2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

ovideatza

#1651
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.8250
Quote from: lucian on April 29, 2022, 04:02:13 PMhttps://economedia.ro/premiera-pe-soselele-din-moldova-cnair-monteaza-parapete-pe-rulouri-intre-sensurile-de-mers-pe-drumul-mortii-dn-28-targu-frumos-iasi-parapetele-important-din-coreea-de-sud-se-monteaza-dupa-cel.html#.YmvhcMJDMwC

Daca vor face 2+1 de ce pun separatorul pe mijlocul drumului, gaurind stratul de asfalt asternut anul trecut cred???
Probabil 2+1 e mort si ingropat, doar ca nu s-a anuntat data parastasului.

Daca au avut nevoie de multi ani pt a lati podul de la Sarca (am vazut ca au sapat ceva pe acolo si nu m-am prins daca il latesc la 1,5+1,5 sau la 2+2...probabil latesc doar putin ca sa mai aiba de lucru inca o data) nu ma astept ca sa fie in stare in urmatorii 4-5 ani sa faca un proiect de 2+1 si sa il si implementeze. Avand in vedere ca vinerea/duminica se creeaza cozi de 30-60 minute in Podu Iloaiei, la cam singura restrangere majora la 1 banda probabil "riscul" asumat este prea mare.

Ce nu inteleg eu e altceva: de ce se creeaza ambuteiaj intotdeauna in Podu Iloaiei la retrangerea la 1 banda iar in celelalte locatii de restrangere la 1 banda de pe traseul Letcani-Tg. Frumos nu se intampla la fel.
Nu am vazut niciodata ambuteiaj la podul de la Sarca de exemplu sau la Tg Frumos chiar. Nu-s tot aceleasi masini? Ca nu exista alta "sursa" de trafic suplimentara care sa adauge la Podu Iloaiei trafic.

slartibartfast

Dacă 2+1 e mort și îngropat, atunci trăiască 1+1. Că odată puse parapete pe mijloc, pe drumul ăsta nu se mai poate face nicio depășire.

tom_sawyer

#1653
Pentru cei care critică Sinești-Movilița, că a scăzut viteza și nu poți depăși + ce se întâmplă dacă rămâne un camion în pană pe porțiunea de o bandă?
Avem și alt mod de abordare, cu aceleași rezultate (și asta tocmai când s-a modificat deja ordinul de ministru care permite reducrea benzii, chiar și la 3,25 m, deci 2+1 ca la carte):

23.03.2022
Drumul european E583 va avea, în premieră, sectoare de circulaţie alternantă. Pentru început, va fi implementat un proiect pilot pe două porţiuni: zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul de la Şcheia. Soluţia a fost testată deja de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în alte locuri din ţară, iar modelul care va fi aplicat la Iaşi este cel de pe DN2, din zona localităţii Afumaţi.

Scopul CNAIR este de a reduce riscul de accident. Amintim că, recent, la Bălţaţi, a avut loc un grav accident de circulaţie în care şi-au pierdut viaţa şapte persoane. Conform unei adrese CNAIR, obţinută de "Ziarul de Iaşi", planul este unul avansat şi va fi implementat în acest an. "Într-adevăr, pe cele două sectoare menţionate de dvs. avem în pregătire un astfel de proiect, iar, până la sfârşitul verii, îl vom pune în practică", a confirmat pentru ZdI Dănuţ Pilă, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).

"Soluţia realizării unei circulaţii alternante are în vedere reducerea riscului de accidente în zone periculoase. Această măsură a fost deja testată cu succes pe DN2. Practic, pe porţiuni cu trei benzi, banda din mijloc este schimbată între sensuri la anumite distanţe. O astfel de măsură este benefică pentru siguranţa traficului, zona mediană va avea separatori de sens", a mai declarat Dănuţ Pilă.

ziaruldeiasi.ro


Apar primele indicii că s-a schimbat schimbarea:

05 apr. 2022
Pe o porțiune de 2 kilometri, în dreptul comunei Bălțați, se va circula cu maxim 70 de kilometri pe oră. Decizia a fost luată la propunerea Poliției. În aceste condiții, pe tronsonul de la Bălțați șoferii vor fi nevoiți să reducă viteza.

"În luna februarie 2022 a anului curent lnspectoratul Județean de Poliție Iași și Secția Drumuri Naționale Iași au efectuat o revizie comună pe DN 28, stabilindu-se ca măsură suplimentară limitarea vitezei maxime admise la 70 km/h pe sectorul de drum cuprins între km 33+300 și km 35+103, cu rol de reducere a vitezei la intrarea în localitatea Băltați", se arată într-o adresă semnată de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne.

"De asemenea, în temeiul art. 5 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.1951/2002 privind circulația pe drumurile publice, lnspectoratul Județean de Poliție lași a solicitat amplasarea unui parapet de protecție în zona mediană a tronsonului de drum din DN 28, cuprins între km 33+300 și km 35+103, precum și iluminarea acestui sector în scopul sporirii siguranței participanților la trafic", se specifică în aceeași adresă a ministrului MAI.
bzi.ro


Din ce poze a publicat DRDP Iași pe facebook, nici vorbă de 2+1:

A început montarea parapetelui median pe rulouri pe DN 28, în zona Bălțați, județul Iași
🔵 CNAIR – DRDP Iași a început lucrările de montare a parapetelui median pe rulouri pe sectorul DN 28, km 33+620 – 34+287, între localitățile Războieni și Bălțați, județul Iași.
🔵 Măsura este parte a unui proiect demarat de CNAIR SA la nivel național, în scopul reducerii riscului de accidente rutiere grave pe anumite sectoare de drum.











Nu și-a bătut capul deloc DRDP-ul: gata frate, facem cum zice poliția, trantim parapet pe mijloc și reducem viteza.
Aveau tot ce le trebuie pentru 2+1: parapet îngust (rola are diametrul de 37 cm) și ordin de ministru care permite reducerea lățimii benzii pe DN-uri. Rămânea viteza de 100, fără intrare pe contrasens.

cristi5

Ar trebui intrebat pe 544 cum se pupa comunicatele de presa despre "circulatia alternanta" cu infipt parapetii fix in mijloc.

Si daca au de gand sa puna role din astea si la Sinesti-Movilita

ghrt

Dacă soluţia este reducerea vitezei, atunci să îl facă pietonal.
Parcă am fi din nou în anii '90, atunci se puneau limite de 30km/h (parcul auto fiind majoritar cu Dacii 1300/1310 şi echivalent). Greu de zis câte victime a făcut abordarea aia, dar şi atunci ca şi acum sunt şoferi (era să scriu imbecili) care se apucă să respecte limita de viteză, adică să reducă la 70-80 pe un drum pe care se circulă în medie  cu 85 (camioane, care barem stau pe acostament) -105. Asta înseamnă că ei obligă tot traficul să iasă în depăşire. Şi din ce cauză avem accidente mortale pe DN2?
Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

Din partea mea, nu au decât să introducă limită de 30 km/h în toate localitățile care au variantă de ocolire. Chiar și la 10 km/h, dacă așa vor cetățenii din acele localități, dar să nu fiu obligat să tranzitez prin localitate. Să nu uităm că drumurile naționale și județene sunt și pentru mașini care sunt doar în tranzit. Din punctul de vedere al localnicului, nu mi-ar place să trebuiască să traversez un drum pe care se circulă aproape în coloană cu +90 km/h ca să-mi cumpăr o pâine. Soluția ar fi împiedicarea extinderii localităților de-a lungul drumurilor principale și construirea variantelor de ocolire peste tot unde e posibil; unde nu se poate, trebuie luate măsuri foarte bine gândite, să ,,împace și capra, și varza". Nu putem să introducem doar restricții de viteză, dar nici să circulăm cu 80-90 km/h pe treceri de pietoni nesemaforizate și fără vizibilitate.

Liviu M

#1657
Quote from: ghrt on May 02, 2022, 04:31:31 PMsunt şoferi (era să scriu imbecili) care se apucă să respecte limita de viteză
Și nu așa e normal? Sau de câte ori nu ne convine ceva o dăm pe haiducie?  :o

Un imbecil.

tom_sawyer

Lucrări de montare a parapetelui median cu rulouri pe DN 28, Bălțați, județul Iași.
https://www.facebook.com/DRDPIS/
























Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

19 Februarie 2022


DN 6, care leagă Bucureşti de Alexandria şi mai departe de Craiova şi Timişoara e consideră una dintre cele mai periculoase şosele. Pe unele tronsoane, cum este Bucureşti - Alexandria, drumul are, în cea mai mare parte doar o bandă pe sens şi e prea îngust pentru traficul aglomerat. În 2020, Regionala Bucureşti a Companiei de Drumuri a lărgit o porţiune de 2 km de la intrarea în Alexandria cu un acostament şi a început lucrările pe alt segment de 3 km. Soluţia aleasă pentru a creşte siguranţa în trafic nu a avut însă rezultatele scontate.

Şoseaua lasă impresia şoferilor că are doua benzi. În realitate e mai îngustă.

Acum, Compania de Drumuri vrea să renunţe la soluţia acostamentului lărgit.

Soluţia acostamentul lărgit a fost aplicată pe DN 6 în condiţiile în care Compania de drumuri începuse să renunţe la ea, cu un an înainte, pe DN 2, din cauza numărului mare de accidente.


stiri.tvr.ro

ghrt

^^^Normal este să mergi cu viteza coloanei. Dacă ăia sunt nebuni şi merg cu 100 pe limită de 70, atunci normal e să mergi la minim 50 de metri în spatele celui din faţă, tot cu viteza lui.
Iarăşi, normal este să priveşti ce se întâmplă fără să judeci. Dacă oamenii nu acceptă să meargă cu 70, deoarece maşinilor lor pot merge cu 100-110 in siguranta şi economic (asa cum Daciile pe vremuri mergeau cu 70-80 şi miliţienii puneau limită de 30), atunci trebuie adaptată geometria drumului, nu determinaţi şoferii să iasă masiv în depăşire, când tocmai asta e principala cauză de accidente pe drumul ăsta sinistru dar altminteri ok.

Iar tranzitul nu are ce căuta prin localităţi, dar pentru că cetăţenii din acele localităţi nu fac nimic, îi pedepsim pe şoferii în tranzit?!
Am scris pe forum despre satul Radu Negru din Călăraşi, care şi-a făcut bulevard din DN21. Este linie continuă, dar atunci când plouă dungile de noroi arată că se trece peste ea lejer. O grămadă de strădute cu noroi sau măcar pietriş (asfalt nu au) au acces direct în DN21. Şi reacţia CNAIR? A instalat o restricţie la 70. Dacă ar pune parapeţi (că tot e linie continuă) le-ar tăia accesul la bulevard.
Normalitatea pe acel drum? Te poţi trezi cu o maşină cu 5-10km/h (nu poate ieşi fizic cu mai mult de pe o uliţă din aia) în timp ce tranzitezi absolut legal cu 70, dacă nu cu 95, cum merg toţi.

Dacă chiar era necesar accesul, puteau să facă un giratoriu decent, să le asfalteze nişte zeci de metri de drum ca să nu murdărească DN-ul, şi să pună parapete ca să îi descurajeze să iasă în DN prin alte locuri sau să facă stânga peste linia continuă. Ei ar fi avut acces în siguranţă, traficul de tranzit ar fi circulat în siguranţă. Dar e mai simplu să pună o tablă cu 70 pe ea.

Nu mai zic că toate satele se extind de-a lungul DNului, că e singurul drum din localitate cu asfalt şi pe care îl curăţă totuşi cineva, altcineva, de zăpadă.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Când citesc mesaje de-astea mă bucur că am plecat și trăiesc într-o țară normală, în care lumea (încă) respectă chiar și legile proaste, încercând să le îmbunătățească pe astea din urmă. Încă.

alexandru_m

@ghrt

Serios?! Sa inteleg ca imi platesc restul amenda? Se opreste coloana si face cheta sau cum? Si daca Doamne-fereste se lasa cu accident ce facem? "Domnu' politist, eu eram in coloana si nu mai conteaza limita de viteza, nu mai exista circulatie cu viteza care sa imi permita evitarea oricarui pericol. Nu ati vazut ca domnu din spate avea masina capabila sa mearga cu 110?"

Un Logan din 2005 poate merge cu 110, e ok sa mergi asa prin localitati?

WTF, man?!?

Da, daca eu nu ma simt in siguranta sa merg mai tare / e o limita de 50 kmh in camp eu merg cu 50. Cui nu-i convine sa sara in sant sau sa ma pupe-n...

ghrt

În Germania, dacă geometria unui drum provoacă accidente, este corectată geometria drumului, nu luată o altă măsură aiurea.

În Franţa, dacă au ajuns la concluzia că scăderea vitezei la 80 pe DNuri va reduce accidentele, au stabilit ca regulă generală viteza de 80 pe DNuri.

În România, pe DN2 este necesară rezolvarea problemei depăşirilor. În 1.5+1.5 nu se pot face depăşiri în siguranţă, de asta pe segmentul de 2+1 se circulă incomparabil mai sigur. Şi tot din acest caz atât măsurile care determină deşiri (limitări de viteză respectate de unii, nerespectate de majoritatea) cât şi comportamentele legale dar care la fel determină depăşiri, de exemplu rulatul cu viteze inferioare majorităţii celorlalţi şoferi, nu fac decât să crească riscul de accident.

Partea de legal credeţi-mă că o ştiu destul de bine. Şi de asemenea prefer 2+1. Însă dacă vrem să înţelegem de ce sunt atât de multe accidente trebuie să lăsăm deoparte ochelarii de cal.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

#1664
Cică vor face totuși și 2+1 pe DN28:

Directorul DRDP Iași a mai explicat că după instalarea acestui parapet urmează să fie aplicat și sistemul 2+1, cu benzi interschimbabile, mai exact intercalarea porțiunilor cu o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus. ,,Este un sistem care a fost deja implementat în zona Urziceni, cu rezultate bune. Sistemul va fi aplicat după ce vom turna covor asfaltic între Târgu Frumos și Șcheia, iar asta depinde de vreme, de momentul când va începe prestatorul să toarne asfaltul, undeva spre finalul lunii iulie ar fi termenul maxim. Vrem să terminăm cât mai repede, înainte de a începe efectiv sezonul de concedii", a declarat Dănuț Pilă, directorul DRDP Iași pentru Gândul.

gandul.ro