News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Nici eu nu ma pot abtine, dar "o pastrez in mine"....
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#31
Quote from: dumbravaandrei on January 11, 2019, 05:01:53 PM
Pentru a evita ceea ce ai citat tu iti trebuie NJ. WRSB-ul pe noapte la 100 km/h nu e deloc placut in special in conditii de ploaie torentiala (si prin zona aia sunt suficiente ploi torentiale). Ca WRSB-ul te ajuta sa nu intri pe contra sens, dar daca nu-l vezi, foarte usor te proptesti in el....

Experienta din tari care au mii de km de WRSB, timp de multi ani, nu confirma presupunerea ta. N-am gasit nicaieri vreo remarca despre WRSB functionand mai prost sau mai bine pe timp de noapte sau ploaie. Intre WRSB si sofer exista mereu o linie continua, de preferinta rezonatoare. Pe WRSB (ca pe NJ) se pot pune catadioptri, etc.

Si forta de impact pe care o suporta WRSB este la nivelul NJ, versiuni din amandoua sunt clasificate "clasa A"

WRSB e net superior NJ tocmai la capitolul "proptit" in sensul ca nu te poti propti/infunda in el ca in NJ, pt ca e elastic si te arunca inapoi pe banda ta.

Siguranta la impact este exceptionala, sunt f putini raniti grav sau decedati in urma impactului cu WRSB. Vezi mai sus pe topic emisiunile de discutii cu reprezentanti Safence.

Liviu M

Depinde cat de bine e semnalizat (catadioptri cata frunza si iarba?) si intretinut (spalati catadioptrii din cand in cand/inlocuiti cei "decedati").
Si la ce mizerie e pe drumurile din tara (oare de ce-s asa murdare drumurile din tara?), spalatul ar trebui sa fie des. De ce ma indoi c-o sa se si intample?

cristi5

#33
Vai sa vezi ce mizerie se face in Suedia pe drumuri dupa ninsori amestecate cu sare/chimicale de topire, material antiderapant si noroi adus de masini... Si WRSB rezista, ca doar stim unde e: acolo unde noi n-avem voie sa fim. Catadioptri nu prea imi amintesc, stalpii cablului parca sunt vopsiti alb/albastru reflectorizant. Dar si ala se murdareste big time.

Linia continua de langa WRSB (si Birsta) ajuta. Cu cat mai rezonatoare (sau macar iesita un pic in relief) cu atat mai bine, pt ca se face asa mizerie iarna ca nu se mai vede nici aia. De fapt in Suedia pot sa nu se vada/simta liniile saptamani intregi (de ninsoare) si totusi putem circula.  Ca sa stim unde e drumul daca l-am pierdut sub zapada, sunt niste pari portocalii de 2m infipti pe marginea drumului la intervale de vreo 20m. Mai ales pt nenea de la utilajul de deszapezire...

———

Exista cateva sute de metri de WRSB in Romania la Afumati. Dar noi stim deja ca nu va merge in Romania pt ca Romania e asa speciala

Din pacate am inteles ca exact asta e atitudinea in CNAIR. Portiunea de la Afumati a salvat vieti inca din primele zile dar probabil cand CNAIR a vazut ca dupa impact trebuie inlocuiti niste stalpisori, o fi zis: prea complicat, mai simplu cu NJ, ca ala rezista atat timp cat nu il muta TIRul din loc...

Scuze dar am auzit de atatea ori refrenul "la altii mai civilizati merge, la noi stim apriori ca nu va finctiona nicicum" ca am cam obosit.

Liviu M

Quote from: cristi5 on January 13, 2019, 10:09:25 AM
Ca sa stim unde e drumul daca l-am pierdut sub zapada, sunt niste pari portocalii de 2m infipti pe marginea drumului la intervale de vreo 20m.
Ti-ai raspuns singur la nedumerire.


tom_sawyer

CN1010079

Proiect pilot privind achiziţia, transportul si montajul parapetelor rutiere pe rulouri

Data publicare: 22.03.2019 01:38

Valoarea totala estimata: 6.746.850 lei

Data limita depunere oferte: 02.05.2019 15:00

tom_sawyer

#36
^ o singura oferta: Asocierea S.C. MBS GROUP S.R.L. in reorganizare (lider asociere) – S.C. Tettas S.R.L., cu tert firma ETI LTD. din Coreea de Sud (furnizorul parapetelui).

http://www.etikorea.kr/bbs/content.php?co_id=product1

https://www.youtube.com/user/adreyahn/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0

cristi5

#37
1000 km de parapeti "ingusti" DELTABLOC cumparati de CNAIR. Legaturi metalice elastice intre componentele de beton, ii fac sa se comporte similar cu WRSB, dar probabil cu mai putina intretinere dupa impact, si probabil (?) nu necesita abonament de intretinere.

Licitatia are numarul 190248/22.09.2018 si este in SEAP.

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23228819-urias-contract-atribuit-pentru-parapetele-inteligente-firma-austriaca-kirchdorfer-gruppe.htm

http://www.kirchdorfer.at/en/deltabloc-rettet-leben-in-rumaenien/

S-a discutat initial aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg248585#msg248585

Quote
Ideea de la care s-a pornit este ,,cel mai deștept cedează". Proiectanții austrieci au conceput un model de parapete în care elementele de beton sunt legate între ele printr-un cablaj metalic rezistent, însă și elastic. Astfel, atunci când o mașină se lovește în viteză de parapete, elasticitatea acestora o redirecționează pe sensul de mers, făcând ca efectele izbiturii să fie mult diminuate.

,,Forța loviturii este captată și nu se răsfrânge complet asupra vehicolului". Astfel explică în mod simplificat, Matthias Pfützner, purtătorul de cuvânt al Kirchdorfer-Gruppe, principiul pe care se bazează construcția parapetelor de beton de înaltă tehnologie, produse de firma sa. Acestea întregesc infrastructura austriacă de autostrăzi și șosele rapide. Însă, între timp, ele sunt cerute masiv și la export, iar mai recent, pentru drumurile românești.

Purtătorul de cuvânt preciza pentru presa austriaca faptul ca proiectul se va realiza în parteneriat: ,,Vom dezvolta producția împreună cu companii partenere locale, care pe baza instrucțiunilor și a know-how-ului nostru vor fabrica parapetele cu materii prime de la fața locului". Prin urmare, betonul nu va fi cărat cu camioane din Austria, ci va proveni de la firme autohtone. Iar acesta apare ca un lucru bun, o parte din valoarea contractului răsfrângându-se și asupra economiei românești.

Oare ce inseamna W6 si W5? Au corespondent in centimetri?

Quote
Licitația pentru acest acord-cadru de parapete a fost lansată de CNAIR în decembrie 2017 și atribuită aproape un an mai târziu, în septembrie 2018. Acordul cadru vizează șase loturi pe o perioadă de patru ani, iar Deltabloc a fost declarată câștigătoare pe toate cele șase loturi.

Lot 1 - Parapet prefabricat din beton montat pe suprafața carosabilă (median)/[Nivel protecție H2/Lățime minimă de lucru W5]
Lot 2 - Parapet prefabricat din beton montat pe suprafața carosabilă (median)/[Nivel protecție H3/Lățime minimă de lucru W6]
Lot 3 - Parapet prefabricat din beton montat pe suprafața carosabilă (median)/[Nivel protecție H4b/Lațime minimă de lucru W5]
Lot 4 - Parapet in-situ din beton realizat pe suprafața carosabilă
Lot 5 - Parapet prefabricat din beton montat la marginea parții carosabile (pe suprafețe fără beton asfaltic)
Lot 6 - Parapet prefabricat din beton montat pe poduri.

Acordul cadru avea o valoare estimată de circa 417 milioane de lei (fără TVA) la momentul lansării licitației. (detalii despre licitația pentru parapete, aici)

Valoarea de atribuire, însă, a fost de 343 milioane de lei (fără TVA) - circa 73 milioane de euro - conform anunțului de atribuire 190248/22.09.2018 din vechiul SEAP.

Asta pare a fi versiunea cea mai usoara si mai ingusta:


Legatura metalica intre compomente, vazuta de sus:


Pozele de pe hotnews.


pasadia

Pe ce te bazezi cand spui ca au fost instalati intre Brasov si Sibiu?

Da, au instalat saptamana trecuta parapeti pe jumatate din distanta dintre Ghimbav su Codlea, dar cred ca au fost aceiasi parapeti similari cu cei instalati prin alte locuri.

cristi5

Asa am inteles din mesajul tau pe "siguranta circulatiei". Probabil am inteles gresit.  Am editat mesajul.

pasadia

M-am referit la modul general. Oricum cand am scris acel mesaj nu stiam ca achizitia a fost de parapete cu aceasta caracteristica "inteligenta". Credeam ca e parapete clasic.

tom_sawyer

#41
^ Numar anunt: 181667 / 22.12.2017 (anunt de participare)

http://e-licitatie.ro (vechiul SEAP)

https://www.deltabloc.com/en/permanent-application/median-barriers

Cristi N

Am gasit tabelul asta postat prin 2015, cred ca explica destul de bine diferentele intre tipurile de parapete: link

Daca legatura intre parapete se face doar cu piesa aia metalica in forma de I nu am prea mare incredere. In schimb daca se foloseste un cablu de otel sau mai multe care sa lege intre ele segmentele am vorbi de un WRSB inglobat in beton si solutia asta cred e aproape indestructibila.

tom_sawyer

#43
Quote from: cristi5 on June 29, 2019, 11:11:13 AM
Oare ce inseamna W6 si W5? Au corespondent in centimetri?

QuoteLăţimea de lucru normalizată  (WN)  este  distanţa  dintre  faţa  parapetului  dinspre  trafic înainte  de şoc şi  poziţia laterală  maximă  a  oricăreia  dintre  părţile  parapetului.

https://www.mdrap.ro/userfiles/normativAND593_2014.pdf

QuoteLățimea  de  lucru  caracterizează  deformarea  parapetelor  în timpul încercării la impact.Lățimea de lucru (W) este distanța dintre fața dispozitivului de protecție  dinspre  trafic  înainte  de  șoc  și  poziția  dinamică  laterală maximă  a  oricăreia  dintre  părțile  importante  ale  dispozitivului.

http://stiintasiinginerie.ro/wp-content/uploads/2014/07/25-74.pdf

Parapetele achizitionate au intre 60 si 70 cm la baza:
https://www.deltabloc.com/en/permanent-application/median-barriers

pasadia

#44
Au apărut parapeți proaspeți intre Ghimbav și Codlea (acum sunt pe toată lungimea, dintr-un capăt până în celălalt) și pe Dealul Persanilor, atât pe zona de coborâre spre Brașov, unde era 2+1 dar cu permisiune de depășire pentru cei care mergeau spre BV, cât și pe partea dinspre Făgăraș, pe toată zona in care drumul are 3 benzi.

Nu știu dacă e vorba de parapeți din ăștia noi, dar va pot spune că i-au montat fara a fi făcut înainte nici o asfaltare/ lărgire/ întreținere a acostamentelor din zona.

Care e povestea cu tirul de mai jos - îmi e greu să-mi dau seama...