2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

@tom_sawyer, aici ai normativul suedez și german:



@TibiV, dacă benzile au cel puțin 3,5m., atunci: 3,5m. x 3 benzi + 2m. spațiul median = 12,5m., deci nu arunc la gunoi soluția 2+1 alternativ.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Pentru cei interesați, aici aveți o prezentare despre cum au fost gândite normativele rutiere din Irlanda, iar aici o prezentare în detaliu ale drumurilor 2+1 alternativ.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bogdanstancu

Va fi oare neparat necesesara si modificarea pantelor drumului (mutarea "varfului de panta") ?

cristi5

#1413
Documentele suedeze au devenit ceva mai complexe

Se acceseaza de aici

https://www.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/Utformning-av-vagar-och-gator/vagar-och-gators-utformning-vgu/

Si specificatiile sunt aici
http://trafikverket.diva-portal.org/smash/get/diva2:1511818/FULLTEXT02.pdf

Specificatia nu e asa precisa ca documentul precedent




Powered by API/PUM imgur uploader

Se specifica
- sensul cu o banda minim 5,1m intre parapeti  (poate fi redus la 4,35 in conditii exceptionale). Atentie, parapetele lateral e desenat in afara drumului!
- acostament (V) cel putin 0,5m pe ambele sensuri. Adica asta e varianta fara pietoni si ciclisti. "Acostament 0,5" inseamna ca pe 13m platforma e 12m
- distanta intre sensuri (Vm+M+Vm) minim 1,5m pentru spatiu median (M) max 30cm. Rezulta Vm de minim 60cm
- spatiul median (M) trebuie sa fie mai lat decat parapetele...

Cum vedeti, latimea benzii K1 si K2 nu e specificata, dar acostamentele si spatiul median au minim 2,5m (V+Vm+M+Vm+V)

Pe 13m latime rezulta 13-2,5= 10,5m spatiu pt benzi (K1+K2+K1.1). Asta inseamna la limita banda de 3,5m (3x3,5=10,5)

In normativul precedent, pentru asigurarea celor 5,1m intre parapeti pe sensul cu o banda, K1 si K2 pe sensul cu 2 benzi au fost 3,25, si K1.1 pe sensul cu o banda 3,75, dar exista spatiu de 4...)

Deci noutatea este ca, la asigurarea celor 5,1m se poate folosi spatiu din afara drumului, deci e posibila folosirea benzilor de 3,5 daca acest spatiu exista si e practicabil de vehiculele mari. Adica daca pot trage un pic in afara acostamentului in caz de defectiune

Cu Vm=60cm si cele 3 benzi de 3,5m, sensul de o banda are cel putin Vm+K1+V= 4,6m. Deci pt asigurarea celor 5,1m mai trebuie 0,5m in afara drumului.

Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

@b1: la noi, DN2 are doar 12 m de asfalt (+ 2 x 0,5 m de acostament cu pietriș)

cristi5

#1415
Asta e o dezbatere mai veche, daca DN2 e la fel de lat ca drumurile de 13m suedeze.

Eu cred ca este, ca dupa ele a fost copiat. Si cred ca si in Suedia si in Romania *platforma* (cea care sustine greutatea vehiculelor) are 12m, si asta e cel mai important.

b1

#1416
Și eu cred că DN2 are o lățime de 13m. În plus consider că nu au fost achiziționat parapet ușor pentru spațiul median special pentru această lucrare și că au de gând să pună parapet obișnuit de beton cum au făcut și cu alte ocazii, șoferii riscând astfel să rămână fără oglinzi dar și să provoace accidente cei care merg mai lent pentru că parapeții New Jersey reduc vizibilitatea în curbe.  :( De aceea militez pentru un spațiu median de 2m., așa cum apare și în celelalte normative românești (a se vedea la drumurile naționale europene cu 4 benzi și separator de sensuri).  ;)
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

pasadia

Iar eu sper din tot sufletul să pună doar niste simpli stâlpișori. Sau alt parapete ușor (cablu, ori altceva). Parapetul de beton e nebunie mai ales dacă e pe întreaga distanta. Reprezintă un obstacol pentru evacuarea apelor pluviale, a pietrișului și altor mizerii, un obstacol in plus in caz de viscol (ce facem, stăm cu sensul spre Moldova închis  sau cu circulație dificilă când o să bată vântul mai tare?)

Bachus01

CNAIR nu este in stare sa intretina cateva sute de metri de parapet NJ pe centura Buzaului . Deja a crescut vegetatie langa el . Ei spera sa intretina cateva sute de km ?

punktnet

L-am pus și pe siguranță rutieră, dar are legătură cu topicul asta

Accidentul a avut loc la ora 12:14 în localitatea Șindrilița dn2 Ia km 21+ 800m, un conducător auto în vârstă de 58 de ani a pierdut controlul asupra direcției de mers și a pătruns pe sensul opus unde a intrat în coliziune cu un cu o autoutilitară condusă de un bărbat de 25 de ani care circula regulamentar din sens opus. Din  eveniment a rezultat decesul conducătorului autoturismului și rănirea ușoară a conducătorului autoutilitare care a fost transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale.


https://www.facebook.com/groups/InfoTraficBucuresti/permalink/4402145586508397/
Just kidding.

carutasul

E70 pe teritoriul Bulgariei, că tocmai ce m-am întors, e pe mari porțiuni 2+1 alternativ și mi s-a părut foarte comod ( bine, ei au avut un alt motiv, nenumăratele urcări și coborîri) E drept, căruța de la Mioveni nu e chiar potrivită pentru genul ăsta de relief, dar tocmai de asta, parcă nu am fost nici foarte forțat de cei din spate și nici nu prea m-au blocat alții ( am avut doar vreo două situații când am mers mult în spatele unui camion, și apoi al unei bătrâne ... Lada :) ). Și șoferii erau în majoritate români, deci ... se poate :)

voicul

Ai avut noroc de "se poate"  :)

Tot acolo, rimul 2 +1 a inceput cu 2 benzi pe partea cealalta, si cum batrana rabla de BG tinea coloana in spate, 3 (trei) numere de Romania au intrat in depasire.
3
Pe parcurs treaba a devenit ceva normal.

tom_sawyer

#1422
DN2/E85 Bucuresti - Urziceni

Segmentul 2+1 începe la min. 27:00



Și o știre Digi24, cu Ionuț și directorul responsabil din CNAIR:

carutasul

^ Nu pot zice că nu au fost cazuri și la mine de depășire pe zona cu interzis, doar că au fost destul de puține ( tot de România, că pe ultimul segment al traseului nu e nici un oraș bulgăresc major deci românii sunt majoritari).  Așa în mare vorbind mie mi s-a părut un drum relaxant și cred că, poate după o perioadă de acomodare, șoferii o să se adapteze în cea mai mare parte, totdeauna o să dai de un kamikaze dar măcar o să fie mai puțini...

rt25

va fi ca la legea antifumat. La o perioada dupa implementare toata lumea va zice ca e o masura buna, inclusiv cei care o contesta acum.