News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: ghrt on May 03, 2022, 12:31:11 AMÎn Germania, dacă geometria unui drum provoacă accidente, este corectată geometria drumului, nu luată o altă măsură aiurea.
Știu eu o grămadă de locuri în care viteza e limitată. Plus ca nu știu prea multe sate cu 70 km/h (teoretic, că practic e 90, că mașina poate).

Quote from: ghrt on May 03, 2022, 12:31:11 AMÎn Franţa, dacă au ajuns la concluzia că scăderea vitezei la 80 pe DNuri va reduce accidentele, au stabilit ca regulă generală viteza de 80 pe DNuri.
Și deși nu le convine (știu eu că nu le convine, am văzut la TV) și au mașini sigure la 100-110,merg cu 80 (aiurea, nu merg, da' nu fac scandal dacă tu mergi).
Quote from: ghrt on May 03, 2022, 12:31:11 AMÎn România, pe DN2 este necesară rezolvarea problemei depăşirilor. În 1.5+1.5 nu se pot face depăşiri în siguranţă,
Dacă merge toată lumea cu cât scrie pe table, nu trebuie să depășească nimeni, deci super sigur.


ghrt

Nu înțeleg de ce insiști. Dacă lumea ar fi respectat cele 12 table, nu mai era nevoie de polițiști, proxurori, judecători, doar de Parlament. Singura țară din lumea asta unde a fost așa era Islanda înainte de epoca modernă. Astăzi, pe DN2 extraurban autpturismele circulă majoritar cu 100-110 inclusiv în zonele cu limitări din pix. Viteza scade doar când o impune drumul. Eu mu apreciez realitatea asta și când am de mers la 2-3 zile prefer să închiriez un apartament în Iași etc.
Dacă cumva conduci pe acel drum în timpul zilei, cum conduci defensiv? Stai pe bandă cu viteza legală, eventual și mai puțin, cum zicea un boss mai sus?
Cont (aproape) inactiv.

ovideatza

Quote from: tom_sawyer on May 03, 2022, 01:29:54 AMCică vor face totuși și 2+1 pe DN28: Sistemul va fi aplicat după ce vom turna covor asfaltic între Târgu Frumos și Șcheia,

Deci vor face 2+1 Tg Frumos - spre Roman, corect? Nu stiu la care "Scheia" face referire. Acolo e zona care nu a fost reasfaltata curand.
Zona e virajata si sper sa adapteze bine 2+1 la curbe/ poduri/ acces in localitati (Strunga, acces la Miclauseni unde momentan e legal dar riscant virajul stanga)/ etc.
E o zona care cred ca se preteaza pentru 2+1. Traficul este semnificativ sub cel de pe Tg Frumos-Letcani.

Liviu M

@ghrt, asa cum tu insisti sa ma faci contravenient/infractor/sa merg cum nu mi se potriveste, asa insist si eu sa-ti spun ca-i aberant.
Mi se rupe cat iti poate masina (de obicei masinile astea putincioase stiu merge si incet, pedala de frana au toate), cu cat vrei sa mergi si pe unde depasesti. Daca nu poti ca-ti stau in drum, ghinion, astepti pana poti. Platesc aceeasi taxa de drum ca tine, n-ai nici un drept in plus.


ghrt

Nu îmi pune, te rog, cuvinte în gură. Eu doar te-am întrebat cum ai conduce în situaţia de fapt dată. Răspunsul tău este că fix aşa cum consideri tu, independent de traficul de la acel moment. Şi nici nu vrei să îţi asumi consecinţele. Din partea mea, multă sănătate.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

#1670
Îți pun vorbe în gură fix cum îmi pui tu mie.
Eu am susținut să considerăm normalul normal și abaterea de la el anormală.
Dacă mersul peste limită ar fi ok, la radare coloanele alea de 100-110 n-ar merge brusc corect (aiurea corect, de obicei merg mai încet). Deci de putut pot și decid cu bună știință să meargă neregulamentar.
Într-o lume normală, cine decide să se comporte neregulamentar își asumă și răspunderea pentru consecințe. Într-o lume normală.
PS Exagerand puțin (da' puțin), e ca și cum mi-ai zice că-s imbecil că nu fur, că uite, nivelul de trai e scăzut și-s o grămadă de hoți în jur.

ghrt

Eu te-am întrebat cum ai conduce în acea situaţie.
O dai cu ce prevede legea. Nu legea e la volan. A, să deduc că ai conduce cu 70? Foarte ok, aşa e legal, numai că atunci îţi asumi că, procedând astfel în România pe DN2, determini majoritatea şoferilor să iasă în depăşire când tocmai asta e problema pe acel drum. Că ăia sunt vinovaţi, da, legal ei sunt. Moral, cam nu. Moral sunt vinovaţi miliţienii care au pus restricţie de 70, fără să stea acolo permanent maşină de poliţie din km în km (ştiu că e aberant, dar cum ai remarcat, doar aşa funcţionează). E o soluţie ok la dilema asta să nu mai conduci în România şi să pleci în Germania, şi eu mă gândeam la un moment dat tot din cauze din astea.

Exemplu cu furatul nu se aplică tocmai că acolo decizia celui care fură nu îi afectează pe ceilalţi. Însă, se aplică la evaziunea fiscală: dacă concurenţii tăi nu plătesc impozite, dar tu da, te vor putea scoate din piaţă deoarece au costuri mai mici. E o situaţie reală care nu se poate rezolva decât la nivelul societăţii, nu individual.

PS: Dacă stai strict pe acostament cu 70, încă e ok, că rămâne o bandă suficientă pentru autoturisme. Iei cărniţă de la TIRişti, şi nu vrei să vezi cum fac depăşirea ucrainienii, care sunt mai agresivi decât turcii. Ştiindu-şi bine gabaritul lasă mai puţin de o palmă între oglinda celui depăşit şi TIR. Şi ei sunt legali, că autoturismul este pe acostament, unde nu are voie să circule. Cam la 5-6 drumuri văd şi pe câte cineva care merge sensibil sub viteza legală pe bandă, fără să se dea la o parte. E legal? E, bineînţeles. Fix cum vrea şi ceilalţi nu au decât să. Deci, spor pe ramură.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Am înțeles, ne-am dori o țară normală, dar n-avem așa că căutam justificări pentru anomalii și-i considerăm imbecili pe puținii normali care au mai rămas...

dr4qul4

#1673
Fiecare merge cum vrea, dar, tinand cont de bunul simt si ultima modificare a legii, ar trebui sa aveti mare grija la fortarea celorlalti participanti la trafic.

Asa ca eu zic sa mergeti cum scrie la lege, ca sa nu ramaneti fara permis...ca mine  :D
Mi-am permis sa incep depasirea cu 15-20m inainte de indicatorul de depasirea permisa si permisul a ramas la ei 40 de zile.
Nu a contat ca aveam vizibilitate perfecta sau ca incepatorul din fata mergea cu maxim 45 (pe limita de 60+10 acolo) si ca se facuse coloana in spate (in care si masina de politie). Pentru condus periculos se sta si mai mult.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

@ ghrt

Pe orice drum trebuie sa conduci in asa fel incat sa ajungi acasa in siguranta atat tu cat si cei din jurul tau. Limita maxima de pe o portiune de drum nu este viteza cu care trebuie sa circuli in mod obligatoriu, este doar o limita peste care daca sari te pui in pericol atat pe tine cat si pe cei din jur. Sunt satul de mieji d-astia ca tine carora in linie dreapta nu le sta nimeni in fata dar cand vine curba incing franele. Tin minte si acum un bombardier cu un GL care pe ploaie era la 20 de cm de bara mea spate pe A2 si dupa ce m-a depasit l-am gasit la Cernavoda catarat pe parapetii care delimiteaza banda de urgenta de iesirea din A.

Majoritatea adeptilor vitezei pe internet habar n-au ce sa faca cu masina daca rup aderenta, habar n-au cum corectezi o sub-virare sau o supra-virare, habar n-au cum modifica tractiunea sau distributia greutatii comportamentul masinii dar stiu toti sa ii dea 150+ pe autostrada. Dam de nisip sau de o pata de ulei...Dumnezeu cu mila ca de la ei 0 sanse sa controleze fieru'.

Multumesc pentru observatie, de anul asta am devenit iar boss si chiar ma simt bine avand din nou control full asupra existentei mele.

ghrt

Presupui că ai control...
La fel cum presupui că sunt bombardier, că rulez cu 150 pe autostradă, că nu controlez maşina în curbe sau că aş fi din Republica Rutieră Galaţi etc.
În schimb afirmi că tu conduci fix cum vrei tu, fără să îţi pese de caracteristicile drumului sau de ceilalţi şoferi. E un mindset coerent, trebuie să recunosc.

PS: presupui total eronat.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Deviați pe alte subiecte, reveniți la 2+1 vă rog.

tom_sawyer

Încep reasfaltările pe DN28, o bună ocazie să facă 2+1, așa cum au promis:

Luni, 09 mai, DRDP Iași va emite ordinul de începere a lucrărilor de întreținere periodică (covoare asfaltice) pe sectorul de drum DN 28, km 18+000 – 26+350, între localitățile Strunga și Târgu Frumos, județul Iași.
🔵 Executantul lucrărilor este SC EKY ROUTE SRL, termenul contractual fiind de 8 săptămâni, perioadă în care se vor executa lucrări de remediere a stratului suport (înlăturare denivelări și făgașe, colmatări fisuri și crăpături, tratare burdușiri), așternere a covorului asfaltic, completări ale acostamentelor cu balast și execuția marcajelor rutiere.
🔵 Într-o a doua etapă, DRDP Iași va continua așternerea covorului asfaltic pe sectorul cuprins între km 7+230 – 18+000 (Pod Șcheia – Strunga).

facebook DRDP Iași

BIGRED1984

Quote from: BIGRED1984 on October 06, 2021, 11:11:13 AMHaideti mai bine sa asteptam finalul de pe DN6, ca largirea s-a inceput, dar 2+1 este totusi departe si tare mi-e sa nu ramanem doar cu atat.
Deja pe portiunea de la intrarea in Alexandria se circula haotic ca pe DN2...
Eu zic sa nu aveti asteptari prea mari pentru oricare alt 2+1; precum ziceam acum jumatate de an, de largit au facut ceva dar 2+1 nu prea este pe DN6. Intre timp santierul a fost abandonat, restrictiile au ramas cu galben desi nimeni nu le respecta.

JohannDB

CITAT.......""""""a lucrărilor de întreținere periodică (covoare asfaltice) pe sectorul de drum DN 28, km 18+000 – 26+350, între localitățile Strunga și Târgu Frumos, județul Iași. """""""
  Oare de ce mă apucă pandaliile ?? Am citat acest început de ştire, ca să pun o mică-mare PROBLEMĂ a TRANSPORTATORILOR.....
   Pentru ce "sfântul" a fost reabilitat podul peste Siret de pe DN 28 km 7-8 aşa-zis, "Mirceşti", la care, în primă instanţă, s-a impus limitare de 40 de tone, ca mai apoi, la nişte "plânste" să se "dreagă busuiocul" cu o solţie SUPERBĂ, pentru pod reabilitat, prin care restricţia a fost achiesată la 60 de tone, dar, ca măgăria să nu bată la ochi, TOT SEGMENTUL de DN 28, km 00, "Castelul de Apă-Săbăuani, giratoriu, bifurcaţie DN 2/DN 28" spre Tg. Frumos, km 18 a fost trecut la RESTRICŢIE DE 60 de tone pe 18 km lungime, inclusiv.....podul...!!!! Şi uite aşa se scapă de garanţii şi alte reparaţii, iar podul fi-va veşnic ctitorit, iar tu prostul de transportator face TURISM prin ţară..... Bani...costuri la "consumatorul final"......