2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

#1380
Eu o sa am un comentariu legat de parapeții de beton - parapeți pe care sincer sa fiu nu mi i-aș dori pe nicaieri. Și am experiența cu ei, atât pe BV - B sau centura BV, cât și prin multele locuri unde a fost montat mai nou (BV - SB, de exemplu).

Și da, știu - toată campania asta de montare de parapeti a fost o prostie căci nu a luat în calcul și o lățire laterală a platformei drumului ducând astfel la multe situații în care avem benzi extrem de înguste (vedeți coborârea spre Persani și tirurile blocate acolo).

Dar parapeții de beton prezintă un factor de pericol și pentru animale (nenumărate animale mici nu mai pot trece dintr-o parte în alta și devin roadkill) și pentru șoferi (există situații în care la "umbra" lor avem polei, bălți și acvaplanare, depozite de resturi vegetale, etc... O mulțime de factori de risc aduși de parapeții de beton datorita dimensiunii lor enorme și datorită lipsei de întreținere specifica.

Prefer oricând separare cu cabluri (iar daca motocicliștii considera prea periculoase acele drumuri ii invit să folosească DJ-urile). Sau, dacă trebuie altă soluție, pot fi folosiți stâlpișori de plastic sau o bordura de dimensiuni mici (vezi soluția implementata in Ghimbav). Dar va rog eu, nu susțineți că trebuie beton pe mijlocul DN2.

naivu

Din mesajul de Facebook al lui Cătălin Drulă: "cerut companiei de drumuri CNAIR să urgenteze implementarea soluției de regim de circulație 2+1", "proiectare atentă a detaliilor"
1- Este deja pe o ordine de zi discutarea/adoptarea normativului pt banda de 3,25m (sau normativul pt 2+1 alternativ)?
2- Există un grup de lucru care deja proiectează "atent detaliile" (adică unde va fi 2+1 și unde 1+2 și unde vor fi trecerile de la una la alta)?
3- Parapetele median complică destul de mult implementarea. Poate mai bine se implementează pe etape, întâi marcajele și apoi parapetele median! Subscriu @pasadia, parapetele din beton nu e cea mai fericită idee, ocupă un spațiu prețios + interfera cu scurgerea apei pluviale. Scopul parapetului median nu e de a opri un TIR la viteză maximă, ci de a descuraja încălcarea voluntară a liniei de separare a sensurilor; un parapete mai subțire (și implicit mai fragil) poate îndeplini cu succes acest scop.
PS: dacă motociclistii ar merge pe mijlocul benzii și nu ar încerca depășiri între autovehiculele de pe banda 2 și parapetele median nu ar trebui să-i îngrijoreze tipul de parapet  :)

alin2pas

Nu trebuie să reinventăm noi roata cu tipul de parapet, sunt destule teste în lumea asta pentru a putea alege dintre mai multe tipuri de parapet, principalul e voința de a modifica drumul din 1,5+1,5 în 2+1, ori pentru primul pas e nevoie doar de vopsea (mă rog, și modificarea normativului pentru lățimea benzii).
Aș avea doar o întrebare: am văzut opinia ca în localități drumul să fie doar 1+1, pentru siguranța pietonilor și să fie desființate acostamentele late. Dacă nu le folosim pentru mașini, aceste acostamente nu ar putea fi folosite ca benzi pentru biciclete, separate de restul carosabilului eventual cu mici borduri sau alt gen de obstacole care să descurajeze bizonii să le folosească pentru depășiri? În localități (mai ales la sate) se merge destul de mult cu bicicleta.

AlexxC

Si inca ceva mai trebuie pe langa vopsea,la fel de ieftin: rumble strips (cele mai agresive posibil).
Si nu doar aici; sunt necesare pe intreaga retea rutiera,beneficiile acestora sunt statistic dovedite .

vancouver

#1384
Nu zic ca e bine in localitate, dar motivul pentru care ne luptam aici sunt accidentele nenorocite din afara localitatilor, coliziunile frontale cu viteza f. mare. Daca incepem acum sa discutam si de localitati, PIERDEM ESENTIALUL. Repet scopul este evitarea accidentelor grave pe DN2. Unde au loc? Preponderent in afara localitatii. Cati km avem in afara? MUUUULTI. Pai atunci hai naibii sa rezolvam in afara si cand om termina, putem sa ne gandim si la localitate.

Pierdem timp si energie si nu rezolvam problema critica daca ne ocupam de DN2 in localitate!

Si nu parapet in localitate (mai multi pietoni morti, s-a intamplat unde s-a facut parapte median in localitate), deci partea asta e exclusa.

Si inca un punct important: in Germania cand se face santier pe autostrada si se inchide o cale se traseaza benzi galbene si pe cealalta cale se fac 4 benzi ingustate. Autostrada (normala 2+2) are 26 m. 26: 2=13m. Deci pe 13 metri - chiar mai putin, ca zona mediana ocupa inca minim 1m - deci pe 12m, se inghesuie temporar 4 benzi. Si se circula in regim de santier cu 80 km/h (camioanele si orice vehicul cu latimea peste 2,2 metri nu au voie sa depaseasca, trebuie sa stea pe prima banda).

DECI ATENTIE: IN GERMANIA SE CIRCULA PE 4 BENZI PE 12M CU 80 km/h. De ce noi nu putem in localitate sa folosim cei 13m sa circulam tot pe 4 benzi cu 50-70 km/h. Va spun ca in realitate asa se si circula pe DN2 si este decent. La viteza asta e cu totul altceva fata de afara cu 110-140 cum merg cei care depasesc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

API pe Facebook

În urmă cu două zile a avut loc un nou accident mortal prin ciocnire frontală lângă Urziceni pe faimosul DN2 marcat populist "1+1 dar pentru șmecheri 2+2". Vrem să discutăm astăzi despre situația limitelor de viteză pe acest drum care este cel puțin bizară.

Porțiunea #2plus1alternativ dintre Sinești și Movilița are un palmares de siguranță mult superior dar este limitată la 80 km/h. Restul drumului (în sistem rutier 1+1 criminal) are limita la 100 km/h. Dată fiind siguranța pe cele două tipuri de marcaj, ar trebui să fie invers!

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să ridice de urgență limita de viteză pe porțiunea 2+1 Sinești-Movilița la 100 km/h ca o recunoaștere a siguranței rutiere mult mai mare și, așa cum am cerut de nenumărate ori, să extindă rapid profilul 2+1 alternativ pe întreaga lungime a DN2, instalând de această dată și parapet ușor care să separe fizic cele două fluxuri de trafic.

bogdanstancu

#1386
Eu am nu inteles pozitia ministrului Drula cu necesitatea corectarea varfurilor de panta. S-au poate a bagat-o ca sa se scuze ca nu se poate face peste noapte. Daca parapetul median nu este sigilat/impermeabil nu vad o problema ca apele sa se scurga musai dinspre linia de separatie spre centru. mai e si alt aspect? Pe tronsonul experimental asa s-a facut?
Decat sa ne apucam acum sa frezam tot DN2 (chestie care ar dura mult si ar primi multe injuraturi) mai bine ne-am ocupa, asa cum a zis cineva de aici, sa cream si zone 2+2.

hvm

#1387
Dpmdv aceasta a fost o iesire la rampa reactiva, nu proactiva. A fost generata de faptul ca a existat accidentul, s-a creat mediul propice pentru a aduce in discutie 2+1 si s-a profitat de el. +1 din partea mea

Eu consider ca inainte de accident nu exista nici un plan urgent de a se implementa 2+1 fiindca exista posibilitatea de a genera ambuteiaje si oricine ar implementa asa ceva si-ar bate un cui la cosciug. Toti cei care o sa stea blocati in el o sa il injure. Ar trebui implementata in legislatie si regula fermoarului.  accident si reactia la cald a venit ca un motiv care poate fi utilizat pentru a implementa 2+1 chiar daca o sa genereze si ambuteiaje fiindca se salveaza vieti.... De asemenea pe unele portiuni 2+1 chiar nu e solutia cea mai buna tocmai fiindca va genera unele blocaje, dar eu tot sustin ca e mai bine decat acum fiindca va reduce riscul de accidente, iar in viitor pana cel putin la Podul Iloaei ar trebui sa avem 2+2.

Desi initial speram ca o sa se intample destul de repede, am ajuns la concluzia ca nu exista motivatia politica de a trece la 2+1 pentru a salva imaginea politica pana cel putin cand ar fi gata A7. Si aceasta fiindca tocmai sa asfaltat cel putin 1/4 din DN2 de la Iasi pana pe la Bacau, daca nu cumva si dupa pana la Focsani (desi fiind ud acu 2 zile cand am trecut nu prea imi dadeam seama daca e asfalt nou sau nu) si nu s-a schimbat nimic. Iar mai apoi Catalin a iesit la rampe exact cu motivul acesta: o sa necesite costuri suplimentare cu reasfaltarea. Pentru mine e la mintea cucosului ca daca asta era motivul real pentru care nu e 2+1 si cineva avea de gand sa faca 2+1 o facea inainte de reasfaltari nu dupa..... Dar.. inca o data +1 pentru fructificarea situatiei de moment. Desi chiar daca se facea mai de mult primul pas din a face initial din vopsea, tot nu cred ca ii salva pe morti ei tot se duceau pe celelalt sens. Doar daca nu cumva aceasta sa intamplat fiindca nu era inca marcat drumul.... dar eu totusi inclin sa cred ca o linie dubla continua ar fi insemnat un risc mai mic de a se intampla.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

BIGRED1984

[despre DN6] "CNAIR vrea momentan să lăţească pe o porţiune de 9 km drumul la o bandă şi jumătate pe sens, pe modelul DN2, dar pe tronsoane de circa 1-2 km."

Prima data cand aud de planul acesta, mai bine il lasau asa cum este, nu avem nevoie de alt drum al mortii.
Dar daca tot il latesc, sa-l bage direct 2+1

sursa aici https://www.zf.ro/zf-investiti-in-romania/investiti-romania-adrian-gadea-presedintele-cj-teleorman-oras-judet-20211225

tom_sawyer

#1389
1/3 Bucharest - Suceava | 12.07.2021 (luni)

Segmentul 2+1 începe la . Un ambuteiaj după pădure, trafic oprit.

https://www.youtube.com/watch?v=y_mXWSqubDA=?t

(redarea video pe alte siteuri a fost blocată de autor; se poate viziona pe youtube)

tom_sawyer

#1390
depășire pe e85


BZ 06 MEL

Duta C

Neaparat inasprite rau legile....luat permisul cu lunile ca sa se invete minte >:(

bgd77

Stai ca acum sare unul care zice ca e de vina cel depasit ca mergea prea incet.

naivu

E clar ilegal si periculos ce a facut. Nu pot totusi sa nu remarc ca, spre deosebire de multi alti bizoni, a facut-o cu oarecare grija. Cat a facut depasirea doar trei masini au venit pe contrasens, niciuna pe banda 2, iar sensul lui era suficient de liber ca sa revina in banda fara probleme. Din pacate il vor imita si altii mai putin indemanatici si mai putin prudenti sau el insusi o va repeta de prea multe ori!

Leo-Ph

toti care incalca legile pe DN2 sunt niste cretini..nu conteza ca  sa incalaca legile mai cu grija decat alti...pana nu constientizam TOTI cum TREBUIE sa circulam tot o sa avem victime...eu sper cat mai putine.