult mai mic decât la un drum 2+1 pe porțiunea cu o bandă pe sens.
Deci pentru lățimi ale drumului de minim 15 metri, eu cred că e mai util să se facă 2+2.

tom_sawyer

#1617
(conține limbaj licențios)

RazesIesean

#1618
Ce se mai aude de 2+1 sau macar separator median la iesire din Iasi pana la Tg. Frumos.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/accident-grav-in-judetul-iasi-7-morti-dupa-ce-un-tir-o-ambulanta-si-un-autoturism-s-au-ciocnit-violent-1822625?fbclid=IwAR2p0V3ftC7NsnEkKY87S84NboZa_a9HhKZw6Lg0ftRWYtycCrbMFwYLYd8

Au murit astazi dimineata 7 persoane dupa ce un camion a derapat a lovit o ambulanta cu remorca si apoi o autoutilitara cand a ajuns pe contrasens.
Stim cu toti ce valori de trafic are DN2 la iesire din Iasi si ca autostrada se va face cand or zbura porcii asa ca separatorul median ar fi o buna solutie intermediara.

~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

gabim

2+1 n-ar fi ajutat acolo, doar un parapet median serios. Dar 2+1 ar trebui neaparat facut pe toata lungimea de la Bucuresti pana la Iasi, problema e ca nu cred c-o sa vedem asa ceva pana A8/A7 vor fi gata, si dupa aia probabil nu va mai fi la fel de necesar.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.