2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1050
@cristi5: comentariul acela pe contributors cu birocratia cred ca se refera la demersul de a schimba normativul pentru banda de 3,25.

Cei care au comentat nemultumiti pe FB de solutia 2+1 nu sunt nicidecum bizoni, sunt oameni care locuiesc/lucreaza in Bucuresti si parcurg segmentul doar vineri/duminica, la orele de varf, deci au vazut doar jumatatea goala a paharului. Trebuie tratati cu respect si intelesi. Ma bucur, Cristi, ca ai avut rabdarea sa le raspunzi calm la fiecare.

Fac o speculatie de ce a ales CNAIR segmentul Sinesti-Movilita. Probabil pentru ca aici au avut loc cele mai multe accidente mortale. Dupa un drum lung dinspre Moldova, probabil multi isi prierd rabadarea si intra in depasiri riscante, plus oboseala acumulata.

andrey_rsu

Salutare , primul meu post pe forum desi va urmaresc aproape zilnic de ceva ani buni, felicitari pe acesta cale pentru evolutia frumoasa atat a forumului cat si a asociatiei API.
Legat de subiectul atat de comentat al solutiei 2+1 alternativ eu unul sunt 100% de acord in principal din cauza factorului siguranta . Sunt clujean si am ocazia cam de doua ori pe luna sa tranzitez minunatul DN1C pana la Dej si sincer romanul  vrea autostrazi si drumuri express dar ca mentalitate si aducatie rutiera se comporta ca in evul mediu, trist. Sa va dau cel mai bun exemplu  , a avut de mers prietena mea pana la Beclean si retur, a facut drumul cu masina mea fiind masina mai sigura la drumuri externe , fiind prima data cand a condus in partea acea singura ( are experienta de 4 ani la volan zi de zi dar nu a condus niciodata pe minunatul drum).Ajunge acasa si o intreb cum a fost.....zice bine, dar ca ala e cel mai cretin si idiot drum pe  care a condus vreodata , nu a vazut in viata ei mai multa prostie la volan cauzata de configuratia drumului.
In contrast cu DN1C conducem amandoi des pe Cluj -Turda , nu are rost sa povestim cat confort si siguranta iti poate oferi un drum cu doua benzi pe sens si separatoare New Jersey, desi si aici au reusit sa il distruga partial cu acele borduri atat de nefericit montate  in localitati.
Ca si concluzie personala , pe care incerc sa o explic cat mai multor oameni extrem de reticenti , e ca avem nevoie de 2+1 ( cu parapet evident) tocmai pentru a reduce accidentele , oamenii uita extrem de repede ca suntem in acel top al rusinii Europei la numarul de decese in accidente rutiere. Pentru mine e clar ca nu va fi niciodata dublat la 2 benzi DN1C si nici DN2 , astea sunt vise ale celor care nu sunt informati, tot ce putem face pana avem autostrazi e sa incercam sa limitam cat se poate pierderile inutile de vieti omenesti motiv pentru care salut inca odata toata munca depusa de voi cei care va luptati din rasputeri pentru asta . Drumuri bune.

TibiV

Quote from: Ionut on January 07, 2020, 12:16:59 PM
Daca ar fi dupa mine, as transforma de maine tot DN2 (si DN1C si alte sectiuni de DN pe acelasi profil cretin) la profil 2+1 alternativ din motivele pe care le-am amintit de n ori. Asa ca daca vreti sa injurati pe cineva, injurati-ma pe mine (alaturi de Cristi, ca sa nu ma simt asa singur).

NU sunteti DOAR DOI...
Suntem cel putin 4 sau 5 care meritam injuriile alaturi de tine...
Quote from: TibiV on July 18, 2019, 04:06:07 PM
Mda... Vad ca nu am avansat (pe forum) fata de situatia de acum 2-3 ani...
Unii spun ca "2+1 alternativ nu este bun in Romania. Reduce capacitatea!"
Altii spun ca este o mare sansa de a reduce mortalitatea (este drept, nu si de a creste capacitatea...)

Eu as vrea sa facem doar un inventar. Ce avem si ce nu avem...

CE AVEM
- Avem un DN2 pe standardul suedez de 13 metri (12 metri asfalt + 1 metru acostamente pietruite)

Este standardul pe care suedezii (ce prosti!!!) l-au transformat masiv (pe vreo 3000 km, daca este sa ii cred pe colegii scandinavi. Eu nu am fost niciodata acolo, dar nu am motive sa ma indoiesc de onestitatea lor si a documentatiei postate de ei...)
Iar suedezii nu se lauda cu vreo crestere a "capacitatii", ci cu ceva mult mai bun: reducerea mortalitatii cu 75%.
Argumentul "sarantocilor" de suedezi: "costurile pentru largirea la 2+2 sunt MULT PREA MARI"...


CE NU AVEM
- NU avem in nomativul romanesc benzi de 3,25 metri (existente in normativul suedez, dar probabil ca si ei le-au introdus cand au facut conversia masiva la 2+1...) care ar face ca circulatia pe sensul cu o singura banda sa permita TIR-urilor (camioanelor) ramase in pana sa traga pe dreapta fara sa bloceze circulatia...
(Senzational, normativul romanesc prevede benzi de 3 metri, de 3,5 metri si de 3,75, dar nu prevede benzi de 3,25 metri, asa cum exista in normativul suedez)...
- NU avem in nomativul romanesc parapete ingust tip WRSB (sau orice altceva echivalent)
- NU avem bani pentru a largi DN2 simultan cu construirea unei alternative mult mai bune, numita A7/Dx7.
Daca aveti dubii despre masuratori...
Quote from: cristi5 on May 10, 2019, 04:10:21 AM
Cu benzi de 3,25 pe sensul cu 2 benzi (latime 0,5 acostament+ 2x3,25+0,65 spatiu de siguranta langa parapete, total 6,65m),  sensul cu o banda ramane la 5,35m latime, adica vreo 25 cm mai mult decat latimea a doua TIRuri de 2,55m latime, cu oglinzi rabatate. Discutia aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg204398#msg204398

CONCLUZIE
Avem o struto-camila !
Standardul suedez a fost bun ca sa avem o sosea lata (chiar si sustinatorii ferventi ai "lasa-l asa cum este" recunosc ca este un drum "2+2 ad-hoc")
Dar acelasi standard suedez NU este bun, nici pentru CNAIR, nici (din pacate) pentru unii colegi de forum, atunci cand vine vorba de cresterea sigurantei pe DN2 prin introducerea "2+1 alternativ"...

Evident, simplele marcaje pe astfalt sunt praf in ochi ca sa discrediteze / saboteze ideea de "2+1 alternativ" in Romania.
Asta cu atat mai mult cu cat....
Quote from: cristi5 on July 18, 2019, 02:24:30 PM
Accidentele de pe DN2, s-a tot spus aici, nu sunt dominate de intrare accidentala pe contrasens (care sigur ca se intampla si aia). Accidentele se intampla de obicei din lipsa de claritate si intrare oportunista si haotica pe contrasens. Tocmai asta rezolva 2+1.
Cristi, aia sunt bizonii....
Aia fac orice, in afara de a-si zgaria pretioasa masina...
Dar multe filmari, postate chiar de tine, arata ca WRSB a salvat vieti exact in cazurile de intrare involuntara pe contrasens - sosea alunecoasa, neatentie - NU conteaza. Important este ca multi ne-bizoni ajung involuntar pe contrasens (defectiuni tehnice, sau poate impinsi de altii...)

Anyway, 2+1 FARA parapet nu va face altceva decat sa compromita / saboteze ideea "2+1 alternativ" pentru multi ani de aici incolo... :((
Si am impresia ca fix asta isi doreste CNAIR... :((

Ca sa nu mai spun despre exemplul ala in care am masurat pe StreetView latimea benzilor, si care a fost preluat si de mass-media...

Deci nu sunteti doar DOI, suntem mai multi... (din pacate, NU foarte multi...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Putem chiar să facem o mini-mişcare pe acest topic, "vrem minusuri! Susţinem 2+1" :))

Are cineva idee cam câţi km din DN2 se pretează la remarcat ca 2+1? Şi dacă se poate face ok fără reasfaltare?
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

Eu nu stiu daca-s pentru 2+1, da' sunt sigur contra (1 + 1 + 2 benzi de urgenta de  0,8) == (2 + 2). Orice se face sa dispara aberatia asta e binevenit.

vancouver

Pe mine cred ca ma stiti adversar al solutiei 2+1, mai ales in varianta fara parapet median, cum avem pe DN2, si mai ales la valorile de trafic de pe DN2.

Dar am si eu un argument pro 2+1, sau mai exact in continuarea ideii lui @Liviu M. Masinile de ultima generatie au sisteme automate de ghidare pe benzile de circulatie. Aceste sisteme au fost implementate evident pentru ca ajuta la evitarea coliziunilor sau iesirilor in decor, deci la evitarea accidentelor. Ori pe un drum cu benzi neclare, gen acum DN2 cu benzile laterale de 0,75 (sau 0,80 cum zice Liviu M), aceste sisteme nu pot functiona.

In schimb pe nou desenatul 2+1 aceste sisteme functioneaza ireprosabil, deci pot ajuta soferul in caz de necaz.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#1056
Liviu M,
mi s-au tocit dintii pe subiectul asta...

Dar, chiar daca voi molfai (pe gingii, fara dinti...) voi continua sa sustin 2+1 alternativ.
DN1C Cluj-Dej ar fi trebuit sa fie tronsonul de test. Cu toate dotarile, mai ales cu WRSB...

Fix platforma de 13 metri, fix un drum national unde localnicii (din judet) conduc ca NEBUNII....
(Inclusiv membri ai familiei mele, pe care daca as fi rutierist i-as lasa de astazi fara permis...)

Am mai spus pe alte topicuri: toata lumea injura soferii bucuresteni. Hahaha...
Am batut tara in lung si in lat, si mi-e teama cumplita de numerele de MM, SM, CJ, AB... Pe langa astia, AG si PH sunt niste lesinati...
LE
...care APROAPE respecta legislatia rutiera.  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Da' ce-am zos, maica, de te suparasi asa pe mine?  :o
Eu ziceam doar ca pentru mine nu conteaza daca 2+1 sau 2+2 (cinstiti, cu benzi intregi si eventual separator), atata timp cat dispare 1.8+1.8-ul ala sinistru.
Cum si eu cred ca de 2+2 cinstiti nu se apuca nimeni in viitorul apropiat...

dr4qul4

eu sut contra oricarei variante neclare, care permite circulatia "la mica intelegere" sau pe principiul "daca ai cu ce, baga-te".
DN2, in varianta actuala exact asta face.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: Liviu M on January 07, 2020, 10:20:57 PM
Da' ce-am zos, maica, de te suparasi asa pe mine?  :o

Nu ma suparai, taica, pe tine....
Dar citeste 15-20 de pagini in urma.
Sau facem autostrada din DN2, sau mai bine NU facem nimic...
NU vreau sa pornesc alta polemica... Mi-a ajuns.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1060
Quote from: tom_sawyer on January 07, 2020, 01:58:13 PM
Cei care au comentat nemultumiti pe FB de solutia 2+1 nu sunt nicidecum bizoni, sunt oameni care locuiesc/lucreaza in Bucuresti si parcurg segmentul doar vineri/duminica, la orele de varf, deci au vazut doar jumatatea goala a paharului. Trebuie tratati cu respect si intelesi. Ma bucur, Cristi, ca ai avut rabdarea sa le raspunzi calm la fiecare.

Nu sunt numai ei! Tocmai am priceput ceva care-mi scapa pana acum. Doua postari similare cu cea citata mai sus, venite in cascada de la aceeasi persoana. Din Urziceni.

Quote
vorbiți doar despre un accident frontal, dar despre celelalte foarte grave de ce nu spuneți nimic? Cu experimentul ăsta a-ți dat-o în bară!!!!!!

Quote
interesant cum unii care nu calcă pe acest drum știu mai bine decât cei care îl fac zilnic cum este mai bine. Dacă doar statistica te interesează, adică să dea bine pe hârtie e clar mai bine. Drum la două benzi pe sens e soluția pentru cei care îl folosesc în mod curent.

Pe scurt o serie de invective (gen "n-ai mancat salam cu soia", "ati dat-o-n bara") si acuzatii despre care nu a putut da detalii (accidente grave), dupa care spune in sfarsit ce voia de fapt: drum 2+2. Am vazut asta si la altii dar la persoana  asta e cel mai evident.

Cand am vazut asta am priceput in sfarsit. Oamenii astia credeau ca vine largirea la 2+2 acusica. Era urmatorul pas firesc. Stiau ca s-a facut pana la Afumati si probabil asteptau sa ajunga la ei. Mi-a amintit de cum astepta Susteru sa vina garla Buzaului.

Si asta putem zice ca nu e chiar ceva nou. Dar altceva am inteles: din pacate acest proiect le-a curmat definitiv sperantele de 2+2. Asa ca nu le ramane decat sa injure pe API si sa arunce cu tot felul de acuze. Nu conteaza ca 2+1 salveaza vieti (ceea ce e tragic pt ca doar sunt din zona, stiu cat de periculos era Sinesti-Movilita inainte). Nu conteaza ca exista proiectul A7 si ca le va scoate traficul de tranzit din localitate, nu conteaza ca nu exista niciun plan pt 2+2.

Eu pot sa inteleg ca nu e placut pentru un localnic vineri si duminica daca are de mers in directia ambuteiajului (sau la intoarcere).  Dar sa nu aiba pic de respect pentru salvarea de vieti omenesti, mi-e mai greu sa pricep.

Pe de alta parte macar acum stiu cand sa evite drumul. Inainte daca aveau "noroc" de o ciocnire pe contrasens, stateau cateva ore blocati.

Liviu M

@TibiV: am inteles gresit, sorry.
Pe de alta parte, deoarece am scris ca (actualei variante ii) prefer 2+1 sau 2+2 si ca nu cred ca 2+2 se va face, ramane ca-s pentru 2+1. :)

TibiV

Quote from: cristi5 on January 07, 2020, 10:53:19 PM
... din pacate acest proiect le-a curmat definitiv sperantele de 2+2. Asa ca nu le ramane decat sa injure pe API si sa arunce cu tot felul de acuze. Nu conteaza ca 2+1 salveaza vieti (ceea ce e tragic pt ca doar sunt din zona, stiu cat de periculos era Sinesti-Movilita inainte). Nu conteaza ca exista proiectul A7 si ca le va scoate traficul de tranzit din localitate, nu conteaza ca nu exista niciun plan pt 2+2. Ei vor 2+2, ca solutia asta o cunosc din alte parti si 2+1 nu.

Jalnic.
Si pentru ei (nu au inteles nimic), si pentru NOI (nu am reusit sa ii FACEM sa INTELEAGA... ca nu se poate si A7, si sufletu'n Rai....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Cristi5, e mentalitatea rusească, vieţile omeneşti nu contează. Aşa funcţionează ţara aia, asta a transmis şi aici (educaţia poporului s-a făcut sub comunişti). Probabil că dacă vrei să teoretizezi găseşti explicaţii mai profunde dar până una alta argumentul salvării de vieţi funcţionează într-un singur sens: dacă îi explici convingător că va scăpa el cu viaţă. Şi asta e mai cu schepsis, nu se face simplu (găseşti explicaţia amplă în Thinking fast, and slow de Kahnemann).
Cont (aproape) inactiv.

andrey_rsu

#1064
Cu aceasi impresie am rămas și eu de la toți cei care susțin cu tărie în acele comentarii de pe Fb, ca nu ii interesează absolut deloc pierderile de vieți omenești ci doar sa se circule cât mai repede, nu contează cum, legal sau nu. Actualul mod de circulație pe aceste drumuri ( DN1C în cazul meu) e absolut haotic, dezorganizat și plin de kamikatze care îți apar în fata când nu te aștepți.
Acum ceva ani când s-a reabilitat sectorul asta de drum eram convins ca îl lărgesc la 2+ 2 cel puțin în afara localităților ca doar era loc, evident ca erau vise umede, cine drac sa gândeasca pe termen mediu măcar.... Nu mai zic de lung.