News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre parapetele de protectie (tipuri, caracteristici, tot ce este de dezbatut) si despre alte elemente de protectie de pe drumuri (stalpisori, catadioptrii etc).

cristi5

#1
Apropo de Safence la Afumati, banuiesc ca lungimea limitata a tronsonului se explica prin "incredintare directa"? Pentru teste probabil.

dr4qul4

Diferenta de suprafata ocupata (reducerea benzii) intre New Jersey si Safence este de fix 74 cm.
New Jersey are 82 cm latime, iar safence are 8.

Instalarea de parapete median va lua din banda  0,58 sau 1,32. Si asta daca avem doar 1 linie pe axul drumului. In cazul in care avem linie dubla, parapetele va manca doar 0,38 sau 1,12.
Si eu sunt pt WRSB, dar haideti sa nu exageram spunand ca New Jersey va manca 1-1,5 m in plus fata de Safence.
-
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

dumbravaandrei

Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pasadia

A zis diferenta, nu latimea totala. Problema mea cu New Jersey e masivitatea lor - cu cat par mai mari in ochii soferului, cu atat va fi tentat sa stea mai departe de ei. Deci in practica reala cred ca distanta medie mentinuta de soferi fata de parapet e mai mare la new jersey decat la WRBS. Si probabil si viteza mai redusa.

PS: comparatiile astea nu isi au rostul fara detalii de pret. Cat costa achizitia + montajul, pe fiecare tip in parte (New Jersey, metalic, cablu?)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dumbravaandrei

Si sa nu uitam si partea cu costurile de mentenanta... ca la noi, odata montate, nici naiba nu le mai schimba 40-50 de ani
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

pasadia

Costul de mentananta il consider mai degraba egal, caci aolo vorbim in primul rand de costul fortei de munca. Si nu ma refer neaparat la costul fortei de munca in zilele in care se face reparatia, cat la costul fortei de munca permanent, al celor care ar trebui sa verifice constant / continuu starea parapetilor.

Apropo, pe autostrazi cel putin, aceasta este sau nu este una dintre sarcinile celebrilor AXIS (si altii). Ca ii vad tot timpul circuland cu 30km/h pe banda de urgenta, deci ar fi in masura sa ofere rapoarte complete privind starea parapetilor. Fac asta, e trecuta in sarcinile lor?

safence

Quote from: cristi5 on December 13, 2017, 09:01:22 AM
Apropo de Safence la Afumati, banuiesc ca lungimea limitata a tronsonului se explica prin "incredintare directa"? Pentru teste probabil.

Nu Cristi a fost licitatie publica pe SEAP

dr4qul4

si cati km de safence au achizitionat? Sa ne facem si noi o idee
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

safence

Quote from: dr4qul4 on December 13, 2017, 11:05:00 PM
si cati km de safence au achizitionat? Sa ne facem si noi o idee

Au facut un test de 2 KM H1

perfidus

Se discuta pe sectiunea de DN despre declaratia lui Neaga, cu parapetele cu role.
La o cautare simpla se pare ca produsul e dezvoltat de o companie in Coreea. Pe langa protectia oferita la impact, sunt si foarte vizibile noaptea. Poate fi o idee foarte buna, o fi deschis vreun sef din CNAIR o firma de distributie de asa ceva?



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).;

elphax

sau un punct de productie la noi ;)
ar fi o idee buna de afacere

adiarc

ideea va fii buna pana la capat doar daca vor avea parte de întreținere...daca nu ...dupa un an ,doi nu se mai invart rolele acelea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rizzuh

^ fix la asta ma gandeam si eu. Fata de un parapete de beton sau chiar metalic necesita mai multa intretinere, care la CNAIR nu se face (cati parapeti metalici sunt indoiti de luni bune? cate bucati NJ sunt deplasate de accidente de luni bune?). In plus, nu se va putea aplica pentru 2+1 pe platforma existenta a drumurilor late (DN2 de exemplu) pentru ca parapetele este destul de lat (mult mai lat decat WRSB).

thinker

#14
Daca zice Neaga, se face, ce nu e clar  :lol:

Ia uite, punem la indoiala cuvantul omului doar asa pentru ca nu incape...mofturi.  Facem benzi de 3m de 2m de 1m si tot incape. Daca adauga si perii pe butoiase o sa isi curete tirurile prelata pe gratis.

Macar sa puna ei si pe mijoc si pe laterale in curba aia pe Valea Oltului, unde a promis ca amplaseaza anul acesta.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.