Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

E un lucru bun ca se face, dar astept normativul care prevede pe mijloc, macar in unele locuri,  2 randuri de parapet din beton, cu 1m de piatra intre ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Să nu uităm că discuția pornită în spațiul public de @cutter și împinsă pe toate canalele la MT datează din vară. A durat vreo 4 luni să vedem în consultare publică această modificare de normativ care constă în: 1. o pagină cu explicarea modificării 2. o jumătate de pagină cu textul proiectului 3. un desen cu noul profil transversal. Cred că dacă primeam task să facem noi treaba asta o făceam într-o dupămasă. Din păcate cam acesta e ritmul inerțial prin ministere și e de muncă să schimbăm treaba asta. Că totuși, din toate discuțiile de pe forum se desprind o grămadă de posibile modificări de normative și dacă păstrăm ritmul, le modificăm pe toate în 150 de ani.

TibiV

#77
Daca pui și tu umărul, va merge merge de două ori mai repede.

Maximum 75 de ani!
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu înțelegeți voi de ce s-a așteptat - dacă modificau normativul.mai repede încurcau toate inaugurările astea făcute în grabă in decembrie pe șantierele cărora tocmai se montau parapeți. I-au lăsat să termine, să nu îi încurce cu modificarea amplasării. ;)

Ionut

Hai sa nu exagerăm. Dacă se modifica nu se aplica retroactiv, adică pe proiectele unde PT era/este gata.

NGC

Quote from: dr4qul4 on December 19, 2020, 11:13:39 PM
E un lucru bun ca se face, dar astept normativul care prevede pe mijloc, macar in unele locuri,  2 randuri de parapet din beton, cu 1m de piatra intre ele.

Pun si aici. Se inlocuieste pe A2 pe mijloc cu NJ.


Ieri a fost lansata licitatia [CN1027048] "Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și A4 - PARAPETE DE BETON TIP NEW JERSEY ȘI PARAPETE METALIC PENTRU PODURI PE AUTOSTRADA A2 KM 10+500 – 160+000".

Valoare estimata: 121.657.566,62 RON fara TVA

Durata contractului: 24 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 21.01.2021




Sorinus

Nu zice nimic de pietris intre parameti NJ, deci vor fi ca pe orice DN?

cristi5

@pasadia probabil glumesti dar banuiesc ca se aplica normativul din momentul semnarii contractului, adica demult.

Din pacate exista multe tronsoane cu parapetele in ceafa soferului si asa vor ramane. Poate se gasesc solutii macar pt cand se inlocuieste stratul de uzura, sa traseze liniile mai prietenos cu soferul.

pasadia

Evident că glumesc, am pus și emoji în text. Mi-aș fi dorit eu sa am parte de parapeți bine montați, măcar aici pe ciotul de la Râșnov.

Apropo, trebuie sa spun și asta - pe drumul ăla de legătură ce constituie centura Cristian au montat pe mijloc parapeți New Jersey și pe ei palete anti-orbire. Arată extrem de ciudat. Mie personal nu îmi plac deloc parapeții New Jersey - dau o senzație de zid dar mai ales blochează trecerea animalelor (și vorbim de zone care nu sunt autostrăzi, deci nu exista garduri care sa fi blocat apariția lor până în carosabil). In plus in preajma lor se strânge o mulțime de pietriș și apă și știm cu toții că nu se grăbesc DRDP-urile să curețe aceste zone.

Ionut

Imi cer iertare atunci, chiar ma miram de comentariul tau.

Nici eu nu sunt fan NJ. Sunt avantaje si dezavantaje, cred ca ar trebuie să vedem o combinatie de NJ, metalic și WRSB în funcție de tipul de drum, trafic, puncte negre, regim viteza, geometrie drum... Dar cer prea mult, cred.

vancouver

Quote from: NGC on December 22, 2020, 08:25:56 AM
Ieri a fost lansata licitatia [CN1027048] "Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și A4 - PARAPETE DE BETON TIP NEW JERSEY ȘI PARAPETE METALIC PENTRU PODURI PE AUTOSTRADA A2 KM 10+500 – 160+000".

Comentariile mele:

- e pacat ca nu suntem intrebati la nivel de API sau ASCORO etc.. inainte de a porni astfel de licitatii. Unele observatii ar putea fi utile.
- intre parapetele NJ amplasate pe zona mediana ar fi foarte utila o umplutura de pietris. Numai asa devine exclusa patrunderea pe contrasens a unui camion incarcat.
- cf. noilor norme (ordin MT in curs de aprobare) intre marcajul exterior din zona mediana si parapete se lasa (minim) 50cm. Totusi la beton, din cauza efectului psihologic de "perete" as recomanda sa se mearga pe 70 cm. Astfel scade si cantitatea de umplutura necesara, descrisa la punctul anterior.
- elementele antiorbire folosite acum arata bine in primii ani, dar ulterior se decoloreaza, o parte trebuie inlocuite si apar diverse culori / nuante - aspect de degringolada si peticire. Propun inlocuirea cu plase de culoare neagra (ca pe M43 in Ungaria) - mai usor de intretinut, mai putin sensibile la vant, estetica unitara.
- a fost studiat efectul parapetelor NJ pe timp de viscol? Posibil sa nu fie cea mai buna solutie pe A2 in Baragan, in lipsa altor masuri, cum ar fi perdele forestiere
- zona de langa parapete trebuie curatata regulat de praf si pietris. Este definita deja aceasta actiune? Dupa montaj pe un tronson ar fi utila o prima curatare temeinica, inainte de darea in trafic
- parapetele NJ impiedica patrunderea apei, apa aruncata la rulare posibil sa se stranga si sa balteasca (Aquaplanare !) S-a tinut cont de acest aspect la licitatie? Cu atat mai important ar fi sa se lase 70-80cm intre calea de rulare si parapet in loc de 50cm - spatiu mai mult si pentru apa.
- valabil si pentru zapada data la o parte de utilajele de deszapezire
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

punktnet

Legat de ultimul punct, am vazut ca noile modele de NJ au din loc in loc niste degajari pentru a se scurge apa, posibil sa mai ia impreuna cu ea si nisipul care se strange.
Just kidding.

adiarc

^nu functioneaza decat cu mentenanta de rigoare...as spune ca este necesara cel putin lunar sau si mai des cand ploua mult o curățare .....acele goluri se umplu rapid
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

principalul avantaj pentru care prefer New Jersey este intretinerea. Sau mai bine zis lipsa ei. Ma uit la DN1 la iesirea din Bucuresti. Ani de zile parapetii aia au rezistat eroi la sute de accidente pana au fost reasezati pe pozitie.
Dar ar tb sa fie 2 randuri peste tot.
Pietris nu cred ca vor pune pentru ca va fi mult mai greu accesul pe zona mediana (pt schimbat panouri antiorbire de ex).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

... N.J. așezat dublu, median, pentru protecția fiecărui sens, l-am (le-am) văzut la momentul "implementării" pe A9, în Germania, la nord de Nuerenberg - Schnaittachh - Pegnitz - Bayreuth.... Toată zona a fost "up-datată" prin reamenajarea spațiului dintre sensuri; între cele două rânduri de "N.J". s-a pus pământ, piatră sau ce a fost la îndemână..... Plus că la zona în discuție sunt și diferențe de înălțime între sensuri, deși platforma este aceeași... Dar cel mai interesant, ca și concept, este ce s-a făcut pe porțiunea de la nodul 48 Schnaittach spre nord-est, unde autostrada chiar "divorțează" de platforma comună și ocolește pur și simplu un vârf de deal de-a dreapta și de-a stânga acestuia.....