2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Ar fi ajutat 2+1 chiar si fara parapete macar prin faptul ca mai regla viteza de circulatie. Se circula pe acolo cu orice viteza cuprinsa intre 50 si 150km/h, dupa cum crede fiecare de cuviinta. Chiar si un 2+1 doar din marcaje ar mai fi reglat situatia si ar fi impus o viteza mai mica, egala pentru toti (probabil 80-90, dictata de traficul greu). Iar la viteze mai mici urmarile accidentelor sunt mai usoare (macar nu se moare, raman doar amputati, scuzat fie-mi cinismul).

rbors3

acolo ar fi ajutat si un ITP facut la camion fara spaga. dupa cum se pare a explodat un cauciuc. din cate stiu se face ITP in fiecare an la autoutilitare dar din pacate se face in bataie de joc.Chiar si la masinile mai vechi de 12 ani se face ITP in fiecare an dar tot degraba. Astia de la RAR iasi au fost verificati "descinderi" dar doar de ochii lumii. In ultimul timp le este lene sa imi mai puna masina pe standul de frane, de verificat jocuri nici nu mai spun.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

ovideatza

#1623
Nu o vad ca pe o solutie.
Zona e lata ca in caz de extrema urgenta sa fie ceva spatiu de manevra.
Daca faci gropi pe acolo a intra in ele inseamna sansa mare de derapaj.
Oricat ai face infrastructura rutiera moderna asemenea comportamente nu le poti limita doar din configuratia drumului.

Solutia e una singura. Politie Rutiera competenta prezenta pe sosele in numar ridicat si care aplica uniform si continuu Codul Rutier, sanctionand idioti de acest gen care ne pun viata in pericol.
Dar nu avem in aceasta tara (Statul cu radarul nu se pune, si nici asta nu mai e la cotele de acum 7-8 ani). Asta e alta discutie.

Multe prostii vezi pe strada. Dar ce am vazut in acel video cam le intrece pe majoritatea.


Legat de accidentul de ieri.
Pana nu avem A8 in zona si DN-ul actual reconfigurat pentru scaderea semnificativa a vitezelor maxime carnagiul va continua.
Se putea intampla si pe un DN1+1 acelasi lucru.
Vedem ca DN-urile, oricum ar fi ele, 1+1 sau 1,5+1,5 sau 2+2 se reabiliteaza prin simpla reasfaltare, majoritatea lor. In loc de imbunatatiri punctuale, corectii de curbe, podete fara acele "capete de pod" (nu le inteleg utilitatea), mici umpluturi care sa ridice terasamentul in acele zone deal-vale repetat pe distante scurte pentru minimizarea riscului pe depasiri, etc. Noi doar aducem la starea initiala, asta inseamna reabilitare. Nu se proiecteaza agresiv in scopul cresterii sigurantei circulatiei.

Earthchild


ghrt

Un obstacol fizic e mai fezabil decât asta cu poliîştul. Poliţişti nu vor fi niciodată suficienţi, sunt mult mai scumpi, camere video nu vom vedea, deci tot la beton ajungem. Dar depinde şi betonul ăla cum e gândit.
Cont (aproape) inactiv.

hvm

Destul de interesant
QuoteMinisterul Transporturilor va reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe Drumuri Naționale, măsura urmând să permită creșterea siguranței rutiere prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni. Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru, normele tehnice fiind aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri încă din 2020. Totodată, ministerul de resort susține că, prin îngustarea benzilor de circulație, ,,se reduce viteza" și scade riscul de accidente


sursa
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

b1

#1627
Abia aștept să merg la București (>200 km.) pe 3m. :gaah:
Până la urmă, care va fi diferența dintre un DJ și un DN?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

pasadia

Unele sunt in administrarea CJ și altele în administrarea CNAIR. Și altă diferență nu exista (îți pot da și acum exemple de DJ-uri care arata mult mai bine decât DN-uri cu care se intersectează).

ghrt

Pe DNuri circulă mult mai multe camioane, e o plăcere să treci la juma de metru de ele prin jetul de aer turbulent pe care îl crează.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Hai sa nu fim prapastiosi....

Nimeni nu va reduce latimea DN-urilor existente.

Sursa este un articol de presa, nu un proiect de act normativ. Chiar si asa, este clar ca se refera la 2+1 si intersectii.

Probabil este vorba despre acceptarea benzilor de 3 m doar pe portiunile cu 2+1, probabil doar pe sensul cu 2 benzi.
Ceea ce ar permite separator fizic intre sensuri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Aoleu! Va fi 3.25 pe 2+1... măcar de la voi ma aștept la niște reacții normale. S-a explicat cred ca de zeci de ori.

gabim

Ca sa stim despre ce discutam, aici aveti un link catre propunerea respectiva (luat din articolul g4media): http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3762-omti02022022drtacm

Spicuim:

Quote
Amendamentul pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor a fost elaborat de C.N.A.I.R.-S.A., în scopul creșterii siguranței circulației rutiere și confortului participanților la trafic pe autostrăzile din România și constă în completarea Capitolului V. Dispoziții finale, prin introducerea unui nou punct. Prin introducerea unui nou punct de urmărește ca pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, în cazuri excepționale, să se poată reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz. Din motive de siguranța circulației, cazurile excepționale în care se poate reduce lățimea benzii de circulație, se referă la zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, în zona punctelor periculoase, etc., situații în care constrângerile din teren nu permit lărgirea părții carosabile.

Având în vedere cele mai sus menționate, prin prezentul ordin se propune introducerea unui nou punct, respectiv a punctului 5.4., cu următorul cuprins:

,,5.4. În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz."

Prin această completare se preconizează următoarele avantaje:

*   Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
*  În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;
*  Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
*  Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
*  Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
* Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.


Cu alte cuvinte, daca citesc bine, se refera la ingustarea benzilor in zonele cu potential de accidente, ceea ce mi se pare un lucru foarte bun. Ce lipseste de acolo e obligativitatea instalarii de semafoare la toate trecerile de pietoni peste strazi care se intind pe mai mult de doua benzi (adica pe 2+1, 2+2, 2+3, ...).
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

tom_sawyer

Le-am trimis ca propunere să scrie explicit în articol că reducerea lățimii benzii se poate face și în cazul amenajării ca 2+1 alternativ cu separare de sens prin parapete a drumurilor cu platformă de 13 m.

E una din cele mai importante "victorii" ale campaniei de popularizare a 2+1 începută prin acest topic de pe forum: modificarea normativului.
Un comunicat API să readucă în atenție subiectul? Eu zic că MT-ul merită felicitări, e un pas important, și mai bine mai târziu decâț niciodată.

Ionut

Am vorbit cu Digi24 timp de vreo 30 de minute despre ingustarea benzii pentru 2+1 alternativ. :)
Am dat si bila alba.