News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

istvan78

1) Cei 15 (?) Km de pe lotul 2 sunt in continuarea lotului 1, care va fi legat de vama odata cu deschiderea TM-Lugoj. Deci sunt foarte utili, pentru cei ce azi folosesc DN68A. Se va putea circula de la Timisoara pana la Margina continu pe autostrada. Unii vor prefera sa vina pe aici chiar si dinspre vama.

2) La inceputul lotului 3, la pasajul DN68A peste A1, in zona Holdea, eu zic sa ne luam gandul ca va fi vreun fel de acces temporar. Diferenta de nivel e mare, spatiul pentru bretele de acces e restrans, ar fi nevoie de exproprieri suplimentare, nici tehnic nu-i simplu, ca nu poti face panta de 20% ca sa cobori din scurt. Daca nu s-a facut nimic la Sanovita unde era in camp plat, eu vad sanse infime (ca sa nu zic zero) sa se faca ceva. In plus nodul urmator, la Grind e la distanta relativ mica. De aici, ar fi util daca se termina podul peste Mures in vara viitoare sa ne descarce inapoi in DN7 la nodul Ilia, pana cand UMB termina lotul 4.

3) Lucrarile de pe DN68A sunt un tratament cu scopul de a sigila fisurile existente in impracamintea drumului si care coboara pana sub placile de beton, permitand infiltrarea apei pana in fundatia drumului. Aceasta apa sapa goluri sub placi ceea ce duce la spargerea betonului. Pe alocuri s-au si ridicat unele placi de beton care erau foarte sparte. In principiu e idee buna, va ajuta drumul sa reziste mai bine inca cateva ierni, daca se executa bine (adica materialul chiar sigileaza fisurile).

4) La nodul Margina, se vede deja forma bretelelor, sunt turnati radierii (sau radierele?) la pilele de langa drum si la cele de langa CF, sunt montate si armaturile pentru pile langa CF, cred ca va incepe cofrarea in curand. Podul peste Bega pare sa aiba toate grinzile asezate, dar "monstrul" e inca acolo (probabil va ramane acolo pentru grinzile pasajului peste CF+DN)

5) La debleul de la Holdea se sapa. Inca nu-mi dau seama cum se va proceda, dar sunt tot mai multe utilaje, excavatiile sunt deja in toi, apar tot felul de drumuri tehnologice, deci se lucra.

6) La nodul de la Grind deasemenea bretelele prind forma, terasamentul catre Mures e tot mai ridicat. Activitatea pare intensa pe toata portiunea intre Grind si Holdea.

horatiu.cosma

Nu stie cineva care e compozitia solului in zona Holdea? Daca tot se fac acele imensitati de deblee, macar sa stea terenul, nu ca la Aciliu. 

adiarc

up-date Imbecilio



sant nefinalizat...apele pluviale se scurg pe unde apuca...chiar in fundatia pilonilor





au taluzat sapt trecuta si deja ploile de sapt trecuta au mai sapat in taluz





vancouver ?...rostul de dilatatie ( spre Sibiu ) , este la fel ca la inceput...are intre 20 si 25 de cm



acelasi sant nefinalizat



in dr se vede o crapatura langa pilon...pare mica , dar este imensa...peste 3 m , in zona cea mai adanca....asa a inteles Imbecilio sa protejeze pilonii de infiltrarea apelor pluviale , prin nefinalizarea santurilor













"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc







doar ce au taluzat si apar iarasi crapaturi peste tot...nu cred ca sunt de la apa sau de la uscarea terenului







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

dealul Aciliu...compania contractata pt consolidarea terasamentului de langa CF , a avansat bine cu zidul de sprijin













aici sunt ceva crapaturi serioase , dar aparatul meu nu poate mai mult



momentan , tentativa de innierbare este un esec  total...nici nu avea cum sa fie altfel , cand au pus aceea plasa direct pe argila , fara un str vegetal de innierbare....





momentan atat....concluziile sunt evidente...poate ne urmareste totusi si cineva de la DNA , pt ca aceste lucrari au fost platite din banii contribuabilului roman si european ( deci e chiar si treaba OLAF-ului - un fel de, DNA european )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

__dir

E trist ceea ce vad si mai sunt si cu platile la zi de parca totul a decurs conform planului.

Offtopic: @adiarc, cineva urmareste ;)


cristi5

#23151
Quote from: istvan78 on August 03, 2015, 12:02:46 PM
2) La inceputul lotului 3, la pasajul DN68A peste A1, in zona Holdea, eu zic sa ne luam gandul ca va fi vreun fel de acces temporar. Diferenta de nivel e mare, spatiul pentru bretele de acces e restrans, ar fi nevoie de exproprieri suplimentare, nici tehnic nu-i simplu, ca nu poti face panta de 20% ca sa cobori din scurt. Daca nu s-a facut nimic la Sanovita unde era in camp plat, eu vad sanse infime (ca sa nu zic zero) sa se faca ceva. In plus nodul urmator, la Grind e la distanta relativ mica. De aici, ar fi util daca se termina podul peste Mures in vara viitoare sa ne descarce inapoi in DN7 la nodul Ilia, pana cand UMB termina lotul 4.

La pasajul (?) peste DC143 chiar la limita dintre lot 2 si lot 3 poate e mai propice diferenta de nivel?

Rationamentul meu e asa: daca un stat mai are 14 km dintr-o autostrada strategica de 380 km (14 km pe care stie ca nu-i va termina a doua zi si nici la un an de la deschiderea lot 3 din cate inteleg) si vrea cu adevarat ca autostrada aia sa fie folosita chiar si fara cei 14 km, face tot ce e necesar (chiar cu riscul de a-i deranja pe localnici inchizand niste drumuri, limitand accesul spre stanga, etc) ca autostrada sa fie folosita. Doua bretele lungi de accelerare/decelerare (cu exporprieri aferente), sau orice e nevoie ca sa se poata iesi/intra temporar acolo. Accesul temporar e obiectivul, pentru solutii ieftine exista multe minti luminate care le pot imagina.

Diferenta fata de Sanovita: atunci nu mai erau 14 km lipsa din Nadlac-Sibiu ci mult mai multi.

Diferenta fata de Grind: de la Holdea la Grind, DN68A mai intersecteaza cateva drumuri judetene si comunale si localitati, facand ideea unui "coridor" de circulatie sigura (fara depasire si viraj stanga) mult mai complicata. Avantajul unui coridor Holdea-Margina e ca e drum de "munte" cu relativ putine intersectii si localitati. Si faptul ca e un sector scurt. Margina-Grind e aproape dublu si are o tura de "serpentine" in plus fata de Margina-Holdea.

Eu stiu ca CNADNR (ca si CFR de altfel) lucreaza numai cu scenarii optimiste ca apoi sa se lamenteze de ghinioane si probleme ecologice, exact de aceea au nevoie de altii care sa-i traga de maneca si sa le spuna ca intre scenariul perfect cu loturi de autostrada deschise simultan si scenariul prostesc in care 12 km de autostrada stau nefolositi (adica sunt 26 km lipsa din A1, nu 14) si din cauza asta A1 ramane nefolosita si oamenii prefera DN7, exista si scenarii intermediare, si daca ar gandi un pic "out of the box", am avea cu totii de castigat. Si noi, si ei si politicienii care i-au pus acolo.

Nu m-am insurat cu ideea asta, as vrea numai sa nu o "ditch" pe motiv ca "asa a fost inainte/intotdeauna" sau "la noi e foarte complicat". Si nu e nerealist: ar fi cam un an (pana la deschiderea lot 3) pentru implementarea ei. Pentru un acces temporar, niste mici exproprieri si niste sensuri giratorii, e timp destul. Trebuie doar vrut, evaluat efectul (la rece, adica sa nu ne inchipuim ca eco-tunelurile alea se vor face in 2 luni), si indraznit. Exact asta reproseaza JASPERS CFR-ului (si sunt convins ca si CNADNR-ului) : ca pe de o parte nu indrazneste/vrea destul, si pe de alta parte nu face scenarii realiste si analize de risc serioase.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Quote from: adiarc on August 03, 2015, 12:45:49 PM
dealul Aciliu...compania contractata pt consolidarea terasamentului de langa CF , a avansat bine cu zidul de sprijin



Ca sa inteleg bine: in zona aia se mai deruleaza inca o lucrare, de catre CFR Infrastructura? Aici banuiesc ca ai pozat spre sud fata de CF si, deci, spre sud si fata de A1 (adica A1 e in spatele tau). Caz in care lucrarile respective sunt derulate de CFR, nu de CNADNR, nu?

Si daca asa e, comparativ cine lucreaza mai bine? Firma angajata de CFR sau Imbreglio?

user201

@Quest
Cred că a dat istvan78 răspunsul tehnic. Tot ce pot să îți spun eu este că se vedea și simțea ca un asfalt mai dur și nu unul fin. Din păcate detalii tehnice nu pot să îți dau, pentru că nu sunt din domeniu.

vancouver

#23155
VIADUCT ACILIU: din pozele lui adiarc rezulta ca rostul de dilatatie dintre viaduct si culeea dinspre Sibiu a ramas la fel de mare. Rezulta:
- celalalt rost de dilatatie trebuia si el sa ramana la fel. NU ESTE CAZUL, deci acolo avem O PROBLEMA SERIOASA.
- totusi nu se pune problema ca podul cu totul sa fi alunecat usor la vale, spre Sebes (altfel se marea peste masura rostul dinspre Sibiu)
- ca atare rezulta ca CULEEA dinspre Sebes aluneca spre pod.
- cu ocazia asta a distrus si acele dale de beton (conul de la baza culeii)
- avem de a face cu o alunecare de teren si probabil culeea trebuie refacuta dupa ce se stabilizeaza alunecarea = se inchide autostrada pentru cateva luni bune
- nu este exclus ca peste noapte culeea sa alunece excesiv si sa se creeze o galma pe asfalt, care potential sa arunce masinile in sus la intrarea pe pod. As propune creearea unei sicane (semnalata intermitent pe ca. 1km) si restrangerea traficului la 1 banda pe sensul Sebes-Sibiu, cu restrictie 60 km/h si iluminare puternica a zonei, pana la finalizarea studiilor si proiectarii pentru remediere. Costurile sunt in sarcina Impregillo.
- pe sensul Sibiu-Sebes propun restrictie la 100km/h si supraveghere atenta (de ex. video).

Explicatii pentru necunoscatori:
CULEE = capatul podului, de obicei un perete gros in forma de U
ROST = spatiul gol dintre doua elemente de constructie care lucreaza separat. In cazul nostru intre suprastructura podului si culee exista un rost de dilatatie, care permite podului metalic sa se dilate vara, fara sa distruga culeea.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

LEGAT DE TRAFICUL PE DN68A DUPA DESCHIDEREA IZVIN-MARGINA:

Revin cu propunerea mea:
- la Ilia politia sa oblige intregul trafic pe directia DEVA spre ARAD (incl. spre Timisoara) sa ramana pe DN7
- in schimb traficul pe A1 de la Nadlac spre Deva sa fie ghidat pe A1 si DN68A
- pe DN68A se creeaza astfel un trafic majoritar cu sens unic Lugoj spre Deva
- numai riveranii sa aibe voie sa circule pe DN68A in sensul celalalt, adica spre Lugoj (riverani = toti cu numere de HD sau TM)
- iar pe DN7 traficul majoritar va fi de la Deva spre Arad, cu trafic redus pe sensul Arad spre Deva
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

icristian

Nu cred ca se poate face asta din punct de vedere legal. Incalci dreptul la libera circulatie.
Traficul se va echilibra singur. Unii vor alege sa mearga pe autostrada, altii vor merge tot pe dn7. Nu cred ca trebuiesc impuse restrictii.

rocklee

eu daca as merge  .....la nadlac as prefera sa merg pe lugoj... decat pe centura aradului .... :( :(

vancouver

#23159
Sa inteleg ca si atunci cand se impun sensuri unice de circulatie in localitati se incalca dreptul la libera circulatie?

Numai ca exemplu, pe DN7 in Sebes, inainte de deschiderea circulatie pe A1, era impus sens unic prin centru (spre Deva) iar spre Sibiu se circula pe alte strazi...


PS. M-am mai gandit. Ia luati voi dreptul la libera circulatie prin ambuteiaje de zeci de km, daca asa va place. Retrag orice propunere. Se va lovi de capurile luminate ale soferilor din toate tarile (uniti-va) :bash:. Mai bine lasam pe fiecare sa aleaga singur care ambuteiaj il alege.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.