2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: tom_sawyer on May 26, 2021, 01:10:03 AM
@vancouver: de acord cu lărgirea la 2+2 până la Urziceni, cred că trebuie făcută. Pe restul drumului însă nu dărâma ideea de 2+1 susținând cu orice preț 2+2.

Da, clar. E tardiv acum sa se faca 2+2 pe zonele paralele cu A7. Asta am si spus intr-un post anterior. Pe zonele paralele cu A7 trebuie pregatita trecerea la 2+1, fara parapet median. Pe masura ce e nevoie de reasfaltari se poate reface marcajul in noua varianta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

 :lol: exact asta am tot zis si eu. Si parapete median pare mult acum pt zonele dublate de A7/A8. Vopseaua in schimb merge.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

@vancouver & @dr4qul4,

Mai oameni buni,
voi v-ati aliat pe pozitia "faceti orice pe DN2, dar nu-i puneti parapete median!" ?...

Explicati-mi si mie ce dezastru inegalabil ar produce acel parapete median?
Bizonii nu vor mai putea sa depaseasca pe zona de 1 banda/sens?
Soferii care ajung involuntar pe contrasens nu se mai pun la socoteala accidentelor?!...

Ca sa nu existe discutii ca am "atacat" colegi fara un temei real:

Quote from: vancouver on May 26, 2021, 07:26:49 PM
Pe zonele paralele cu A7 trebuie pregatita trecerea la 2+1, fara parapet median. Pe masura ce e nevoie de reasfaltari se poate reface marcajul in noua varianta.

Quote from: dr4qul4 on May 26, 2021, 08:42:20 PM
Si parapete median pare mult acum pt zonele dublate de A7/A8. Vopseaua in schimb merge.

Sincer... Eu am impresia ca voi vreti sa circulati cu viteza maxima posibila (peste cea legala, si chiar peste cea data de bunul simt automobilistic), iar parapetele va cam incurca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu nu sunt impotriva parapetului, dar consider ca cnair nu mai trebuie sa-si iroseasca resursele si atenția pe asa ceva.
Unde vom avea A paralela in viitorul apropiat, sa puna consiliile judetene ce vor. Si daca pun, sa se ocupe si de mentenanță.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Uau, asa o prostie, @TibiV. Pai eu de ce mama masii tot sustin 2+2 in loc de 2+1. Ca sa se poata puna parapet median si sa o fie cu adevarat siguranta. Si nu parapet de cabluri, care este ucigator pentru motociclisti si vax-albina pentru camioane.

Deci eu, cel mai mare sustinator al parapetelui median, eu care sustin sa nu se faca compromisuri si sa se faca IMEDIAT 2+2... accept cu jumate gura ca e prea tarziu si ca deja A7 e pe teava si accept in final sa renunt la pretentia de a mai face ceva pe DN2 paralel cu A7 ... afara de o retrasare a benzilor...

Pai nene, asta e chiar nesimtire si obraznicie, sa-mi spui mie ca eu sustin sa se faca fara parapet median.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

Cam asa o sa arate DN1B si DN2 de la Valea Calugareasca pana la Siret dupa ce e gata A7.
O sa aiba cel mai mic trafic dintre toate drumurile nationale din zona!
Mai explicati-mi odata de ce vreti sa investim mai mult decat o vopsea in acest viitor drum fantoma?
Haideti va rog sa ne concentram pe drumurile care nu vor fi dublate vreodata de vreo sosea de viteza : Bucuresti-Urziceni,Tg-Mures-Reghin, Bacau-Piatra Neamt,Ploiesti-Valeni de Munte s.a.m.d


tom_sawyer

Nu pot să cred ca am ajuns să n-avem bani de un amărât de parapete median. Și drumul permite să faci și depășiri și să ai și parapete despărțitor de sensuri.

Uităm că avem cei mai mulți morți pe șosele din UE :(

Și accidentele grave cu morți și răniți au un cost cuantificabil în bani.

cristi5

Ideea e sa fim *pregatiti* de parapete. Acum nu suntem, ca n-avem banda de 3,25.

tom_sawyer

#1313
Quote from: tom_sawyer on May 25, 2021, 11:24:48 PM
Quote from: vancouver on May 25, 2021, 09:09:04 PM
s-a largit de la 1+1 la 2+2 o bucata de ca. 2 km din DN6 de la iesirea din Alexandria spre Bucuresti.

Nu s-a lărgit la 2+2 real, ci s-a lărgit la...... DN2, fix același standard care e acum pe DN2, asfalt de 12 m cu acostamente neasfaltate de 0,5 m.

De la min. 5:40 bucata lărgită la o bandă și jumătate:



Și retur, min. 1:25:57




MZA de 8.000, față de 17-20.000 pe Sinești - Movilița. Au ratat ocazia de a amenaja direct 2+1.


hvm

@AlexxC

Adica in vreo 5 ani pana la Pascani, si vreo 8 pana la Iasi. Dar pana atunci ce facem? Avand in vedere ca a trecut si vremea vopselei pe Tg Frumoas - Iasi, urmatoarea o sa fie peste vreo 4-5 ani, cand speram ca A8 sa fie deja in executie.......

Pana atunci lasam asa in loc sa urmam exemplu de la Sinesti unde se pare (inca nu avem confirmare statistica) s-a redus numarul de accidente frontale cu victima.

@tom_sawyer
Daca esti situatia in care trebuie sa ceri unui lenes sa inlesneasca putin posibilitatea credinciosilor de a se inchina la o rascruce de drumuri, atunci trebuie sa te multumesti in ai cere in prima instanta sa bata o cruce in pamant si sa puna o candela langa, nu sa ii spui ca tu vrei Catedrala Mantuirii Neamului ca de asta e nevoie acolo ca sunt mii de credinciori care trec prin zona.
Legenda:
lenes = CNAIR
Cruce cu candela = marcaj 2+1 pe DN2+DN28
Catedrala Mantuirii Neamului = 2+2 pe toata lungimea, parapete median,  centuri in jurul tuturor localitatilor fara access direct din proprietate ci doar prin intersectii denivelate cu alte drumuri
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#1315
Din excelul cu puncte negre pe DN+A al CNAIR pus de @cristi5 aici am extras datele (numar accidente, morți și răniți în perioada 2015-2019) pentru DN2 și DN28 (segmentele cu platformă de 13 m, care se pot amenaja 2+1 alternativ).

Segmentul Sinești-Movilița este km 30 - km 39, dar nu apare în listă, deși a fost amenajat abia în vara lui 2019 (și în anii anteriori au fost o mulțime de accidente grave acolo).





Powered by API/PUM imgur uploader

hvm

inca nu a fost marcajul realizat pe Iasi - podul iloaiei.Ce se mai asteapta? Macar daca in ultimul moment se desteapta si se face 2+1, dar nu cred....

Aseara a depasit unul coloana din fata pana pe banda mea si a trebuit sa ies de pe asfalt ca sa nu ma loveasca.   imediat dupa ce am iesit din Letcani.. si cu toate ca e ditamai strada lata de 13 metri, am iesit de pe asfalt cu roata din dreapta. Din pacate nu imi mergea camera.

L-am injurat bine, mai gandeam totusi ca mi s-a intamplat de 2 ori in ultimii doi ani sa tb sa ies de pe strada, i-am spus tot ce aveam de spus prin statie ca avea si el... Si merg mai departe inca vreo 4 km ca sa ma opresc in fundul unuia care mergea "regulamentar" in fata mea cu 60-65 km pe ora si mi s-a bagat in fata cam pe mijlocul drumului cand am incercat sa il depasesc. Atunci schimb semnalizarea din stanga in dreapta ca sa il depasesc pe dreapta si iar  se baga in fata mea, trag stanga iar,  trage si el. Pana la urma m-am pus in spatele lui, am semnalizat dreapta si am depasit prin stanga.

Sa nu credeti ca l-am blitat sau l-am enervat in vreun fel... Doar am semnalizat de pe la vreo 300 de metri in spatele lui ca veneam mai repede si voiam sa il depasesc din prima, dar, cand mi s-a bagat in fata, am pus frana pana la 60 ca am crezut initial ca a adormit si se duce in stanga.... Ma intreb daca era baut sau drogat.... Aveam cam 100-105km/h cand l-am ajuns...

Are dreptate TibiV cu semnatura lui.... mama lor e tot timpul gravida

Si in concluzie, oricum ar decide (sper ca totusi 2+1) sa il marcheze mai repede. Fiindca e mai sigur si cu marcaj 1,75+1,75 decat deloc....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#1317
Nu stim nimic de vreun 2+1 deci probabil vor marca in sistemul obisnuit care induce soferii in eroare ca au 2+2. Marcaj neclar, accidentul e "firesc"

TibiV

Quote from: RaduC on June 10, 2021, 11:20:12 PM
O secțiune a drumului național N2 din Irlanda, ce leagă Dublin ul de orașul Derry din Irlanda de Nord. Filmare în direcția spre Derry.

Am filmat secțiunea de 2+1 alternativ dar și secțiuni de 1+1 din capete și un bonus de "Country Lane" chiar la sfârșit.

Scuze scuturarea, e filmat cu telefonul "fixat" într-un suport cam flexibil.



Mda...
Doar in Romania "nu se poate" 2+1 cu WRSB, pentru ca "reduce capacitatea"... (Argumentul celui care striga cel mai tare impotriva argumentului "in Romania nu se poate...)
Dar sustine ca in Romania trebuie "musai" 2+2 pe DN2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#1319
1. Nu am spus niciodata ca WRSB reduce capacitatea.
2. Am spus ca real se circula deja 2+2 pe DN2 si de aceea o reducere la 2+1 este o imbecilitate, o nesimtire, o bataie de joc uriasa la adresa soferilor (pentru mine initial ceva exclus, nu am mai intalnit asa ceva in lume).
3. Am incurajat intotdeauna transformarea de drumuri care acum sunt 1+1 in 2+1 (asa cum vedem in video-ul din Irlanda).
4. Am incurajat intodeauna parapetul median, doar am aratat ca beton e mai bun decat WRSB.

Altii spun ca NU SE POATE 2+2 cu parapet de beton. Eu spun ca se poate si foarte repede. Ca se poate si siguranta si calitate si respect fata de soferi si parapet median de beton.

Evident ca 2+1 cu dungi pe asfalt este mai bun decat nimic. Evident ca 2+1 cu WRSB este inca o data si mai bun decat 2+1 doar cu marcaje. N-am spus niciodata altceva. Am spus doar ca o sa apara ambuteiaje, ceea ce s-a si intamplat (sute de mesaje aici pe forum in anii anteriori modificarii, in care ati incercat sa-mi explicati ca nu o sa apara ambuteiaje, ca sunt nebun, ca de unde le scot). Din punctul meu de vedere sa introduci o masura noua, care intentionat duce la ambuteiaje, cand in alte tari se cheltuie miliarde pentru a le evita, mi se pare de o imbecilitate crunta. Pur si simplu initial, cand am inceput sa argumentez, nu mi-a dat prin cap - efectiv nu mi-a dat prin cap - ca cineva poate sa considere ambuteiajele ca fiind ceva ce poate fi ignorat. De aceea pentru mine rezulta la vremea aceea ca 2+1 este imposibil. Adica este imposibil nu fizic, ci imposibil pentru ca reduce capacitatea drumului. Ceea ce mie mi se parea inadmisibil altora li se pare o bagatela. Circulatia NE-FLUENTA pare sa fie ceva admisibil si in regula pentru unii - ba mai mult au tupeul incredibil sa sustina ca doar 3% din timp apar ambuteiaje. Asta punand la 100% si noaptea. Ca daca scoti din calcul noaptea nu mai sunt 3, sunt vreo 5%. Si apoi daca te gandesti ca in astia 5% din timp sunt 10% sau mai multe dintre vehiculele care trec pe acel drum, atunci nu mai pare asa o bagatela. Practic 10%+ vehicule parcurg drumul si stau mai mult sau mai putin in ambuteiaj... Am ramas consternat cand mi s-a explicat ca o masura de modernizare e ok sa duca la ambuteiaj... Prima data da, nu m-am gandit la asa ceva. Pentru mine o masura de modernizare care duce si numai 1% la ambuteiaj era EXCLUSA, pentru ca nu este o modernizare, ci o ... ceva indescriptibil.

In fata neputintei romanesti de a lua o masura serioasa in final am cedat si am spus: ok, astia chiar sunt incapabili. Chiar si cei care ar trebui sa urle ca vor ceva mai bun (soferii, adica noi pe forum) sunt incapabili sa-si doreasca ceva mai bun. Sunt deja resemnati oamenii. Atunci clar, decat absolut nimic nimic, desfiitarea sistemului actual chiar si cu pretul unor ambuteiaje, este deja un mare progres si trebuie incurajat. Decat 'nica, buna si Anica.

Subliniez insa ca incapacitatea, neputinta de a face o modernizare nu este a autoritatilor. ESTE A NEAMULUI ROMANESC IN ANSAMBLU. Voi aici pe forum, care trebuia sa urlati si sa fiti promotorii modernizarii, voi deja ati blocat demersul.

Demersul meu de a cere o modernizare nu s-a lovit de oameni din statul roman. S-a oprit la nivelul "strangerii de semnaturi", la nivelul la care incercam sa conving o comunitate sa facem un front comun si sa cerem o medernizare fara compromisuri. Nu numai ca nu am strans nici o semnatura. Invers, am fost facut de ras si de ocara, asa cum o dovedeste din plin postarea anterioara a lui @TibiV.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.