News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drum TransRegio Blaj-Teiuș-A10

Started by tom_sawyer, Today at 01:43:23 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

[CN1044330] / 29.06.2022: "Servicii de elaborare "STUDIU DE FEZABILITATE, PAC SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU MODERNIZARE DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUȘ ȘI CF M300 CRĂCIUNEL) pentru realizarea obiectivului de investitie: "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10""
    Depunere oferte: 29.07.2022
    Oferte deschise in 29.07.2022: 3 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 05.01.2023 conform anuntului de atribuire [CAN1095842] / 13.01.2023 catre CONSTRUCT C.D.P. (loc 1)
    Valoare estimata:  5.781.230,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 5.140.000,00 RON fara TVA

Quote from: NGC on August 03, 2022, 10:26:41 PMOfertantii pentru "Servicii de elaborare "STUDIU DE FEZABILITATE, PAC SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU MODERNIZARE DN 14B + PODURI (PESTE CF M 200 TEIUȘ ȘI CF M300 CRĂCIUNEL) pentru realizarea obiectivului de investitie: "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUS-A10"":

1. TEHNO CONSULTING SOLUTION
2. ALPHACONSULT & ENGINEERING
3. CONSTRUCT C.D.P. S.R.L.


21 Iun 2023
ANUNȚ PUBLIC DE INFORMARE ȘI CONSULTARE
Privind traseele studiate pentru realizarea obiectivului de investiții "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUȘ-A10"

UAT Județul Alba, UAT Municipiul Blaj, UAT Orașul Teiuș, UAT Mihalț și UAT Crăciunelu de Jos anunță publicul interesat asupra etapelor de realizare a documentației tehnico-economice Studiu de Fezabilitate pentru proiectul "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUȘ-A10", proiect derulat în parteneriat cu CNAIR SA, care va sta la baza realizării obiectivului de investiții de interes național Modernizare DN 14 B și poduri noi peste CF 200 la Teiuș și CF M 300 la Crăciunel ce aparține obiectivului de investiție "Drum TransRegio Blaj – Teiuș -A10", deja cuprins în Master Planul General de Transport și în Programul Investițional 2021-2027

Proiectul  se desfășoară pe raza județului Alba, traversând teritoriul administrat de 4 UAT-uri: Teiuș, Mihalț, Crăciunelu de jos și Blaj, și include modernizarea DN14B, sectoare de drum nou cu funcție de varianta de ocolire a localităților și amenajarea intersecțiilor cu rețeaua de drumuri și cale ferată în regim denivelat.

Până la data prezentei s-a realizat documentația Analiză Multicriterială Etapa I-parte componentă  a S.F., în care au fost studiate trei alternative de traseu:  V1 Mov, cu lungime L=21576m, V2 Verde, lungime L=21104m și V3 Albastru, cu L=20998m, prezentate în planul de situație anexat. Criteriile de analiză pentru evaluarea și punctarea traseelor s-au axat pe criterii tehnice, economice, de mediu și social, în conformitte cu exigențele  ghidului european ,,Guide to Cost-benefit Analysis of Investment Projects - Economic appraisal tool for Cohesion Policy 2014-2020. "

Urmare a analizei în cadrul CTE CNAIR a documentației Analiza Multicriterială Etapa1, s-a propus ca în Etapa 2 de analiză să se studieze în detaliu traseele V2 Verde si V3 Albastru, care au obținut cele mai bune punctaje.

După avizarea documentației Analiză Multicriterială Etapa 2, CNAIR SA va alege traseul optim pentru obiectivul de investiție "DRUM TRANSREGIO BLAJ-TEIUȘ-A10", iar in etapa 3, Proiectantul va dezvolta Studiul de Fezabilitate, va realiza studiile și investigațiile de teren, va adopta soluțiile tehnice corespunzăoare și va stabili dimensiunile pentru culoarul de expropriere al obiectivului de investiție.

CNAIR

http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/comunicate-de-presa/01%20Plan%20de%20ansamblu-PA_01.pdf





tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 17, 2023, 08:24:06 PMDrumul Transregio Blaj-Teiuș-autostrada A10: A fost stabilit traseul
11 iulie 2023

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat analiza multicriterială pentru stabilirea traseului Drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10. Au fost studiate 3 variante de traseu, iar punctajul cel mai bun a fost obținut de Varianta V2 – verde pe planuri.




,,A fost făcut un pas mare spre realizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de mobilitate atât pentru comunitatea noastră, cât și pentru județul Alba, care face parte, alături de varianta ocolitoare a municipiului Blaj, din marile proiecte de infrastructură prin care vom asigura o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda)!

Varianta V2, în lungime de 21.1 km, se desfășoară pe aproximativ 58% din traseul existent al DN 14B, în timp ce 42% din lungime reprezintă drum nou. Vor fi construite și amenajate 2 poduri, 2 pasaje peste CF și 14 pasaje pentru intersectarea denivelată a drumurilor existente.

În prezent, obiectivul de investiție se află în faza de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, iar după îndeplinirea procedurilor legale de avizare întreaga documentație va fi predată CNAIR pentru pregătirea proiectului de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Municipiul Blaj va coordona implementarea proiectului atât în faza realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, cât și în faza executării lucrărilor de modernizare a DN 14B Blaj – Teiuș – A10.

Valoarea totală a investiției este de 236.996.700 euro, finanțarea fiind asigurată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Investiția se realizează în baza protocolului de colaborare încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), UAT Municipiul Blaj, UAT Județul Alba, UAT Orașul Teiuș, UAT Comuna Mihalț și UAT Comuna Crăciunelu de Jos", a transmis primarul Blajului Gheorghe Valentin Rotar.


Decscrierea traseului Drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10

Traseul V2 Verde se desprinde din DN1/E81 în zona km 396+500, la limita intravilanului orașului Teiuș, prin amenajarea unei intersecții giratorii. Traseul V2 Verde se dezvoltă pe un sector de drum nou, pornind de la km 0+000, traversând o zonă de teren agricol plat, paralel cu un canal ANIF și ajunge în spatele zonei industriale a orașului Teiuș.

Traseul V2 Verde revine la axul DN14B în zona km 1+360, la marginea zonei urbane construite a orașului Teiuș, unde este prevăzută o intersecție la nivel cu drumul existent DN14B, accesând în proximitate sensul giratoriu existent din cadrul nodului de autostradă Teiuș-A10. Sensul giratoriu existent al autostrăzii se va ,,calibra" și dimensiona la faza SF FINAL.

De aici, traseul se menține pe axul existent al DN14B până în zona km 14+100. Drumul proiectat subtraversează autostrada A10 la km 2+100 prin pasajul existent, după care V2 Verde se dezvoltă pe un pasaj proiectat peste calea ferată CF M200 Teiuș, cu lungimea de 600 m. Prin intermediul acestui pasaj se traversează denivelat liniile CF M200 Teiuș, CF M300 Crăciunelu – racord spre stația Coșlariu și drumul judetean DJ107H.

De aici, traseul V2 Verde este următorul:

– traversează denivelat linia de CF M300 prin pasaj existent la km 3+830;
– se corectează curba la ieșire de pe pasaj CF, pentru o viteză de 60km/h, mărindu-se lungimea rampei aferentă pasajului, fapt care impune restabilirea punctului de intersecție cu DJ107B;
– se va amenaja intersecția cu DJ107B prin prevederea de benzi/bretele de intrare/ieșire pe V2 verde, între km 4+400- 4+600. Pe direcția Transregio Blaj – DJ107B, fluxul de circulație catre DJ 107B este asigurat de un pasaj de trecere proiectat;
– va traversa râul Mureș la km 4+920;
– la km 5+250 traseul se intersectează din nou cu DJ 107B, care se propune a fi restabilit cu 400 m mai departe, la km 5+250 se intersectează din nou cu DJ 107B, care se propune a fi restabilit cu 400 m mai departe, în zona km 5+750, unde s-a prevăzut realizarea unei intersecții denivelate – NOD 1 MIHALȚ.

Această intersecție este prevăzută cu un pasaj pentru trecerea fluidă a traficului V2 Verde, dar și o intersecție giratorie inferioară, în care accesează DJ142L, DJ107B și bretelele de intrare/ieșire de pe Drumul Transregio din ambele direcții:

– la km 9+250 este amenajată o intersecție denivelată NOD2 CISTEI și sunt prevăzute drumuri colectoare adiacente drumului:
– pod peste pârâul Dunărița la km 10+850;
– pasaj de trecere peste DC11A- km 11+000;
– pasaj peste drum local/agricol la km 12+750;
– la km 14+100 Traseul V2 Verde prevede amenajarea unei noi intersecții denivelate, denumită NOD 3 CRĂCIUNELU DE JOS, prevăzută cu un pasaj pentru trecerea fluidă a traficului de pe V2 Verde, dar și o intersecție giratorie inferioară, în care accesează bretelele de intrare/ieșire de pe Drumul Transregio din ambele direcții, către localitatea Crăciunelu de Jos și spre Teiuș;

de la NOD3 – km 14+100 traseul V2 Verde se dezvoltă pe un sector de drum nou, cu funcție de VARIANTĂ DE OCOLIRE A LOCALITĂȚII CRĂCIUNELU DE JOS;
– la km 14+650 traversează denivelat linia CF M300 Crăciunelu de Jos printr-un pasaj proiectat, în lungime de 200 m;
– la km 11+950 și 15+300 intersectează 2 drumuri locale, la care s-au prevăzut pasaje casetate de trecere denivelată;
– la km 15+950 intersectează denivelat DJ142L, prin intermediului unui pasaj. Traficul de pe drumul județean va fi direcționat pe rețeaua stradală a comunei Crăciunelu de Jos către Nod 3 sau Nod 4 Crăciunelu de Jos.
– La km 16+800 și 17+200 intersectează alte două drumuri locale/agricole, prin pasaje de trecere casetate proiectate;
– la km 17+730 se intersectează cu traseul existent al DN14B, unde este amenajată o intersecție denivelată – NOD 4 CRĂCIUNELU DE JOS, în care este prevăzut un pasaj de trecere a traficului aparținând V2 Verde și o girație inferioară pentru acces trafic DN14B pe bretele de intrare/ieșire;

de la NOD 4 CRĂCIUNELU, km 17+730, traseul V2 Verde continuă pe sector de drum nou până la sfârșitul proiectului, km 21+104, dezvoltându-se pe partea dreaptă a DN14B, paralel cu linia de cale ferată.

Traseul V2 Verde parcurge o zonă de luncă, stabilă din punct de vedere geologic, ocolind versantul de la intrarea în Blaj, care are pante abrupte și prezintă instabilitate. Drumul este prevăzut intr-un ușor rambleu de aproximativ 1 m, fiind optim din punct de vedere constructiv și economic:

– la km 18+500 este prevăzut un pasaj casetat de trecere peste drumul agricol existent;
– la km 20+650 este prevăzut un pasaj casetat de trecere peste drumul colector proiectat;
– la km 20+900 va fi amenajată intersecția cu DN14B + drum acces Heliport;
– la km 21+104: Sfârșit Traseu V2 Verde, cu racordare la girația proiectată în cadrul VARIANTEI OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ.

https://ziarulunirea.ro/foto-drumul-transregio-blaj-teius-autostrada-a10-a-fost-stabilit-traseul-unuia-dintre-cele-mai-importante-proiecte-de-mobilitate-din-alba-840388/

tom_sawyer

Quote from: pasadia on August 18, 2023, 10:21:43 AMOribila poza, nu inteleg nimic din ea. Din descriere inteleg o parte din propuneri si, oarecum normal, exista parti bune (noduri denivelate, nu giratorii) dar si parti absurde). De exemplu:

Quotela km 5+250 se intersectează din nou cu DJ 107B, care se propune a fi restabilit cu 400 m mai departe, în zona km 5+750, unde s-a prevăzut realizarea unei intersecții denivelate – NOD 1 MIHALȚ.

Această intersecție este prevăzută cu un pasaj pentru trecerea fluidă a traficului V2 Verde, dar și o intersecție giratorie inferioară, în care accesează DJ142L, DJ107B și bretelele de intrare/ieșire de pe Drumul Transregio din ambele direcții

Pun si o poza cu zona respectiva:



Deci ei vor sa mute intersectia DN14B (care in zona respectiva va fi noul TR) cu DJ107B spre est, in zona in care exista intersectia cu acel DJ 142L. Si in aceasta solutie intersectia la nivelul solului va fi una giratorie peste care va exista pasajul ce deserveste TR. Insa aceasta solutie pastreaza TN cu CF de pe DJ142L.

Din punctul meu de vedere mult mai firesc ar fi fost ca traseul DJ142L sa fie cel impactat prin construirea unui pasaj peste CF in zona aflata imediat la nord de intersectia DN14B cu DJ107B (creand o continuitate intre cele 2 DJ-uri. Acolo cota DJ147L este oricum mai mare decat cota caii ferate caci se afla cocotat pe deal. Sub pasajul DJ147L am avea intersectia TR cu DJ107B, intersectie care poate ramane sub forma de intersectie in T (nu ma astept ca traficul in zona sa fie atat de mare incat sa apara ambuteiaje).

Costurile ar fi fost mai mici (practic in ambele solutii aveam de construit un pasaj, ins ain solutia propusa de mine nu mai e nevoie de relocari de DJ-uri si deci am avea costuri de expropriere si constructie mai mici), insa marele avantaj ar fi fost dat de disparitia unei treceri la nivel cu calea ferata!

tom_sawyer

Încep studiile de teren pe traseul viitorului drum transregio Blaj – Teiuș – A10
23.08.2023




alba24.ro

tom_sawyer

#4
Modernizarea Drumului Național 14B pentru realizarea drumului Transregio Blaj-Teiuș-A10: C.N.A.I.R și UAT Municipiul Blaj au cerut acordul de mediu la APM Alba
6 aprilie 2024

C.N.A.I.R. S.A. în colaborare cu asocierea dintre UAT județul Alba, municipiul Blaj, orașul Teiuș, comuna Mihalț și comuna Crăciunelul de Jos au solicitat emiterea acordului de mediu din partea APM Alba pentru modernizarea DN 14 B și a podurior CF M 200 la Teiuș și CF M300 la Crăciunel, pentru obiectivul de investiție Drum Transregio Blaj-Teius-A10.

Obiectivul de investiție ,,Drum Transregio Blaj-Teius-A10" se desfășoară pe raza județului Alba, iar DN14B este un drum național secundar care asigură conectivitatea între drumuri aparținând rețelei rutiere primare și anume. Conectează DN1/E81 – drum național principal european în orașul Teiuș, autostrada A10 Sebeș – Turda Lot2 prin nodul rutier Teiuș și DN14 drumul național principal la Copșa Mică.

Obiectivul de investiție ,,Drum TransRegio Blaj- Teiuș-A10" conține sectoare de drum existent ale DN14B care sunt propuse spre modernizare și patru sectoare de drum nou și are o lungime de 20.921m. Sectoarele de drum existent ce vor fi modernizate includ corecția unor curbe cu translatarea axului stânga dreapta fața de cel existent, pentru asigurarea unei geometrii corespunzătoare normelor tehnice și lărgirea platformei drumului la 10m.

DN14B este un drum național secundar cu caracteristici geometrice specifice unui drum de clasă tehnică IV, cu o lungime totală de 58 km. Dumul DN14B are o bandă de circulație pe sens, cu o parte carosabilă de 2x3m=6m și o platformă a drumului de 8m, fiind încadrat în drumuri de clasă tehnică IV.

Traseul drumului prezintă intersecții denivelate doar la intersectia cu liniile de cale ferată si cursurile de apa, astfel:

− Pasaj nou proiectat peste CF M200 Teiuș+ CF M300 Crăciunel + DJ 107H, km
2+240, L= 668.40m
− Pasaj existent peste CF M300 la km 3+820, L=30,95m- se reface mixtura
asfaltica pe partea carosabila si trotuare
− Pod nou peste raul Mures la km 4+848, L=155.80m
− Pod nou peste paraul Dunarita la km 10+740, L=40.20m
− Pasaj nou proiectat peste CF M300, km 14+566, L=114.80m.


ziarulunirea.ro