Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

naivu

Consider ca plangerile fata de preturile Ionity sunt exagerate. Ionity ofera in primul rand serviciul "incarcare rapida" nu energie electrica, o priza de 2-3kW atarnata de un stalp pe o strada secundara si o statie de incarcare de 350kW langa autostrada nu ofera acelasi serviciu! Rolul unei retele ca Ionity este sa castige timp pt cei plecati la drum lung, pt drumurile de rutina exista priza de acasa (la 0,6lei/kWh) sau cea de la supermarket (adesea gratuita); inclusiv la drum lung, exista retele de incarcare concurente cu statii de 50+kW si preturi sub Ionity.
79cent/kWh este pretul pt posesorii de Tesla (probabil ca raspuns la politica Tesla de a nu accepta nonTesle la reteaua Supercharger), ceilalti pot face usor un abonament si obtine un pret de 30-40cent/kWh, echivalent cu 1,5lei/kWh, care in Romania este pretul pt incarcare AC de 22kW (pt incarcarea DC de 50kW este chiar mai mare, 1,95lei/kWh; inainte sa ma plang de preturile unei incarcari de 150kW la Ionity, m-as plange de preturile unei incarcari de 50kW in Romania  :)).
Retelele de statii fast-charge pot fi fascinante, dar cel putin la fel de importanta pt electromobilitate ar fi o retea de prize de 2-3kW la parcarile de resedinta din cartierele de blocuri!

Mamutu

Vanzarile de masini electrice si plug-in au depasit 2milioane deja anul acesta! Reprezinta 4,9% din vanzarile lunii Septembrie. Urmeaza o lista cu cele mai vandute modele (cele in albastru sunt pur electrice).



https://insideevs.com/news/457755/global-plugin-electric-car-sales-october-2020/

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

Mamutu

#2163
In legatură cu statiile de incarcare si solicitarea rețelei, cei de la fullycharged au făcut un film in UK cu o stație cu 36locuri de incarcare, legata de 24hectare se panouri forovoltaice si 4baterii uriase, capabila sa vanda energie sub preturile competitiei. In urmatorii 5ani isi propun inca 100 asemenea statii in UK!
Un model pentru statiile viitorului dupa parerea mea.
Rezolva toate probleme ridicate pe forum.
https://gridserve.com/


marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

voicul

#2165
UE vrea ca 30 de milioane de mașini cu zero emisii să circule în Europa, până în 2030

Uniunea Europeană vrea ca, până în 2030, pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de vehicule cu zero emisii, pentru a reduce consumul de combustibili fosili în ţările membre, conform unui proiect consultat de Reuters.

În cadrul strategiei care va fi publicată săptămâna viitoare, Comisia Europeană (CE) va prezenta măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care vin din sectorul transporturilor.

"Obiectivul UE de a ajunge la un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050 nu poate fi atins fără introducerea unor măsuri extrem de ambiţioase, pentru a reduce dependenţa sectorului transporturilor de combustibilii fosili". Atingerea obiectivelor climatice ale blocului comunitar necesită "cel puţin" 30 de milioane de vehicule cu zero emisii până în 2030, se arată în document.

Este un pas major de la cele 1,8 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in înmatriculate în Europa la finalul anului trecut. Maşinile hibride nu au emisii zero.

Documentul UE estimează că Europa va avea nevoie de trei milioane de puncte publice de reîncărcare şi 1.000 de staţii de alimentare cu hidrogen până în 2030 şi de aceea vor fi adoptate măsuri care să sprijine finanţarea acestora.

Reprezentanţii CE nu au dorit să comenteze în legătură cu proiectul consultat de Reuters.

Şi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a atras atenţia că extinderea reţelei de staţii de încărcare nu ţine pasul cu creşterea puternică a vânzărilor de automobile electrice, iar lipsa infrastructurii de încărcare ar putea afecta vânzările viitoare de vehicule ecologice.

Potrivit datelor ACEA, vânzările de automobile hibride şi electrice în Uniunea Europeană şi Marea Britanie au ajuns la 458.915 de unităţi anul trecut, în creştere cu 110% comparativ cu 2017. Cu toate acestea, în aceeaşi perioadă, numărul de staţii de încărcare a crescut cu 58% până la 200.000.

"Aceasta este o situaţie posibil foarte periculoasă, deoarece am putea ajunge la un punct în care creşterea vânzărilor de automobile electrice va stagna în cazul în care consumatorii vor ajunge la concluzia că nu sunt suficiente staţii de încărcare acolo unde trebuie să călătorească sau că trebuie să stea la cozi mari pentru a avea acces la o staţie de încărcare rapidă", a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.

În timp ce vânzările totale de automobile au scăzut în acest an, din cauza pandemiei de coronavirus, vânzările de automobile hibride şi electrice au crescut graţie noilor standarde mai dure privind emisiile poluante şi schemelor naţionale de sprijinire a revenirii după pandemie.

ACEA a cerut Comisiei Europene să urgenteze o revizuire a regulilor UE privind infrastructura de încărcare şi de asemenea să stabilească ţinte obligatorii pentru ca toate statele să construiască mai multe staţii de încărcare.

Strategia UE privind transportul ecologic, care ar urma să fie prezentată la finele acestui an, "va miza pe extinderea infrastructurii de încărcare la nivelul UE şi pe creşterea numărului de staţii de încărcare", a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.

Executivul european intenţionează să utilizeze fondurile UE pentru a ajuta la instalarea unui milion de staţii de încărcare publice, de care vor avea nevoie cele 13 milioane de vehicule ecologice care ar urma să circule pe drumurile din Europa în 2025.


https://www.agerpres.ro/economic-extern/2020/12/04/reuters-uniunea-europeana-are-ca-obiectiv-30-de-milioane-de-masini-electrice-pana-in-2030--621671

Mamutu

Vanzarile de electrice au inceput sa accelereze in marile tari europene in ultimele luni. In Germania au crescut de 3 ori ca procent in numarul total de masini noi vandute.
Daca este cerere va creste si nr de statii de incarcare, poate va fi un delay de 1-2ani dar se rezolva. Poate este o firma care s-a gandit inainte ca se va intampla asa ceva.... pai este: Tesla isi dezvolta reteaua de incarcatoare rapide in paralel cu cresterea de vanzari. Statiile sunt incarcate numai cu energie regenerabila, si de obicei sunt construite pe terenuri private astfel sa scape de birocratie. Pretul are adaus minim intotdeauna. Deci se poate. Totul e sa se vrea.
O statie ca si cea pe care am postat-o anterior, care are 32 de incarcatoare poate incarca cca 60masini/ora, sa zicem cu un grad de folosire de 50%, si daca in medie facem un plin de baterie/saptamana, imi va da 60*12*7=5000masini, in 5ani sunt proiectate 100de asemenea statii - 500.000masini vor putea incarca numai de la acest furnizor in UK. Diferenta mare faata de o masina pe benzina/motorina e ca multi utilizatori isi vor incarca masina acasa!
Eu sunt increzator. Da, in primii ani vor fi cozi si injuraturi la incarcatoarele rapide dar se vor putea rezolva. Internetul iti permite deja sa rezervi un incarcator sau sa stii daca e ocupat!




https://www.google.ro/amp/s/cleantechnica.com/2020/12/03/german-ev-market-rockets-above-20-share-in-november/amp/

Mamutu

Au inceput comenzile pentru modelul de mai jos, numai in US. Preturi intre 26.000 si 50.000USD. Autonomie sustinuta de incarcare solara de pana la 1600km. Coeficient de aerodinamicitate 0,13.



https://www.google.ro/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp34875659/aptera-ev-solar-no-charging-revealed/

https://www.aptera.us

voicul

Zice Toyota: 500 de km si incarcare in 10 minute, din 2021.

Toyota's game-changing solid-state battery en route for 2021 debut

https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Toyota-s-game-changing-solid-state-battery-en-route-for-2021-debut


cristi5

#2170
Aptera
Cx=0,13
3 mp de panouri solare
1600 km autonomie (in California probabil)
S-a lansat in 4 dec si stocul s-a epuizat in 24h
26kUSD



https://robbreport.com/motors/cars/aptera-new-solar-ev-can-cover-1000-miles-no-charging-1234585242

dr4qul4

mai degraba in Nevada are autonomia aia.
E o jucarie misto. Dar atat. Nu as merge cu ea vara, in weekend, pe A2, sau sa fac o tura pe Pitesti-Sibiu. Nici nu stiu daca te simte tirul
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

E ca si cum ai zice ca e misto dar nu poti trage o rulota cu ea.
Masina este clar conceputa pentru un anume tip de utilizator ce traieste intr-un climat cu foarte multe zile insorite: California,Nevada,Mongolia,Australia...clar nu pentru Suedia care nu a vazut soarele de nu stiu cate zile  (stire de la tv).

naivu

De fapt, cam aceeasi autonomie ar avea si in Suedia; autonomia exceptionala Aptera este data in primul rand de utilizarea eficienta a energiei din baterie. Chiar si soarele Suediei poate adauga ceva in bateria Apterei, iar pt cine conduce 20-30km/zi se simte; in plus, energia solara poate compensa energia consumata pe perioada parcarii sau, pt cine ramane in pana prostului electric, poate fi energia cu care se poate târî până la prima priza!
Daca te multumesc doua locuri si nu te socheaza forma, prin comparatie cu celelalte BEV cu baterii de 40kWh respectiv 100kWh, pretul e chiar bun: 30k respectiv 50k.

nirolf

Comisia Europeana pregătește cadrul legislativ pentru bateriile mașinilor electrice. Acestea vor avea nevoie de un ,,pașaport al emisiilor"


QuoteÎn cadrul proiectului de lege, printre cele mai importante puncte, este cel referitor la obligația producătorilor de baterii de a calcula și dezvălui nivelul emisiilor de carbon generate în urma procesului de  producție a bateriilor. În formula de calcul a emisiilor generate de producția de baterii, se vor regăsi emisiile generate de extragerea materiilor prime, resursele folosite în procesul de producție și inclusiv operațiunile de reciclare.

Un alt punct al proiectului prevede ținte clare cu privire la rata de recuperare a materiilor prime utilizate  în cadrul procesului de producție. Spre exemplu, rata de recuperare a materiilor precum Cobalt, Nichel, Litiu, Cupru, va trebui să fie în proporție  de peste 90%.

,,Reciclarea materialelor cheie pentru baterii, permite producătorilor să țină pasul cu cererea în creștere fără a crește activitățile miniere. De asemenea, va aduce locuri de muncă și noi companii de-a lungul lanțului valoric al reciclării în Europa."