Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

al bundy

Quote from: panzer on January 08, 2022, 04:44:16 PM

Tradus in preturi /100km in medie arata cam asa: (mediile pe diesel si gpl sunt de la masinile mele)
- GPL 3.6 lei/Litru * 9 Litri = 32.4 lei
- Diesel 6 lei/Litru * 6.5 Litri = 39 lei
- Electric 2 lei/kwh * 30 kwh = 60 lei (am luat 20kwh vara si 40 kwh iarna)



Atata timp cat tu faci comparatia cu consumul dat de producator, nu inteleg de ce la electrica nu faci acelasi lucru, de ce nu pui 14.5 kwh/100km?

bogdanstancu

Pai depinde ce vrei sa iti dea la sfarsit  :lol:

al bundy

Nici eu nu am consum iarna de 14.5 KWh/100 km dar nici dieselul nu are 6,5 iarna, si nici benzinarul nu ia 9,5 GPL, mai ales pana se incalzeste si merge tot cu benzina.

dumbravaandrei

#2673
Eu nu stiu ce mere cu pere vor unii sa adune....


Uite, cifrele mele dupa 13 luni de utilizare si 80.000 de km facuti cu Kona. Eu incarc preponderent acasa si cam evit statiile gratuite pentru ca sunt mereu ocupate. Deci platesc pentru marea majoritate a energiei. Stiu oameni care au facut 25-30 de mii de km cu cost de energie zero. Asta in detrimentul unui timp pierdut... Eu nu mi-am permis luxul asta





Acum, ia si ma contrazi ca daca aveam o alta masina de 200 de cai, cu dotarile de pe un Kona EV Highway+Navi, pana in 30.000 de eur, ieseam mai bine.


Si, asa cum am mai spus si pe alte canale: daca cei cu termice ar putea alimenta cu 3l de combustibil pe ora, la o treime din pret, unde ar alimenta? Cu 6 lei la peco sau cu 2 lei acasa? Poate ca lipsa de optiuni la o termica o fac mai putin eficienta si ii aduc sfarsitul.

adiarc

pe langa restrictiile anuntate sunt si marci care in aceasta idee au anuntat ca vor devenii exclusiv electrice ( cum ar fii una premium Mercedes sau una smart buy cum ar fii Renault)....asta se va intampla,asa ca m-as concentra pe solutii si pe investitii masive,astfel incat in 8 ani sa nu se lase bezna din cauza facilitatilor insuficiente de productie, a retelelelor de toate tipurile,innvechite sau a unor automatizari prost realizate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Mamutu

Sursele fosile de energie in UE sunt in acest moment 35%, restul nuclear si regenerabile. Site-ul Institutului Fraunhofer va lasa sa vedeti fiecare tara in parte, enjoy.
Asta legat de cat de curate sunt masinile electrice in fiecare tara in parte. Cel mai mult imi place Elvetia ;-).

https://energy-charts.info/charts/energy_pie/chart.htm?l=en&c=EU&interval=year&year=2022

dumbravaandrei

Știu că există mitul imposibilității unui drum de 1000 Km prin România, cu mașina electrică.
Sâmbătă, împreună cu alți 3 colegi de electromobilitate, am făcut un drum de 1000 Km pe traseul București-Constanța-Brăila-Focșani-Bacău-Brașov-București.
Experiențe din drumeție, în clipul lui Alex Florea


https://www.youtube.com/watch?v=njZ_13enNJo&ab_channel=AlexandruFlorea.

Mai multe detalii tehnice și impresii despre infrastructura din țară și cum am văzut eu experiența, le găsiți aici.

panzer

Masinile mele atat consuma real in medie pe drumurile mele. Este treaba voastra ce credeti. Eu imi fac calculele pe stilul meu de condus, pe drumurile pe care trebuie sa le fac eu. Voi puteti schimba cu consumurile voastre, va faceti propriul calcul.

Am si eu excel-uri exacte facute cand am ales sa pun GPL pe benzinar. Daca pun GPL-ul la 1.8 lei/litru cat era acum 4 ani ce raport iese? Sau macar la 2.5 lei/Litru cat era anul trecut in primavara. Are vreo relevanta azi sau pe viitor? Nu prea. Eu am acum 1.33 lei/kwh de la Electrica Furnizare. Nu e departe de cei 2 lei/kwh de la "pompa" electrica! (sper insa ca "lista de injective" de la Hidroelectrica sa ia in considerare cererea mea de schimbare depusa prin August 2021!). Nu se aplica nici o compensare. Daca incarci masina acasa sari din cei 300 kwh/luna cat e limita la compensare. Asa ca, iau consumurile lui Andrei si le inmultesc cu 1.33 lei.  :(

@dumbravaandrei, am retinut insa ca ai un consum de 17kwh in medie. Foarte bun consumul. Felicitari. Banuiesc ca ai pompa de caldura altfel nu vad cum consumi asa putin.
Experientele amicilor mei unul cu Model 3 si altul cu 2008e sunt insa de 30 kwh/100 km (nici una nu are pompa de caldura, asa ca 5kwh poti sa ii pui la rezistenta, iarna doar).
La alimentarea de acasa ai pus si consumul de transformare? Ce inmagazinezi in baterie == kwh de pe contor?

Personal fac aceste calcule pentru Kia EV6, mai ales aia rosie din showroom de la MIT Motors Baneasa. De mult nu am mai simtit senzatia de WoW cand m-am urcat intr-o masina.
Imi e greu insa sa justific 40.000€ ++. Asta este problema.  :o

Altfel stau la casa, deci pot sa o incarc singur. Am garaj, pot sa o pre-incalzesc iarna. Am si posibilitatea sa pun panouri solare pe casa (adica e orientata bine casa si unghiul la acoperis e bun).
Dar tot nu ma impac cu restrictiile: In Grecia nu pot sa ajung, nici macar la Praid la sky nu pot sa ajung din Bucuresti fara emotii.
Si costul per km e mai mare. Si 40.000€! Si nici nu mai sunt la varsta la care 6-7 secunde pana la 100kmh sa ma mai incante atat de tare. Ca asta este un mare plus la electrice: acceleratia.

Aia e. Mai stam o tura si mai calculam inca odata in 2023.

PS: acum ca citesc ce am scris, imi e din ce in ce mai clar, ca problema este 40.000€  :lol: Ca nu ma impiedica nimic sa tin Diesel-ul pentru Grecia si Praid.

dumbravaandrei

#2678
17 KWh cu tot cu "pierderi", majoritatea cauzate de preclimatizare.... e frumos sa gasesti masina gata dezghetata cand peste noapte a nins 20cm de zapada. Sau vara sa o gasesti la 23-24°C cand afara sunt spre 40...
Da, am pompa de caldura la a mea
Legat de Hidroelectrica, cred ca va trebui sa reiei procesul in noua aplicatie, asa au facut toti cunoscutii si in maxim 15 zile s-a rezolvat.
Eu mai am contract cu Engie pana in 2023 la 0.721 ron/KWh. Au incercat sa-mi mareasca pretul la 1,45 ron/kwh, am mers la protectia consumatorului si s-a rezolvat :D . Sper sa nu revin.


Cat despre pretul lui EV6, incearca sa gasesti termice cu aceleasi optionale, acelasi nivel de functionalitate, la acelasi nivel de putere si pe urma vezi daca merita sau nu. Eu zic ca nu gasesti nimic sub 40.000 EUR nici la termice. E un paradox al electricelor, ca daca privesti dpdv al optionalelor, functionaltiatii si te uiti in game de putere peste 200 de cai, pur si simplu nu au concurenta. mai greu cu ele sub 150 de cai, ca nu ai unde ascunde costurile de cercetare si dezvoltare.


Cat despre ajunsul in Grecia, gasesti pe youtube multi romani care au ajuns fara probleme, basca si-au incarcat masinile pe niste insule izolate unde singurul peco era la 2h cu vaporul...  Ajungi la Praid fara nici cea mica grija, te asigur. plus ca statiile vor aparea intr-un ritm exponential. Numai la ora actuala stiu peste 70 de puncte de incarcare de putere mare care stau dupa bransament. Statiile sunt acolo, numai la bransament nu e dat drumul.

Cat despre problema celor 40.000 Eur, putem avea separat o discutie sa identificam o masina potrivita, care intra in buget. Poate nu neaparat ev6 e cea mai potrivita optiune.
Eu niciodata nu recomand o anumita masina oamenilor, ci o masina potrivita nevoilor lor.

TibiV

#2679
40.000 Euro?!...  :o

La banii astia ii platesc ficei mele 75% din apartamentul pe care si l-a cumparat si ma pot duce linistit la odihna vesnica, stiind ca nu am lasat-o indatorata pe urmatorii 30 de ani...
Bine, nu pot face asta si cu fiul meu, dar lui ii las mostenire apartamentul mamei...


Mai oameni buni, nu stiu ce job-uri aveti voi, dar sa ingropi 40 k euro intr-o masina mi se pare de-a dreptul "insane". In afara cazului in care castigati banii astia in 3-4 luni.
Dar in cazul asta mai astepati si voi un an sau doi, si luati-va un Maybach....

Dar deh, se pare ca sunt un sarantoc pe topicul asta...  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

O masina noua mai are si o valoare de revanzare. Nu ingropi banii...
Poate unii au deja un apartament/casa si nah... nu au masina, altii invers...
Nu e vorba de sarantocie, fiecare are nevoi diferite, cuantificate financiar la fel de diferit, de la caz la caz. Pentru unii e critica nevoia de mobilitate, pentru altii un acoperis deasupra capului. E mai complexa catalagorea unei cheltuieli ca "distractie", "bani ingropati", "castig", "investitie" etc...

adiarc

^subscriu ..eu de ex fac min 50.000 pe an si am nevoie de o masina confortabila ( care sa stea brici mai ales la insonorizare),NOUA....pt ca oricum dupa 5...max 6 trebuie schimbata si cu  niste dotari minime ( cai catre 200 - in cazul meu motor de 2L si 190cp ,cutie automata ,clima si anumite sisteme de siguranță activa si pasiva )

am gasit idealul la 34.000 euro,jum cash si restul leasing....unii prieteni spuneau  ca imi puteam lua cu 17.000 cash o masin decenta second,dar toate masinile luate de mine noi ( si sunt cel putin 5 ),le-a. dus pana la 300.000 km cu defectiuni minore...asa ca raman fidel acestei doctrine atata timp cat ma tine financiar

si repet ce am mai zis...siguranta e cea mai importantă  si confortul apoi ( reducerea uzurii fizice si psihice )..asa ca merita banii aia in plus
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Cetatean

^ CX-30 rezultate foarte bune la teste euro NCAP. motor benzina 2 l aspirat,186 cp,sisteme de siguranta foarte bune. Insonorizare foarte buna. Consum in functie de talpa, de la 5.5 la 9 daca o alergi. Pret intre 25-35 k

dumbravaandrei

cx-30 e comparabil cu kona la dimensiuni.... ev6 cam cu cx-7 se compara, daca s-o mai fabrica. Clar omul are nevoie de spatiu, dupa asta se orienteaza.

adiarc

^^ suna bine...mersi de sugestie... :D..n-am avut niciodată o Mazda,dar cu siguranță o voi testa si..cine stie peste 5 ani.....poate ma " incadrez" la modelul mai mare CX 50( parca)....asa cum acum deja imi sticlesc ochii dupa Kodiak
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura