2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pana facem A7 complet va mai dura 15 ani. Hai 10, sa fiu optimist. Complet zic, nu 50 de km. Deci 10 ani. Pai pe DN2 in 10 ani vor muri 10x80 = 800 de oameni. Ce facem cu astia? Ii lasam sa moara? 2+1 alternativ se poate face in 1-2 ani. Hai in 3 ani. Deci salvam minim 7x80 = 560 de oameni. E ceva, nu credeti? Si 10 oameni daca am salva, s-ar merita. Ca e ieftin sa bagi niste asfalt de uzura (si completata fundatia drumului in cele cateva zone unde acostamentul a cedat), niste parapet WRSB si niste vopsea. Ca salvezi 500+ oameni! Cel putin jumate din ei nevinovati!

Dar cine dracu sa ne asculte?! Sulea.

andrey_rsu

Ce zice Ionuț e cel mai de bun simt lucru ce se poate face ușor..... Din păcate traim în tara care nu are nimic cu logica. Maine as semna sa facă tot DN 1 C asa, dar visam frumos.

Liviu M

Quote from: Ionut on January 08, 2020, 10:55:07 AM
Dar cine dracu sa ne asculte?! Sulea.
Daca as avea cea mai mica banuiala ca cineva cu putere de decizie "se inspira" de pe forum, as incepe sa militez pentru "2+1 rapid, urmat de/in paralel cu extinderea la 2+2 unde e nevoie".
Adica n-as exclude nici una din masuri, ci le-as porni pe amandoua. Daca am inteles bine, 2+1 n-are "nevoi birocratice" prea mari, asa ca l-as porni rapid peste tot si in paralel m-as ocupa de 2+2 acolo unde e cazul. Pana se poate "intra pe teren" ca sa se vada rezultatele unui 2+2 oricum dureaza mai mult.

vancouver

Ionuț, dacă salvam vieți e ok, facem 2+1, eu nu spun sa nu se facă. Dar sa nu minimizam artificial problema ambuteiajelor. Trebuie văzută ca atare și nu 3% egal cu zero și toți care comentează sunt niște bizoni. Ideea principala este sa comunicam la modul serios cu oamenii care se simt frustrați.

Cât despre morții care pot fi salvați, sa nu uitam ca majoritatea accidentelor sunt la intersecții, astea nu se rezolva. Și alții mulți sunt in localități, pietoni etc.

Dar de acord, dacă se salvează și 10 vieți, și tot merita făcut ceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Quote from: vancouver on January 08, 2020, 11:57:15 AM
sa nu uitam ca majoritatea accidentelor sunt la intersecții, astea nu se rezolva.
Pai daca e asa de usor de latit, nu vad de ce nu s-ar face benzi de acceleratie/deceleratie + benzi dedicate de virat la stanga. + limitare de viteza (da' cine o respecta). De denivelarea intersectiilor nu indraznesc sa zic.
Ca una e sa faci benzi de-astea pe 200 m in jurul unor intersectii, alta e sa latesti kilometri intregi.

cristi5

#1085
Quote from: vancouver on January 08, 2020, 11:57:15 AM
Dar sa nu minimizam artificial problema ambuteiajelor. Trebuie văzută ca atare și nu 3% egal cu zero și toți care comentează sunt niște bizoni. Ideea principala este sa comunicam la modul serios cu oamenii care se simt frustrați.

Corect. Am mai aflat azi de o sursa de frustrare a localnicilor. La o tamponare minora, inainte se depasea, acum nu se mai poate. Fireste ca e frustrant. Si aici ajungem iar la lipsa benzii de 3,25 din normativ, care face sensul de 2 prea lat, si sensul de o banda prea ingust.

Cred ca si trasarea e proasta, ca 2x3,5=7. Tot restul spatiului (5m fara acostamentul neasfaltat) trebuia alocat sensului de o banda.

Quote from: vancouver on January 08, 2020, 11:57:15 AM
Cât despre morții care pot fi salvați, sa nu uitam ca majoritatea accidentelor sunt la intersecții, astea nu se rezolva.

De fapt asta e un feedback pozitiv primit pe Facebook: oamenii lauda banda de incadrare spre stanga :)

Vom vedea daca vor fi accidente la intersectie, dar eu cred ca totusi pe 2+1 intersectia devine mai clara, daca e bine desenata (1+1 cu banda din mijloc pt refugiu). N-as fi asa categoric despre intersectie.


Quote from: vancouver on January 08, 2020, 10:25:25 AM
Cei 3% din timp ambuteiaj pe DN2 cu 2+1 sunt in sine o problema. Eu v-am avertizat ca asa o sa se intample si nu m-ati crezut, am umplut zeci de pagini cu teorii si grafice din Suedia despre capacitate de trafic, nu are rost sa reluam discutia. Acum incercati sa reduceti importanta ambuteiajelor cu un calcul teoretic: 97% din timp drumul e liber. Da, pentru un observator exterior, care sta in padure la Sinesti si priveste traficul e corect.  MZA pe acolo este pe la 15.000 daca nu ma insel.

MZA e peste 20k, si noi am spus de la bun inceput ca MZA e prea mare (cu graficele alea din Suedia de care zici tu), ca deci zona de test e prost aleasa din pdv MZA (dar se pare ca e bine aleasa din pdv nevoie de a mari siguranta).  Am zis ca daca va functiona acolo, va functiona oriunde pe DN2.

Toate informatiile despre MZA pe 2+1, despre banda de 3,25, despre separatorul ingust, erau publice si sunt si in articolul meu de pe contributors. Scrie clar si ca scade capacitatea cu 15%, adica exact ce argumentezi si tu. Am fost deschisi cu toate astea. Ce mai voiai, sa ma duc sa ma leg cu lanturi de poarta CNAIR pana schimba zona de test?

Si cum am fost deschisi atunci, suntem deschisi si acum cu informatii de trafic, la un nivel pe care nu-l are nici CESTRIN, tocmai pentru ca ne simtim partial responsabili (sau eu ma simt cel putin).

In rest de acord ca 97% din timp nu inseamna deloc 97% din vehicule, nici pe departe. Si daca socotim nr de pasageri e si mai rau. De acord ca am fost prea pozitiv(i) cu interpretarea asta, pentru ca statistica e una si practica din teren e alta, mai ales daca treci in weekend sau treci zilnic si prinzi cate o problema. Si asta am invatat (cam tarziu) citind comentarii pe Fb.

Eu ma bucur ca suntem in epoca Waze/Google Traffic, ca drumul e predictibil (se stie cam cand sunt ambuteiaje de weekend), si ca exista rute alternative. Sper ca trendul de scadere al ambuteiajelor de weekend pe care l-am vazut sa continue. Si fireste sper ca trendul de siguranta sa continue.

cristi5

#1086
Quote from: Ionut on January 08, 2020, 10:55:07 AM
Pana facem A7 complet va mai dura 15 ani. Hai 10, sa fiu optimist. Complet zic, nu 50 de km. Deci 10 ani. Pai pe DN2 in 10 ani vor muri 10x80 = 800 de oameni. Ce facem cu astia? Ii lasam sa moara? 2+1 alternativ se poate face in 1-2 ani. Hai in 3 ani. Deci salvam minim 7x80 = 560 de oameni. E ceva, nu credeti? Si 10 oameni daca am salva, s-ar merita. Ca e ieftin sa bagi niste asfalt de uzura (si completata fundatia drumului in cele cateva zone unde acostamentul a cedat), niste parapet WRSB si niste vopsea. Ca salvezi 500+ oameni! Cel putin jumate din ei nevinovati!

Foarte bun calculul Ionut (cu amendamentul ca A7 nu apare peste noapte, ci cateva procente pe an, alea  trebuie scazute din calcul :) ) Teoretic, cu banda de 3,25 si WRSB drumul ar fi la capacitatea si siguranta maxima. Dar ce facem cu Buzau-Afumati duminica seara?

Eu am crezut initial ca va fi ambuteiaj numai la prima trecere 2-1. Dupa trecerea de "dop"  traficul ar urma sa fie fluent. Dar vedem deja pe Sinesti-Movilita ca nu e asa. Se face ambuteiaj la toate trecerile 2-1. Pe orice zona cu flux mai mare decat 1650-1700 vehicule/ora ar fi ambuteiaj minim 10-15 km. Si mi-e teama ca duminica seara avem acest flux si la nord de Buzau. Nici nu stiu daca are CESTRIN date despre flux pe ore si zile, poate stie @frunzaverde

Dar hai sa zicem ca e numai Buzau-Afumati. Cred ca singura solutie este A7 Ploiesti-Buzau. Urgenta maxima... Ruta alternativa indicata pe Facebook este Buzau-Mizil-Ploiesti.

Alta idee este descurajarea intrarii pe banda 2 la ora de varf. Pt ca revenirea distruge practic fluxul. Dar astea sunt fineturi care nu stiu sa functioneze undeva. Oamenii se baga ca se grabesc...

pasadia

Cum să aibă date pe zile? Asta ar presupune sa recenzeze in week-end, sau sa monteze senzori / camere cu acest scop - prea multă bătaie de cap!

Și la urma-urmelor, M-ul din MZA semnifica media. Aia e informația utilă, media, că doar nu se construiește pentru vârfuri de sezon sau momentele de genul asta.

vancouver

Ce ar mai ajuta la o mai buna acceptanta a solutiei 2+1 si la reducerea ambuteiajelor de vineri + duminica, ar fi o reabilitare a solutiei alternative via A3 / nod Gherghita / judetene pana la Mizil + DN28 Mizil - Buzau.

De ex. judetenele de pe parcurs trecute la CNAIR ca nationale, largite cu 20-30 cm dreapta stanga, refacuta fundatia sa nu mai apara gropi, asfaltat, marcat ireprosabil. Ca sa se poata folosi in siguranta si pe intuneric. Plus DN28 Mizil Buzau reasfaltat complet si liniat clar. Acum sunt portiuni reasfaltate alternate cu unele mai proaste (de galben).

Si atunci daca exista o varianta alternativa decenta pentru autoturisme, promovata atunci cand sunt ambuteiaje + ca Waze o sa ghideze automat pe acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

...că doar nu se construiește pentru vârfuri de sezon sau momentele de genul asta.

+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1090
Hai sa vorbim strict tehnic.

Stim cum functioneaza 10 km de 2+1 pe fluxul de duminica seara. Un vehicul pierde sa zicem 30 min acolo duminica seara (se poate calcula mai exact din datele Waze)

Daca s-ar prelungi 2+1 la 20km cat ar pierde acelasi vehicul? 60 min? @vancouver, ce zici? Daca s-ar prelungi la 100? 200? Ca pe restul de 200 presupun ca nu avem flux mai mare de 1600 nici duminica seara.

cristi5

#1091
@pasadia

La recensamantul de trafic banuiesc ca numaratorile sunt defalcate pe ore. Numaratoarea se face in mai multe zile din an etc. Deci undeva la CESTRIN trebuie sa fie datele astea. Fiind asa buni prieteni cu dl. Ionita, le vom obtine fara indoiala :)

In legatura cu "varfurile", aici vorbim de varfuri de flux saptamanal. E foarte greu sa le explici unor oameni care inainte mergeau cu 80-100 intins duminica seara (cu ceva ambuteiaje cel putin la Afumati dar probabil si in alte parti, plus accidente) ca acuma gata, o sa mearga cand cu 15 cand cu 100 dar mai mult cu 20.  Pe VP ambuteiajul ultracunoscut sezonier a aparut treptat, oamenii au avut timp sa se adapteze mental si logistic (si au tren cu cele mai bune frecvente din ro). Aici e peste noapte.

cristi5

#1092
@vancouver

Eu cred ca deja da Waze/Google alternativa Gherghita in weekend. De-aia cred c-au scazut ambuteiajele.

Judetene de pe parcurs ca nationale: cati ani de birocratie? Cat de usor/greu e asa ceva? Pana preia CNAIR drumul de la judet, etc... Nu mai bine niste banuti PNDL pt reasfaltare? Pt masini mici am vazut niste judetene ca-n Occident. Facute cu bani UE e drept.

frunzaverde

#1093
Preluarea unui drum judetean de CNAIR (ca drum national) se face printr-o  singura hotarare de guvern - deci usor. E o procedura mai simpla ca o expropriere, de exemplu. S-au preluat cu gramada DJ-uri in ultimii 10 ani - DJ 104 a devenit DN1S, preluat de CNAIR tocmai pentru ca era o legatura importanta intre doua DN-uri, dar care avea nevoie de reabilitare, si ca judetean nu era prioritar.

Numaratoarea la recensamant se face din ora in ora, cu cel putin 10 zile in luna "medie" in care se face inregistrare manuala de 24h, plus un numar de zile in care se face inregistrare 8h/zi (vezi aici : http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/BTR%2004-05-2012.pdf).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#1094
Bun dar putem afla fluxul maxim de duminica seara pe diferite segmente de DN2? Are CESTRIN datele?