Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mamutu

Comisia Europeană anunță că sursele regenerabile au depășit combustibilii fosili ca sursă principală de energie în UE in 2020.
38% vs 37%, 9 state au renuntat complet la carbune.
Asta pentru cei care afirma ca automobilele electrice merg de fapt cu carbune.
In 2021 situatia e mai ciudata insa, dar trendul e clar.

https://www.digi24.ro/stiri/externe/comisia-europeana-anunta-ca-sursele-regenerabile-au-depasit-combustibilii-fosili-ca-sursa-principala-de-energie-in-ue-1715209

paulmare

^ si eu am luat un spring, am consumat cam 9.4 kwh/100 de km doar in Bucuresti si pe centura de nord chitila-chiajna, fara ac sau incalzire (incalzirea e cu rezistenta, nu prin ac ca la tesla de anul asta), incarcata acasa la cam 50 de bani kwh cum am contract la enel e super rentabila, la statii publice nu am incercat niciodata, necazul cu ea e ca e asa de mica in spate si daca ai 3 persoane trebuie sa tii vechea masina, sau daca ai de gand sa mergi o zi la mare din bucuresti si sa vii seara inapoi, no way - daca ai unde sa tii vechea masina sa o ai de backup si daca poti incarca springul acasa, si daca o poti lasa peste noapte in priza sa se incalzeasca sau raceasca din aplicatia dacia din telefon - merita cu subventia asta nesimtita care se da la ea, fara subventie nu merita de nici o culoare
Parcarea gratuita in Bucuresti deocamdata e tzeapa, am platit de doua ori cand am avut nevoie sa o las undeva, parcagiul de la Parcul Bordei si-a cerut scuze cand m-a taxat, inteleg ca trebuie sa le apara lor in baza de date de la firma primariei de parcari cand introduc numarul, altfel poate scrie pe ea ca e electrica omul are in fisa postului sa te taxeze   

al bundy

Parcarea gratuita nu e teapa, doar ca trebuie sa ai vigneta lipita de parbriz, si pentru asta trebuie sa depui tu cerere si apoi sa mergi sa ridici vigneta.

punktnet

Se remediaza problema cu numerele verzi cand se vor imparti.
Just kidding.

stangabriel

#2614
https://0-100.ro/2021/11/02/cata-energie-ne-trebuie-pentru-masinile-electrice/

L.E.

Câtă energie electrică ne trebuie pentru mașinile electrice? În România vor circula până la final de 2021 aproximativ 10.000 de automobile electrice, iar parcul auto național va ajunge la aproximativ 8 milioane de autoturisme (incluzând aici toate tipurile de motorizări). Așadar, mașinile electrice reprezintă în acest moment 0,12% din totalul parcului auto național.

Statisticile europene arată că un automobil este folosit între 30 și 60 de kilometri pe zi. Media anuală în UE este de 12.000 km parcurși de un automobil.

Extrapolat la situația din România, acum avem 10.000 de mașini electrice care parcurg, cumulat, cel mult 600.000 km pe zi.

La un consum mediu de 20 kWh/100 km (sau 200 Wh/km), asta înseamnă circa 120.000 kWh consumați zilnic (adică 120 MWh/zi).

Dacă prin absurd tot parcul de automobile din România ar deveni peste noapte electric, atunci vom avea nevoie de circa 96.000 MWh/zi pentru 8 milioane de mașini care parcurg, cumulat, 480.000.000 kilometri/zi.

Ca aceste cifre să aibă un context, România are acum un consum de aproximativ 164.380 MWh/zi (0,16438 TWh), adică 59.998.700 MWh/an (sau 59,9 TWh/an).

PREZENT
🚘 10.000 automobile electrice
🛣 600.000 km/zi
🛣 219.000.000 km/an
🔋 120 MWh/zi
🔋 43.800 MWh/an (0,0438 TWh/an)
VIITOR
🚘 8.000.000 automobile electrice
🛣 480.000.000 km/zi
🛣 175.200.000.000 km/an
🔋 96.000 MWh/zi
🔋 35.040.000 MWh/an (35,04 TWh)
Câtă energie ne trebuie pentru mașinile electrice?
Pe scurt, automobilele electrice consumă în prezent circa 0,073% din toată energia consumată în România într-un an.

Iar în viitor am putea consuma pentru mobilitate de aproximativ 800 de ori mai multă electricitate decât în prezent, respectiv de 58-60% din cât consumă toată țara în prezent.

Așadar, pentru un viitor bazat pe energie electrică în transporturi, România va avea nevoie de circa 60% mai multă energie electrică decât acum.

Mamutu

#2615
Calculul e gresit.
Autorul a încurcat un ordin de marime.
Dupa Mega vine Giga si apoi Terra.
Dupa socoteala lui ar trebui 6-8% energie in plus. In general alte studii au estimat undeva la 15%.
Trecerea la electrice va implica si consumuri mai scăzute legate de transportul, rafinarea, si utilizarea produselor petroliere. Iar daca incarcarea se face in afara orelor de varf si bateriile pot fi folosite la susținerea rețelei cand e prea solicitata se rezolva problema cu o productie si mai mica.

https://www.virta.global/blog/myth-buster-electric-vehicles-will-overload-the-power-grid

rota

putem sta linistiti cativa ani, octombrie: 277 unitati Dacia, 62x Model 3, 53X VW id3

"Piaţa auto în octombrie 2021. Autoturismele electrice calcă puternic acceleraţia în timp ce piaţa auto frânează

În al doilea semestru al aces­tui an a existat un adevărat boom al maşinilor electrice pe piaţa locală – Dacia a demarat la început de octombrie livrările noului Spring, iar Tesla a livrat primele unităţi din Model 3 comandate oficial la repre­zentanţa din România.

Dacia Spring a înregistrat deja înmatricularea a 277 de unităţi, în condiţiile în care la începutul lunii octombrie a ajuns în ţară primul lot de maşini.,,A ajuns în România primul lot de 1.600 de maşini Dacia Spring, iar anul acesta vor fi livrate circa 3.500 în România şi circa 10.000 la nivel european", au declarat reprezen­tanţii Dacia.

La nivelul primelor nouă luni din acest an s-au înmatriculat 1.900 de maşini electrice şi tot aproape 1.900 de maşini plug-in hybrid – acestea din urmă pot funcţiona şi pe baza motorului termic." Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

TibiV

#2617
@Mamutu,

Aici este corect:
"Ca aceste cifre să aibă un context, România are acum un consum de aproximativ 164.380 MWh/zi (0,16438 TWh), adică 59.998.700 MWh/an (sau 59,9 TWh/an)."
164.380 MWh/zi = 164,38 GWh/zi =0,16438 TWh/zi
59.998.700 MWh/an =59.998 GWh/an = 59,9 TWh/an (in mod real, la 59,998 putem considera un consum de 60 TWh/an)

(PS - LE
Acum am vazut o alta greseala... Rotunjirea in jos...
Hahaha... 59998 i s-a parut mai aproape de 59,9 decat de de 60,0...
Asta nu a intins in viata lui o ruleta de 60 de metri, ca sa isi dea seama daca aia 2 mm sunt mai aproape de minus sau de plus...
:lol:)

Aici este gresit:
"La un consum mediu de 20 kWh/100 km (sau 20 Wh/km), asta înseamnă circa 12.000 kWh consumați zilnic (adică 12 MWh/zi)."
20 kWh/100 km = 20.000 Wh/100 km = 200 Wh/km

Abia am iesit din 14 ore de tura de noapte, nu am suficienti nici macar mWh (miliWatti*ora) ca sa verific restul calculelor...  ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#2618
S-a mai discutat subiectul de n-spre ori, impactul nu va fi atat de mare iar consumul se ajusteaza dupa consumatori.
In 1989 consumul de electricitate in Romania era cu 60% mai mare decat cel din prezent. Asta in conditiile in care populatia avea restrictii la consum, termocentralele aveau liber la ars carbune/pacura. Cred ca daca pomeneai pe vremea aia de 2/3 televizoare in fiecare casa care sa functioneze 3-4h pe zi, erai ars pe rug...


astazi insa....


Tot asa va fi si cu tranzitia spre autovehicule electrice. Si sunt tari/state (California de ex) cu un parc auto mult mai mare ca al nostru, cu o pondere mult mai mare a autovehiculelor electrice si nu au mai ramas niciuna in pana de curent...

naivu

@stangabriel, mai ia o data linkul https://0-100.ro/2021/11/02/cata-energie-ne-trebuie-pentru-masinile-electrice/ , autorul a corectat intre timp (si e nevoie doar cu 60% mai multa energie electrica).

stangabriel

#2620
Am pus noul link.

Alta opinie, pentru SUA.


georgec

Lansare pentru WV ID.5 si  ID.5 GTX

https://0info.eu/newsview.php?lng=ro&nid=32

Baterie și autonomie
ID.5 are o baterie de 77 kWh, care permite o autonomie de până la 520 de kilometri.
Vor exista trei variante de propulsie pentru ID.5. Modelul de bază ID.5 Pro dispune de un motor electric tractiune spate, care produce 128 kW (172 CP/174 CP) și un cuplu de 310 Nm (229 lb-ft), în timp ce ID.5 Pro Performance de gamă medie are același layout, ci un motor mai puternic care produce 150 kW (201 CP/204 CP) și 310 Nm (229 lb-ft) de cuplu.

Folosind încărcarea rapidă DC, bateria primește suficientă energie în 30 de minute pentru a parcurge 390 km în ID.5

b1

Autobuzul giroscopic:

QuoteAll the way back in the 1940s, in Switzerland, work was underway on a breakthrough Bus that would be pure electric, and not need batteries. Introducing the Gyro-bus, a innovative look at storing energy in a flywheel!
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

bogdymol

Se pare ca producatorul chinez de autovehicule electrice NIO isi va deschide o fabrica in Polonia:

https://twitter.com/i/web/status/1464545934709305350
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Mamutu

In Germania, noiembrie 2021, s-au vandut mai multe masini electrice si hibride decat cele cu motor cu ardere interna!
Diesel + Benzina au reprezentat sub 49% din vanzari.



https://cleantechnica.com/2021/12/04/legacy-combustion-vehicles-drop-below-50-share-in-germany-as-plugins-grab-over-a-third-of-the-market/