2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bachus01

In niciun caz 2+1 , mai ales la intrare in Iasi . Un exercitiu de imaginatie cum arata un 2+1 de la Afumati pana Bucuresti .  Ai blocat totul .


Usor , usor intrarile + iesirele de pe DN2 , mai ales in apropierea oraselor mai mari se vor transforma in bulevarde . Eu as opta pentru largirea la 2+2 si solutii decente/sigure pentru viraj la stanga macar pe 10-20km in apropierea oraselor .

Referitor la accidentele din lipsa marcajelor pur si simplu e horror sa nu ai marcaje . Am prins pe pasul Tihuta anul trecut sau acum 2 ani cand au asfaltat cateva portiuni . Noaptea , cumulat cu ceata la 30 km/h nu reuseam sa tin banda .  Acelasi banc il avem peste tot .

irirat

@hvm - legarea amenzii de veniturile contravenientului nu cred ca tine in Romania, probabil va avea efect asupra celor 3.5% care castiga peste 10000 de lei brut pe luna
https://www.wall-street.ro/articol/Careers/248017/distributia-salariilor-in-tara-noastra-1-din-4-romani-castiga-salariul-minim-iar-altii-iau-pana-la-120-000-de-lei-pe-luna.html#gref

Ce te faci cu cei care isi "iau" banii altfel decat prin salariu (sunt actionari la una sau mai multe firme dar au salariu minim pe economie si isi deconteaza toate cheltuielile pe firma, lucreaza pe PFA - discutabil aici, sau pur si simplu fiind in zona gri sau ilegala, nu-si declara veniturile, de ex. samsarii de masini/ manelistii/ alti lucratori din cea mai veche meserie din lume / managerii lucratorilor din categoria anterioara...Ori astia sunt multi, chiar in zona activitatilor licite, tentatia de a lucra pe firma sau pe PFA cand ai potential sa castigi peste 5000 EUR /luna, e mare.

ovideatza

Quote from: ovideatza on May 24, 2021, 10:13:27 PM
Nu va fi 2+1, cred ca s-au apucat deja de marcat. De ar face macar unele benzi de incadrare, cum au facut anul trecut prin Targu Frumos, si tot ar fi bine. Sper macar atat.

Fac, in Podu Iloaiei parca, insule la trecerile de pietoni. Dar nu sunt 100% sigur ca acolo, nu mai retin.

Am trecut azi. Este premarcat aproape tot ce e si asfaltat. Nici urma de 2+1 sau alta imbunatatire, cat de cat minora.
Nici macar la trecerea CF de la Letcani, unde s-ar fi pretat o banda de stocaj pt viraj stanga spre Dumesti si restrangerea pe ambele sensuri la 1 banda.

TRecerile de pietoni cu insule se fac in Letcani.

vancouver

Ne invartim ca un coi intr-o caldare. Din 2017 de cand a fost pornit acest thread se putea bine mersi largi tot DN2 in afara localitatii cu inca 2 metri si face 2+2 cu parapet median, asa cum am cerut eu.

Ba ca stai ca parapet subtire, ba ca stai ca fara, ba ca stai ca la margine drumul nu e consolidat cum trebuie si nu se poate face acolo o banda, ba ca stai ca intersectii, ba ca ambuteiaje in cascada vineri si duminica.... rahat amestecat la tot pasul.

Ce-o fi asa greu de inteles ca trebuie largit la 2+2 si pus peste tot parapet median de beton?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#1294
Și cum mai iei bani din PNRR pentru A7?

În ăștia 4 ani atât s-a putut obține: un sector de test și popularizarea conceptului de 2+1. Sper să se poată mai mult cu noua conducere de la minister.

Nicio șansă să fi obținut lărgirea la 2+2 din moment ce in 2016 deja era lansată A7.

hvm

Da, si eu as vrea sa fie 2+2 macar pana la Letcani, dar nu cred ca o sa se intampla aceasta in urmatorii 10 ani. Avand in vedere ca se face A7/A8 voi considerati ca e eficient dpdv economic sa se extinda la 2+2 tot tronsonul DN2 + continuarea de la Roman la Iasi sau sa se faca un 2+1 din marcaj (mult mai simplu de intretinut) si dat inainte cu autostrada? Iar banii necesari pentru extindere la 2+2 sa se faca un DX in alta parte. In momentul acesta nu putem sa facem si extindere 2+2 si Autostrada pe acest traseu (sper sa ma insel, dar sunt 99,9999% sigur ca nu e posibil cu resursele pe care le are MT acum). Si da, pentru cei care o sa imi sara in cap ca se face alta legatura A8 - Iasi de la Letcani la Iasi, propunerea cu 2+1 doar din vopsea era pentru a creste relativ siguranta pana atunci si chiar si dupa (asta daca nu se intampla o minune si se largeste la 2+2 toata bucata). Toata investitiile trebuie sa isi gaseasca justificare dpdv economic, e nevoie de un ROI cat mai mare (si nu ma refer aici un roi de albine).

Acum ca am clarificat de ce consider ca nu se face largire la 2+2 va intreb pe cei care sunteti impotriva la 2+1 din marcaj (mai ales cei care locuiec in Iasi) ce alegeti ce avem acum sau un 2+1 din marcaj? Intreb fiindca nu cred ca o sa se intampla prea curand parapete pe mijloc de la Letcani la Iasi, iar dupa ce se face legatura A8 - Iasi nu o sa mai vedem nici modificare in 2+1, nici estindere la 2+2, nici parapete pe mijloc. E posibil sa gresesc insa intre ce e acum si un 2+1 unde fiecare are banda lui si la fiecare 2-3 km pot sa depasesc pe banda mea si nu pe contrasens eu zic ca e mai bine 2+1. Ca o sa fie bizoni in continuare, sunt deacord (sunt si la Sinesti), dar cu o suma mult mai mica s-ar fi obtinut un efect mult mai mare in ce priveste siguranta.

Si nu inteleg de ce nu se poate face la fel ca pe celalalt tronson de la Sinesti (poate imi scapa mie, dar nu vad parametul median link aici) si din cate tin minte era la un moment dat aici pe thread un comunicat de la politia rutiera care arata ca s-a redus numarul de accidente frontale grave in urma acestei schimbari (sau o sa veniti sa spuneti ca nu o sa aiba geometrie de 2+1 si asta o sa duca la acelasi numar de accidente)

Din punctul meu de vedere ceea ce avem acum e mult mai prost decat un 2+1 pana la metro si de acolo ar trebui sa fie facut macar un pasaj peste sensul giratoriu cu centura si intersectia de la Dedeman/Arabesque  macar pe 1+1 (desi un 2+2 ar trebui sa fie si continuat cu 2+2 pana la antibiotice de unde in continuare e 2+2) si apoi facut inca un asemenea pasaj macar 1+1 (desi tot 2+2 ar trebui sa fie dar nu prea e loc de 2+2) la giratoriul de la Carrefour.  Si asa s-ar mai rezolva problema blocajelor continue pe cele doua zone si am ramane doar cu blocajul de la Podul Iloaei unde nu se rezolva decat cu centura din pacate sau cu daramat tot ce e pe langa drum pe o distanta de 500m.

In concluzie hai sa vedem ce cred eu:
1. E suficient 2+1? Nu
2. E mai bun dpdv al sigurantei decat ce avem acum? Sigur Da.
3. Ar duce la o reducere a sigurantei? Cu siguranta nu.
4. Ar fi mai scump de implementat decat celelalte solutii? Sigur nu.
5. Exista sperante sa se faca 2+2 pe acest traseu? Din cate stiu nu. As fi super fericit daca s-ar face in urmatoarele 3 saptamani cat ar fi durat de facut 2+1 din marcaj, sau macar in urmatorii 2 ani, dar nu cred. Stie cineva altceva?

Si atunci care ar fi problema? Unde gresesc in judecata mea? Oricum nu o sa se faca nimic fiindca se pare ca s-a marcat deja 1,5+1,5. De acu asteptam sa se largeasca la 2+2 cu parapete. Dar nu imi fac sperante, fiindca sunt 99,9999% sigur ca nu o sa se faca. Sper sa gresesc.....

PS: Hai sa punem de un pariu totusi. E cineva dispus sa parieze impotriva mea cu o donatie de 2000 ron la API ca o sa se faca 2+2 inainte de 31.12.2023 pe traseul actual de la Letcani (comparativ cu 3 saptamani sau chiar mai putin cat ar fi durat sa se faca 2+1 din marcaj)? Pariul meu este ca nu. Este cineva aici dispus sa parieze ca da? Daca este, imi adaug pariul in semnatura. Sper sa nu dispara respectivul de pe forum pana atunci ca sunt sigur ca o sa tb sa plateasca.


Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

Anul trecut inainte de alegeri IN REGIE PROPRIE s-a facut un hei rup de ca. 3-4 saptamani, in care s-a largit de la 1+1 la 2+2 o bucata de ca. 2 km din DN6 de la iesirea din Alexandria spre Bucuresti.

Aici nu e nevoie sa se treaca de la 1+1 la 2+2 ci de la 1,75+1,75 la 2+2, adica un rahat. De la 13m cat sunt acum la 15 metri e f. putin si intr-o luna nu se fac doar 2 km, ca la Alexandria, ci se poate face complet cate un tronson intre 2 localitati. De ex. Cosereni - Urziceni sunt 4,5 km intre zona care este deja 2+2 la iesirea din Cosereni (podul peste Ialomita) pana la sensul giratoriu intersectie cu DN1D. Una din zonele de drum cele mai periculoase, cu multe accidente grave, fiind padure si niste curbe de viteza acolo. Plus benzinaria, plus intersectia cu DN2A, care se mai poate optimiza un pic cu ocazia asta.

Daca CNAIR decide treaba asta, executia nu are cum sa dureze mai mult de 1 luna, incl. montaj parapetul median de beton. Si e absurd acolo sa presupui ca e o problema cu vreo expropriere, ca sunt niste boscheti de numa numa pe ambele parti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#1297
Eu, cel de la Iasi , zic asa:

De la Iasi (Era) si pana la intrarea in Letcani (Sandra) zona este si va deveni una urbana. Pana la Antibiotice deja exista planuri sa devina bulevard. Sper sa devina bulevard real, fara prapete, cu semafoare, trotuare, etc.

De la Antibiotice pana la Letcani, indiferent de ce 7 autostrazi vom avea, ar trebui:
- 2+2 Cu limitari de viteza, zone de intoarcere, acces la spatiile comerciale din drumuri paralele cu ce principal (exista deja asemenea drumuri, trebui doar fortati sa fie singura cale de acces).
- "cocosasa" peste rondul cu VO actul + nod denivelat cu drumul de legatura cu A8. Adica noduri denivelate. Sau mai bine expropriem si daramam BlackSea si facem un singur nod executat corect.



De la Letcani la Bucuresti ne trebuie A8 + A7 si DN2(+28) convertit in 2+1 extraurban cu 1+1 in localitati. In zona care ramane poate facem piste de biciclete, trotuare, etc..altele pt a ne revansa catre locuitorii din aceste localitati. Oricum, profilul sa fie adus la descurajare maximala a traficului de lung parcurs.

Dar asta dupa ce avem Letcani-Motca-Bucuresti autostrada. Sau converitit cate un segment ulterior deschiderii segmentului omolog de autostrada.

Daca A7 o intrezarim, A8 Letcani-nod A7 e departe. Dupa atatia morti am ajuns si eu sa cred ca daca ar dura 2 saptamani conversia era mai bine 2+1.

DAR Letcani- Tg Frumos abia a fost reasfaltat  (anul aceata termina) si marcat 1,7+1,7.
Sa fim realisti. Nu se va modifica nimic in urmatorii 5-7 ani.

Tg Frumos-Sabaoani insa e altceva. E cam praf momentan, cand si daca se va moderniza ar fi un candidat la 2+1 excelent. E mai virajat, o singura localitate care e oricum 1+1, trafic mai scazut, cred ca s-ar preta foarte bine pt proiect de 2+1.

tom_sawyer

Quote from: vancouver on May 25, 2021, 09:09:04 PM
s-a largit de la 1+1 la 2+2 o bucata de ca. 2 km din DN6 de la iesirea din Alexandria spre Bucuresti.

Nu s-a lărgit la 2+2 real, ci s-a lărgit la...... DN2, fix același standard care e acum pe DN2, asfalt de 12 m cu acostamente neasfaltate de 0,5 m.

Știu ca s-a mai pus atunci poza, o pun din nou:



(captura de ecran de aici)

De ce nu s-a lărgit la 2+2 real? Pentru că..... exproprieri:
QuoteCristi Barbu, cunoscut în Teleorman ca Bitanu, acum secretar general adjunct al Guvernului, a prezentat public soluția. [...]

Întrebat despre cum va fi posibilă lărgirea drumului fără expropieri, Cristi Barbu a afirmat că acest aspect va fi rezolvat cu ajutorul primarilor, care susțin că oamenii din comunele lor sunt dispuși să cedeze câte in metru de teren, acolo unde este necesar și este proprietate privată.
sursa

Asta cu oamenii care cedează benevol e pura vrăjeala electorala.

vancouver

Aha, deci s-a largit cu ca. 2,5metri. Deci fara probleme se poate largi pe DN2 cu 1 metru!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Si exista diverse solutii, de ex:



La preturile din Germania un astfel de zid de sprijin ingropat ar costa cam 200.000-300.000 € / km, fara sapatura si umplutura (doar structura de beton). Acuma depinde si daca chiar se face un km si e totul la fel, mai scade pretul, daca se face doar pe 100m, atunci e mai scump.

Sigur, nu se poate adopta asa ceva pe 200km de-a lungul DN2, dar se poate adopta daca sunt probleme cu un numar limitat de proprietari, care refuza exproprierea sau unde limita de proprietate are o alura ciudata si trebuie expropiat poate doar un colt - si ar fi mai mare daraua.

Se poate si cu gabioane sau biscuiti, mult mai ieftin decat zid de sprijin. Deci solutii exista si cand spatiul e mai limitat, si se vede clar ca se mai pot fura astfel 1,5-1,8 metri.

Vointa sa fie.

Daca aici pe forum plecam cu nu in brate si nici macar nu incercam sa intrebam autoritatile, atunci meciul e pierdut. Lasa CNAIR-ul sa raspunda si sa zica ce e si ce nu e posibil. Mai ales pe zona neparalela cu A7 eu zic ca investitia e de interes national si atunci exproprierea e o formalitate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1301
@dr4qul4 dar nu zice nimeni va trebuie pus parapete median din prima zi. La Sinesti-Movilita e lipsa de aproape 2 ani. (ma rog, acolo asa va ramane fiind 3 bezi de 3,5m)

Tocmai asta e farmecul 2+1
- nu e all or nothing ca autostrada intre 2 noduri dar ofera nivel de siguranta similar
- nu trebuie echipat complet din prima zi (cu parapete etc).
- nu trebuie sa fie 2+1 peste tot. Se combina usor cu 1+1 sau 2+2

Pt parapete median trebuie schimbat normativul pt banda de 3,25m. Bazat pe experiente precedente, asta dureaza un deceniu :lol:

Pentru pasionatii de extindere de DN la 2+2 reamintesc ca exista un topic special pentru asta. Tocmai s-a postat acolo, apare pe fluxuri.

tom_sawyer

@vancouver: de acord cu lărgirea la 2+2 până la Urziceni, cred că trebuie făcută. Pe restul drumului însă nu dărâma ideea de 2+1 susținând cu orice preț 2+2.

hvm

@Ovideatza:
Spunea cineva ca deja e marcat pe zona pe care s-a reasfaltat (adica Podu Iloaiei - Letcani). Joi, cand am trecut eu, nu era... Daca e chiar gata, atunci in total a durat 5 zile cu tot cu sambata si duminica. N-o sa se faca nimic in urmatorii 4-6 ani.

@Vancouver:
Solutii sunt, problema e ca nu se justifica economic sau oricum am vrea noi ca sa se apuce CNAIR sa faca extindere la DN2 cand faci A in paralel. Mai ales ca estul zonelor din tara au probleme peste tot cu infrastructura. Decat sa expropriezi 4m x 200Km ca sa faci un 2+2 pe DN2, mai bine faci din pix un 2+1 si mai faci si un un 30-40 km de A prin alta parte... si te concentrezi pe A7/A8 si nu te apuci acum sa faci DN2 cand "teoretic" se face autostraza. Il lasi in pace ca si asa se circula greu pe el (cel mult il reabilitezi pe unde e nevoie si ii pui un marcaj mai bun si mai sigur.)

Daca asta ar fi ultimul drum din tara care are nevoie de extindere si nu mai e nici o centura de facut, atunci da, il faci in paralel cu A si pe urma spui: Gata. am terminat s-a rezolvat toata infrastrutura in RO. DAr cand ai o gramada de zone in care tre sa faci ceva: A7, A78, A6, A1, A3, A13, A4, A11, A5, FoBr, Buzau/BR, BR-TL-Constanta, Con-VamaVeche,  Gura Humorului, Campulung, Vatra Dornei, Bistrita, Dej - Apahida, SM-BM-Dej, nu te apuci sa extinzi un DN care "teoretic" e dublat de autostrada in urmatoarea perioada ~5 ani.. Pe de alta parte s-ar putea sa nu se faca nici o autostrada, si atunci ar fi mai bine sa se inceapa planurile de extindere la 2+2.... you never know - a se vedea A3(CoBra,cluj - oradea) A8, A1
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ovideatza

Eu ziceam ca e PREmarcat. Adica acele puncte de ghidaj pt marcaje. Dar se poate observa din acest premarcaj deja ca e trasat la fel, 1,5+1,5.
Daca era vreo revolutie s-ar fi anuntat, comunicat CNAIR ceva.