Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sionut

Quote from: naivu on January 07, 2022, 11:37:39 AM
^^^1milion de mașini x 10A x 230V = 2300MW, consumul național este pe la 6000-8000MW; cu un minim de investiții s-ar putea acomoda și noul consumator!
Esențial va fi stimularea încărcării la 2-3kW în loc de 11-22-50+kW. La curte e mai simplu, dar pt zonele de blocuri ar trebui amenajată o rețea care să asigure câte o priză la fiecare 2-3locuri de parcare; dacă va regla și viteza maximă de încărcare funcție de consumul/producția de energie în rețeaua națională ar fi ideal.

S-a inceput ceva :

https://vwforum.ro/topic/136836-servicii-si-costuri-de-incarcare/?do=findComment&comment=3107127

JohannDB

#2656
          Aș aduce în discuție "o nișă" a problemei "electrice"..... Dacă stai cuminte la parcare, cât pierzi din energie din baterii/acumulatori, în funcție de durată, anotimp, temperatură (de fapt acumulatori, că ăștia-s reîncărcabili) prin simpla ședere și alimentare tăcută a funcțiilor de "așteptare" ale mașinii minune...., comparat cu-n rezervor de "fosil" care nu se auto-consumă în stare de stand-by, deși bateria se duce la "ăl de sus", cel puțin din cauza unei mode a GPS-ului și modele de GPS pe mașini, GPS care orice ai zice "mănâncă" și în starea de "așteptare" (cu GPS pe mașină, când mi-a fost lumea mai dragă eram în pană de.....curent (130 mA în stare de repaos fără să transmită date)...... !! Și acest aspect este un lucru de luat în seamă, deoarece și simpla supraviețuire a computerului central, papă, deși au memorii fără aliemntare, de lungă durată.... Dacă bateria de acumulatori slăbește din cauza.... proastei calități, a temperaturii scăzute, etc., (și nu va fi de mirare, din cauza explozivei dezvoltări cantitative și-a producției de "rasol" chiar la firmă cu renume, și aftermarket), vă veți mira că se rămâne "pe brânci"..... ?? La absurd, rămâne problema unei aliementări de 3-4 minute "chiar de torni din canistră-n rezervor" și aceea a unei imobilizări de cel puțin vre0 30 minute...... În viitor !! În viiitor ce ?? Trotinetele electrice de acum au bunicuțe de prin 1920..... Chiar credeți că totul va fi ideal, nu la noi, la cei cu apa caldă ...?? Vreau și eu ceva "frumos", dar până la a fi captiv/limitat.....

ghrt

Pentru camioane nu cred că vei avea ceva frumos. Probabil pe termen lung se va taxa poluarea în oraşele mari şi electrica avea avea firesc scutire. Ca şi costuri nu cred că va fi spectaculos sub termică, deoarece bateriile au o durată de viaţă.
130mA îi poţi scoate 9 luni pe an dintr-un panou solar micuţ, de 10-20W, legat direct pe baterii. Fiind 24V la camion, probabil că două înseriate. Eu aşa am la barcă, că stă uneori cu lunile neutilizată şi nu vreau să las charger nesupravegheat la bord.
Cont (aproape) inactiv.

punktnet

Just kidding.

prom

Warning pt cine vrea sa isi cumpere Spring - DON'T

Bun, deci masina aia e DOAR pt oras ca la drumuri lungi plangi langa ea. Nu stiu ce BMS are , dar va zic, la un lidl la fast charge, masina aia a tras la 4 grade afara, de la 60% la 75% parca era, atentie, fast charge de 50 kw, a tras, 4 Kw in  40 DE MIN !!!

Asadar, masinuta aia, DOAR dc stai undeva sa incarci la o priza de 220 linisit (birou/curte/parter de bloc etc); doar Vara sa zic sa te legi la cap cu drumuri lungi, daca....

Doar asa un head's up . Sper sa fie utila info.

PS: Da, stiu trebuia sa faca Yo-Yo, sa urce temp in baterie, dar masina nu are B mode  ;), in plus si fara sa urce temp, viteza asta e de orice jena, 4 kw in 40 de min , la fast charge

PS2: E vb de statia asta, prima poza de aici: https://www.plugshare.com/location/337913


ghrt

Ai mai încercat şi la alte staţii? Specificaţiile maşinii tale ce spun, poate o fi vreo diferenţă de echipare? Dacă nu încălzeşte bateria, la 4*C eu nu aş încărca decât după ce am ţinut-o într-un garaj încălzit / parcare subterană.
Ştiu de la Smart EV că era dat cu 8kw parcă dar nu se livra decât în varianta cu 2kw.
Cont (aproape) inactiv.

bogdymol

Un articol foarte bun de la autocritica.ro, sumarizand toate modele electrice disponibile spre vanzare in Romania:

QuoteMAȘINILE ELECTRICE DIN ROMÂNIA ÎN 2022

Piața românească de mașini electrice adună în anul 2022 peste 30 de reprezentanți: de la hatchback-uri mici până la SUV-uri premium mari, de la Dacia Spring până la luxoasele BMW iX și Mercedes EQS. Facem cunoștință cu mașinile electrice disponibile în România în 2022.

[...]
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

prom

Ah , pai nu e masina mea, doar vreau sa zic ce am vzt. Era la CSS da, se vede si in poza de pe plugshare. Bataie de joc din partea producatorului dc ma intrebi pe mine  :(( Deci NU era la Type 2 100%

panzer

Pana una alta pretul la statiile publice de incarcare de la Bucuresti a ajuns 2 lei/kwh. Cum ei taxeaza ce pleaca de la ei si nu ce ajunge la tine (un subiect teribil de ignorat) si pt ca este iarna majoritatea consuma in jur de 40kwh/100 km => 80 lei/100 km. Se pare ca early adopters nu mai sunt atat de fericiti.

De acasa este un pic mai bine. Eu am primit noile "oferte" 1.37 lei/kwh in Ianuarie fata de 0.86 lei/kwh in Decembrie. Bine si o hartie ca nu voi plati mai mult de 1 leu/kwh pana in Aprilie. Preturi cu toate taxele incluse.

Cum si incarcatul la puteri mai mici este benefic pentru baterii sugerez sa nu cumparati o electrica fara pompa de caldura si sa o incarcati mai degraba acasa, la putere mica, si nu mai mult de 80%.

Un pic despre preturi:
- UE una zice si alta face. Sunt multe tari in care diesel-ul este 1.4€ iar benzina 1.7€. Strict din accize este diferenta. In SUA este invers: taxele pe Diesel sunt mai mari decat pe Unleaded.
- Pentru cei care va ganditi la GPL: Petrom a inaugurat de curand o instalatie care transforma gazele de sonda in Benzina. Cum Romania este ultima tara de prin zona care are extractie s-a dus in balarii pretul la GPL in toata zona. Contrar opiniei generala GPL-ul se face 50% din aceste gaze de sonda si 50% din Gaz Natural. A ramas doar sursa GPL din Gaz cu aplicabilitate doar in tarile care au contracte bune pe termen lung cu Gazprom (adica Ungaria si Bulgaria, nu si noi). => Cam tarziu a venit Dacia cu ideea de GPL.
- Anul acesta au crescut iarasi accizele la Benzina si Diesel (cam cu 0.06 lei/litru).
Concluzia mea despre preturi: Benzina si Diesel-ul si-au revenit la preturile pre-pandemice, GPL a crescut cu 50% iar Electricitatea cu 100%.

Tradus in preturi /100km in medie arata cam asa: (mediile pe diesel si gpl sunt de la masinile mele)
- GPL 3.6 lei/Litru * 9 Litri = 32.4 lei
- Diesel 6 lei/Litru * 6.5 Litri = 39 lei
- Electric 2 lei/kwh * 30 kwh = 60 lei (am luat 20kwh vara si 40 kwh iarna)

E nevoie de umblat la taxe ca sa se schimbe trendul. Taxe de acces in oras, taxa anuala, etc. Nu sunt suficienti cei 10.000€ la cumparare.

Inainte de a ne gandi cum duce grid-ul in mod teoretic 2 mil de electrice, noi suntem din pacate in zodia in care am inchis Alro (cel mai mare consumator de electricitate), am inchis Azomures-ul ca sa poata Petrom folosi centrala de 800 Mwh pe gaz. Daca nu facem asta stingeam lumina in toata tara.
Este foarte cruda realitatea la noi. Cum spune un prezentator de la TV, "Pare ca a expirat garantia pe Romania lui Ceausescu!"

Sper din tot sufletul sa se materializeze contractul cu SUA pe mini-reactoare nucleare si ca RomGaz-ul sa termine dracului odata Iernut-ul. Altfel in 2-3 ani intra Cernavoda 1 in reparatii capitale si ne intoarcem la sobe cu porumb, termoseminee se numesc azi, pompos. Sau stam pe intuneric si asteptam sa bata vantul.

adiarc

 f buna analiza...o mica precizare...in toate înștiințarile primite de mine de la companiile de utilitati( 2 pt moment ),mi-au crescut ( in total prin cele 2 ),pretul gazului cu peste dublul pretului initial si curentul cu 50%....asadar,cred ca pe termen mediu si lung tot ce e pe baza de gaz ( GPL,centrale de apartament,etc,etc ),va fii mai scump decat ce e pe curent....e strict parerea mea

Real aceste preturi n-au fost prevazute asa ca nu stie nimeni cu exactitate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

punktnet

Așa era acum 10 ani in occident, curentul mai ieftin decât gazul, la jumate. Trendul merge către curent, existând surse regenerabile dar încă rentabilitatea încălzirii casnice este mai mare pe gaz la cost final, decât pe electric.
Dacă scad costurile cu instalarea pompelor de căldură, merită luat în calcul.
Părerea mea despre vehicule electrice am lăsat-o mai sus, dau acum din casa și va zic că se fac teste deja pe diesel euro 7 :)
Just kidding.

naivu

Quotesa se materializeze contractul cu SUA pe mini-reactoare nucleare ... Altfel in 2-3 ani intra Cernavoda 1 in reparatii capitale si ...
Aici chiar ai nimerit-o! Romania va avea nevoie urgent de capacitati noi de producere a energiei electrice. Anul trecut au fost momente cand s-au importat mii de MW pt a sustine reteaua; termocentralele pe carbune vor trebui inchise, capacitatea hidroelectrica e exploatata la maximum, eolienele si panourile solare nu pot sustine singure un sistem energetic pt ca functioneaza intermitent. Fara centrale nucleare nu se vor putea atinge tintele de decarbonizare in timp util.
Germania incearca sa-si decarbonizeze productia de energie electrica in timp ce isi inchide centralele nucleare si plateste imens pt asta, in timp ce Franta isi produce 70% din energie din nuclear, are pretul la energie la jumatate fata de Germania si produce mai putin CO2.

mcadam

Inca un concurent pentru VW ID3.

elphax

in Timisoara se pun ( in sfarsit) 16 statii de alimentare , Primaria a emis recent autorizatiile de constructie. nu se specifica care va fi tariful pentru utilizatori

Constructor Evo Green Motion SRL la pretul de  2,64 milioane de lei cu tot cu TVA  (90% de la Adm Fond Mediu , 10% din bugetul local) . Locatiile sunt :

Bd. I.C. Brătianu
Calea Aradului – str. Cugir
Piața Iancu Huniade
Acad. Alex. Borza – Str. Michelangelo
Str. Martin Luther
Str. Gheorghe Dima
B-dul. Take Ionescu
Piața 700
Bd. Republicii
Bd. Revoluției din 1989
Splaiul Nicolae Titulescu
Bd. Mihai Viteazu
Bd. Mihai Viteazu
Str. Plauțius Andronescu
Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
Bd. 16 Decembrie 1989/Calea Șagului.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/16-statii-de-incarcare-pentru-masinile-electrice-in-timisoara-vor-fi-montate-intr-o-luna-1535922/

adiarc

si in Sibiu vor venii inca 35 de statii...nici nu stiu daca sa ma bucur sau  nu...producerea e aceasi...distribuția se invecheste constant
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura