2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

  DN2 (E85) este amenajat/transformat la/în 2+2 de la km130+500 la km 137, între Buzău și Râmnicu Sărat.............. Atât !!

TibiV

Quote from: aqualung on June 11, 2021, 04:54:43 PM
Crucea Comisoaiei, despre care se vorbește în materialul video al lui @tom_sawyer, este punctul aflat chiar la începutul (dinspre Buzău) al porțiunii de 2+2, unde este o șicană în pantă (ceva foarte rar de-a lungul lui DN2, care imediat până acolo și imediat dincolo este drept ca săgeata și plat ca în palmă):

Cred ca este zona despre care am postat in urma cu 3 ani si jumatate...
Quote from: TibiV on December 23, 2017, 06:30:31 PM
Cateva capturi dintr-o filmare facuta ieri, 22 decembrie, pe DN2.
(Ora este insa setata gresit)

Ca tot disutam de parapeti, in special WRSB...
Undeva intre Buzau si Ramnicul Sarat, unde este 2+2 "curat"...

Urmeaza o curba larga la stanga, in coborare

WTF ?....

Soferul "nostru" trage disperat dreapta

Noroc ca banda 1 a fost libera, pentru ca BZ-73-LYA nu are unde sa se retraga...

Este clar ca a intrat in depasire in curba, peste linia dubla continua...


Pacat ca a fost filmat de un "civil". Dobitocul merita sa ramana fara carnet pe vreo 10 ani...

Deci, indiferent ca este 2+2, 2+1 sau 1,5+1,5, este nevoie de separator fizic median (intre sensuri).
Ca țara este plina de șumahări...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

Dumnezeule!

Ar fi bune definite limitele șofatului periculos si introduse și la noi training uri cu exemple grafice de copii mutilați în incidente rutiere și creșteri pronunțate ale poliței anuale de asigurare.

Oamenii chiar nu au făcută pregătirea rutieră. Ăla n-are cum sa știe ce-i aia linie dublă continua și de ce nu se calcă

tom_sawyer

#1338
kamikaze pe E85 / DN2

min. 0:27


Indicatorul de punct negru la 0:39


Accident acum câteva zile la Crucea Comisoaiei:

slartibartfast

@TibiV, exact.

Dacă știrea prezintă filmări chiar de la acel accident, el pare a fi fost pe zona de 1,5+1,5 - poate puțin înainte de Crucea Comisoaiei, unde se fac 2+2 și este șicana.

cristi5

#1340
La 3:30 se vede cum camionul autorului depaseste alt camion stationat pe sensul cu o singura banda



(Pt cine crede ca suedezii sunt disciplinati in trafic, recomand inca odata acest canal, TruckerDashcam. Se pot invata si cateva injuraturi suedeze, adresate de camionagiu soferilor de autoturism)

vancouver

Asta e exact tipul de camionagiu idiot, care crede ca are prioritate ca e mare. Desi in repetate randuri se repeta aceeasi schema, adica masini care clar urmeaza sa se bage in fata lui, el nu franeaza de nici o culoare, nu face loc, nu previne. Si cand cate unul chiar se baga, atunci franeaza si mai si claxoneaza. Condus preventiv cangi.

Ce-si imagineaza, ca daca e mare are voie sa mearga pe tempomat cu viteza constanta si oricine il obliga sa mai franeze e un prost?

Cat despre depasirea din zona 2+1, e de toata jena. E numai si numai pentru ca celalalt camion a iesit efectiv pe acostament (pe ala adevarat, nu pe ce numim noi acostament la DN2), si asta numai pentru ca inca a putut misca vehiculul dupa ce a ramas in pana si pentru ca acolo era loc (dar nu peste tot e camp, mai sunt si structuri, poduri, deblee, unde nu se mai poate, ca e parapet pe margine. Mie cel putin nu mi se pare admisibil asa ceva pe un drum aglomerat gen DN2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

@Vancouver:
Pe DN2 (pana cand o sa se faca 2+2 care asa cum spune si @bachus01 si tu, si sa nu credeti ca eu nu sunt deacord ca este necesar indiferent ca o sa avem A7 pe langa) consideri ca e mai bine? Asa cum e acum 1.75+1.75 din marcaj sau daca ar fi 2+1 din marcaj?

Ce parere aveti? Sa fie facut 2+1 din marcaj si sa militam pentru largirea la 2+2 sau il lasam cum e acum si militam doar pentru largilea 2+2?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#1343
@vancouver e un eveniment exceptional (si foarte rar) rezolvat cu masuri exceptionale, dar strict cu resurse locale: cei doi soferi se descurca lejer. L-am pus pentru ca s-a scris aici ca e imposibil etc.

Nu ma asteptam ca tu sa apreciezi, deci esti perfect previzibil :)

vancouver

#1344
Parerea mea am mai spus-o si o repet oricand:
- prima data parapet median de beton pus pe mijloc in toate curbele, asa cum e drumul acum.
- 2+2 facut imediat in regie proprie. CNAIR a cumparat in 2017-2019 ca. 1000 de utilaje utraperformante de toate tipurile din fonduri europene. Daca se aduna toate aceste 1000 de utilaje din toata tara, largirea la 2+2 se face in ca. 3-4 luni de vara. Cu o mica pregatire prealabila. Toate, dar absolut toate podurile si chiar si o parte din podete sunt deja 2+2 sau cu latimea de 15 metri. Pe DN6 Alexandria - Bucuresti o largire de la 1+1 la 1,75+1,75 a durat 3 sapt. pe 2,5km (pe ambele sensuri) cu presiune electorala, 5 utilaje si o firma de cartier. Acolo s-a largit de la 7 la 13 metri, adica 2 in plus pe fiecare parte. Aici trebuie doar cate unul. Pe ambele parti ale DN2 acum sunt 2- 5 metri de vegetatie salbatica. Si de-o fi nevoie sa se expropieze, in prima instanta se poate inchiria acel metru. Gratis, ca doar nu o sa se plateasca bani pentru teren cu balarii. Daca pe ici pe colo sunt totusi probleme, se face un mic zi de sprijin de 1metru inaltime (cu o talpa de 1 metru sub terasamentul actual, adica un L si nu mai e nevoie de acel spatiu in care terasamentul se pierde la 45°. Sau in loc de zid de sprijin de beton, cu biscuiti sau cu gabioane sau 50000 de alte solutii. Orice punct de pe traseu este tehnic rezolvabil si in cel mai nefericit caz vor fi 5-10% din traseu pe care largirea nu va functiona imediat, ci va dura poate 1-2 ani pana se lamuresc niste probleme (gen proiect pentru zidul de care vorbeam, acces spre proprietati si benzinarii, etc..).
- Atentie: discutam numai si numai de zonele din afara localitatii. In localitate nu e nevoie sa se schimbe nimic!
- Cum e gata 1km de drum largit, imediat parapet median.
- Totul se poate justifica prin SIGURANTA RUTIERA + valorile uriase de trafic pentru un drum 1+1, ambuteiajele pe care le-am vazut si o sa le mai vedem pe 2+1 (si da, doar 3% din timp ambuteiaj, dar atunci trec 20%-30% din vehicule)
- cele mai multe nenorociri se produc in cateva puncte negre. A nu face nimic in aceste puncte negre e criminal. Trebuie imediat proiect de modificare in toate punctele negre de pe DN1 si DN2, proiect care sa prevada masuri urgente ce trebuie luate instantaneu, fara licitatie, ca sa nu mai moara asa multi, si apoi masuri definitive gen pasaje, poduri, intersectii denivelate, etc
- costuri estimate: 100 mil. euro in prima faza (parapet median plus largire pe ca. 250 km din 300 aflati in afara localitatilor, acolo unde e mai usor)

Daca nu se poate cum am spus eu (adica nu se vrea, ca de putut se poate), adica nu se face totul in cateva luni, atunci ajuta sa se faca si treptat. Orice metru in plus e un castig.

Exemplu: Intre Cosereni si Urziceni sunt doar 4-4,5 km. Camp si ceva padure. 4 curbe, din care 2 extrem extrem de periculoase. La capete deja 2+2, incl. podul peste Ialomita. Daca se face numai asta sa zicem in 2021 si se baga parapet median acolo, eu zic ca anual se salveaza 4-5 vieti, fara sa ne batem joc de soferi.

Dar discutia asta o avem de 3 ani si in timpul asta doar ne-am certat ca chiorii. Daca faceam 3 ani x doar 4 km in cele mai critice zone, deja era un mare pas inainte iar soferii clar ar fi apreciat si ar fi vazut ca se face treaba! Dar preferam sa ne luam injuraturi si sa nu facem nimic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

^
Corect. Toata lumea este deacord cu asta. Sunt curios cate din aceste lucruri chiar o sa fie facute. Motivul: din cele 1000 de utilaje super moderne cumparate eu am vazut doar 15 cred care au asfaltat intre Iasi si Podul Iloaei in max 1 luna tot (Poate restul o fi fost la Cosevita).

Presupun ca daca ar fi facut 2+1 si se apucai imediat de extins pana in iarna era gata, dar nu se poate, trebuie SF, trebuie justificare (si A7 omoara tot ce presupune largire) trebuie proiect, trebuie licitatie, trebuie contract (DRPD nu poate face in regie proprie ca obosesc dupa asa activitate pe DN68A si pe Podul Iloaiei - Iasi au nevoie de vreo luna de odihna cred - desi eu cred ca n-am pierde daca s-ar lucra in ritmul asta. Doua luni munca serioasa pe timpul noptii cand e gol si apoi o luna liber ca deh, suntem la stat). In 5 ani cu toti angajatii DRPD ar trebui rezolvate toate DN-urile cu statut de E sa fie ca in palma.
Asta ar trebui sa fie una din schimbari, sa vedem ca DRPD chiar lucreaza si intretine drumurile din banii de vigneta....

si daca tot vorbim de schimbari, poate ar trebui ca CNIR (apropo a mai auzit cineva de el? o sa intreb pe threadul pentru el) sa se apuce sa lucreze si in regie proprie.... sau nu exista legislatie prin care CNIR/CNAIR sa poata subcontracta lucrarile de A/DN/Extinderi....

Revenind la treburile noastre, sunt curios cand o sa se faca extinderea DN2 la 2+2 asa cum toata lumea spune ca trebuie, afirmatie cu care sunt si eu deacord. Dar sa vedem daca se face (noi putem spune ca nu se vrea, nu se poate samd..... dar numai ei stiu care este adevarul din spatele usilor inchise. Zic asta fiindca mi s-a intamplat sa nu pot merge la o onomastica si sa imi spuna cineva ca toata lumea a avut impresia ca sunt suparat pe ei fiindca urmatorul weekend am plecat in vacanta si nu m-am mai intalnic cu ei vreo luna si ceva(doar ca eu, in fiecare seara din cele doua saptamani inaite si dupa onomastica, m-am culcat la o ora mult mai tarzie decat cand au terminat ei petrecerea).

Revenind la inrebarea de la inceput: Eu intrebam ce consideri ca ar trebui facut pana se extinde la 2+2 (1.75+1.75 sau 2+1)? ;) Pe baza raspunsului tau inteleg ca nimic. (Si tacerea este un raspuns)...

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Quote from: AlexxC on July 14, 2021, 11:37:23 PM
CNAIR prin DRDP Iasi s-au apucat de asternut covor asfaltic nou pe DN2 intre Adjud-Bacau si Bacau-Roman

Și totuși nimic 2+1 alternativ?

tom_sawyer

#1347
Pe 23 septembrie 2018 @cristi5 publica acest articol, în urma unei zile cu 6 morți pe DN2:

https://www.contributors.ro/drumurile-21-alternativ-sau-cum-poate-dn2-sa-devina-5-ori-mai-sigur/

Subiectul a devenit mai cunoscut în societate și în vara anului 2019 s-a inaugurat un sectorul de testare a 2+1 între Sinești și Movilița.


Astăzi au fost 8 morți pe DN2 în urma unei ciocniri frontale în apropiere de Răcăciuni, Bacău. Culmea este că au loc asfaltări ale drumului în zonă, păstrându-se aceeași configurație criminală cu acostament lărgit, când ar fi foarte ușor să se traseze 2+1 alternativ, mai ales că traficul în zonă este mai redus decât în apropierea Bucureștiului, deci inconvenientul legat de ambuteiajele sporadice este mai redus.

Concluzie: DRDP Iași -> CANIR -> Ministerul Transporturilor nu fac tot ce le stă în putință pentru creșterea siguranței și reducerea morților pe drumurile patriei.

hvm

^
Eu cand am auzit ca o sa fie Cutter la MT ma gandeam ca in sfarsit o sa fie transformat in 2+1 fara parapeti si mai speram ca cel putin pana la Letcani sa fie upgrade la 2+2.

Acu m-as multumi si cu un 2+1 din vopsea fara parapeti ca tare ma tem ca de largit nici nu se pune problema, desi costurile ar fi relativ mici.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

E un moment emoțional propice pt retrasarea DN2 la 2+1 alternativ (măcar +/- 20km de la locul accidentului). Ar fi o șansă și pt conceptul de 2+1 alternativ care, însuși @cristi5 spune, nu a fost aplicat pe cea mai inspirată porțiune (și generează ambuteiaje la orele de vârf). Aplicat pe zone cu trafic ceva mai redus își va etala mai mult avantajele și mai puțin dezavantajele.