2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rbors3

eu inca nu inteleg de ce pe DN2 acostamentul este marcat cu linie intrerupta si nu cu linie continua. De exemplu pe DN2B dupa podul Siret de la Scheia este acostament cu marcaj continuu pe care nu se circula. De ce nu s-a implementat pe tot dn2? Sincer chiar nu stiu. Este posibil ca pe un drum national accostamentul sau banda de urgenta sa fie marcat cu linie intrerupta? Multumesc.

dr4qul4

acostamentul se paote marca si cu linie intreupta. In trecut asa era mai peste tot.
Pe DN71 nu prea ai acostament (10cm..) si tot[=https://goo.gl/maps/CJ9fcTEDFTEWkvNGAurl] asa l-au marcat[/url]

Dar marcajul de pe DN2 este unic. Nu e nici marcaj de acostament nici de banda.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Soluția proastă de pe DN2, "Drumul Morții", cu o bandă și jumătate pe sens, este replicată și pe DN6, București – Alexandria

Lărgirea unui sector de drum pe DN6, București – Alexandria, se face utilizând soluția absolut nesigură din punct de vedere a siguranței în trafic denumită popular ,,o bandă și jumătate" ce și-a dovedit urmările tragice pe DN2 de atâtea ori. Alt sector de la intrarea în Alexandria a fost deja finalizat. Și este în contradicție cu viziunea responsabililor de la Transporturi, ce pilotează 2+1 alternativ pe DN2, pe anumite sectoare, dar importă soluții aberante pe DN6. Explicația: nu este trafic suficient pe DN6 pentru 2+2 benzi cu perete despărțitor, iar 2+1 alternativ este doar ,,un proiect pilot".

Într-un răspuns primit de la Direcția Regională Drumuri și Poduri București, aceștia își justifică transformarea sectoarelor de drum în 1.5 benzi +1.5 benzi (sau ceea ce ei numesc o bandă pe sens + acostament consolidat) prin lipsa unor valori de trafic care să justifice transformarea acestora în drum cu 2 benzi pe sens. În ceea ce privește sistemul 2+1 benzi alternativ, aceștia sugerează că se poate implementa foarte ușor ținând cont de acostamentul mărit al drumului, însă acesta nu este reglementat în niciun standard de proiectare, existând doar un proiect pilot pe DN2. Exact proiectul pilot cu o siguranță în trafic mult sporită.

contributors.ro (Alexandru Damian)

Deutschländer

Am si eu o intrebare: exista standard de proiectare pentru astfel de drumuri cu acostament consolidat si daca da, ca numar, cat de mare este diferenta fata de drum national standard cu 1+1 din punctul de vedere de valori de trafic.

Sper calculul lor este modificare ulterioare in 2+1, sa fie deja asfalt drumul. Altfel poti sa ramai doar socat de astfel de proiect...

naivu

Am ajuns week-end-ul trecut pe DN1C in zona Jucu-Rascruci-Bontida. M-a surprins ca, desi are aceeasi configuratie ca DN2, NIMENI nu mergea pe acostamentul largit. Nu era f aglomerat dar nici liber; are cineva din zona vreo explicatie?!

alin2pas

O justificare a cuiva pe alt forum, adept al actualului stil de condus de pe DN2, e că acolo au cea mai apropiată autostradă la sute de km distanță și ar pierde prea mult timp circulând regulamentar. Jucu e mult mai aproape de A3. Alte motive ar putea fi caracterul mai molcom al ardelenilor, amplasarea DN1C mai la vest (deci mai aproape de ,,țările cu apă caldă"), dar cred că un motiv mult mai important e acordul tacit al autorităților și poliției de pe traseu pentru stilul de condus practicat pe DN2.

GDC

#1431
@alin2pas: cineva ar putea crede ca tu consideri moldovenii "nespalati" (in acelasi sens figurativ ca si expresia "tari cu apa calda")
Un motiv ar putea fi faptul ca acostamentul largit in zona Jucu etc. e separat de banda pe portiuni lungi cu line continua, fapt ce nu se intampla pe DN2. Si atunci soferul se poate gandi: "stai ca poate aia nu e banda de mers".
Celalalt motiv e ca in mentalul colectiv DN2 e "cu doua benzi, dar au furat la banda 1", partial din motivul expus mai sus. Politia nu s-a obosit acum 20 de ani sa explice ca nu e asa, doar n-o sa se oboseasca acum.
Singura solutie rapida e sa is asume cineva injuraturile "grabitilor" si sa actioneze spre transformarea DN2 in 2+1 alternativ cu parapete median. De care, nu stiu, nu ma pronunt, nu vreau sa deschid iar discutia, dar orice parapete care va face "grabitul cu Gip" sa se gandeasca de doua ori inainte de a incerca sa calce linia mediana e un castig.

alin2pas

Nu-mi place să cataloghez în grup, pentru că fiecare dintre noi avem o individualitate aparte, deci îmi cer scuze dacă s-a înțeles așa ceva, sunt doar opinii întâlnite pe alte forumuri. Marcajele fac parte din semnalizarea rutieră, care trebuie avizată de poliția rutieră și realizată de administratorul drumului, iar modul de respectare a codului rutier pe drumurile publice se verifică de poliția rutieră, deci...
P.S. Soția mea e moldoveancă și eu nu am locuit niciodată în țările din vest, dar am avut ocazia să călătoresc prin alte țări și să sesizez multe diferențe față de cum e la noi în România.

TibiV

Imi cer scuze pentru quote, dar cred ca este nevoie...

Quote from: naivu on August 25, 2021, 08:01:06 AM
Am ajuns week-end-ul trecut pe DN1C in zona Jucu-Rascruci-Bontida. M-a surprins ca, desi are aceeasi configuratie ca DN2, NIMENI nu mergea pe acostamentul largit. Nu era f aglomerat dar nici liber; are cineva din zona vreo explicatie?!

Eu am venit joi la Dej, de la Cluj, pe DN1C, si pe drum au fost foarte multi care au circulat pe acostament.
De la utilitare lente (camionete, dubite etc.) pana la cateva autotrenuri (TIR-uri in limbaj popular...)

Tocmai de aceea m-a mirat postarea lui naivu.
Dar maine dimineata plec in sens invers. Promit sa fiu vigilent si sa imi pun copiloteasa sa pozeze vehculele de pe acostament....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Este undeva pe topic un video VHS care arata cum se circula in Suedia pe acest tip de drum. Debandada poate nu-i ca pe DN2 dar e departe de a fi ordine desavarsita

Sa lasam stereotipurile. Drumul 1+1 de 13m creeaza debandada pt ca
- benzile sunt prea late si nu e clar unde sa te plasezi (mai pe stanga, mai pe dreapta)
- se poate intra pe contrasens
- statutul legal al acostamentului e neclar

Toate astea sunt rezolvate de 2+1 alternativ

qionescu1

@TibiV
Tot maine dimineata merg si eu inspre Dej, cred ca o sa trecem unul pe langa altul :). Am mai scris aici, in ultimul timp se merge tot mai ordonat pe DN1C dupa o perioada realmente wild. Nici de blitat nu se mai bliteaza iar acostamentul e folosit in special de vehiculele lente si tot ma rar de tiruri. Asta nu inseamna ca nu mai sunt bizoni sau ca viteza nu e mare prin localitati unde mai jos de 80-90 rar sa se circule.  Nu iti vine sa crezi dar chiar se merge tot mai civilizat iar o cauza e si traficul foarte mare care tempereaza viteza. Drum bun!

tom_sawyer

#1436
Quote from: horatiu.cosma on August 27, 2021, 12:33:06 AM
Ce se face in continuare pe DN6 va fi 2+1. Sectoarele marcate ca pe DN2 au fost executate anul trecut.

For the record.

Întrebarea e: cu parapet sau fără? Îngust (WRSB sau alt tip) sau de beton?

Să sperăm ca nu vor fi limitările absurde de viteză de pe Sinești-Movilița.

vancouver

#1437
Din cate am inteles, urmatorul tronson DN2 care se transforma in 2+1 este Urziceni - Cosereni (ca. 4,5 km).

Pozitiv pentru ca:
- e relativ degradat si oricum necesita reasfaltare
- e unul din cele mai periculoase sectoare de drum, flancat dreapta stanga de boscheti inalti (unele tufe au crescut la 5-6 metri inaltime, gen copaci), ceea ce reduce vizibilitatea in curbe.
- cu ocazia asta sper sa se reconfigureze in bine si intersectia punct negru DN2 / DN2A

Negativ pentru ca:
- este unul din cele mai aglomerate sectoare => ambuteiaje => multi soferi vor capata o mai mare aversiune fata de acest tip de drum
- pe ambele parti este vegetatie salbatica pe 10-15 metri latime; o largire cu cate 1,5m pe fiecare parte era posibila fara absolut nici o problema, pentru platforma de 16m, cu parapet median. O sansa ratata.


In continuare recomand reconfigurarea in 2+1 pentru intregul sector Urziceni - Buzau, cu urmatoarele comentarii:
- traficul este mult mai redus fata de Bucuresti - Urziceni, multi soferi merg pe DN2A de la Urziceni
- calitatea carosabilului este ceva mai slaba (de exemplu raportat la Buzau-Focsani), mai ales spre capete (Cotorca - Urziceni 6km si Cioranca - Spataru 10 km), deci se poate incepe cu aceste capete
- tocmai pentru ca traficul este mai redus se circula acum cu viteze foarte mari, ceea ce poate duce la tragedii in cazul chiar si a unei mici neatentii sau erori; problema este dublata de faptul ca in unele locuri zona de acostament prezinta degradari si atunci chiar si pentru camioane este imposibil sa circule la limita din dreapta a platformei -> spatiul disponibil se ingusteaza inca o data
- pe zona comuna cu DN2 / DN1B intre sens giratoriu "Hanul lui Tinta" si intrarea in Buzau (Calea Eroilor) traficul este extrem de intens prin suprapunerea celor 2 drumuri. Aici in nici un caz nu trebuie facut 2+1, ci 2+2. E vorba de ca. 2km, primii 200m langa "Hanul lui Tinta" sunt deja la peste 16m latime drum, iar in capatul celalalt podul peste CF este de asemenea deja 2+2. Deci discutam de o largire la 2+2 pe doar ca. 2km!
- in localitati nu este necesara modificarea configuratiei actuale


Intre Afumati si Lilieci recomand sa nu se faca 2+1, ci 2+2. Traficul este extrem de intens la unele ore, fiind si mult trafic local. (ca 9 km)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

În timp, oricum toată porțiunea din DN2 dintre București și Buzău trebuie transformată în 2+2, pentru că pe această porțiune DN2 nu va fi dublat de A7 și va avea suficient trafic. Bine ar fi să se profite de lucrările de reabilitare și să se lărgească la 2+2 cu ocazia acestora peste tot unde e posibil.

elphax

stai ca o parte mare din trafic sigur se va muta pe A7. asta nu inseamna ca macar pana la Urziceni nu se poate extinde la 2+2, poate si centuri la localitati