News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

E-Up nu mai există, nici Skoda Citigo-e. Ambele modele au fost scoase din oferta de vânzare. Am văzut că doar modelul Up se mai vinde cu motorizare pe benzină, în schimb Citigo nu mai e deloc. Probabil se pregătesc noi modele sau vor să promoveze modelele nou electrice ID.3 și ID.4 și viitorul Enyaq.

mircea


Mamutu


kitsune

Proiect de lege: Plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor electrice şi hibrid să aibă fond reflectorizant vernil

Plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor electrice şi hibrid ar putea avea fond reflectorizant vernil, iar literele şi cifrele înscrise să fie de culoare verde pentru cele electrice şi, respectiv, neagră pentru cele hibrid, conform unei propuneri legislative iniţiată de mai mulţi deputaţi ai UDMR şi depusă la Parlament, scrie Agerpres.

Iniţiativa legislativă propune, în acest sens, completarea art.12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
"Plăcuţele cu numărul de înmatriculare pentru vehiculele pur electrice şi electrice hibrid au fond reflectorizant de culoare vernil; literele şi cifrele, în relief, au culoarea verde pentru cele pur electrice, respectiv culoare neagră cele electrice hibrid", prevede proiectul.
Potrivit iniţiatorilor, proiectul propune, astfel, "evidenţierea în trafic a vehiculelor prietenoase cu mediul prin aplicarea de plăcute distincte, o practică întâlnită în alte state europene sau în curs de implementare".
"Rolul primordial al acestei măsuri este de a creşte gradul de conştientizare a participanţilor la trafic asupra problemelor de mediu şi de încurajare a tranziţiei către metode de transport curat, inclusiv orientarea către achiziţionarea de vehicule electrice sau hibride", au arătat iniţiatorii în expunerea de motive.
Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, iar apoi va merge la Camera Deputaţilor, care este for decizional.

HotNews
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu



Mamutu

#2136
Marea Britanie se potriveste exceptional pentru masinile electrice dupa parerea mea.
Faptul ca se circula pe stanga face ca majoritatea calatoriilor sa ramana pe insula, distanta intre Londra si Edinburgh e de cca 600km, prețul benzinei e foarte mare in raport cu cel al electricitatii, vremea care rar scade sub minus cateva grade nu solicita bateria ca si iernile noastre. In plus productia de energie electrica a virat spre eoliene (carbunele aproape a diaparut din mix) iar politicul a oferit scutiri importante de taxe.
In viitorul apropiat evolutia o vad asemanatoare Olandei sau Suediei.

Plug-in Electric Car Registrations in the UK – October 2020
BEVs: 9,335 (up 195% year-over-year) at market share of 6.6%
PHEVs: 7,775 (up 149% year-over-year) at market share of 5.5%
Total: 17,110 (up 172% year-over-year) at market share of over 12.1%

https://insideevs.com/news/452679/uk-plugin-electric-car-sales-october-2020/

Lyvyoo

Nu stiu daca s-a dat pe topic articolul acestui profesor roman din Brooklyn, scris pe Contributors - https://www.contributors.ro/tranzitia-catre-100-energii-verzi-un-exercitiu-de-gandire-magica-avem-nevoie-de-evolutie-sau-revolutie/
Cred ca merita sa va rezervati 15min din viata pentru a-l citi, macar ca literatura. Domnul pare un opozant al trecerii masive la electrificare si energie verde in special pentru ca aceste deziderate ar fi imposibile in realitate, iar sub masca unui Green Deal mondial de fapt guvernele pompeaza bani in subventii, iar companiile gen Tesla exact din asta ar trai. Nu pare genul de articol conspirationist banal ci incearca sa fie realist si cu referinte bibliografice la afirmatiile facute. Daca si reuseste, e discutabil. Doua detalii mi-au atras atentia totusi, strecurarea fortata in text a doua cuvinte, in locuri sau enumerari in care nu isi aveau neaparat necesitatea: "Exxon" si "fracturare hidraulica"...

"Tranziția către 100% energii ,,verzi"- un exercițiu de gândire magică. Avem nevoie de evoluție sau revoluție?
[....]
Dacă omenirea a cheltuit peste $2.000 miliarde în ultimii opt ani pentru a crește contribuția energiilor eoliană și solară de la 0,5% la 3%, câți bani vor mai trebui cheltuiți și câți ani vor fi necesari pentru a ajunge la 100%?!?
[...]
Realitatea de astăzi trebuie privită lucid: Combustibilii fosili asigură omenirii 85% din producția de energie electrică, termică și de transport, un procentaj care a scăzut nesemnificativ, de la 86%, în ultimele două decenii 2. Și, pentru a se obține această minusculă scădere, omenirea a cheltuit peste $3.600 miliarde!!!
Înlocuirea totală a combustibililor fosili în următorii 20-30 ani necesită ca producția globală de energie regenerabilă să crească de cel puțin 90 ori.(3) Este posibil așa ceva?
[...]
Conform ultimelor date, publicate luna trecută, transporturile rutiere planetare sunt responsabile pentru 11,9% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră. Acest lucru înseamnă că, dacă am putea electrifica întregul sector al transportului rutier (autoturisme, autocamioane, autobuze, motociclete), impactul celor peste 2 miliarde de vehicule alimentate în prezent cu combustibili fosili ar însemna reducerea emisiilor globale cu 11,9%. E mult? E puțin? Depinde pe cine întrebi.
[...]
Am scris de multe ori că energiile ,,verzi" vor putea înlocui rapid și majoritar energiile fosile numai când vor deveni mai ieftine și mai fiabile FĂRĂ SUBVENȚII. Ceea ce ne trebuie nu este o evoluție lentă, ,,unsă" generos cu bani publici. Avem nevoie de o revoluție, de acele miracole științifice și tehnologice, generate de cercetarea fundamentală.
[...]
Energiile ,,verzi" încă mai așteaptă revoluția unor tehnologii disruptive. Sau, cum avertiza recent Bill Gates, Schimbările climatice sunt o problemă chiar mai dificilă decât pandemia. Ne lipsesc vreo două duzini de invenții extraordinare."
 

georgec

Energia electrica obtinuta din turbiene eoliene sau parcuri fotovoltaice este mai ieftina decat cea din combustibili fosili incepand cu anul 2018! Preturile continua sa scada pentru panouri fotovoltaice si pentru windpower(ata on-shore cat si offshore)

https://www.weforum.org/agenda/2020/06/renewable-energy-cheaper-coal/

Between 2010 and 2019, the cost of large, utility-scale solar photovoltaic projects – where energy is converted directly into electricity – fell by 82%.


Lyvyoo

Intrebarea corelativa articolului este daca acest cost a scazut si ca urmare a maririi subventiilor date de catre state sau doar "by design" ?

hvm

^
Nu cred ca a scazut by desing pentru ca acum daca faci o cautare pe google la panouri fotovoltaice si faci un calcul la putere masima pentu 12 ore pe zi, iti da cu minus. sau iti amortizezi investitia in 10 ani, iar daca mai iei in calcul celtuielile de exploatare da cu minus. singurul caz in care e mai ieftin este daca status subventioneaza costul de constructie in proportie mare....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

adiarc

daca facem trecerea la electric ,total ,din surse regenerabile in 15-20 ani,s-ar putea ca Mama Natura si noi impreuna cu ea sa mai avem o sansa...daca nu pa.....asa ca merita orice efort
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Mamutu

#2142
Pate daca era scris acum 20 de ani articolul ar fi avut cateva elemente care aiba un sambure de adevar, dar in ziua de azi e jenant. Pornim de la autor care este expert in petrol.
Constantin Crânganu este profesor de geofizică și geologie a petrolului la City University of New York, Brooklyn College. Anterior a mai predat la Universitatea Al. I. Cuza din Iași și la Școala de geologie și geofizică din cadrul Universității din Oklahoma. Cea mai recentă carte a sa în calitated e ca unic coordonator este "Gazul natural și petrolul: Strategii de producție, implicții asupra mediului și provocări vitoare", tipărită la Nova Science Publishers, New York, în 2013.
http://www.energynomics.ro/ro/profesionisti/constantin-cranganu/
Realitatea il contrazice insa sever pe acest domn si sunt trist ca site-ul contributors.ro publica din nou asemenea articole. S-a mai discutat pe forum un articol asemanator in care se preaslavea petrolul.
Subventiile din industria petroliera sunt si au fost cele mai mari din istorie, in ultima decada cca 5.200.000.000USD/an (peste 5.000 miliarde USD! in 2016), asta zice fondum monetar international (https://www.imf.org/en/Publications/WP/Issues/2019/05/02/Global-Fossil-Fuel-Subsidies-Remain-Large-An-Update-Based-on-Country-Level-Estimates-46509)
Si formularile sunt de tip fake-news "Realitatea de astăzi trebuie privită lucid: Combustibilii fosili asigură omenirii 85% din producția de energie electrică, termică și de transport, un procentaj care a scăzut nesemnificativ, de la 86%, în ultimele două decenii 2. Și, pentru a se obține această minusculă scădere, omenirea a cheltuit peste $3.600 miliarde!!! Înlocuirea totală a combustibililor fosili în următorii 20-30 ani necesită ca producția globală de energie regenerabilă să crească de cel puțin 90 ori.(3) Este posibil așa ceva?" Nu se ofera nicio solutie ci numai senzatia de imposibil.
Apoi se spune ca si daca se trece la masini electrice nu se face mare lucru, pentru ca nu reprezinta decat 11% din poluare, deci hai sa poluam in continuare caci nu conteaza....
Intr-adevar sectorul constructiilor, incalzirea locuintelor, sectorul zootehnic genereaza cantitati mari de gaze de sera, dar asta nu inseamna sa nu incerci sa corectezi toate verigile.
In momentul actual energiile solare si eoliene sunt mai ieftine decat orice altceva pentru productia de energie electrica. Dovada Arabia Saudita care are ceva gaze a  instalat centrale fotovoltaice care garanteaza pretul kW sub 3centi! O problema ramana intr-adevar stocarea energiei iar articolul citat sustine ca daca pana acum nu s-a facut decat cu rezervoare de acumulare nu are sens sa se incerce altceva....
Cum zicea fostul, actualul si viitorul presedinte american: clean coal-it's great...
https://www.factcheck.org/2018/11/clearing-up-the-facts-behind-trumps-clean-coal-catchphrase/
Oamenii de stiinta au informat firmele prelucratoare de petrol despre potentiala incalzire globala cauzata de combustibilii fosili de 50 ani!(https://www.theguardian.com/business/2016/apr/13/climate-change-oil-industry-environment-warning-1968)
Concluzia mea: timp pierdut cu acest articol, nu mai pierdeti si voi timpul cu fake news. Avem programe la tv care fac treaba asta mai bine.

Mamutu


Cristi N

Nu stiu daca asta e locul potrivit, e un filmulet cu John Ward - un electrician din Regatul Unit. In prima parte face o analiza a surselor de energie electrica din regat si cum s-au modificat in ultimii 30 de ani, iar in a doua parte face o estimare a rezervei de capacitatate care ar putea fi folosita pentru incarcarea masinilor electrice.