Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Acel giratoriu modular e practic, aspectuos, rapid de realizat și ieftin, dar are un defect: este singurul de acest fel  :D

Earthchild

Prefer un sens giratoriu ca ăsta. Palmierul poate lipsi sau fi înlocuit cu un soi autohton.


cristi5

Eu tot nu inteleg daca la "strategia CNAIR exista si un text sau numai slide-uri...

Orice forma de parapete ingust ar fi un progres foarte mare. Poate totusi WRSB n-a fost ingropat la Afumati.

rota

Nu ar trebui sa avem un parapete mai special in statiile de tramvai si autobuz? DUAMNA intra in statia de tramvai fara prea mult efort  8)

VIDEO ACCIDENT DRUMUL TABERI

JohannDB

#64
""Nu ar trebui sa avem un parapete mai special in statiile....."" Pentru unii dintre "pământenii noștrii", ca o protecție mai specială la stațiile de transport în comun sau la parcările unor centre comerciale, ar fi buni  (acum o luăm pe partea umoristică) niște "colți de dragon" (obstacol antitanc) sau un simplu și mic "rând de mine".... !!  :lol: :lol: :lol:
   Și la modul cel mai serios, trebuie să ai mari probleme cu tainele stăpânirii unei mașini,  :o :o :o ,ca să pleci mai ales cu spatele, ca din tun, cale de vreo 50-60 de metrii..... Dar ce nu mai vedem în zilele de azi ??  :ohno: :ohno:

skybox

Parapetul elastic de la afumati si-a facut treaba si a blocat un accident. In acest moment profilele metalice au fost rase pe o portiune de vreo 30m si de acum devine o problema de mentenanta pana va fi reparat

Ionut

Cablul este eficient in continuare si fara acele profile metalice verticale (stâlpisori). Rolul lor este zero pentru protecție, acei stâlpisori doar tin cablul aliniat...  Deci după accident mai poate fi unul fix în același loc înainte de a fi refăcută zona. Doar una din multiplele mici minuni inginerești ale acestui parapet.

cristi5

#67
Nu se lasa putin cablul daca n-are stalpisori?  Desi 30m pare putin. (Solutia la accidente e sa scoti stalpisorii, cablurile ajung jos si se trece peste ele. Asa au zis cei de ma Safence in acel program tv despre siguranta rutiera)

Safence vinde de obicei parapetii cu contract de mentenanta dar CNAIR nu a vrut sa plateasca si l-au carpit deja odata la Afumati (un accident cu camion parca, la cateva zile de la instalare).

Carpeala afecteaza fireste siguranta, bine ca a functionat.

Ar fi fain sa vedem niste poze.

tom_sawyer

O să citez mai multe mesaje pentru context:

Quote from: areal51 on November 27, 2020, 09:07:47 AM
oare sunt singurul care am senzatia de inconfort la 130kmh pe banda a 2(3)-a cum o am si pe A3?
nu tin minte prin vest sau vechile A-uri din Ro sa fie o distanta asa de mica fata de parapetul din stanga...

Quote from: vancouver on November 27, 2020, 10:18:30 AM
@areal51, nu esti nici pe departe singurul cu acest sentiment. Pe vechile A, gen A1 Buc-Pitesti NU ESTE ASA, si ca atare se merge mult mai confortabil din acest punct de vedere. Nici in afara Romaniei nu am mai intalnit aceasta IDIOTENIE, iar in Germania prin noile norme spatiul aceala tocmai a fost latit de la 50cm la 1 metru - dar oricum deseori era deja 1 metru, ca unii oameni mai si gandesc in lumea asta.
Quote from: cutter on November 27, 2020, 01:58:59 PM
@areal51

Ai dreptate cu acea distanță. Mi-am făcut un mini-proiect astă-vară din a studia (inclusiv comparativ cu alte țări) cauzele și a ieșit asta:
https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2159241560888261

Pe scurt, distanța dintre parapetele centrale (zona mediană) e prea mare în România, comparativ de ex. cu Ungaria. Soluția e simplă trebuie tras fiecare parapete mai spre centru măcar cu 0,25m (detalii tehnice sunt în postarea de mai sus).

Ca implementare, din analiza mea din iunie, asta stă în pixul ministrului (e vorba de emiterea unui ordin de ministru care actualizează alt ordin).

După articolul de la acea vreme, am primit un răspuns pozitiv din CNAIR, și promisiunea cel puțin era că A7 va fi de la început proiectată așa.

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor pentru modificarea anexei nr. 1 din Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1296/2017

Data publicării: 18.12.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.12.2020

Propunerea pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor a fost elaborat de C.N.A.I.R. - S.A., în scopul creșterii siguranței circulației rutiere și confortului participanților la trafic pe autostrăzile din România și constă în modificarea amplasamentului parapetului de siguranță din zona mediană a autostăzilor, astfel încât să se asigure o distanță de 0,50 m între lisa papapetului și marcajul longitudinal care delimitează partea carosabilă de zona mediană. Modificarea propusă determină micșorarea distanței între parapeții de siguranță  amplasați în zona mediană a autostrăzilor.

         Prin modificarea amplasării parapetului de siguranță din zona mediană a autostăzilor se preconizeaza următoarele avantaje:

    sporirea confortului optic al participanților la trafic prin creșterea distanței dintre marcajul ce delimitează partea carosabilă și lisa parapetelui de siguranță;
    îmbunătățirea siguranței rutiere în situația în care vehiculele care ating marcajul rezonator ce delimitează partea carosabilă s-ar putea redresa înainte de acroșarea lisei parapetelui de siguranță;
    explicitarea poziționării marcajului rutier rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor de zona mediană.

Dezavantaje identificate în normele tehnice în vigoare sunt următoarele:

    nu este specificată poziția amplasării marcajului rutier rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor de zona mediană;
    distanta limitată (25 cm) între marcajul rezonator ce delimitează partea carosabilă a autostrăzilor și lisa parapetelui de siguranță amplasat în cadrul zonei mediane nu permite redresarea vehiculelor care ating accidental acest marcaj rutier;
    autocamioanele cu dimensiuni mari care circulă pe benzile centrale ale căilor de rulare, și în mod special cele aflate în depășirea altor autocamioane se situează în proximitatea lisei parapetului, iar în cazul în care ating accidental marcajul rutier, cabina acestora poate acroșa lisa parapetelui de siguranță.

Precizam că, propunerea pentru modificarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor a fost analizată în Consiliului Tehnico-Economic al C.N.A.I.R. – S.A. și avizată FAVORABIL, conform documentului de avizare nr. 5001/11.11.2020.

MT

Ionut

Treaba asta cu parapetul i se datorează în MARE măsură lui Cătălin. Bravo.

A7 se va proiecta pe noul normativ.

cristi5

Da, situatia actuala, cu parapetele "in gat" pe banda 2 e un dezastru pt utilizatori si a trebuit sa se documenteze @cutter si sa-i bata la cap pe cei in masura sa schimbe.

Cand vom ajunge la stadiul in care ei sa se sesizeze singuri sau sa accepte sugestii de la cetateni obisnuiti, nu neaparat paelamentari?

alin2pas

Probabil după numirea noului guvern, dacă formula apărută în presă va rămâne definitivă.

cristi5

#72
Hai sa ne gandim si cum s-a ajuns asa. Se numeste nepasare fata de soferi, da-i dracu, sa fie multumiti ca le facem autostrada, mai vor si confort? Punem 3m din pix intre parapeti, ca ii o cifra rotunda. Mai usor de masurat.

Si hai sa observam ca actorul principal e parapetele. De ala ne pasa. Sa fie 3m intre ei. Ne pasa de spatiul median, nu de oamenii de-o parte si de alta a spatiului median...

Ordinul de ministru e din 2017 dar cred ca si documentul pe care-l inlocuieste tot 3m prevedea ca doar sunt autostrazi mai vechi de 2017 care au lisa-n gatu-l soferului

dragos76

Apropos de asta, banda de urgență aer o lățime fixă sau e ceva loc de jonglat? Întreb ca să văd dacă nu ar fi ceva soluție și pentru autostrăzile mai vechi, ca atunci când e cazul refacerii stratului de uzură să fie retrasate marcajele mai înspre exterior.

vancouver

Reducerea latimii benzii de urgenta este profund gresita dupa parerea mea. Trebuie mutat parapetele central, prin reducerea spatiului dintre cele doua randuri de parapete. La nevoie trebuie asfaltata o fasie suplimentara in zona mediana. Dupa cum am vazut recent, pentru intreg sectorul A10 Sebes-Alba Nord le-a luat ca. 1 luna sa faca toti parapetii. Daca e vorba doar de mutat pe cei centrali e clar ca merge si mai repede. Un program national in regie proprie poate rezolva problema pe toate autostrazile in ca. 1 an, maxim 2.

Oricum e bine ca A7 se face deja corect.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.