2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

slartibartfast

+1 pentru extindere la 2+2 între Hanul lui Țintă și Buzău. Aș plusa și aș spune că ar trebui și între Hanul lui Țintă și viitorul nod Buzău Vest cu A7, pentru fluență, siguranță și claritate. Ar fi un moment foarte bun pentru asta concomitent cu lucrările la A7 lot Stâlpu-Buzău Est.

tom_sawyer

#1441
Drumul European E85 este supranumit ,,Drumul Morții" din cauza numeroaselor accidente produse în ultimii ani. Viteza excesivă este principalul motiv al acestor tragedii. Digi24 a făcut un experiment: un reporter a condus cu viteză regulamentară pe acest drum pentru a vedea reacția celorlalți șoferi. Fostul șef al Poliției Rutiere, colonelul Lucian Diniță, ne-a fost alături în acest demers.




Movilița-Sinești, 03.08.2021, începe la 2:50:00



alin2pas

Frumoasă filmare! DACĂ se circulă la mica înțelegere și cel de pe un sens se retrage parțial sau total pe acostament, pe celălalt sens au loc chiar și două mașini mari, similar unui drum 2+1. DACĂ sunt numai autoturisme, se poate circula ca pe un drum 2+2. Din păcate, deja sunt prea mulți de DACĂ.

hvm

Am dat acu peste aceasta postare a lui Horațiu de anul trecut. http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1832.msg280584#msg280584

El blama lipsa de reacție și lentoarea. As fi curios ce anume a blocat reasfaltarea în format 2+1 anul acesta? În prima instanta când am dat peste utilaje am sperat ca o sa fie 2+1. Apoi am citit forumul și m-am dezumflat  Am postat și susținut sa se facă2+1 măcar din vopsea. Nu s-a făcut nici măcar un fâs.

Poate ne explica cineva de ce?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#1444
CNAIR a lansat în iulie o licitație (o singură ofertă) pentru 25 km de parapete cu cabluri. Vrea să le monteze prioritar pe Transfăgărășan și Transalpina, probabil la marginea carosabilului.

Detalii în topicul cu parapete:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg360876#msg360876

Am înțeles că API este/poate fi în contact cu directorul de siguranță a circulației din CNAIR. S-ar putea face un pic de lobby pentru montarea și pe Sinești-Movilița (10 km din 25)? Sau măcar pe noile sectoare din DN6 care se lărgesc acum la 13 m.

La Afumați n-a mai fost niciun accident mortal de când s-a montat (scrie în caietul de sarcini).

cristi5

#1445
Nu cred ca e loc pe Sinesti-Movilita pt ca benzile de pe sensul de 2 sunt de 3,5m in loc de 3,25 si se pierde 0,5m fata de ce au suedezii. Dar depinde cat (se considera ca) poate iesi in afara drumului un camion defect.

Oricum vin vremuri grele pt 2+1 alternativ. Inteleg ca un parlamentar de Vrancea si-a exprimat deja satisfactia ca a plecat echipa de la MT si scapa de 2+1. Poa sa dea flashuri si sa intre pe contrasens in voie, cum a invatat de mic.

PS. Din cate imi amintesc pe Transfagarasan a mai fost WRSB

tom_sawyer

Atunci pe DN6. Dacă mai e valabilă informația că pe noile segmente lărgite se va amenaja 2+1.

ghrt

În Grecia mai au DNuri cu platformă de 13m. Din fericire foarte multe intersecţii sunt denivelate şi cu benzi de încadrare. Când erau aglomerate, înainte de autostrăzi, se circula ca pe DN2 - camioanele pe acostament, depăşirile pe bandă.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#1448
Accident mortal intre Sinesti si Movilita. Intrare pe contrasens

https://www.g4media.ro/trei-morti-si-trei-persoane-grav-ranite-intr-un-accident-pe-dn-2-bucuresti-urziceni-traficul-se-desfasoara-pe-un-fir-prin-dirijare.html

Probabil e o intrare involuntara, dupa curba la dreapta. Locatia probabila

https://goo.gl/maps/Ktoexe2uV8yuhmvV8

O sa iesim cu un comunicat, ca vorbeam de parapeti...

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1450
Asa cum mai avem parapet de beton pe diverse zone de 2+1 din tara in curbe (de ex. pe DN7 Rm. Valcea - Pitesti, pe DN65 Craiova - Pitesti, etc...), asa ar trebui si aici, pe zona redesenata 2+1 sa se aplaseze in toate curbele parapet din beton. Chiar daca e putin loc, nu se respecta standardele, dar da-le naibii de standarde, e vorba sa nu mai murim.

Pentru ca uite asta comenteaza lumea:

"Pana cand, ba nenorocitilor? Pana cand o sa mai murim pe drumul asta infect?
Parca vad ca o sa urmeze enşpe contestatii la A7(Ploiesti-Buzau) si ne apuca 2030 tot pe E85..
"
sursa e stirea postata de @cristi5 mai sus.

Concluzie: PARAPET MEDIAN DIN BETON IN TOATE CURBELE DE PE DN2! TOATE. IMEDIAT!

Si cand se refac benzile la 2+1 mutat corespunzator, dar pus imediat asa cum e configuratia drumului imediat - de altfel s-a facut asta deja pe centura Buzau si de atunci s-a terminat cu accidentele mortale in acele curbe:



Se vede si dupa urme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lyvyoo

Pe acele curbe de langa Buzau problema ar fi ca nu prea pot circula doua masini in paralel. De TIR + autoturism nici vorba. Bine, daca ar reface asa cum trebuie marginea drumului si acostamentul, poate ar fi o sansa dar la limita. Eu unul de cand m-am trezit cu roata dreapta intr-o mare groapa fix pe marginea benzii, dorind sa las un bizon sa depaseasca, nu mai permit nicio depasire pe acele sectoare si merg pe mijlocul drumului dar la viteza ridicata ca sa nu bag totusi prea mult in priza bizonii.

Cu alte cuvinte, in cazul parapetilor din beton trebuie calculat bine sa nu transformam 2 + 1 in 1+ 1.

ghrt

Păi oricum nu depăşeşti în curbă, că nu ai vizibilitate. Fără vizibilitate depăşesc doar descreieraţii şi alcoolicii.
La accidentul de mai sus ar fi ţinut dubiţa sau ce era pe sensul de 1 bandă, exclus depăşirea. Singura problemă e când rămâne un camion în pană şi nu poate ieşi de pe asfalt. N-am văzut aşa ceva pe centura BZ.
Cont (aproape) inactiv.

b1

Alte soluții în afară de parapetul de beton (pentru a nu ne trezi cu copaci mediani sau benzi foarte înguste) sunt:

Quote from: cristi5 on March 22, 2021, 11:04:45 AM

Un nou tip de parapete, Birsta cred dar rotund. Probabil demontabil, trebuie sa aflam mai multe...




Pe portinuea de 20 km de 1+1 ramasa, au frezat pe mijloc de-ti clantane dintii cand intri pe contrasens. Am vazut asta si pe alte drumuri 1+1, e o noua masura de siguranta, foarte simpla si eficace. @frunzaverde a vazut cum se face: "un cilindru cu dinti impins inainte".


Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

S-a mai discutat, de cate ori trebuie sa se repete. Acei mini-parapeti din Suedia nu sunt o solutie, ci o crima. Orice motociclist care are nesansa sa cada si sa ajunga in parapet va fi decapitat. In plus un microbuz inalt, un autocar, un camion etc trec peste acel parapet, deci e pus de pomana - mai ales in curba und noi acum discutam despre pierderea controlului din varii motive.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.