News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

^
Eu mi-am luat masina anul acesta. M-am uitat cat m-am uitat la o masina electrica si pana la urma mi-am dat seama ca nu se merita acum. Mi-am luat o Mazda CX5 benzina (diesel nu mai ating nici daca mi-l da cineva gratis la cate am tras din cauza EGR, FAP, si fum din abundenta la plecarea de pe loc (cateodata seara la semafor nu mai vedeam pe cel din spate). Singurul lucru care imi lipseste de la aia diesel e autonomia de 1000km la un plin (70l) fata de 450-500km la asta noua (45L).

Acu ma intreb daca sunt in categoria Electroscepticilor sau a celorlalti. Eu in general fac 250km de acasa pana la casa parintilor. Si in general plec pe la 9:00-9:30 seara de acasa(iasi) si ajung pe la 0:30-1:00(zona campulung moldovenesc). acelasi traseu pe intoarcere. Si asta in conditiile unui condus la limita maxima de viteza la care nu iau amenda si e relativ safe (limita +10km/h) Trag destul de mult de masina sa ma incadrez in timp. Pai daca as avea o electrica la care trebuie sa apas cu grija acceleratia, si as avea 10-15km/h mai putin in medie, la care mai adaug o incarcare undeva dupa jumatatea drumului de aprox 1 ora,  atunci as face 5 ore si un pic in loc de 3 si un pic? Nu mai zic ca pe traseul asta nu prea am vazut statii de incarcare decat daca ocolesc prin suceava (un ocol mic de aprox vreo 30 km). Nu mai zic aici de un drum la schi catre o statiune apropiata unde sa fie telecabina si cel putin 15 km de partie: Bucovel - pas (daca te duci cu electrica vii pe jos), Bansko - pas (un pic mai safe decat la
Bukovel, dar tre sa incarci de 6-7 ori pana acolo), austria - un pas si mai serios (iti trebuie minim 3 zile sa ajungi pana acolo cu o electrica din Ias si nu mai ai vacanta in care sa skiezi - asta daca ai unde sa o incarci).

PS: stiu o sa imi spuneti ca o sa fie statii la fiecare colt in 5 ani, dar eu mi-am luat masina sa o folosesc acum, nu in 5 ani. si mi-am luat masina sa pot calatori cu ea atunci cand am nevoie, nu sa fie pe post de bibelou sau mai rau sa raman cu ea in pana de curent si sa ma trezesc ca tre sa opresc la nea ion langa drum sa il rog sa ma lase sa incarc masina 6 ore la priza lui si apoi sa continui pentru inca 200 km si apoi sa o iau de la capat.

Da, pentru oras e buna, dar in momentul in care faci si drumuri extraurban dese, nu se mai potriveste. Uite va invit la mine la Campulung Moldovenesc de la Bucuresti pentru weekend. Sa veniti cu o electrica in weekend. Eu fac cinste cu tot cat sunteti la mine. o singura conditie am: nu va luati liber vineri sau luni. Sunt curios cati puteti sa ajungeti pana la mine si sa stati mai multe de 12 ore. :) Tare ma tem ca o sa fie care nici macar nu reusesc sa ajunga ca n-au avut unde sa incarce.

In situatia de fata nu mi-as cumpara masina electrica ca sa plec la vanatoare de statie de incarcare, oricat de mult spuneti voi ca e super bine ca te duci in oras si incarci gratis. Prefer sa platesc un plin cand am nevoie, si nu sa incarc gratis/cu bani pe electric atunci cand o fi liber la statia de incarcare.

Poate urmatoarea masina o sa fie electricad
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Mamutu

#2101
Site-ul și aplicația
abetterrouteplanner.com
îți permite sa simulezi călătorii cu diferite mașini electrice.
București - Câmpulung Moldovenesc îmi arata 7h și 18min (477km), cu o singura oprire de 41min la Rompetrol Adjud. Asta cu Hyundai Kona 64KWh
E un exercitiu distractiv cu diverse mașini și diverse distante. Vezi care ti s-ar potrivi...
Dacă pleci din Cluj nu trebuie sa bagi curent pe drum pana la Câmpulung și acasă la Parinti poți sa o încarci intr-o priza obișnuita.

voicul

^Important e tu sa te simti bine, nu sa zica altii ca ar trebui sa te simti bine (sau cand sa faci asta).

Electrica merita pentru oras de principiu, daca stai la casa. Cu modele 2020 se poate si la bloc, dar e putin (nu mult) mai complicat.

Eu am renuntat la electrica pentru moment (bine am renuntat si sa imi schimb masina, ca e buna si asta).
Esti mai eco si daca treci de la euro 4 la 5 sau 6.
Esti mai eco si daca pui GPL pe benzina.
Esti mai eco si daca iei hybrid si PHEV.
Esti eco si daca reduci numarul de km - eu am taiat vreo 300 pe luna cu diesel, prin oras.

Nu ai bani de cele insirate - esti eco si daca plantezi vreo 10 copaci.

Mamutu

GM a lansat modelul Hummer electric.
Disponibil la anul.
"Această versiune este animată de trei motoare electrice ce însumează o putere de 1.014 CP și nu mai puțin de 15.592 Nm.
GMC spune că pick-up-ul poate accelera de la 0 la 96 km/oră în aproximativ 3 secunde".
Pentru americani si jmecheri.

https://www.autoexpert.ro/hummer-revine-ca-pick-up-electric-de-1-000-cp-sub-brandul-gmc/


voicul

15.592 Nm ... cred ca e o cifra in plus.
Am vazut ca si in articol tot atat e, dar nu stiu cati rezista fizic la asa ceva.

Eu am acum 320NM si e bine. Ar merge si un 400  :D, dar nu e nevoie.

yetiman

#2105
Cifrele oficiale de la GMC:

QuoteHUMMER EV Edition 1

Starting at $112,595†

Available: FALL 2021

    3 motors
    Estimated 350+ mile range†
    1,000 hp/11,500 lb-ft of torque†
    0-60 in approximately 3 seconds†
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

#2106
Nu stiu ce sa zic.

Inteleg ca e la moda electric si ca face pe dracu in 4, dar ma uit la o termica:

2018 Bugatti Chiron Sport 8.0 W16 (1500 CP) AWD DSG
Cuplu   1600 Nm @ 2000-6000 rot/min

1600 e de 10 ori mai putin decat 15000 si are 500 cp in sus.

Dar, na, daca ei zic ...

Vad ca altii zic asa:

2022 GMC Hummer's 11,500 Lb-Ft Torque Claim Is Misleading

https://www.roadandtrack.com/news/a34429135/gmc-hummer-engine-torque-figure-explanation/

Si mai pun si asta:

2015 Tesla Model S (facelift 2016) P90D (539 CP)

Electric motor 1
Putere Motor electric   539 CP
Cuplu motor electric   967 Nm

https://www.auto-data.net/ro/tesla-model-s-facelift-2016-p90d-539hp-34259

Deci la 1000 cp hai sa zicem 2000 NM, deci Hummer cu 11000 e racheta spatiala

stangabriel

#2107



Cuplul este la Roata, nu la Motor. Motorul trece printr-un reductor, de aici cuplul imens la roata. In video spune ca nu au declarat exact cuplul motorului. Tesla modelul S prezinta cuplul la axul motorului. Min 8.40 in video.

In cazul masinilor cu motoare pe combustibil este prezentat cuplul la arbore, sau la roata in treapta de viteza , de obicei tr 4, cand motorul se invarte cu aceeasi viteza cu roata.  Ex:  Si la 320 nm la motor, in treapta 1 ai de 4 ori mai mult cuplu, sa zicem.

kitsune

#2108
@voicule, una e Newton x metru și alta e livră x picior. Și e vorba de cuplu la roată, deci mai ai rapoarte de transmisie la ICE (dar și la electrice cu reductor).
De exemplu Rivian se laudă cu 14000 Nm
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Suna exact ca in dialogul fictiv pe care il inventez acum:
- Cum ba sa fie Zoe mai puternica ca Tesla S 100D.
- Pai ba ... baga Tesla curent de 12v la priza din masina? Baga. Baga mai mult curent ZOE la roata? Baga! Deci ZOE > Tesla.  :lol:

Klar pentru orice prost.

Deci e incredibil ce au facut astia de la Hummer si e un cuplu mega incredibil.

Stie cineva cam ce cuplu au motoarele de pe avioane? Nu as fi surprins sa fie Hummer mai potent ca ele.

Mamutu


voicul

Cica Tesla e foarte buna la ... baterii, nu la facut masini. Mai au mici - mari defecte. Acum trebuie sa recheme 30 de mii de masini in service.

Raspunsul lor a fost (ce sa zica si ei ... ca doar nu recunosc ca sunt proaste):

"Tesla has come out all guns blazing and said that there are no suspension defects in the Model S and Model X EVs imported by it in China and that the country is forcing an unnecessary recall here. More than 30,000 of these vehicles imported for the Chinese market have had to be recalled owing to the suspected defect but Tesla has now explained that there is no problem at all with these EVs."

Mamutu

O firma din Franta face Tranziția de la o mașina termică la una electrica in 4ore! Costul e de 8500Eur, francezii pot aplica și pentru subvenții. Autonomie un pic peste 100km. Exista anumite modele care se pretează la aceasta modificare inclusiv Dacia Sandero, dar mi se pare o idee buna, iar pe măsura ce va scădea prețul bateriilor vom vedea mai des asemenea transformări.

https://cleantechnica.com/2020/10/24/transition-one-will-convert-your-old-gasmobile-to-electric-power-in-about-4-hours/


kitsune

Cred că asta ar fi soluția care m-ar "coafa" cel mai bine. Decât să investesc într-o mașină nouă, să o convertesc pe asta veche. Mai ales că nu s-a inventat încă mașina electrică potrivită "nevoilor" mele, adică să poată face asta:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Daca nu ar fi prea mare bataia de cap cu omologarea la RAR, sigur s-ar umple alliexpress-ul de comenzi de "kituri go electric".
In cazul tau insa, probabil il vei cumpara de la mama lui, de pe taraba din port, "pe incercate"   :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024