News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mamutu

"Calmul tău englezesc ma scoate din calmul meu englezesc"...
De la min 29 este concluzia prezentării: daca toti ar avea mașini electrice in UK, ar fi destula electricitate pentru toti.
Fata de cifrele prezentate in film care sunt la nivelul lui 2018 parca, in 2020 procentul de regenerabile a crescut spre 44%. Cărbunele a scăzut sub 3%, cu doua luni neîntrerupte in care nu s-a generat de loc energie din cărbune. Nu înțeleg de ce la noi se mai merge pe varianta asta.

Probabil ca daca toti si-ar baga masinile electrice in priza deodată probabil ca sistemul ar fi suprasolicitat, dar statistic e foarte puțin probabil sa se întâmple asta.

TibiV

#2146
Mai frate,
voi "entuziastii electrici" nu intelegeti cateva chestii "basic"...

Nu  te contrazic cu UK la 44% regenerabile si doar 3% carbune... (Restul de 53% ce o fi?... Petrol si gaze naturale?...)

Dar structura asta este cea surse de energie, nu de consum...

Mai pe romaneste: structura de productie se "acomodeaza" cu cererea, cerere care in momentul de fata cuprinde doar (cel mult) 1% din parcul auto britanic. Cu alte cuvinte, daca o (1, una) familie englezeasca se duce la culcare, raman resurse pentru a "baga in priza" o (1, una) masina electrica.

Problema este ca cifrele tale NU includ (deocamdata nu ar avea cum) consumul de energie al autovehiculelor.
Este tarziu, si nu am chef sa dau "search" doar pentru a-ti da cifre exacte.
Dar sunt convins ca parcul auto din UK este mult peste 10 milioane.
Presupunem ca doar 10% sunt in trafic la un moment dat. Calculeaza tu puterea pentru astea...

Nu am nimic impotriva electricelor, doar ca trebuie evaluat (in mod serios, nu asa "ce mishto, sunt eco!") efectul lor...
Dar daca "freci lampa"si vine "Aladin", care de maine transforma toate "termicele" in "electrice", vei avea o mare problema: black-out generalizat.

Fa un calcul al puterii maxime livrate in reteau electrica in UK.
Fa un calcul al puterii motoarelor din UK (10%, ca sa fiu "consistent" cu cele de mai sus...)

1. Probabil va fi nevoie de o suplimentare a naibii de mare de putere instalata
2. In mod sigur va fi nevoie de un "up-grade" al tuturor retelelor de distributie. Care altfel nu vor "duce" sarcina....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

@TibiV, britanicii sunt obișnuiți cu creșterea bruscă de consum, din motive puerile să spunem, când o națiune întreagă dă drumul unor electrocasnice de 2-3 kW simultan.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/TV_pickup

Fraza "I'll put the kettle on" e atât de comună. Mă întreb totuși, dacă la energie se descurcă, cum o fi cu canalizarea în pauzele alea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

38,4 milioane de masini inmatriculate in UK.

https://www.racfoundation.org/motoring-faqs/mobility#a1

Depinde mult si de modul si momentul incarcarii. Majoritatea in UK locuiesc la casa si ar putea incarca masinile pe timpul noptii sau in week-end la priza obisnuita fara sa afecteze infrastructura. Sau de la stalpii de pe strada unde e parcata masina. La noi probabil majoritatea va dori incarcare rapida (mai ales in orasele mari) ceea ce e deja altceva. Solutii ar fi si aici sa pui niste baterii buffer la statiile de incarcare, dar e scump. Ideea de baza este ca exista solutii si capacitatea de productie a energiei electrice va face fata. Daca va face fata capacitatea de transport asta e alta poveste in Romania.
20% din energia din UK e nucleara (restul e mai ales produsa din gaz) asta inseamna ca produc si noaptea energie care trebuie consumata cumva.
Mai e un loc unde nu se va mai consuma energie si asta e rafinarea petrolului. Plus extractia, transportul, distributia si vanzarea produselor din petrol. In SUA am citit undeva ca rafinariile consuma cam 4% din consumul national, deci ar mai ramane pentru masinile electrice daca ne mutam toti...
Orice schimbare e grea si implica neplaceri pentru cei care sunt prinsi la mijloc dar daca am sta pe loc ni s-ar termina carnea de mamut din pestera...

naivu

Asta cu "majoritatea va dori incarcare rapida" e marea problema la noi. Aceeasi masina electrica, functie de modul de incarcare, acasa, statie AC de putere medie, statie DC de mare putere, poate afecta sistemul cu 2-4kW, 7-22kW, respectiv, 50-100+kW. Majoritatea electroentuziastilor de la noi par sa locuiasca la bloc si sunt nevoiti sa incarce la statiile publice, iar dintre acestea le aleg pe cele de incarcare rapida, pt ca nu-si permit nici sa astepte/revina dupa 4-5h nici sa tina statia de putere medie ocupata peste noapte; mai mult, tendinta este de a incarca seara, cand se intorc de la serviciu si cand este si varful de consum!
Succesul masinilor electrice in marile orase depinde enorm nu doar de dezvoltarea unui sistem de statii de incarcare rapida langa drumurile de viteza dar mai ales de gandirea si dezvoltarea unui sistem de incarcare de joasa putere pt cei care locuiesc la bloc.

voicul

Eu stiu ca vara, prin Grecia si Spania, mai pica retelele din cauza AC-urilor.

Acum suna bine si frumos ca lumea sa isi incarce masinile electrice noapte. Dar nu stiu de ce vorbim de incarcat masini, ca deja am demonstrat, pe hartie doar, ca cel mai bine se foloseste trasnportul in comun. Deci daca toti folosesc transportul in comun, de ce vorbim de probleme de incarcare a masinilor care nu se cumpara?

Si cam asta e diferenta dintre teorie si practica.

Teoretic tine, ca oricum se mai introduce putere si se mai fac lucrari de imbunatatrie pe partea de transport, practic pica si fara sa fie "milioane" de masini electrice.

Mamutu

Norvegia e dovada ca problemele se pot rezolva.

AlexxC

#2152
Daca cererea va fi la un nivel ridicat piata va reactiona prin cresterea pretului pe kw favorizand aparitia unor unitati de productie si stocare, care in mod normal ar fi neeconomice.
Apoi vor aparea tarifele diferentiate orar care vor face ca incarcarea la orele de varf de consum sa fie prohibitiva.
Masinile electrice ar putea ajuta chiar la echilibrarea retelei pentru pretul corect!

Cristi N

#2153
@Mamutu, daaa, omul este enervant de lent. Eu ma uit la filmuletele lui la cel putin 1.25x sau 1.5x daca se apuca sa faca analiza pe text la vreun standard britanic (BS).
In UK mai e o diferenta fata de noi, bransamentul uzual e de 100A - 23kW, in multe locuinte exista plita electrica si instant pentru apa calda, ambele au fiecare in jur de 7kW. La noi, uzual e de 25A - 5.75kW dar sunt si de 16A sau 32A. Pentru 23kW nu primesti aviz decat in solutie trifazata si asta daca postul trafo + linia au rezerva suficienta.

Deja exista, inclusiv in Romania, abonamente cu tarif diferentiat noapte-zi si odata cu upgrade-ul la contoare inteligente se pot face o gramada de variante de tarifare in functie de conditiile de la momentul respectiv.


naivu

^Se pot, dar se vor face?! Eu am (sau cred ca am) contor upgradat inteligent, dar nu am primt niciodata vreo oferta de tarif diferentiat! Sunt pesimist in privinta flexibilitatii birocratice a celor care administreaza energia electrica in .ro.

RADU_NEAGOE

"Poveste" cu masina electrica ... din UK   (ca tot se discuta despre UK)

'Why did it take nine hours to go 130 miles in our new electric Porsche?'

  https://www.theguardian.com/money/2020/nov/28/electric-cars-porsche-charging-network

Oare tot ceva de genul asta era si cand au aparut primele masini  :lol:

Cristi N

^^ E in interesul tau sa cauti ofertele care iti sunt mai convenabile si pe site la ANRE gasesti un comparator destul de ok: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife. Pe coloana din stanga, pe a treia linie ai optiunea de a selecta un abonament cu pret diferentiat pe 2 zone orare.

Mamutu

Exista o firma care a rezolvat problema incarcarii rapide si a autonomiei masinilor electrice si a stocarii energiei: Tesla... inevitabil ii va forta pe ceilalti sa imbunatateasca reteaua de incarcatoare sau vor pieri. Acum au destui bani sa isi permita sa ii ingroape pe toti (in afara de BYD ;-).

voicul

Proiectul Ionity e la cam 3x fata de ce ofera Tesla.
La fel si pretul de incarcare  :lol:
Drept urmare, cam mereu o sa gasiti locuri libere la Ionity


Mamutu

Tzeapa!
Preturile mari de la Ionity arata ca asocierea de producatori auto care se afla in spate nu vor inca sa incurajeze vanzarea de masini electrice.
Tarifele insa nu sunt aceleasi pentru cei care au abonament sau se leaga in reteaua Ionity prin terti.
Cei de la Fastned care acopera toata Olanda si se extind in Germania, UK, Belgia si in curand Franta aplica tarife de 59centi/kWh la nonmembri si 35cent/kWh la membri (calitatea de membru te costa 12 EUR/luna) - daca incarci mai mult de 40kWh/luna iti merita sa iti faci abonament. Pana la urma e marketing, iar pretul final va fi determinat de oferta pe piata dublata de reglementarile UE in domeniu. Tinand cont ca UE anunta virarea spre tehnologii ecologice cred ca vor aparea reglementari poate asemanatoare cu cele de la pretul benzine (pe care nu le cunosc dar cred ca exista). Cred ca esentiale vor fi statiile situate pe autostrazi, din cate stiu Fastned a castigat o licitatie pe un tronson de autostrada in sud-estul Frantei.
https://fastnedcharging.com/en/choose-your-priceplan
La noi Mol ofera un tarif fix (44RON/incarcare) indiferent de numarul de kWh. Fiecare cu politica lui de pret.