News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

naivu

^cele 8 statii de pe A8 inseamna cate 2 pe fiecare sens al fiecarui segment de A8 inclus in PNRR, nu sunt chiar excesive. Statiile de pe capetele A8 pot servi nu doar traficul de tranzit de pe traseul A8 dar si localnicii din zona sau traficul de pe DN-uri:
Doua statii langa TgNeamt pot incarca si masini nemtene!
Doua statii la Motca pot fi utile si pt traficul EV de pe E85!
Doua statii la Ungheni si doua la Acatari pot fi utile si pt posesorii EV din TgMures si pt traficul Brasov-Cluj de pe DN13+15!

georgec

#2641
Cresterea vanzarilor pe segmentul electrice in Romania este in jur de 100% anual, pentru finalul anului 2021 se va ajunge ca aproximativ 15% din vehiculele vandute in Romania sa fie electrice(BEV+PHEV) si trendul va continua, este timpul sa ne trezim, numarul de statii propus este foarte mic.

http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2021/12/2021-11-Analize.pdf

pagina II- Inmatriculari autoturisme electrice in anul 2021

Dacia  1537
VOLKSWAGEN 876
HYUNDAI 385
....
TOTAL 4301

crestere 103,7% fata de anul 2020

stangabriel

https://www.g4media.ro/china-cu-cea-mai-mare-piata-auto-din-lume-reduce-cu-30-subventiile-pentru-noile-masini-electrice-si-hibride.html

China, cea mai mare piaţă auto din lume, va reduce anul viitor cu 30% subvenţiile la noile automobile electrice şi hibride, a anunţat vineri Ministerul de Finanţe de la Beijing, transmite Reuters.

Politica de acordare a subvenţiilor la automobilele electrice şi hibride se va încheia la 31 decembrie 2022, iar după acea dată nu va mai fi subvenţionat acest tip de vehicule.

În aprilie 2020, Ministerul de Finanţe anunţase că subvenţiile la noile automobile electrice şi hibride vor fi reduse cu 10% în 2020, cu 20% în 2021 şi cu 30% în 2022.

În cazul vehiculelor electrice şi hibride folosite la transportul public, subvenţiile vor fi reduse cu 10% în 2021 şi cu 20% în 2022.

Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum. Companiile auto, inclusiv Volkswagen AG, General Motors Co, Toyota şi Tesla, şi-au extins capacităţile de producţie în statul asiatic, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.

De asemenea, Ministerul de Finanţe a anunţat că va fi înăsprită supervizarea problemelor de siguranţă ale vehiculelor electrice şi hibride pentru a preveni accidentele.

Vânzările de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume, vor creşte probabil cu 5,4% anul viitor, ajungând la 27,5 milioane de unităţi, a previzionat luna aceasta CAAM – Asociaţia Producătorilor Auto din statul asiatic.

Din total, vânzările de automobile electrice şi hibride ar urma să urce cu 47% în 2022, la cinci milioane de unităţi.

Pentru 2021, CAAM se aşteaptă la un avans al vânzărilor de 3,1%, la 26,1 milioane de vehicule, din care 3,4 milioane automobile electrice şi hibride.

În primele 11 luni din acest an, vânzările de automobile în China au urcat cu 4,5%, la aproape 23,49 milioane de unităţi, deşi în noiembrie livrările au scăzut cu 9,1%, la 2,52 milioane de vehicule, din cauza deficitul global de semiconductori.

Vânzările de automobile electrice şi hibride au înregistrat luna trecută o expansiune de 121,1%, la aproximativ 450.000 de unităţi, în timp ce în primele 11 luni din acest an livrările de automobile electrice şi hibride au urcat cu 166,8%, la 2,99 milioane de unităţi.

dumbravaandrei

Quote from: georgec on December 28, 2021, 09:10:06 AM
Cresterea vanzarilor pe segmentul electrice in Romania este in jur de 100% anual, pentru finalul anului 2021 se va ajunge ca aproximativ 15% din vehiculele vandute in Romania......


Frumos ar fi ca APIA să-și mai verifice datele... nu de alta, dar rar e vreo cifră de-a lor care să se confirme. Și numai înmatriculările de BEV depășesc cu mult cifrele APIA.
Strict pe electrice, situația stă în felul următor:
Total BEV noi înmatriculate în 2021:6340. La sfârșitul anului trecut, în parcul auto național, erau 5803 autovehicule electrice (atenție, vorbim strict de autovehicule, nu de autoutilitare, mopede, motociclete, tractoare etc). Deci creșterea fată de anul trecut e mai mare. Mult mai mare.
Din cele 6340 de autovehicule,:
    - Dacia: 3066
    - Volkswagen: 985
    - Hyundai: 448
    - Renault: 347
    - Tesla: 227

Mai multe date aici.

Mamutu

Norvegia a ajuns la 90% din vanzari electrice si plug-in (BEV=67%, PHEV=23%). Graficul de mai jos arata viteza cu care s-a intamplat. La noi lucrurile vor merge probabil mult mai repede deoarece piata este plina de oferte in acest moment fata de 2013 cand incepe graficul. In 5 ani vom fi si noi peste 80% vanzari electrice si plug-in (parerea mea).



https://insideevs.com/news/558447/norway-plugin-car-sales-december2021/

punktnet

Slabe sanse.
Din cauza lipsei de oferte pe diesel se intampla ceea ce se intampla acum. Mai marii producatori au fortat cumparatorii sa aleaga intre motorizari aspirate si turbo pe benzina.
Sunt zvonuri pe piata ca pentru a evita pierderea de clienti, multe marci s-au apucat deja sa invie tdi-urile si in scurt timp le vom vedea pe piata, asta o sa "inmoaie" destul de mult panta graficului pe viitor.
Just kidding.

adiarc

sa nu uitam de interdictiile adoptate de multe capitale pt 2030...sunt doar 8 ani...sub durata medie de folosire a unui autoturism de aprox 15 ani
personal...sa mai bagi bani in diesel...sau chiar si in benzina...mi se pare un pariu extrem de riscant...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

     Întreabă un prieten : oare cum o fi, când toate accizele și taxele actuale pe carburanții fosili se vor transfera și pe "curentul electric"....? Și așa energia începe s-o ia razna sub eticheta verde și se vede că încă pe unii-i doare-n cot de verzeală, iar alții vor să filtreze și gazele de la turmele de vaci (oare, om vedea vaci euro 6   :lol: )......

ghrt

Deja curentul electric este accizat la nivelul combustibililor fosili. Există un prag de suportabilitate al oricărei taxe. În '97 guvernul Ciorbea a tot crescut accizele pe combustibil deoarece chiar se colectau, dar şi atunci s-au oprit când au realizat că se apropie de prag.
Consumul total în oraş nu e aşa de mare, deoarece practic e vorba de 10-15 ore săptămânal. Probabil cât consumul unei gospodării obişnuite. Problema este însă de a încărca la propria priză, deoarece o perioadă preţurile la staţii vor fi de speculă.
Cont (aproape) inactiv.

punktnet

Viitorul electric este zero sau spre zero pana cand alimentarea cu energie nu se va face exact precum cea cu carburanti.
Care infrastructura electrica va suporta incarcarea simultana a viitoarelor 1.5 milioane de masini din Bucuresti?? (presupunand ca toti vor trece de la ICE la EV). O sa sarim in aer cand peste noapte vor fi bagate in priza 1 milion de masini ce trag cu 10/16A din retea.
Viitorul este cel mult P-HEV. Desi ma indoiesc.
Poate cu generozitate un hybrid clasic ce va reduce noxele spre 50g CO2/km
Just kidding.

Mamutu

Vanzarile Tesla de la an la an, progresia nu e chiar geometrica dar nici departe:

2021: 936,172
2020: 499,550
2019: 367,500
2018: 245,240
2017: 103,097
2016: 76,295
2015: 50,580
2014: 31,655
2013: 22,477
2012: 2,650
2011: 0

ghrt

^^ Consumul zilnic pentru o maşină urbană nu este aşa de mare. Vorbim de o medie de 20km zilnic? Vreo 5kwh de încărcat în 7-9 ore.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

#2652
^^^1milion de mașini x 10A x 230V = 2300MW, consumul național este pe la 6000-8000MW; cu un minim de investiții s-ar putea acomoda și noul consumator!
Esențial va fi stimularea încărcării la 2-3kW în loc de 11-22-50+kW. La curte e mai simplu, dar pt zonele de blocuri ar trebui amenajată o rețea care să asigure câte o priză la fiecare 2-3locuri de parcare; dacă va regla și viteza maximă de încărcare funcție de consumul/producția de energie în rețeaua națională ar fi ideal.

punktnet

Si asta doar in ipoteza Bucurestiului, consum pe prisa casnica de 10A, etc ... si tot depasim capacitatea de productie nationala pe nuclear
Just kidding.

naivu

Oricum în viitorul destul de apropiat trebuie făcute investiții majore în energie pt a renunța la cărbune și mare parte din hidrocarburi (eventual și pt alimentarea de noi investiții industriale și creșterea nivelului de trai). Se va investi cu xx% mai mult și va fi loc și pt un parc auto integral electric!