Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Probabil ca ce se va intampla va fi un faliment de rasunet mic, ca nimeni nu prea o sa auda de firma asta.

Cu 8500 de euro iti cumperi ZOE de 7 ani cu autonomie similiara si nu transformi Trabantul de carton in electrica de fitza cu autonomie de pana (e aia de cauciuc) de 100 km.

Mai vinzi si Trabantul pe bani frumosi si iei Leaf din 2013.
Ai si masina noua, nu te duci pana in Franta la orice revizie, nu faci teste pe masina si timpul tau si deci totul e mai bine asa.

Apropo - Dacia electrica se face 4 ani in RO si totusi nu am auzit de nici una convertita!

kitsune

#2116
Să știi că nu sunt avantajat într-un fel, China e mare, nu am cum ajunge la fabricant. Și nu-mi dă mâna să iau cu mine în bagajul de avion un așa kit. În cel mai bun caz, prind un showroom și fac un test drive, dar nici asta nu e relevant.
RAR-ul ar trebui să nu pună bețe în roate, mai ales în cazul unei conversii care nu atinge elementele de siguranță ale mașinii, deci strict engine swap ICE cu E plus instalare de baterii. Singura chestie care se modifică dpdv al siguranței este pompa de servo de la frână (care nu este propriu-zis decât un ajutor la frânare), în rest totul ar rămâne la fel, frâne, lumini, direcție, airbag-uri, etc. Doar propulsia se schimbă, inclusiv cutia de viteze poate rămâne (în video se vede la un moment dat un schimbător). Iar dacă masele rămân cam aceleași (și cam in aceleași locuri), nici comportamentul la ciocniri, etc. Doar că bateria e mai mare și mai grea decât rezervorul, ar trebui niște ranforsări pe-acolo, nimic imposibil.
Eu aș vedea altfel conversia asta: jucătorii mari din industria auto clasică să facă optimizarea și omologarea de serie, apoi să ofere serviciul prin service-ul propriu sau autorizat. Și-ar spăla mai repede păcatele așa, folosirea a peste 100 de ani a sucului de dinozaur, cu rezultatele pe care le vedem.

LE: @voicul: kit-ul ăla pentru Logan costă vreo 15k € plus mașina. Hai că mai câștigi când vinzi motorul și cutia, "la țiplă", pe oleics.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

"Suc de dinozaur"?!?!...

Buna asta!....  :lol: :lol: :lol:

+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


kitsune

ePolskiFiat, Polski-eFiat, Mali Fiat-e? Are putere și autonomie să care o rulotă până la turci și înapoi? Punem charger la camping la Amara?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


adiarc

^ mai putina ca in Ungaria...avem mai putini km de A...si dealuri si munti la greu  :lol:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

prom

#2122
CNAIR

Sunt foarte curios daca vor obliga castigatorul sa puna si statii de incarcare, si sa nu lase la voia ofertantului O:-)

dr4qul4

Chiar daca o vei folosi in zona unde ar vrea ei sa-ti ofere mai multa autonomie, sa nu-i crezi. Acolo e frig si bateria se descarca mai repede.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

I hate to be the one who points out the obvious: autonomie in that message has nothing to do with the car's range. It's about a hungarian (car) brought to Romania and it's autonomy there. Nice play on words though.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Pa bune daca am inteles textul in romana.

Cand ai explicat in english ... asa da! Umor de kalitat!  :lol:

rota

Un program util:

Trading in old cars for new electric bikes

The program was developed by Lithuania's Environmental Project Management Agency (APVA), part of the country's Ministry of Environment.The program began this summer with a budget of €8 million.

To qualify, citizens can apply for and then receive a subsidy of up to €1,000 (nearly US$1,200) for the purchase of a new electric bicycle, bicycle, e-scooter, e-moped, e-motorcycle or even public transportation credits, after exchanging their old vehicle, according to LRT.Sursa

voicul

In primele 10 luni am redus km facuti cu 2940 - 80% din acesti km ar fi fost facuti in oras.

Zic asta pentru ca si asa poti deveni mai eco, prin reducerea km parcursi, asta fara sa schimbi masina.
Pentru majoritatea este complicat sa isi cumpere si PHEV din cauza:
1. Bani.
2. Greutati in incarcarea masinii electrice/PHEV.
Dar cu toti putem sa mai taiem din km facuti.


Mamutu

Twingo electric are o autonomie de 280km WLTP, 82CP, ideala pentru oras, tari mediterneene cu stradutze mici...
Scumpa (am inteles ca in jur de 26.000Eur inainte de subventii, la anul modele mai ieftine).
Nu va fi disponibila la noi.
Concurent serios pentru e-UP!
Totusi simpatica.

https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/renault-twingo-electric-fahrbericht/