Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

#90
New Jersey cu umplutura pe mijloc are si tot A8-ul de la Munchen pana la Karlsruhe (minus scurtele portiuni ne-modernizate dintre A7 si B10 si zona Muhlhausen) si nu am vazut sa fie probleme cu acumularea apei.

Anul acesta a fost facut un upgrade in zona Linz, pe A1 aproximativ intre intersectiile cu A7 si A25 (de la Ansfelden la Haid), iar din cate am vazut a fost construit un sistem de drenaj sub zona cu parapet + umplutura. Iar umplutura in sine imi pare a fi pietris peste tot. Probabil pentru a facilita scurgerea apei? Oricum, nu pamant, nu balast, nu alte chestii marunte.

Edit: in spiritul operationalizarii CNIR-ului si a colaborarii cu Asfinagul poate se poate face un schimb de experienta cu austriecii?  O:-)

AlexxC


Baietii astia concluzioneaza ca parapetii metalici sunt mult superiori comparativ cu cei new jersey.
Absorb mai bine energia in caz de impact si pot opri camioanele sa nu intre pe contrasens.
Mai declara ca nu e ok faptul ca in Germania se monteaza betoane desi testele spun ca este contraindicat.
Deci hai sa nu luam de bun tot ce fac nemtii .

Nu am gasit sa se fi incercat undeva montarea de new jersey intre cei doi parapeti metalici de pe zona mediana.Dar vad urmatoarele avantaje:
- nu demontezi nimic,doar upgradezi
- mai ieftin un rand de new jersey decat doua randuri + umplutura
- se pastreaza avantajul parapetului metalic deformabil pentru masini mici
- bariera tripla cred ca poate opri mai eficient un tir sa intre pe contrasens.

Eu am reusit sa vad doar avantajele unei bariere triple ,insa astept si critici sau observatii la adresa acestei propuneri.

JohannDB

......... Încep cu puncte-puncte, ca la o enunțare pe baza unei amintiri, la care lungind cuvintele, cauți o amânare pentru a obține din memoria veche, amănuntele problemei ce-o vrei a spune.... Deci: la problema eficienței elemntelor "N.J." îmi revine în memorie o imagine, de fapt un clip, care poate mai supraviețuiește pe "țeavă" recte "youtube" și anume, pe undeva în Spania, unde prin anul 2005 o cisternă încalecă pur și simplu și acest parapet, dublu așezat, "N.J.", pătrunde pe sensul opus și face o frumoasă explozie în timpul răsturnării pe partea stângă, ce s-a soldat, din amintirile vremii prin ceea ce s-a făcut public (la știri), cu un mic crematoriu, în care au pierit câteva persoane.... Un fost coleg de serviciu, la o discuție într-o pauză, îmi spunea că el (venise discuția, nu-știu-cum) era cu vreo 500m mai în față; norocul lui.....
       Se pare că , precum perceptele/legile lui Murphy, nimic nu mai este sigur, tocmai prin excepțiile de la regulă....... Sunt momente în care orice calcul  este depășit de realitate, din păcate.
       Caut evenimentul evocat mai sus, dar nu am "succesuri"....... : :) :) :)

alin2pas

Acesta a fost un eveniment la care parapetul NJ nu a făcut față, dar acum câțiva ani un militar american s-a ,,plimbat" cu un tanc Abrams pe autostradă și a rămas suspendat pe parapetul dublu NJ cu umplutură între cele două rânduri de parapet cu șenilele de o parte și de cealaltă a parapeților când a încercat să treacă de pe un sens pe celălalt. De asemenea, a mai fost un caz cu o fată care s-a ales cu brațul retezat de un capăt de parapet metalic în urma unui accident și din câte a apărut pe internet, chiar și actualul ministru al tineretului și sporturilor (dl. Novak) și-a pierdut laba piciorului în urma unui accident similar. Să nu mai spunem de câte ori au trecut camioane sau chiar SUV-uri mai mari prin ambele rânduri de parapeți pe autostradă și au ajuns pe contrasens.
Tot fără link-uri.

vancouver

#94
@AlexxC, videoclipul pe care ni-l arati este pus de o firma care vinde parapete din metal  :lol: :

autor video: PASSCO INTERNATIONAL

"PASS+CO ist ein mittelständisches Familienunternehmen der Stahlverarbeitung mit Sitz in Wilnsdorf, Nordrhein-Westfalen."
adica e o firma mijlocie de prelucrare a metalelor...

Deci nu este o sursa independenta, iar faptul ca in video se prefac de parca ar fi un reportaj independet, arata cat de acerba e concurenta in domeniu si cat de departe sunt dispusi sa mearga sa-si vanda marfa.

Si daca va uitati la final, la minutul 10:42, scrie clar: Copyright 2014 Gütergemeinschaft Stahlschutzplanken e.V. (adica Asociatia Industriei Parapete Metalice) - ce vreti mai clar de atat?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Dar se spune clar in video, si spun ca vor sa faca comparatia cu produsele "concurentilor".

Insa testele nu par fi contrafacute - comportarea vehiculelor la impact se vede destul de bine....

Nu ca as fi partizanul unei sau alteia dintre solutii, nu este domeniul meu "forte".
Dar bunul simt ingineresc spune ca intr-adevar un parapet deformabil (care absoarbe energie prin deformare) este mai "bland" cu masina, in timp ce un parapet rigid este mai "dur"...
Pe de alta parte, parapetele metalic trebuie intretinut si refacut dupa fiecare accident, altfel se intampla cazuri ca cele amintite de alin2pas. Iar cum la noi intretinerea este "sublima, dar lipseste cu desavarsire"...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Parapetele metalic folosit in teste in video este unul cu totul si cu totul deosebit, cu un grad f. mare de rezistenta. Nu este ceva folosit in mod obisnuit pe drumuri, cu exceptia podurilor sau in dreptul unor obstacole majore, gen pilon al unui pasaj peste autostrada. Daca vedeti are 2 glisiere si in plus o rigidizare rectangulara la partea superioara. Iar in testul cu camionul - wow - e ceva pe care nu l-am vazut niciodata in realitate. Un parapet DUBLU metalic, cu 2 randuri de orice: rigidari sus, stalpi, distantieri, etc...

Parapetele de beton in schimb este un model care a fost folosit intr-adevar o perioada in Germania, dar dupa ce s-a constatat ca fovorizeaza desprinderea de la sol a vehiculelor (mai ales pe spate) a fost inlocuit. In 2014 cand s-a facut filmare inca existau multi km din varianta asta. Astazi nu stiu sa mai existe asa ceva in Germania!

Deci comparam cel mai prost parapet de beton ever-ever, care nu mai exista nicaieri, cu de departe cel mai tare parapet metalic, resp. pentru camion cu o varianta OZN...

Ok, hai sa folosim acea varianta super-speciala pe mii de km. Cat costa? Cat costa dupa fiecare mic impact sa o refacem? Aaa....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

mai conteaza si unghiul de impact, care la o autostrada cu 2 benzi pe sens este foarte mic.
Si da, parapetele de beton din film pare mai degraba un zid de beton si nu un new jersey care se poate misca la impact.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

rota

Cătălin Drulă: " Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median. Astăzi am semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor.
E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul.
Plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în iunie am scris un material în care analizam comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări (link în comentarii).
Specialiști din CNAIR au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a Normelor actuale. Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final.
Azi am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Le mulțumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare." Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

voicul

Chiar vroiam sa propun si eu treaba asta, ca s-a mai scris pe forum si astia deja fac?  :lol:
O sa ajungem sa avem tuneluri pe autostrazi in ritmul asta!  :lol:

Tot asa!  :cheers:

JohannDB

         ....mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median.  .... În sfârșit, un lucru "bine gândit"; Deși, la momentul ăsta implică "ceva costuri" acest lucru, spațiu mai mare între parapetul median și banda II-a, ar trebui pus în practică și la autostrăzile deja existente. Un "up-grade", la fel de necesar.
       Mai este un lucru de luat în considerare, cu maximă atenție :  - lățimea benzilor de racordare între autostrăzi și/sau drumurile de intrare/ieșire. Să nu mai aven chichinețe de 5-5,50m lățime și parapeți de 1,60m înălțime ; exemplificam pe undeva breteaua dintre A6 km 00,00 și A1 km 459 pe sensul Lugoj-Timișoara, de numai 4,75m lățime la glisiere.... sau strâmtorile de la Sebeș/Lancrăm.....  Ce frumoasă conectare faci pe o bretea ca aceasta din imaginea de jos , o bretea generoasă.........



Powered by API/PUM imgur uploader




........ Nu o bretea "așa de generoasă" ca asta din imagine, pe care ieși la Sebeș și te duci și la Poarta Kronospan Sebeș S.A. cu diferite piese, și dai într-un astfel de giratoriu, ca-n exemplele de jos.....






Powered by API/PUM imgur uploader

....... Și nu dai de-un giratoriu (mai mare dragul), precum cele puse-n operă de Umbrărescu/UMB la Bacău (imaginile de jos: glisiere retrase, spațiu suplimentar cu biscuiți, raze mai generoase pentru intrare-ieșire).












Powered by API/PUM imgur uploader


         În rest, multe-ar fi de pus pe tapet, lucruri mărunte multe din ele, dar care dau dureri de cap în multe situații.....
         Am ajuns și-n ultima zi acestui an... Stimați colegi de forum, multă sănăate, lucruri bune cât mai multe și să pășiți cu bine în noul an; an care să nu mai semene cu ăsta la "răutăți".... La Mulți Ani, tuturor !!   :grouphug:

cristi5

#101
Noile dezvoltari 2+1 in Suedia folosesc un parapete cu profil rotund.  Vizibil in acest reportaj pe drumul suedez 70
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg336230#msg336230

Cred ca este vorba de Safeline (firma Saferoad care face si parapetele Birsta 1P cu profil patrat) si are tipul EURO N2W4
https://www.saferoad.se/aktuellt/produktnyheter/safeline/

- containment level N2 (normal 2) cu c/c  6m           sau H1 (high 1) cu c/c 3m
- working width W4 cu c/c  6m                                sau W3 cu c/c  3m

c/c cred ca e distanta intre stalpi?

Performantele sunt similare cu Safence TL3 (WRSB)

Standardul european EN1317
http://www.transpolis.fr/en/n/services/impact-test/ROAD-FURNITURE-CRASH-TESTING/EN-1317-European-Standard-i20.html

Aici despre containment levels:
https://www.fracassohellas.gr/wp-content/uploads/files/CONTAINMENTS-LEVEL.pdf

Despre working width
https://www.tiipublications.ie/library/DN-REQ-03034-08.pdf


Cristi N

Poza este proaspata de pe grupul de FB InfoTrafic: link



Powered by API/PUM imgur uploader

Earthchild


Sorinus

El a rupt toti stalpisorii aia? Avea ceva viteza...