2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

COMUNICAT ASCORO – ACCIDENTE GRAVE PE DN2 (E85)

În ultimele zile au avut loc mai multe accidente extrem de grave pe DN2 Bucureşti – Bacău – Roman și DN28 Roman - Iaşi, îndeosebi în urma unor ciocniri frontale. Cel mai grav pe 25 iulie între Bacău şi Adjud, 7 morţi, dintre care 2 copii.

Ne alăturam Asociaţiei Pro Infrastructura (API) care a cerut astăzi public printr-un comunicat măsuri urgente de ameliorare a circulaţiei pe DN2. În special măsura foarte simplă de marcare a carosabilului în sistem 2+1 alternativ în locul actualului marcaj ambiguu şi care duce la situaţii la limită pe zonele cu lăţimea drumului de 13m. Pentru această retrasare nu este nevoie de nimic altceva, decât de vopsea pentru a reface marcajul existent. Între Sinești și Movilița s-a implementat deja sistemul 2+1, cu rezultate excelente pe partea de siguranţă rutieră.

Propuneri suplimentare ASCORO:

   1. Implicarea imediată a Ministrului Transporturilor domnul Cătălin Drulă și a șefei CNAIR doamna Mariana Ioniță în acest demers. Le cerem să numească o persoană în cadrul CNAIR responsabilă cu siguranța rutieră pe DN2, care apoi sa ne ţină la curent cu demersurile care se fac şi stadiul acestora. Chiar dacă autostrada A7 Ploieşti –Bacău - Paşcani este într-o fază relativ avansată de implementare (cu orizont realist de execuţie începând din 2022-2023 şi dare în trafic pentru 2024-2026), totuşi nu ne putem juca pana atunci cu vieţile oamenilor.
   2. Implicarea activă a Poliției Române şi ieșirea din starea de ,, nu avem ce face ". Să întreprindă demersuri active, inclusiv sa facă propuneri concrete pentru remedierea punctelor negre în care au loc în mod repetat accidente. De asemenea cerem Poliției Române sa amplaseze în mod constant maşini inscripţionate dotate cu radare în zonele potenţial periculoase.
   3. Pentru zonele cu valori de trafic deosebit de mari cerem lărgirea carosabilului de la 13m la 15m în afara localităţilor, amplasarea de parapet median din beton şi trasarea drumului la standard 2+2 benzi. În special tronsoanele Voluntari – Urziceni (28km de drum în afara localităţilor, toate podurile deja la nivel 2+2) şi Tg. Frumos – Iaşi (24km). Voluntari – Urziceni nu va fi dublat de nici o autostrada şi sunt de aşteptat valori mari de trafic şi după finalizarea A7. Tg. Frumos – Iaşi va fi dublat de autostrada A8, dar cu A8 suntem cu ca. 3 ani întârziaţi faţă de A7 (proiectarea nu a început, se lucrează la studiul de fezabilitate), cu orizont realist de finalizare 2030. Lărgirea de la 13 la 15 metri se poate realiza rapid în regie proprie sau contractând firme prin licitaţii de urgenţă. Lângă Alexandria o lărgire cu 5 metri a carosabilului pe DN6 s-a realizat în 3 săptămâni pe ca. 3km lungime. Cerem lărgirea la 2+2 pe Voluntari – Urziceni şi Tg. Frumos - Iaşi în afara localităţilor şi amplasarea de parapet median de beton până la sfârşitul acestui an 2021!
   4. Legat de zonele 2+1, avertizăm că aplicarea unor limitări de viteză exagerate va duce pe de o parte la furia şoferilor care au de condus pe distante lungi, pe de altă parte nu vor fi respectate. Este extrem de important ca limitele de viteza sa fie REZONABILE . Astfel, în Suedia pe zonele de 2+1 limita de viteza este 110 km/h, superioară celei de pe un drum obişnuit, iar în Germania limita este aceeaşi, 100 km/h, ca și pe restul drumurilor federale. Doar în zonele de îngustare şi trecere de la 2 benzi la o banda se impune o limitare la 80 km/h, ca şi pe zona intersecţiilor cu drumuri adiacente. La o limitare la 80 km/h pe zona de 2 benzi LEGAL NU POȚI DEPĂȘI TRAFICUL GREU CA VEHICUL UȘOR! Acest lucru este inadmisibil şi nici un şofer de autoturism nu va respecta limitarea. Recomandam 110 km/h pentru autoturisme pe zona de 2 benzi, 100 km/h pe zona de 1 banda şi 80 km/h la îngustări + intersecţii.

ASCORO, 28.07.2021.

https://www.facebook.com/buildingromania/photos/pb.218533228283983.-2207520000../2370663216404296/?type=3&theater
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

A bubuit azi presa cu 2+1 dupa pozitia noastra, ceea ce ma bucura foarte tare. Am vorbit pana acum la Europa FM, RRA, Antena 1/3, B1. A aparut pe Hotnews si probabil prin multe alte parti.

Ionut


pasa_andrei

Asa cum m-am asteptat a reactionat si Catalin acum 20 de minute :

M-am implicat din 2012 în monitorizarea proiectelor mari de infrastructură, din societatea civilă, în primul rând pentru siguranță rutieră. Pentru drumuri mai confortabile și sigure pe care să nu mai murim.
M-am luptat începând din 2013-2014 pentru autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani care să înlocuiască actualul drum ucigaș DN2. Pe vremurile acelea, atât publicul larg, dar mai ales politicienii nu înțelegeau de ce avem nevoie de o autostradă nord-sud în Moldova și am primit de nenumărate ori remarci precum "e foarte bun DN2, se merge tare, faci medie de 120 km/h de la Bacău la București, la ce ne trebuie autostradă".

România a avut și are multe, mult prea multe, drumuri presărate de cruci. Este imaginea pe care le-am desenat-o cu pixul pe hârtie celor de la Comisie când m-am luptat pentru finanțarea A7 prin PNRR. Mulți își amintesc că și DN3A București-Fetești și DN22C Cernavodă-Constanța erau drumuri ale morții în anii 2000, până s-a construit autostrada A2. Și DN7 între Sibiu și Deva era un drum al crucilor. Până s-a construit autostrada A1 Sibiu-Deva.
Autostrăzile și drumurile expres sunt o parte esențială în îmbunătățirea siguranței rutiere și a recordului negru pe care îl deține România la victime. Cealaltă parte este respectarea regulilor de circulație, respectul pentru viață, și aici acțiunea Poliției directă și prin mijloace automate este esențială.
În ceea ce privește DN2, deși A7 este în licitație pe primul sector (A3-Buzău) și urmează în lunile ce vin celelalte licitații, am cerut companiei de drumuri CNAIR să urgenteze implementarea soluției de regim de circulație 2+1 care, dacă este făcută cum trebuie, reprezintă o mare îmbunătățire a siguranței drumului.
Ce este important de reținut:

1. Un drum 2+1 are capacitatea MAI MICĂ decât un drum ca DN2 care deși în acte este 1+1 este folosit în realitate în regim (de infarct) 2+2. Deci va trebui toți să acceptăm că în anumite ore de vârf vor fi întârzieri (ambuteiaje) acolo unde nu sunt în prezent. Dar câștigăm siguranță și vieți salvate. Și asta numai până când e gata A7 care ne va scăpa definitiv de acest coșmar.

2. Conversia DN2 în 2+1 trebuie făcută ca la carte și cu cap și atenții la detalii: am cerut companiei de drumuri să elaboreze un normativ inspirat din modelul suedez. Asta înseamnă, printre altele, separator median între sensuri care să prevină intrarea pe contrasens (și accidentele frontale), benzi ușor mai înguste pe sensul cu 2 benzi pentru a lăsa o bandă mai lată pe sensul cu 1 bandă (astfel ca în caz de avarie, un vehicul ramas în pană să poată fi ocolit), zone de tranziție de la 2+1 la 1+2 corect semnalizate și trasate, integrarea intersecțiilor la nivel (cu viraje la stânga) de pe DN2 în zonele de tranziție.

3. Conversia în 2+1 nu se poate realiza peste noapte ("cu o găleată de vopsea"). E nevoie de o proiectare atentă a detaliilor (spre exemplu, pe zona existentă de pe DN2, experimentală există câteva chestiuni de siguranță care pot fi îmbunatățite). E nevoie de separare mediană și de corecții ale pantelor transversale astfel încât vârful de pantă (acolo unde scurgerile de ape se fac către ambele laterale) să fie între noile sensuri de circulație. Trebuie făcută implementarea noului sistem împreună cu așternerea de noi covoare asfaltice. Trebuie regândită zona din interiorul localităților astfel încât acostamentul să nu mai fie folosit pentru circulație.

4. Avem nevoie și de finanțarea adecvată pentru aceste măsuri - nu este fără costuri această conversie, așa cum am explicat mai sus. Am investit mult în drumuri în acest an, dar nevoile sunt și mai mari. De aceea cerem o suplimentare a sumelor pentru CNAIR, la rectificare.
Toate aceste precondiții înseamnă că nu se va face de pe azi pe mâine această conversie. Am cerut conducerii CNAIR un calendar accelerat și bine gândit al etapelor de implementare astfel ca în 2022 să introducă pe zone extinse sistemul 2+1.

În final e important să spun că nici sistemul 2+1, nici autostrăzile noi, nu ne vor salva de șoferi teribiliști, de agresivitate în trafic și de încălcarea regulilor. E nevoie și de Poliție și Ministerul de Interne pentru a aduce ordinea pe șoselele României.


Sursa: https://www.facebook.com/catalindrulausr/

tom_sawyer

#1369
Să nu uităm de noile modele de parapeți înguști, poate se mai poate adăuga o imagine+explicație la postarea pe facebook a API, să se știe că există și alte variante, nu numai cu cabluri (văd multe comentarii care subliniază pericolul pentru motocicliști):

Quote from: cristi5 on March 22, 2021, 11:04:45 AM
drumul 70 de la Enköping unde se iese de pe autostrada si pana la Borlänge a fost tranformat aproape total in 2+1 alternativ limitat la 100 km/h (drumul vechi era limitat la 90).

Marcajele par sa fi fost gata in iunie 2018 iar parapetele in august 2019.

Privind Street View de pe drumuri secundare se poate vedea cum arata drumul vechi (exact ca DN2). Daca treceti in Street View pe drumul principal, se vede varianta noua. Intersectia cu drumul secundar in acest caz a fost mutata aici pt a intari siguranta. Se vede pe indicator ca urmeaza spre vest alta intersectie, cu curba spaniola peste 3 benzi.

Un nou tip de parapete, Birsta cred dar rotund. Probabil demontabil, trebuie sa aflam mai multe...







Curba spaniola



Parapete Birsta 1P (versiunea cu profil patrat, nu cel nou rotund). Si o intersectie cu refugiu.


Acelasi Birsta 1P pe o portiune 1+1 cu separare de sens.


Bachus01

Se reacționează la emoție și vom regreta mai tarziu.  Din pacate alegem solutia cea mai simpla fara o minima consultare cu transportatorii , localnici, autorități locale , sofer i etc. Din punctul meu de vedere trebuie o analiză cost intre 2+1 Si 2+2 . Nu inteleg de ce se evita lucrul acesta . In 2021 alegem solutii de 1991. 2+2 se poate face fără dureri de cap , podurile nu trebuie modificate, culoarul este rezervat (Da , rezervat , proprietatea statului . Nu ai voie sa construiești la o anumita distanță de axul drumului iar ca srl mai plătesc si anual 1600 lei ) . Din punctul meu de vedere trebuie un mix intre 2+2 inafara localităților la pachet cu un 2+1 in localități cu insule pt pietoni si pentru încadrare la stanga . Cnair a cumparat multe utilaje in ultimii ani. E asa de greu de facut in regie propie + licitații pt tronsoane mai scurte? Sunt curios cum va arăta 2+1 pe tronsoanele Lilieci - Afumati,  Posta Calnau- Buzău,  zona Roman , Târgu Frumos,  etc...  Cu A7 gata , DN2 va avea trafic local destul de mare . Nu putem compara cu A2 . E usor de verificat densitatea demografică.

Putem avea 4000km de A , nu se va schimba spectaculos nimic fara modificarea legislatiei,  atitudinea poliției, RaR  etc . Pe bizoni nu ai cum sa ii potolește altfel .


tom_sawyer

#1371
Avem un recensământ de trafic care e programat să se desfășoare în 2021 (a fost amânat din 2020). Am postat și pe topicul de cifre de trafic.
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/235749

Sper ca ministrul sa determine CESTRIN-ul să facă publice datele.

Vom vedea atunci exact care segmente au nevoie de 2+2 dpdv al traficului.

RaduG

Foarte de acord cu poziția API.

Cu o mică schimbare la tipul de parapet. În Suedia, de unde s-a preluat modelul de parapet cu cablu, se circulă cu motocicleta foarte puțin spre deloc, din motive evidente - carosabil înghețat trei sferturi din an. În România, cel puțin 6 luni pe an se circulă cu motorul. Deci ,,modelul Suedez" nu este cel mai potrivit pentru noi. Haideți să nu mai dăm cu copy-paste la tot felul de soluții, doar pentru că s-au aplicat în diverse state pe care le admirăm. Suedia este un mare exemplu în orice, inclusiv în siguranță rutieră, dar soluția acesta nu e fezabilă la noi.

Pentru motocicliști, parapetul metalic, mai precis stâlpii acestuia, indiferent că sunt conectați printr-o glisieră sau cabluri, sunt ghilotine. Ce înseamnă asta pe un drum de 100 km/h? Că cea mai mică greșeală, a ta sau a altuia care nu te-a văzut, îți lasă extrem de puțin spațiu de manevră, iar o căzătură pe banda a doua are potențial fatal. Glisiera clasică mai e cum e (poate ai 1% șanse să te arunce înapoi), dar stâlpii aceia prin care trece cablul te agață imediat, sunt de departe cea mai proastă soluție posibilă. Nu știu cum s-o exprim mai plastic, dar pentru siguranța motocicliștilor, poți la fel de bine să amplasezi niște cârlige de măcelărie din 5 în 5 m pe mijlocul șoselei. Prefer de 1000 de ori să nu am nici un obstacol și să am o șansă oarecare (10-20-30-50% în funcție de trafic) să mă duc pe contrasens fără să dea peste mine vreun vehicul, decât să mă opresc sigur, 100%, și brusc, într-o piesă metalică. Pentru că oprirea bruscă este cea care produce rănile.

Și atunci unde mai este conceptul de ,,forgiving roads", enunțat de ministrul Drulă că se intenționează să fie implementat? Dacă pentru o categorie de participanți la trafic transformăm drumul într-o loterie?

Sunt două soluții posibile:
1. Glisieră dublă până jos - destul de scumpă, am văzut-o aplicată doar în curbe unde șansele de impact sunt mai mari și doar în țările (mediteraneene) în care se merge mult cu motorul, și pe circuitele de viteză.
2. Parapet din beton

Altfel, riscăm să transformăm un hazard în alt hazard.

vancouver

Singura solutie este parapetul de beton. Se poate produce local in cantitati nelimitate (si de catre orice firma locala de prefabricate), nu are legatura cu pretul mondial al metalului, nu necesita intretinere si doar la impact cu un vehicul de dimensiuni foarte mari va avea de suferit ca sa fie necesare lucrari sub trafic (alt pericol pentru siguranta). Nu rupe gatul motociclistilor, rezista fara probleme si la autocare si camioane usoare. Daca nu e prea scund, are automat si rol antiorbire, nu sunt necesare acele palete oribile de pe autostrada, care dupa cativa ani se rup la vant si trebuie schimbate sub trafic.

Solutiile cu parapet din cabluri nu impiedica complet patrunderea pe contrasens. Are loc o patrundere pe ca. 1-1,5metri timp de 1-2 secunde si atunci e dupa noroc, daca pe contrasens este sau nu cineva.

Chiar si daca se face 2+1, parapetul trebuie sa fie din beton. Sau deloc. Sau de beton in curbe si deloc in linie dreapta
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

De ce deloc în linie dreaptă?

Bizonilor le este rușine să treacă peste linia continuă în linie dreaptă?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Nu cred că sunt chiar așa vitrege condițiile pentru motocicliști în Suedia, poate ne spun mai multe "suedezii" de pe forum.

Dpdv al numărului de motociclete ne bat la fundul gol, la o populație de două ori mai mică:

parc auto Romania 2021


sursa: https://www.drpciv.ro/news-details/statistica/6019908b7d66a112ac8ad1a4

Number of motorcycles in traffic and parked respectively.


sursa: https://www.trafa.se/en/road-traffic/vehicle-statistics/


Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

#1376
Eu n-o să-ți citez din statistici, ci din documentul ,,Motorcycle Vision Zero" elaborat de ,,The Swedish Motorcyclists Association", disponibil aici: https://www.svmc.se/upload/SMC%20centralt/Dokument/rapporter/MC_Vision%20Zero.pdf





În traducere liberă:
,,Studiile aprofundate SRA din perioada 2000-2003 arată că 7 la sută din accidentele de motocicletă sunt cauzate de ,,cusururi" ale drumului. În 46% din accidentele mortale, sunt menționate diverse forme de forțe de coliziune cu lateralele drumului. Cele mai comune obstacole sunt pomi, bariere laterale, stâlpi, șanțuri și pante. SMC nu are nimic împotriva barierelor mediane care protejează de traficul din sens opus. Dar SMC vrea ca barierele care se instalează să fie sigure pentru toți participanții la trafic. Un standard pentru bariere care necesită teste de impact cu motocicliști a fost dezvoltate de CEN, dar nu există obligația (legală N.R.) de a-l folosi. ..... Când se fac noi amplasări de bariere, ar trebui folosite cele de tipul cel mai sigur pentru motocicliști."

LE: În Suedia se face mult adventure și enduro pe rețeaua bogată de drumuri de macadam, plus că există acea lege a liberei circulații prin natură, pe oriunde. Nu o să vezi drumuri forestiere cu bariere în Suedia, chiar dacă proprietatea e privată. Sincer, nu am văzut prea mulți motocicliști pe asfalt în Suedia, dar mă rog, experiența mea Suedeză e limitată. Și oricum nu e un contest de care comunitate moto e mai mare, ci era vorba de safety. Și, cum am menționat mai sus, și ei se plâng de aceleași probleme. Diferența o face că acolo chiar sunt ascultați, și părerile lor contează. Pentru că și ei plătesc taxe și impozite și au aceleași drepturi ca și automobiliștii, atunci când se face o investiție din bani publici pentru creșterea siguranței rutiere.

cristi5

#1377
A fost o scapare mentionarea parapetelui cu cabluri in pozitia API. Textul initial pe care l-am scris nu mentiona asta ci doar separare fizica. Asa cum s-a spus mai sus, in Suedia se folosesc in conversii recente parapeti Saferoad (de ex Birsta) pe care i-am documentat pe forum

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg336230#msg336230



Si varianta mai veche (Birsta 1P)


Afirmatii gen "singura solutie este X" (gen beton) eu nu comentez ca e pierdere de vreme. Orice problema inginereasca are multe solutii, si Suedia a explorat si testat cel putin 3 care nu-s de beton de-a lungul a vreo 3 decenii de 2+1 alternativ.

Personal eu sunt inca sceptic ca se va intampla ceva dupa valul emotional, asa cum nu s-a intamplat mare lucru de la Sinesti-Movilita. Doamna Ionita, cu toate meritele dumneaei, detine ultimul cuvant si poate bloca si intarzia treburile. Trebuie normata banda de 3,25m, trebuie omologat si achizitionat (licitatii, contestatii) un parapete median ingust ca cele de mai sus sau WRSB. Apoi proiectare, calendar... Toate socotelile pot fi incurcate usor.

Vreau sa-l mentionez aici pe domnul Cristian Andrei, care se ocupa cu siguranta la CNAIR si sa-i multumesc pentru efortul de la Sinesti-Movilita.

Ionut

Legat de parapet, nu trebuie sa facem un secret din faptul ca pozitia API este scrisa de Cristi, specialistul nostru intern pe partea de 2+1. La editare, in ideea de a fi mai clar, de a se intelege (de catre tot romanul) ce e aia "parapet usor", eu am pus in paranteza, ca exemplu, nicidecum ca solutie universala sau optima, cablu elastic, in ideea ca am mai promovat solutia asta (care e foarte buna) si in trecut si sa inteleaga lumea despre ce naiba vorbim.

Asta e, vad ca a generat niste discutii, greseala mea, mi-o asum, inca un motiv de rastignire in piata centrala. Nu am mai editat ulterior pozitia, tocmai pentru ca e posibil ca lumea sa nu stie ce dracu e aia "parapet usor" si sa inteleaga. API nu a zis NICIODATA ca SINGURA solutie este WRSB. Mai mult, maine poate sa apara o solutie (mult) mai buna de "parapet usor", light crash barrier, fata de tot ce e acum pe piata. Punem de-aia. Nu asta e ideea, sunt detalii tehnice.

Ideea e sa facem dracului 2+1!

Ca si fara parapet avem ZERO MORTI!

Ionut

Rant offtopic. Imi dau singur ban pentru toata ziua, nu mai comentez nimic.

Avem in RO boala asta a cautatului nodului in papura. Ai zis cablu elastic, motociclistii vai... nu nu nu nu e bine! Prin urmare, nu facem 2+1. :o Breteaua aia in nodul Sebes nu e optima, trebuia mai lata, in 0,1% din cazuri tiristul ti-o trage. Nu mai facem bretea de viteza, era mai simplu cu giratoriu. ??? Stam in trafic bara la bara timp de 5% din saptamana pe sectorul 2+1. 95% din timp e OK dar noi vrem 100%. Rezulta, 2+1 e o mizerie. >:( Au intrat niste criminali pe contrasens pe A2, API cere inchisoare pentru idioti. Publicul: da bai dar politia nu-si face treaba. Asadar, de ce dracu sa ne chinuim sa schimbam codul rutier si legea penala. :((

FUCK LOGIC!

[/rant]